Juracz Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Wiem że był podobny temat w 2008r ale wątek nie został dokończony. Otóż mam Astrę II G Z14XEP z roku 2008 - Gliwicka. Chciałbym zamontować tempomat. Jedni piszą że do tych silników można podłączyć inni odwrotnie że nie można. Czy ktoś z kolegów może już robił tempomat w takiej Astrze Z14XEP. Zaznaczam że nie znalazłem żadnej kostki w swojej, czytałem że w Gliwickiej wersji jest dość oszczędnie z instalacją elektryczną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Chciałbym zamontować tempomat. montaż tempomatu benzyna z14xe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juracz Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 A czytałeś ten temat? bo ja tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > A czytałeś ten temat? bo ja tak. czytałem, i co w związku z tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 U Ciebie wiązki nie ma a w podanym temacie masz pokazane jak ją dorobić, więc temat jak najbardziej pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Juracz Napisano 13 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach. Cytuje post z w/w forum: "Witam. Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G. Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN i tempomat jest po szynie CAN. W Astrze G szyny CAN nie ma. Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad schematami i nic nie znalazłem. Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego: W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE) ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE). Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?" Koniec cytata. Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP. Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we wtyczce czy nie? Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Zgadza się. Z14XEP jest na Motronicu i nie ma wyprowadzeń na tempomat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Nie chcąc zakładać nowego tematu mam pytanie odnośnie tempomatu: Gdzieś obiło mi się o oczy że do X20dtl nie potrzeba nic przerabiać, i wystarczy wymienić manetkę kierunkowskazów na taki z tempomatem i aktywować czymś (techem? opcomem?). Czy to prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Gdzieś obiło mi się o oczy że do > X20dtl nie potrzeba nic przerabiać, i wystarczy wymienić manetkę kierunkowskazów na taki z > tempomatem i aktywować czymś (techem? opcomem?). Czy to prawda? jeżeli masz przy kolumnie kierownicy wolną wtyczkę 4 pinową i czujnik sprzegła to raczej tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 U mnie nawet była ta wtyczka. Podłączyłem ją ostatnio, bo kupiłem manetkę z obsługą tempomatu, a zakupiłem żeby grubością pasowała do manetki wycieraczek z płynną regulacją. Nawet zastanawiam się czy sobie nie zakupić reszty układanki do tego tempomatu i nie podłączyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 jak wygląda ta 4 pinowa wtyczka i gdzie powinna się znajdować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > jak wygląda ta 4 pinowa wtyczka? zobacz tutaj klik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 byłem szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 No trochę, ja szukałem po grafice Jedno co mnie trochę zniechęca to wyciąganie skrzynki bezpieczników, raz już ją wyciągałem to później nie mogłem wcisnąć przez te przewody, tyle ich jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > No trochę, ja szukałem po grafice > Jedno co mnie trochę zniechęca to wyciąganie skrzynki bezpieczników, raz już ją wyciągałem to > później nie mogłem wcisnąć przez te przewody, tyle ich jest. po odcięciu przewodów łatwiej wchodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > po odcięciu przewodów łatwiej wchodzi Jakbym miał urlop to bym ją do bagażnika przeniósł, taki ala REC w Astrze G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Jakbym miał urlop to bym ją do bagażnika przeniósł, taki ala REC w Astrze G taki porządny, rozbudowany byłby to REC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 z tego co wyczytałem to nawet nei trzeba aktywować idę poszukać magicznej kostki ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > z tego co wyczytałem to nawet nei trzeba aktywować idę poszukać magicznej kostki ;D u jednych nie trzeba u innych trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > u jednych nie trzeba u innych trzeba Znając Jego auto to pewnie będzie trzeba Ja manetkę kupiłem za 30zł, niby można od VB, ale kupiłem od Zafiry A, taka jak powinna być. Z tego co wyczytałem to te od VB mają jakoś inaczej rozwiązane światła, z długimi jest jakiś problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > Znając Jego auto to pewnie będzie trzeba w końcu perełka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 jest magiczna 4 pinowa czarna kosteczka taki przełącznik będzie dobry ? Manetka czy lepiej używkę oryginalną? I jeszcze jedno pytanie: W dieslach standardowo był montowany czujnik sprzęgła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > jest magiczna 4 pinowa czarna kosteczka no to przeglądnij sieć w temacie montażu tempomatu i do dzieła a może jakiś manual nawet zmajstrujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Ja wolałem kupić używany oryginał. Masz tu tanio: http://allegro.pl/przelacznik-kierunkowskazow-zafira-90560990-i3477023568.