Viper2000hp Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 Witam! Pacjent: Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato Wymienione: filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km; kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał. Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak na taki silnik. Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak... Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali. Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ? Dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisxx Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Witam! > Pacjent: > Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato > Wymienione: > filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km; > kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał. > Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie > dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło > do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak > na taki silnik. > Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak... > Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z > tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie > zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali. > Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to > zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest > I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany > jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ? > Dzięki za podpowiedzi Mi jak w lanosie padła sonda lambda to tez palił koło 20l. Wymiana na sprawną (tylko nie najtańszą z Allegro) załatwiła sprawę i spalanie wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafi278 Napisano 19 Września 2013 Udostępnij Napisano 19 Września 2013 > Mi jak w lanosie padła sonda lambda to tez palił koło 20l. > Wymiana na sprawną (tylko nie najtańszą z Allegro) załatwiła sprawę i spalanie wróciło do normy. Sonda lambda nie ma wpływu na pracę silnika na LPG I generacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Problem był od początku tego auta, czy pojawił się skokowo lub narastał w czasie eksploatacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak... Może masz jakąś zwężkę na dolocie? Kiedyś "sprytni "gazownicy wkladali w dolot jakieś zaślepki , kawałki rur palstikowych itp. żeby zwiekszyć podciśnienie wyciągające gaz z miksera. Wtedy auto ssie gaz jak głupie a wcale szybciej nie jedzie. Nie czuć może "jajkami" ze spalin? > Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z > tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), emulator wtryskiwaczy, >ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie > zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali. IMHO bzdura, Sprawdzałeś ile pali na benzynie? Zacząłbym od tego skoro gazownicy mają takie wymysły. > I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany > jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ? Nie. Chyba że zawór na reduktorze nie trzyma i upuszcza powoli gaz do dolotu. Wtedy sprawny zawór w zbiorniku jako drugie zabezpieczenie by do tego nie dopuścił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Problem był od początku tego auta, czy pojawił się skokowo lub narastał w czasie eksploatacji? > Problem był od początku tego auta, czy pojawił się skokowo lub narastał w czasie eksploatacji? Takiego go kupiłem i na początku palił więcej, ale po wymianach związanych z gazem i elektryką zszedł do tych 20l... Jak przekręcę śrubę registeru w stronę zubożenia mieszanki o choćby ćwierć obrotu to wyraźnie czuć, że silnik się męczy i wóz nie ma mocy, a spalanie i tak nie spada, czyli chyba jest już ustawiony na granicy. Byłem nastawiony na 13-14l po mieście, ale to co się teraz dzieje to nieco przegięcie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 20 Września 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Może masz jakąś zwężkę na dolocie? Kiedyś "sprytni "gazownicy wkladali w dolot jakieś zaślepki , > kawałki rur palstikowych itp. żeby zwiekszyć podciśnienie wyciągające gaz z miksera. Wtedy > auto ssie gaz jak głupie a wcale szybciej nie jedzie. Nie czuć może "jajkami" ze spalin? Przy dyszy gazu(mikserze? tak to się nazywa?) mam jakąś klapkę, zaraz za filtrem powietrza. Kumpel mówił, że mam kijowo zrobioną instalację, bo parownik mam najdalej jak się da od dolotu, miedzy akumulatorem i prawą przednia lampą(stojąc frontem). Więcej kombinacji raczej nie ma. > emulator wtryskiwaczy, No właśnie > IMHO bzdura, Sprawdzałeś ile pali na benzynie? Zacząłbym od tego skoro gazownicy mają takie > wymysły. W sumie już mogę, bo oszczędność żadna z tym spalaniem gazu... > Nie. Chyba że zawór na reduktorze nie trzyma i upuszcza powoli gaz do dolotu. Wtedy sprawny zawór > w zbiorniku jako drugie zabezpieczenie by do tego nie dopuścił. Czyli wystarczy cewkę założyć i kabelki podpiąć(są obcięte...) i powinien zacząć zamykać, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikipzs Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 Tak jak koledzy wyżej pisali. Sonda lambda + podmiana na bingo M Miałem takie same przejścia z astrą 1.6 teściowej. Siedziało tam badziewie Stag L. Wywaliłem to i wstawiłem bingo M. Po podłączeniu bingo wyszło, że sonda martwa, więc wymiana. Różnica w spalaniu ogromna. Na stagu 18-21l na bingo 12-13L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 ale czemu obecnie na I gen. tyle pali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BeeMWe Napisano 20 Września 2013 Udostępnij Napisano 20 Września 2013 > Witam! > Pacjent: > Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato > Wymienione: > filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km; > kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał. > Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie > dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło > do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak > na taki silnik. > Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak... > Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z > tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie > zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali. > Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to > zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest > I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany > jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ? Jaka jest średnica miksera, ile pali benzyny? jakie jest ciśnienie sprężania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gebam Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 ..Zacznij od odłączenia na włączonym silniku pracującym na gazie, przewodu od zaworu na parowniku,auto powinno zgasnąć,jeżeli nie to masz problem rozwiązany!!!Pewnie się zawiesił i na wyłączonym zapłonie, gaz cały czas wycieka?!Ja to przeszedłem,wymienili mi wszystko łącznie z parownikiem,lecz nikt nie pomyślał o tym zaworze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > ..Zacznij od odłączenia na włączonym silniku pracującym na gazie, > przewodu od zaworu na parowniku,auto powinno zgasnąć,jeżeli nie > to masz problem rozwiązany!!!Pewnie się zawiesił i na wyłączonym zapłonie, > gaz cały czas wycieka?! Może tak być skoro autko jedzie normalnie, więc mieszankę ma ok. Gdyby tak było a kolega próbowałby jeździć na benzynie to powinno go zalewać i powinien być problem z jazdą, ewentualnie powinien palić jakieś śmiesznie małe ilości noPB. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 5 Października 2013 Udostępnij Napisano 5 Października 2013 > Może tak być skoro autko jedzie normalnie, więc mieszankę ma ok. Nieprawda. Gaz ma dużo większy zakres palnych mieszanek niż benzyna. Można jeździć na bardzo bogatej mieszance i efekt widzieć dopiero przy tankowaniu. Silnik pracuje całkiem normalnie. Do autora tematu: Nie było odpowiedzi, więc powtórzę pytania zadane przez BeeMWe: Jaka jest średnica miksera? Ile pali benzyny? Jakie jest ciśnienie sprężania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.