Skocz do zawartości

Tempomat Astra II G Z14XEP ?


Juracz

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem że był podobny temat w 2008r ale wątek nie został dokończony.

Otóż mam Astrę II G Z14XEP z roku 2008 - Gliwicka. Chciałbym zamontować tempomat. Jedni piszą że do tych silników można podłączyć inni odwrotnie że nie można.

Czy ktoś z kolegów może już robił tempomat w takiej Astrze Z14XEP. Zaznaczam że nie znalazłem żadnej kostki w swojej, czytałem że w Gliwickiej wersji jest dość oszczędnie z instalacją elektryczną wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach.

Cytuje post z w/w forum:

"Witam.

Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G.

Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN i tempomat jest po szynie CAN.

W Astrze G szyny CAN nie ma.

Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad schematami i nic nie znalazłem.

Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego:

W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE)

ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE).

Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?"

Koniec cytata.

Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP.

Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we wtyczce czy nie?

Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcąc zakładać nowego tematu mam pytanie odnośnie tempomatu: Gdzieś obiło mi się o oczy że do X20dtl nie potrzeba nic przerabiać, i wystarczy wymienić manetkę kierunkowskazów na taki z tempomatem i aktywować czymś (techem? opcomem?). Czy to prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzieś obiło mi się o oczy że do

> X20dtl nie potrzeba nic przerabiać, i wystarczy wymienić manetkę kierunkowskazów na taki z

> tempomatem i aktywować czymś (techem? opcomem?). Czy to prawda?

jeżeli masz przy kolumnie kierownicy wolną wtyczkę 4 pinową i czujnik sprzegła to raczej tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nawet była ta wtyczka. Podłączyłem ją ostatnio, bo kupiłem manetkę z obsługą tempomatu, a zakupiłem żeby grubością pasowała do manetki wycieraczek z płynną regulacją.

Nawet zastanawiam się czy sobie nie zakupić reszty układanki do tego tempomatu i nie podłączyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u jednych nie trzeba u innych trzeba

Znając Jego auto to pewnie będzie trzeba grinser006.gif

Ja manetkę kupiłem za 30zł, niby można od VB, ale kupiłem od Zafiry A, taka jak powinna być. Z tego co wyczytałem to te od VB mają jakoś inaczej rozwiązane światła, z długimi jest jakiś problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic, możesz wziąć i taką na 6 pinów i też będzie działać. Te 10 pinowe to nie wiem czy nie były z obsługą świateł pozycyjnych kierunkowych, czyli mogła się palić lewa strona lub prawa strona.

Szczerze powiedziawszy to ja kupując swoją manetkę nie przyglądałem się ile ma pinów.

Patrzę teraz na swoją starą bez obsługi tempomatu to ma 10 pinów, ta nowa nie wiem ile ma, ale chyba 6 confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach.

> Cytuje post z w/w forum:

> "Witam.

> Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G.

> Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN

> i tempomat jest po szynie CAN.

> W Astrze G szyny CAN nie ma.

> Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad

> schematami i nic nie znalazłem.

> Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego:

> W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE)

> ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE).

> Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?"

> Koniec cytata.

> Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP.

> Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we

> wtyczce czy nie?

> Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie

Witam szanowne grono.

Bardzo zaciekawił mnie ten post . Jestem jednym z nielicznych szczęśliwych albo i nie posiadaczy Z16XEP w astrze G Mógłby ktoś potwierdzić możliwość montażu tempomatu w mojej astrze . Ewentualnie podpowiedzieć gdzie poczytać Bo o tym silniku to wyjątkowo mało jest a jak już to raczej mało pochlebnie grinser006.gif Dzieki cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach.

> Cytuje post z w/w forum:

> "Witam.

> Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G.

> Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN

> i tempomat jest po szynie CAN.

> W Astrze G szyny CAN nie ma.

> Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad

> schematami i nic nie znalazłem.

> Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego:

> W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE)

> ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE).

> Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?"

> Koniec cytata.

> Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP.

> Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we

> wtyczce czy nie?

> Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie

Mam Corsę C z Z12XEP. Tempomat mam, ale manetka jest połączona z BCM, więc sygnały z manetki idą od razu do BCM. Co bym sprawdził, to piny w Z20LET w Zafirze A, ponieważ sterownik silnika Zafiry A od Z12XEP z grubsza różni się tylko programem. Później OP-COMem (nie TECHem!) aktywujesz funkcję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założyłem manetkę i tempomat śmiga aż miło, Nic nie trzeba było programować wink.gif zrobiłem foto relację tylko prosił bym o pomoc w stworzeniu poradnika. Problem jest w tym, że nie wiem jak zrobić, a raczej gdzie wrzucić zdjęcia by można było je oglądać. Jakiś host czy coś takiego by się przydało.

Jeszcze jeden plus był dla mnie, że założyłem tempomat: mianowicie odkryłem że moja kierownica ma nie tylko regulacje góra, dół ale również do przodu i do tyłu ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety nie wszyscy maja tak różowo jak kolega. U mnie mimo, że dość bogata wersja i składana w belgi brak jest wtyczki, a że byłem w mieście to kupiłem manetkę. Ja kupiłem od VB pasuje i działa tak samo jak oryginalna. Tak, że jeśli ktoś che kupować to może śmiało od VB brać.

A teraz pytanko czy ktoś ciągnął kable aby założyć tempomat w AG z silnikiem Y20DTH. Czytałem opis dla benzyny a musiał bym tylko wiedzieć w jakie kable się powpinać przy ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piny:

> 45 (czarno-czerwony),

> 63 (czarno-brązowy) i

> 64 (czarno-żółty).

To tak dla pewności grinser006.gif

45 - manetka wtyk D (kabel zielony)

63 - manetka wtyk C (kabel niebieski)

64 - manetka wtyk A (kabel szary)

Niech mnie kolega poprawi jak się mylę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.