piomat Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Witam. U córki w astrze I sedan z 1999 roku "zanikły" światła 1. pozycyjne, 2. mijania, 3. drogowe (impulsowe drogowe są), 4. podświetlenie zegarów, 5. przeciwmgielne tył, . Sprawdziłem bezpieczniki i chyba są OK. bo nawet pomieniałem. Nie wiem, czy brak jest napęcia po wyłączniku, czy może masy, jeśli jest wspólna do tych lamp... Podpowiedzcie gdzie ew. posprawdzać, i jak w razie czego dostać się do wyłącznika świateł. Dodam, że światła cofania, kierunku, awaryjne, tid, klakson, dmuchawa, ośw. wnętrza działają. Ikonki na zegarach też swiecą. Silnik oczywiście odpala... Co radzicie sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 chyba ok ? jak sprawdzałeś bezpieczniki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Wszystko wskazuje na włącznik świateł .Demontaż włącznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > Wszystko wskazuje na włącznik świateł .Demontaż włącznika. Też mi się tak wydaje, ponieważ bezpieczniki sa dobre. Zresztą za oświetlenie poszcz, lamp odpowiada kilka bezpieczników, a nie jeden. Dziekuje za link dot. wymiany wyłacznika. Głównie chodziło mi o sposób jego wyciagniecia. Jutro popróbuje...A wyłacznik moze gdzies na szrocie.. Oryginał by sie znalazł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > chyba ok ? > jak sprawdzałeś bezpieczniki ? Ano..wyciagałem, ogladałem , sprawdzałem omomierzem, a nawet kilka wstawiałem nowe... tak dla ciekawości... I kicha.. To samo. Wyglada na wyłacznik. Jutro może coś pogrzebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Trzeba obejrzeć go może da się go łatwo naprawić. Szkoda wydawać kasę na nowy jeśli tanim kosztem będzie można naprawić Twój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 > Trzeba obejrzeć go może da się go łatwo naprawić. Szkoda wydawać kasę na nowy jeśli tanim kosztem > będzie można naprawić Twój. za bardzo to tam nie ma co się zepsuć, dwie blaszki zwierajace styki i tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 kol jeśli w gnieździe wlacznika zewrzesz pin 30 z 56 to powinieneś mieć swiatla . jak tak będzie wlacznik jest albo do naprawy albo do wymiany -twoja wola . nr pinow masz na stykach wlacznika wiec nie ma problemu aby je odszukać na gnieździe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Ja na pewno próbował bym go naprawić. Bo tam żadnej elektroniki skomplikowanej nie ma. Sprawdził bym czy jakaś ścieżka nie popalona, jakaś blaszka nie uszkodzona i próbował bym naprawiać. Ale jak kto woli. Sam miałem uszkodzony włącznik świateł, że nie zawsze załapywało włączenie świateł, bo coś nie do końca stykało. Ale udało mi się to naprawić. Więc polecam spróbować naprawić. Wystarczy trochę czasu i chęci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Jak kiedyś w mojej byłej eFce naprawiałem włącznik kilka razy. Później się zdenerwowałem i poprawiłem fabrykę, czyli dorobiłem przekaźniki do świateł i problem z włącznikiem i manetką się skończyły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 A jeszcze jak jakiś manual zrobiłeś to sądzę, że mógłbyś znacząco pomóc koledze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Manuala nie robiłem, ale gdzieś robiłem chyba opisówkę. Muszę poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 Znalazłem opisówkę. To nie moje dzieło, bo ja to inaczej zrobiłem, ale zasada generalnie jest ta sama i efekt końcowy jak najbardziej ten sam. Astra F - Przekaźniki świateł.pdf Ja wpinałem się w istniejące kostki do żarówek, dałem 2 przekaźniki po jednym dla świateł mijania i drogowych, oraz kupiłem nowe kostki na żarówki. Koszt jak się nie mylę przeróbki to jakieś 20 - 30zł. Moja przeróbka działała tak, że stara instalacja sterowała przekaźnikami a nowa zasilała żarówki prosto z aku. Efekt to jaśniejsze świecenie, dłuższa żywotność, jak się potem okazało, żarówek no i koniec problemów z manetką i włącznikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 18 Września 2013 Udostępnij Napisano 18 Września 2013 już ni bardzo pamiętam gdzie jest wlacznik swiatel bo mam tzw AWS (na zasadzie przek swiatel szwedzkich ):tak ze pozostaje tylko manetka do zm swiatel . kurde wypadalo by sprawdzić czy on wogole jeszcze działa !