WitoldSopot Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Po podłączeniu do Op-com zauważyłem, że różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel zmienia się cały czas z 0 na 1 i w drugim okienku jest 0,43V i zapchanie wynosi 94 % Co może być przyczyną tego skakania tej wartości i co mógłbym sprawdzić? Czy ktoś coś takiego miał? Pozdro Poprawiłem literówkę w temacie. [Orochimaru] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacknn Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 PDF? Może DPF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Jakie jednostki ma ta jedynka? Czyżby kPa? To jest wskazanie różnicowego czujnika ciśnienia w dpf-ie. W miarę zapychania się filtra ta wartość będzie rosła. Objaw jest normalny. Nic nie musisz sprawdzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 > W miarę zapychania się filtra ta wartość będzie rosła. Parametr nazywa się "Różnica ciśnień - filtr cząsteczek paliwa Diesel" i jest w [kPa]. A czy to normalne, że podczas jazdy testowej wartość zmienia się od -2 kPa (0,43 V) (obroty jałowe TPS=0%) do 10 kPa (0,94 V) (obroty ok. 3200, TPS=69%)? Szczególnie zastanawiają mnie wartości ujemne (podciśnienie w kolektorze wylotowym, zapchany tłumik końcowy?). Podczas ww. pomiarów zapchanie wynosiło 46%. Wartość 0 kPa odpowiada napięciu 0,49V. Czyżby O p c o m źle interpretował napięcia? Silnik Z19DT. PS. Nie wiem, czy ma to związek, ale rok po tych pomiarach w pamięci sterownika zapisał się błąd tegoż właśnie czujnika, nie pamiętam teraz numeru, ale opis miał w treści słowa: "wartość poza zakresem". Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Października 2013 Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Lekkie zejście poniżej zera jest normalne na obrotach jałowych. Tak jak zwiększanie się ciśnienia w miarę dodawania gazu (wzrostu obciążenia silnika). Napięcia są ok. Małe różnice wynikają za pewne z braku ułamków w wartości ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WitoldSopot Napisano 4 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2013 Ciągłe pływanie z 0 na 1 takcie sekundowynm torszeczkę mnie zaskoczyło i wartość zapchania filtra. Jak pamiętam to wypalał się przy 80% Dziś zaczął się wypalać, tak, że myślę iż jest Ok. Dzięki. Jeszcze inne pytanie aby nie zakładać nowego topika Czy ktoś kto ma Op... i silnik jak mój 1,7 DTJ może wejść w opcje specjalne, ponieważ u mnie jest ta zakładka nieaktywna. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.