nunu7 Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 Cześć panowie Mam jedno kokretne pytanie: Czy źle wyregulowany gaz może wpływac na komputer samochodu tak, że ten będzie miał w pamięci złe parametry i auto nie będzie chciało odpalać na benzynie? czy to raczej nie możłiwe? Sprawa dotyczy mojej almery z 2005 1,5 benzyna + stag4 Od pewnego czasu, żeby odpaliła na benzynie musze przynajmniej z 10 sekund kręcić i w końcu pomału zaczyna zagadywać przez 2-3 kolejne sekundy aż w końcu odpali. I jak juz odpali, to problemów nie ma zadnych. Obroty, moc ok. NA gazie natomiast moge odpalić bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bogoszkocja Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 > Cześć panowie > Mam jedno kokretne pytanie: > Czy źle wyregulowany gaz może wpływac na komputer samochodu tak, że ten będzie miał w pamięci złe > parametry i auto nie będzie chciało odpalać na benzynie? czy to raczej nie możłiwe? > Sprawa dotyczy mojej almery z 2005 1,5 benzyna + stag4 > Od pewnego czasu, żeby odpaliła na benzynie musze przynajmniej z 10 sekund kręcić i w końcu pomału > zaczyna zagadywać przez 2-3 kolejne sekundy aż w końcu odpali. I jak juz odpali, to problemów > nie ma zadnych. Obroty, moc ok. > NA gazie natomiast moge odpalić bez problemu. jak najbardziej tak. może przestawiać mapy i po odpalaniu na benzynie idzie w zbyt bogatą lub w zbyt ubogą mieszankę . i stąd problemy przy ponownym rozruchem.można albo poprawnie ustawić kuchenkę albo ratować się i gasić dopiero po chwili pracy na PB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 23 Października 2013 Udostępnij Napisano 23 Października 2013 to trochę tak, jakby pompa paliwa kończyła swój żywot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
glaeken Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 Rozjezdzajace sie mapy paliwa, to raczej problem zapalania na cieplym silniku i woogle pracy na benzynie. Samo odpalanie zimnego silnika, RACZEJ nie powinno byc jakos uposledzone z tego powodu. Musialbys miec naprawde bardzo mocno rozjechane mapy. Czasy wtryskow w momencie podania pierwszej dawki paliwa sa jakos tragicznie wysokie, wiec 2-3ms w te czy we wte nie ma wiekszego znaczenia. Powiedz nam taka rzecz - czy jak przelaczysz z gazu na beznyne na rozgrzanym silniku to mieszanke masz bogata czy uboga i ile czasu potrzeba zanim mieszanka zacznie oscylowac poprawnie? (najlepiej powiedz jak jest na wolnych obrotach i pod srednim obciazeniem np. w trasie) To wszystko wyjasni od reki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 27 Października 2013 Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > Cześć panowie > Mam jedno kokretne pytanie: > Czy źle wyregulowany gaz może wpływac na komputer samochodu tak, że ten będzie miał w pamięci złe > parametry i auto nie będzie chciało odpalać na benzynie? czy to raczej nie możłiwe? > Sprawa dotyczy mojej almery z 2005 1,5 benzyna + stag4 > Od pewnego czasu, żeby odpaliła na benzynie musze przynajmniej z 10 sekund kręcić i w końcu pomału > zaczyna zagadywać przez 2-3 kolejne sekundy aż w końcu odpali. I jak juz odpali, to problemów > nie ma zadnych. Obroty, moc ok. > NA gazie natomiast moge odpalić bez problemu. Odkrec waz od listwy wtryskowej oraz zdejm i zaslep podcisnienie z reduktora, moze cos popuszcza gaz do kolektora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 27 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2013 > to trochę tak, jakby pompa paliwa kończyła swój żywot Chyba jesteś najbliżej prawdy. Pomimo tego, ze auto jak już odpali, to na benzynie idzie ok, to problem leży po stronie pompy paliwa. Otóz odpalałem auto w garażu naście razy pod rząd (dla próby) i się okazuje, że tak co 5-6 razy silnik odpala bez problemu. Wsłuchałem się w pracę pompy i się okazuje, że przed tymi udanymi startami pompa po przekręceniu kluczyka ze 2 sekundy podpompuje paliwa. Jeśłi natomiat po przekręceniu kluczyka pompy nie słuchać, to już moge być pewien, ze bede musiał kręcić przynajmniej te 8-10 sekund. Teraz tylko musze jakoś wybadać, czy to pompa jako całosć się sypie, czy może tylko jakiś czujnik ciśnienia, który informuje pompę, kiedy ta ma się załączyć. Macie pomysł jak to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pajda Napisano 28 Października 2013 Udostępnij Napisano 28 Października 2013 > to trochę tak, jakby pompa paliwa kończyła swój żywot Tak samo myślę, że pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.