vilu Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 Mam problem z moim traktorem. Po odpaleniu zimnego silnika ,silnik wpada w dziwne drgania tak jak by nie palił na jeden cylinder.Jak dodam gazy to wibracje do 1000 obrotów nasilają się a potem wszystko ok.Moc jest cały czas, nic nie kopci, nic z nim więcej się nie dzieje. Komp nie wyrzuca żadnych błędów .Po rozgrzaniu wszystko ok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olos Napisano 15 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2013 > Mam problem z moim traktorem. > Po odpaleniu zimnego silnika ,silnik wpada w dziwne drgania tak jak by nie palił na jeden > cylinder.Jak dodam gazy to wibracje do 1000 obrotów nasilają się a potem wszystko ok.Moc jest > cały czas, nic nie kopci, nic z nim więcej się nie dzieje. Komp nie wyrzuca żadnych błędów .Po > rozgrzaniu wszystko ok . sprawdz swiece (choć powinien fajlura strzelić) vel. dwumas mówi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > sprawdz swiece (choć powinien fajlura strzelić) vel. dwumas mówi Ale dwumas na zimnym tylko ? Nie powinien gadać cały czas na wolnych ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > Ale dwumas na zimnym tylko ? > Nie powinien gadać cały czas na wolnych ? pierwsze objawy dwumasu diagnozowane w aucie krakow_kulta wyglądały w ten sposób, że auto rozpędzaliśmy do jakichś 110km/h na IV biegu i puszczali gaz. kiedy obroty spadały do ok. 2000-2200 dało się wyczuć drgania i telepanie samochodu + głuchy dudniący dźwięk. może przyczyna jest bardziej prozaiczna? wszystkie gumy zawieszenia silnika są ok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Mechanikiem nie jestem ale powiedzcie mi czemu te objawy są tylko na zimnym silniku .Jak się dogrzeje jest wszystko ok. Poduchy to raczej by telepał cały czas. On telepie na zimnym i nie zawsze ma tak że parę dni telepie a potem spokój i za jakiś czas objawy powracają . Telepie tak do 1000-1100 obrotów potem działa równo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > Mechanikiem nie jestem ale powiedzcie mi czemu te objawy są tylko na zimnym silniku . Może któryś wtryskiwacz się przycina na zimnym i stąd właśnie takie objawy ? Kiedyś po podłączeniu się FES-em na jednym z wtrysków widziałem korekcję ponad +4.0 i był podobny efekt , po minucie czy dwóch korekcja spadała i silnik przestawał telepać Ale ty masz chyba 115KM ( brak danych w profilu ) , więc korekcji nie podejrzysz ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 podepnij pod komp, sprawdz jakie parametry ma zimny a jakie cieply silnik. potem porownaj, moze to byc blachostka albo cos powaznego, jaki dym idzie z rury?i czy czuc jakis zapach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 16 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 Korektę w profilu zrobiłem. Jutro dziada po oglądam dokładnie jak kopci. A jak faktycznie przycina się wtryskiwacz jest jakaś domowa metoda na to czy mechanik ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 16 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2013 > Mechanikiem nie jestem ale powiedzcie mi czemu te objawy są tylko na zimnym silniku .Jak się > dogrzeje jest wszystko ok. > Poduchy to raczej by telepał cały czas. > On telepie na zimnym i nie zawsze ma tak że parę dni telepie a potem spokój i za jakiś czas objawy > powracają . > Telepie tak do 1000-1100 obrotów potem działa równo. objawy są na zimnym bo wtedy pojawiają się warunki, które powodują powstanie telepania. a że stilon jest dość delikatnym autem przyczyną może być, tak jak koledzy pisali wcześniej, np. przycinający się wtryskiwacz, albo np. luz, który znika kiedy elementy metalowe pod wpływem ciepła delikatnie się rozszerzą i go zniwelują JTD ma to do siebie, że najbardziej się trzęsie w najniższym zakresie obrotów, dlatego lekko uszkodzona poduszka jest w stanie tłumić drgania przy wyższych obrotach, a nie radzi sobie na niższych (a znając to auto i jego zdolność przenoszenia dźwięków okaże się, że to luźna prawa tylna lampa ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 17 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2013 wyczytaj stilona z fusow mesa fesa:D strzelanie na wtryski moze okazac sie tak jak granie w lotto chybil trafil, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 18 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2013 Dziś od rana traktor zachowuje się ok i być tu mądry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Dziś od rana traktor zachowuje się ok i być tu mądry No dupa telepie dalej raz bardziej raz mniej ale telepie. Jak jest zimny telepie po przejechaniu z 1-2 km uspokaja się Macie może jakiś sprawdzony interfejs z aledrogo którym będę mógł sprawdzić czas otwarcia wtrysków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 czas zalezy od parametrow odczytanych przez ecu, przeplywka temp itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > czas zalezy od parametrow odczytanych przez ecu, przeplywka temp itp... to jak sprawdzić czy nie zawiesza się jeden z wtrysków ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > to jak sprawdzić czy nie zawiesza się jeden z wtrysków ? Najprościej to chyba odpinać po kolei sterowanie wtryskami i obserwować na którym z nich po wypięciu wtyczki jest najmniejsza różnica w pracy silnika - wtedy masz winowajcę . Oczywiście w trakcie operacji zapali się też znana kontrolka od silnika A próbowałeś może potraktować jakimś preparatem do czyszczenia wtyków połączenie wtyczka - gniazdko przy wtrysku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 zrob przelewy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Wtyczek nie czyściłem .Jak wywali błąd po odpięciu wtyczki to po zapięciu błąd zniknie czy trzeba kasować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > zrob > przelewy O co dokładnie chodzi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 10 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 > Jak wywali błąd po odpięciu wtyczki to po zapięciu błąd zniknie czy trzeba > kasować ? Po paru testach/odpaleniach sam znika . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 przelewy jak przelewy - ja bym zaczął od sprawdzenia luzów na zaworach i ciśnieniu sprężania jaką oliwe do silnika stosujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 > przelewy jak przelewy - ja bym zaczął od sprawdzenia luzów na zaworach i ciśnieniu sprężania Mam regulację hydrauliczną , więc ... > jaką oliwe do silnika stosujesz? Amsoil AFL 5W40 PS. Na pewno mnie chciałeś o to spytać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 11 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2013 sorry ale miała być wiadomość dla założyciela postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > sorry ale miała być wiadomość dla założyciela postu No jestem A co mają do tego zawory ,jak by miał za ciasne i by były podparte to ciężko by raczej zapalał na ciepłym.Kiedyś to miałem w benzynie na zimnym zapalał a na ciepłym nie bardzo ,A i na ciepłym tracił moc .Ten ma moc normalną a zapala od strzała.Jak już zapali to po chwili wpada w te dziwne wibracje po przejechaniu z 2 km wszystkie objawy choroby zanikają i chodzi normalnie. Latam na mobilu jakimś półsyntekyku do DIESELI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 juz chyba wiem co go boli> zatkany map sensor, > wykrec go i wyczysc wkrec spowrotem, zapal auto i sprawdz dopiero jak sie zachowuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 12 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 > juz chyba wiem co go boli> zatkany map sensor, > wykrec go i wyczysc wkrec spowrotem, zapal auto i > sprawdz dopiero jak sie zachowuje Napisz dokładnie o co chodzi bo nie znam nazewnictwa i nie wiem o czym mówisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 12 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2013 obok egr bardziej z lewej strony jest map sensor przykrecony do kolektrora ssacego wtyczka szerokosci 2,5cm i na jeden imbus. wykrec i wyczysc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > juz chyba wiem co go boli> zatkany map sensor, > wykrec go i wyczysc wkrec spowrotem, zapal auto i > sprawdz dopiero jak sie zachowuje Wyczyszczone trochę syfu było ale przelot był .Poprawy przy odpalaniu nie zauważyłem wibracje zostały. Ostatnio auto jeździ na bardzo krótkich dystansach (10km) praktycznie nie zdąży się zagrzać i tak se myślę żę dobrze by było mu w du... wymieszać jutro mam małą trasę 100km dostanie trochę w pędzel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 A sugerowany wcześniej styk na wtyczkach od wtrysków sprawdziłeś ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 13 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > A sugerowany wcześniej styk na wtyczkach od wtrysków sprawdziłeś ? No oczywiście czyste jak łza A jak sprawdzić bez kompa czujnik temperatury i przepływomierz ? A nie w temacie zlałem dzisiaj wino z balona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 13 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2013 > A jak sprawdzić bez kompa czujnik temperatury i przepływomierz ? Można to zrobić miernikiem , ale znacznie łatwiej użyć do tego celu jednak kompa . Miernikiem mierzy się rezystancję czujnika temperatury , a z przepływki napięcie na wyjściu - ale to drugie nie jest łatwe bo trzeba to robić przy wciśniętej wtyczce co wymaga trochę pomysłowości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 14 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2013 > Można to zrobić miernikiem , ale znacznie łatwiej użyć do tego celu jednak kompa . > Miernikiem mierzy się rezystancję czujnika temperatury , a z przepływki napięcie na wyjściu - ale > to drugie nie jest łatwe bo trzeba to robić przy wciśniętej wtyczce co wymaga trochę > pomysłowości W przyszłym tygodniu podjadę na komp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vilu Napisano 14 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2014 Sprawa wibracji wyjaśniona zacięty był jeden wtrysk i lał i zgadnijcie co mu pomogło . Wlałem mu oleju do 2T po przejechaniu z 500 km wszystko powoli wróciło do normy . Na razie silnik chodzi ok poczekamy i zobaczymy co będzie dalej. Silnik ogólnie pracuje bardziej równo i dużo milej dla ucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.