Skocz do zawartości

Oszczędna jazda Cruze 1,8.


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio spalanie mi nieźle spadło - ciemniej, stare oczy, więc i wolniej jeżdżę, ale i silnik pozwala na oszczędzanie paliwa. Jazda miejsko-podmiejska. Rano bez korków, po południu w lekkich korkach.

Poprzedni bak - śr. spalanie obliczone po zatankowaniu: 7,22 l/100km.

Na obecnym baku komputer pokazuje równo 7,0.

Wystarczy przewidywać sytuację na drodze, nie siedzieć poprzednikowi na zderzaku, nie wyprzedzać na siłę, szybko zmieniać biegi na wyższe i spalanie spada. Widzę tu też zasługę silnika, bo na poprzednich jednostkach np. w Lacetti ciężko było zejść ze spalaniem, a w tu w cięższym aucie jest to możliwe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio spalanie mi nieźle spadło...

A jaki masz aktualny przebieg ?

> Wystarczy przewidywać sytuację na drodze, nie siedzieć poprzednikowi na zderzaku, nie wyprzedzać na

> siłę, szybko zmieniać biegi na wyższe i spalanie spada...

Też mi odkrycie wink.gif

Toż to oczywiste.

Zastanawiam się nad tym, czy w miarę "układania" się auta spalanie spadnie, bo różnie ludzie mówią. Na dzień dzisiejszy mam przebieg 850 km.

Na chwilę obecną wychodzi w moim Aveo jakieś 6,2 przy jeździe do pracy i z powrotem (palenie na zimno, 12 km prawie poza miastem).

Zrobiłem kilka dni temu próbę "ekstremalnego ecodrivingu" jadąc autem załadowanym meblami. Na poziomym odcinku tocząc się jednostajnie 70km/h na tempomacie uzyskałem na 20 kilometrowym odcinku spalanie 4,2 l/100km, ale oczywiście trudno sobie wyobrazić taką jazdę na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moj ma juz ~17 kkm

> po kilku tys km powonies zauwazyc lekki spadek spalania

U mnie od nowości pomału spadało aż doszło do 6,8. Obecnie (mam 25k km) podskoczyło do 6,9 i już ani drgnie ze 2-3k km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są dane z kompa auta.

> Wpisuje też tankowania do motostat.pl i tam mam spalanie 7,16.

> Nie wiem komu mam wierzyć

Wierz swoim danym.

U mnie komp w aucie zaniża niewiele spalanie, tylko o jakieś 0,2 l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poprzedni bak - śr. spalanie obliczone po zatankowaniu: 7,22 l/100km.

> Na obecnym baku komputer pokazuje równo 7,0.

Ten silnik to chyba ten sam który był w vectrze C (1.8 140KM od liftu vectry)? Różnica wersji 1.8 122KM vectry wobec 1.8 140KM w vectrze , polega chyba w budowie głowicy? Kojarzę że silnik 122konny lepiej znosi LPG. Pewnie są jeszcze jakieś różnice hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten silnik to chyba ten sam który był w vectrze C (1.8 140KM od liftu vectry)? Różnica wersji 1.8

> 122KM vectry wobec 1.8 140KM w vectrze , polega chyba w budowie głowicy? Kojarzę że silnik

> 122konny lepiej znosi LPG. Pewnie są jeszcze jakieś różnice

Tamten był pewnie z serii Z a ten jest serii A ze zmiennymi fazami rozrządu.

U m nie siedzi 2H0

GM_Family_1_engine

Z18XE'1.8 L' (1796 cc): 80.5 mm (3.17 in) bore, 88.2 mm (3.47 in) stroke, 10.5:1 compression, 122 hp (90 kW) or 125 hp (92 kW) and 123 lbft (167 N m) of torque featuring variable intake technology.

A variant of 1.8L Family 1 engine featuring Euro IV compliancy, DCVCP (Double Continuous Variable Cam Phasing technology, a variant of VVT) and integrated catalytic converter, entered production in Spring 2005. It was based on the lighter cast-iron block, although there's no TwinPort in this version.

In 2011, the new Gen III block has been introduced which features DCVCP, TwinPort and piston cooling by oil jets, as well as higher compression ratio.

These engines are manufactured at Szentgotthárd, Hungary, Bupyeoung, Korea and Toluca, Mexico.

A18XER: 1.8 L (1796 cc): DCVCP, 80.5 mm (3.17 in) bore, 88.2 mm (3.47 in) stroke, 10.5:1 compression, 140 hp (103 kW) and 129 lbft (175 Nm) of torque, combined fuel economy 7.0 L/100 km (40 mpg-imp; 34 mpg-US)

A16XER: 1.6 L (1598 cc): DCVCP, TwinPort, 79 mm (3.11 in) bore, 81.5 mm (3.21 in) stroke, 10.5:1 compression, 115 hp (85 kW) @ 6000 rpm, 155 Nm (114 lbft) @4000 rpm, combined fuel economy 6.3 L/100 km (45 mpg-imp; 37 mpg-US).

A18XER (LUW): 1.8 L (1796 cc): DCVCP, TwinPort, 10.5:1 compression, 138 hp (102.9 kW; 139.9 PS) @6300 rpm, 125 lb·ft (169 Nm) @3800 rpm.

A18XER (2H0): 1.8 L (1796 cc): DCVCP, TwinPort, 10.8:1 compression.

A16XER (LDE): 1.6 L (1598 cc): DCVCP, TwinPort, 10.8:1 compression, 116 hp (85 kW) @ 6000 rpm.

Ecotec DCVCP engines are used in:

2005-present Opel Zafira

2007-present Opel Astra

2008-2009 Saturn Astra (1.8L LUW)

2008-present Chevrolet Cruze (1.8L LUW/2H0)

2009-present Opel Insignia

2012-present Chevrolet Sonic (1.6 L in Europe, 1.8L LUW in North America)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To są dane z kompa auta.

> Wpisuje też tankowania do motostat.pl i tam mam spalanie 7,16.

> Nie wiem komu mam wierzyć

To miod malina takie spalanie z cruza co pewnie swoje wazy.

Moja corma wszechooszczedny diesel z 2300km ,glownie miasto z obwodnica z pracy to 7,5

Do duupy z takim dieslem, zadna oszczednosc,bo klekocze i oby nic nie nawalilo:)

Nastepny bedzie NoPb i LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.