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 może i tnio ale przesyłka 2 razy droższa niż manetka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 > może i tnio ale przesyłka 2 razy droższa niż manetka no i? w przypadku obu aukcji to cena i tak wychodzi ostatecznie taka sama więc nie ma co sie zastanawiac tylko brac oryginał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 a co z ilością pinów bo słyszałem ze są manetki 6 i 10 pinowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Nic, możesz wziąć i taką na 6 pinów i też będzie działać. Te 10 pinowe to nie wiem czy nie były z obsługą świateł pozycyjnych kierunkowych, czyli mogła się palić lewa strona lub prawa strona. Szczerze powiedziawszy to ja kupując swoją manetkę nie przyglądałem się ile ma pinów. Patrzę teraz na swoją starą bez obsługi tempomatu to ma 10 pinów, ta nowa nie wiem ile ma, ale chyba 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 13 Września 2013 Udostępnij Napisano 13 Września 2013 Oki manetka zamówiona oczywiście ta oryginalna postaram się zrobić foto relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach. > Cytuje post z w/w forum: > "Witam. > Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G. > Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN > i tempomat jest po szynie CAN. > W Astrze G szyny CAN nie ma. > Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad > schematami i nic nie znalazłem. > Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego: > W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE) > ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE). > Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?" > Koniec cytata. > Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP. > Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we > wtyczce czy nie? > Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie Witam szanowne grono. Bardzo zaciekawił mnie ten post . Jestem jednym z nielicznych szczęśliwych albo i nie posiadaczy Z16XEP w astrze G Mógłby ktoś potwierdzić możliwość montażu tempomatu w mojej astrze . Ewentualnie podpowiedzieć gdzie poczytać Bo o tym silniku to wyjątkowo mało jest a jak już to raczej mało pochlebnie Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 > Wybaczcie może ja nie rozumie bo zbytnio na silnikach się nie znam i tych opisach. > Cytuje post z w/w forum: > "Witam. > Chciałem zapytać o silniki Z14XEP (Twinport) w Astrze G. > Zgodnie ze schematami w Astrach H (i nowych Corsach) komputer steruący Z14XEP pracuje na szynie CAN > i tempomat jest po szynie CAN. > W Astrze G szyny CAN nie ma. > Na schemacie Z14XEP w Astrze G komputer silnika nie ma pinów dla tempomatu. Długo siedziałem nad > schematami i nic nie znalazłem. > Poszukiwania w necie dały mi odpowiedź z forum rumuńskiego: > W Z16XEP się da (bo to Twinport na Z16XE) > ale na Z14XEP nie (bo to modyfikacja Z12XE). > Może któryś z kolegów rozgryzł ten temat?" > Koniec cytata. > Czytając ten post zrozumiałem że nie ma możliwości zrobienia tempomatu w Z14XEP. > Jako laik od silników proszę tylko koledzy o potwierdzenie można zrobić dodając brakujące piny we > wtyczce czy nie? > Człowiek się uczy całe życie i wciąż nic nie wie Mam Corsę C z Z12XEP. Tempomat mam, ale manetka jest połączona z BCM, więc sygnały z manetki idą od razu do BCM. Co bym sprawdził, to piny w Z20LET w Zafirze A, ponieważ sterownik silnika Zafiry A od Z12XEP z grubsza różni się tylko programem. Później OP-COMem (nie TECHem!) aktywujesz funkcję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 16 Września 2013 Udostępnij Napisano 16 Września 2013 W Z20LET Zafira A są piny CRC, ale w Z14XEP Astra G nie ma. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 założyłem manetkę i tempomat śmiga aż miło, Nic nie trzeba było programować zrobiłem foto relację tylko prosił bym o pomoc w stworzeniu poradnika. Problem jest w tym, że nie wiem jak zrobić, a raczej gdzie wrzucić zdjęcia by można było je oglądać. Jakiś host czy coś takiego by się przydało. Jeszcze jeden plus był dla mnie, że założyłem tempomat: mianowicie odkryłem że moja kierownica ma nie tylko regulacje góra, dół ale również do przodu i do tyłu ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 > tylko prosił bym o pomoc w stworzeniu poradnika. Porozmawiaj na priv z kol. Orochimaru . Jako władca spod znaku M coś Ci podpowie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 17 Września 2013 Udostępnij Napisano 17 Września 2013 Tak jak wyczytałem wcześniej jest jedynie problem z tym że nie pokazuje na liczniku aktywnego tempomatu ale nie jest to dla mnie jakoś bardzo upierdliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 No i niestety nie wszyscy maja tak różowo jak kolega. U mnie mimo, że dość bogata wersja i składana w belgi brak jest wtyczki, a że byłem w mieście to kupiłem manetkę. Ja kupiłem od VB pasuje i działa tak samo jak oryginalna. Tak, że jeśli ktoś che kupować to może śmiało od VB brać. A teraz pytanko czy ktoś ciągnął kable aby założyć tempomat w AG z silnikiem Y20DTH. Czytałem opis dla benzyny a musiał bym tylko wiedzieć w jakie kable się powpinać przy ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 Piny: 45 (czarno-czerwony), 63 (czarno-brązowy) i 64 (czarno-żółty). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Piny: > 45 (czarno-czerwony), > 63 (czarno-brązowy) i > 64 (czarno-żółty). To tak dla pewności 45 - manetka wtyk D (kabel zielony) 63 - manetka wtyk C (kabel niebieski) 64 - manetka wtyk A (kabel szary) Niech mnie kolega poprawi jak się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 > Niech mnie kolega poprawi jak się mylę , czemu nie 45 - A 63 - C 64 - D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 23 Września 2013 Udostępnij Napisano 23 Września 2013 To teraz tylko chwila wolnego i można montować. A koledze duże za rozszyfrowanie, które kabelki do czego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.