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Trzeba obejrzeć go może da się go łatwo naprawić. Szkoda wydawać kasę na nowy jeśli tanim kosztem > będzie można naprawić Twój. No i wyciagnąłem ten wyłacznik... Jeden styk WYPALONY, aż plastik sie stopił. Widze, że i w gniazdzie jest wypalone i jakis kawałek styku tam "lezy", zatem bedzie chyba grubsza robota. Podejrzewam, ze i gniazdo bedzie do wymiany. Na razie nie wiem, jak go stamtad wyciagnac. Odkreciłem srubkę w nawiewniku, w otworze po wyłaczniku i jedną pod kolumną [razem 3 szt], ale cała ta osłona nie chce mi wyjść. Macie jakies pomysły, jak dostac sie do tego gniazda i przewodów? A na razie ide do doktora od gardła...i kataru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 wlacznik . -do styku 30 ppodlacz napiecie z aku albo z prostownika . na poz 1-swiatla pozycyjne powinieneś mieć napiciena styku 58llup 58p (w zaleznosci od wersji inst . na pozycji 2 swiatla mijania napiecie ze syku 30 ma się pojawić na stykach 58 llup p oraz na stykach 56 i 58k nie podales który jest wypalony . styk 15 to +po stacyjce i jest tylko do podświetlenia wlacznika . 31 to masa . napiecie w tej syt mierzysz względem - zrodla zasilania . styk wypalony oczyscic jeśli plastyk jes przyjarany odrapac i zabezpieczyć klejem 2 składnikowym lub w ostateczności lakierem do paznokci . gniazdo - styk wypalony oczyscic ze spalenizny . zabezpieczyć jak wyżej . kabel z pinem wyjac .zarobić nowym konektorem i wlozyc z powrotem . na ewentualne spLENIE IZOLACJI KABLA NACIAGNAC KOSZULKE TERMOKURCZLIWA PODGRZAC ZAPALNICZKA po zmontowaniu powinien dzialac o ile polaczenia sa tak jak na początku . opcja 2 szukac nowe gniazdo do wlacznika na szrocie a najlepiej komplet czyli wlacznik i gniazdo . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Hahaha.... Dało rady. Śrubka po śrubce , no i dostałem się do gniazda. Obwody są sprawne [zwierając odp. piny lampy świecą]. natomiast wyłacznik jest wypalony i wytopiony, a w gnieżdzie wytopiony jest plastik i styk zasilający 30. zatem chyba trzeba szukać oprócz wyłacznika, także gniazda... No i przelutować. Zapewne koszt niemały Moze szrot pomoże.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 wygląda na zwarcie, dziwne, że bezpiecznik nie zadziałał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcd1234 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > wygląda na zwarcie ... Jesteś pewien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > wygląda na zwarcie, dziwne, że bezpiecznik nie zadziałał. Tym zwarciem są światła włączone non stop. Instalacja eFki nie jest przystosowana do ciągłej pracy reflektorów, a może i żarówki mocniejsze nić 60/55W i styk się wypala. Standard, można powiedzieć TTTM (ten typ tak ma) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piomat Napisano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > wygląda na zwarcie, dziwne, że bezpiecznik nie zadziałał. Styki przegrzane, plastik stopiony nie z powodu zwarcia, tylko słabego styku w tym miejscu. tam było b. gorąco zapewne . Gdyby bylo zwarcie, to walnęło by zabezpieczenie. Ale do rzeczy - : Kupiłem za 15 zeta przełącznik i gniazdo na szrocie w b. dobrym stanie, bez przegrzań , z reg. jasnosci podśw. zegarów [stary nie miał]. Jedynie żaróweczka w środku chyba spalona, bo nie podświetla samego wyłącznika. Ale i tak tam słabo swiecą , a człowiek juz po omacku trafia ręką na niego Gniazda nie wymieniałem, tylko wymieniłem pin 30. Wszystko ponownie dokładnie poskręcałem i ... wszystko GRA i BUCY, tzn świeci Miało być , jednak wyhamowałem, bo jestem przeziębiony Może innym razem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mortin7669 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 no to super ;D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.