Skocz do zawartości

Espero 2.0 pali 20l/100km


Viper2000hp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Pacjent:

Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato

Wymienione:

filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km;

kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał.

Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak na taki silnik.

Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak... beksa.gif

Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali.

Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest irked.gif

I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ? niewiem.gif

Dzięki za podpowiedzi 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Pacjent:

> Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato

> Wymienione:

> filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km;

> kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał.

> Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie

> dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło

> do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak

> na taki silnik.

> Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak...

> Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z

> tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie

> zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali.

> Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to

> zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest

> I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany

> jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ?

> Dzięki za podpowiedzi

Mi jak w lanosie padła sonda lambda to tez palił koło 20l.

Wymiana na sprawną (tylko nie najtańszą z Allegro) załatwiła sprawę i spalanie wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi jak w lanosie padła sonda lambda to tez palił koło 20l.

> Wymiana na sprawną (tylko nie najtańszą z Allegro) załatwiła sprawę i spalanie wróciło do normy.

Sonda lambda nie ma wpływu na pracę silnika na LPG I generacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak...

Może masz jakąś zwężkę na dolocie? Kiedyś "sprytni "gazownicy wkladali w dolot jakieś zaślepki , kawałki rur palstikowych itp. żeby zwiekszyć podciśnienie wyciągające gaz z miksera. Wtedy auto ssie gaz jak głupie a wcale szybciej nie jedzie. Nie czuć może "jajkami" ze spalin?

> Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z

> tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło),

emulator wtryskiwaczy,

>ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie

> zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali.

IMHO bzdura, Sprawdzałeś ile pali na benzynie? Zacząłbym od tego skoro gazownicy mają takie wymysły.

> I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany

> jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ?

Nie. Chyba że zawór na reduktorze nie trzyma i upuszcza powoli gaz do dolotu. Wtedy sprawny zawór w zbiorniku jako drugie zabezpieczenie by do tego nie dopuścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problem był od początku tego auta, czy pojawił się skokowo lub narastał w czasie eksploatacji?

> Problem był od początku tego auta, czy pojawił się skokowo lub narastał w czasie eksploatacji?

Takiego go kupiłem i na początku palił więcej, ale po wymianach związanych z gazem i elektryką zszedł do tych 20l...

Jak przekręcę śrubę registeru w stronę zubożenia mieszanki o choćby ćwierć obrotu to wyraźnie czuć, że silnik się męczy i wóz nie ma mocy, a spalanie i tak nie spada, czyli chyba jest już ustawiony na granicy. Byłem nastawiony na 13-14l po mieście, ale to co się teraz dzieje to nieco przegięcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może masz jakąś zwężkę na dolocie? Kiedyś "sprytni "gazownicy wkladali w dolot jakieś zaślepki ,

> kawałki rur palstikowych itp. żeby zwiekszyć podciśnienie wyciągające gaz z miksera. Wtedy

> auto ssie gaz jak głupie a wcale szybciej nie jedzie. Nie czuć może "jajkami" ze spalin?

Przy dyszy gazu(mikserze? tak to się nazywa?) mam jakąś klapkę, zaraz za filtrem powietrza. Kumpel mówił, że mam kijowo zrobioną instalację, bo parownik mam najdalej jak się da od dolotu, miedzy akumulatorem i prawą przednia lampą(stojąc frontem). Więcej kombinacji raczej nie ma.

> emulator wtryskiwaczy,

No właśnie zlosnik.gif

> IMHO bzdura, Sprawdzałeś ile pali na benzynie? Zacząłbym od tego skoro gazownicy mają takie

> wymysły.

W sumie już mogę, bo oszczędność żadna z tym spalaniem gazu...

> Nie. Chyba że zawór na reduktorze nie trzyma i upuszcza powoli gaz do dolotu. Wtedy sprawny zawór

> w zbiorniku jako drugie zabezpieczenie by do tego nie dopuścił.

Czyli wystarczy cewkę założyć i kabelki podpiąć(są obcięte...) i powinien zacząć zamykać, tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak koledzy wyżej pisali. Sonda lambda + podmiana na bingo M

Miałem takie same przejścia z astrą 1.6 teściowej. Siedziało tam badziewie Stag L. Wywaliłem to i wstawiłem bingo M. Po podłączeniu bingo wyszło, że sonda martwa, więc wymiana. Różnica w spalaniu ogromna. Na stagu 18-21l na bingo 12-13L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Pacjent:

> Espero 2.0, instalacja I generacji Lovato

> Wymienione:

> filtr gazu, filtr powietrza, parownik po regeneracji (niepotrzebnej) - bo dużo palił 24l/100km;

> kable, świece, kopułka, palec, moduł zapłonowy, cewka zapłonowa(bo strzelał, teraz przestał.

> Teoretycznie był tez ustawiany przez gazowników na analizatorze spalin, ale skręcili go to, że nie

> dało się w ogóle jechać, a palił o 21l/100 średnio, więc go minimalnie podkręciłam i zeszło

> do 20l w mieście i średniego na poziomie 17-18 miasto/trasa pół na pół, ale to nadal dużo jak

> na taki silnik.

> Samochód nie katowany, nie przeciągany na biegach, klima nie używana, a pomysłów już brak...

> Chciałem przełożyć bingo M z drugiego wozu(potrzebne byłoby chyba jakieś dodatkowe urządzenie z

> tego co pamiętam, żeby wielopunkt obsłużyło), ale gazownicy stwierdzili, że mi to spalania nie

> zmniejszy. Powiedzieli, że silnik się pewnie kończy i dlatego więcej pali.

> Macie jakieś sugestie co to może być, jakąś instrukcję jak go ustawić, żeby było znośnie(da radę to

> zrobić samemu?), bo kupiłem wóz z gazem, żeby było taniej, ale nie nie jest

> I jeszcze jedno - na wielozaworze (tomasetto) w butli,nie mam cewki założonej i gaz zatrzymywany

> jest dopiero przy zaworze na filtrze. To może mieć wpływ?

Jaka jest średnica miksera, ile pali benzyny? jakie jest ciśnienie sprężania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

..Zacznij od odłączenia na włączonym silniku pracującym na gazie,

przewodu od zaworu na parowniku,auto powinno zgasnąć,jeżeli nie

to masz problem rozwiązany!!!Pewnie się zawiesił i na wyłączonym zapłonie,

gaz cały czas wycieka?!Ja to przeszedłem,wymienili mi

wszystko łącznie z parownikiem,lecz nikt nie pomyślał o tym zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..Zacznij od odłączenia na włączonym silniku pracującym na gazie,

> przewodu od zaworu na parowniku,auto powinno zgasnąć,jeżeli nie

> to masz problem rozwiązany!!!Pewnie się zawiesił i na wyłączonym zapłonie,

> gaz cały czas wycieka?!

Może tak być skoro autko jedzie normalnie, więc mieszankę ma ok.

Gdyby tak było a kolega próbowałby jeździć na benzynie to powinno go zalewać i powinien być problem z jazdą, ewentualnie powinien palić jakieś śmiesznie małe ilości noPB.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może tak być skoro autko jedzie normalnie, więc mieszankę ma ok.

Nieprawda. Gaz ma dużo większy zakres palnych mieszanek niż benzyna. Można jeździć na bardzo bogatej mieszance i efekt widzieć dopiero przy tankowaniu. Silnik pracuje całkiem normalnie.

Do autora tematu: Nie było odpowiedzi, więc powtórzę pytania zadane przez BeeMWe: Jaka jest średnica miksera? Ile pali benzyny? Jakie jest ciśnienie sprężania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.