Skocz do zawartości

ucieka prąd ale gdzie :/ bezpieczniki sprawdzone


markkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Gdziś ucieka prąd ok 0,09A bez włączonego alarmu ani światełka w kabinie. Aku padł i to w miare nowy bo kupowałem kilka miesięcy temu. W kabinie sprawdzałem wyjmując każdy bezpiecznik, tylko pod F15 spadło do 0,07A - ale pod ten mam podpięty zasilanie alarmu z czujnikami więc odpada bo alarm tez wypinałem i tyle samo spadło. Gdzie dalej szukać, może uciekać gdzieś w komorze silnika ? ładowanie mam ok 14,32V z wączonymi światłami. Radio wyłączone i panel zdjęty ale znim nigdy nie było problemu, zawsze jak mierzyłem to pobór prądu był tylko 0,01-0,02A a z załączonym alarmem ok 0,03-0,04A. Coś ostatnio sie podziało a niby nic nie robiłem przy samochodzie, tylko koła zmieniałem. Są obwody w SC nie zabepieczone bezpiecznikiem ? Może te obowdy główne za akumulatorem ? ale to by chyba brało więcej A .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Gdziś ucieka prąd ok 0,09A bez włączonego alarmu ani światełka w kabinie. Aku padł i to w miare

> nowy bo kupowałem kilka miesięcy temu. W kabinie sprawdzałem wyjmując każdy bezpiecznik, tylko

> pod F15 spadło do 0,07A - ale pod ten mam podpięty zasilanie alarmu z czujnikami więc odpada

> bo alarm tez wypinałem i tyle samo spadło. Gdzie dalej szukać, może uciekać gdzieś w komorze

> silnika ? ładowanie mam ok 14,32V z wączonymi światłami. Radio wyłączone i panel zdjęty ale

> znim nigdy nie było problemu, zawsze jak mierzyłem to pobór prądu był tylko 0,01-0,02A a z

> załączonym alarmem ok 0,03-0,04A. Coś ostatnio sie podziało a niby nic nie robiłem przy

> samochodzie, tylko koła zmieniałem. Są obwody w SC nie zabepieczone bezpiecznikiem ? Może te

> obowdy główne za akumulatorem ? ale to by chyba brało więcej A .

Tak jak pisze Morgan, w jaki sposób masz "spięte" radio tzn działa bez zapłonu? I jakie to radio, bo tu szukał bym głównej przyczyny i winowajcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> również proponuję przyjrzeć się radiu.

> U mnie przez długi czas radio nie sprawiało problemów, aż tu ni stąd ni zowąd zaczęło prąd wcinać

> jak miał założony panel

Ja miałem taką sytuację nawet jak miałem zdjęty panel, że potrafiło rozładować aku przez noc. Problem pojawił się nagle 'ni z gruchy ni z piertuchy' i dopiero podłączenie radia aby włączało się po przekręceniu kluczyka pomogło. Radio LG smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie tez tak bylo. zdejmuje panel i nie mam problemu

Radio Pioneer ale mam od nowosci radio i nigdy nie było wiecej poboru prądu jak 0,02A nawet z radiem,. ale teraz odpiałem całe radio - wypiąłem wszystkie kostki od niego i nadal to samo. Wyjąłem wszystkie bezpieczniki z kabiny i nadal pobór prądu 0,07 (spadło do 0,07 bo alarm tez wypięty przez to), od alarmu wszystkie 3 bezpieczniki wypiąłem i nadal 0,07A. Odpiąłem komputer, bezpieczniki i przekazniki od pompy i cewki (to kolo siebie), od LPG też i nic. Rozpiałem lampke w kabinie i wyłącznik w drzwiach nawet.

Rozpiąłem też alternator bo czytałem że on tez może brać prąd i nadal to samo, dopiero jak wypiąłem główny bezpiecznik za akumulatorem ten 60A to spadło na 0,0A, Czyli gdzieś coś bierze między aku a główną skrzynką bezpieczników w kabinie. i bądź tu mądry. Najgorzej jak coś przetarte albo zawilgocenie sie wdarło i szukaj wiatru w polu, a dzis nie miałem czasu za bardzo :/

Musze znaleźć co jest pidpięte bez bezpiecznika w kabinie a na tym 60A za akumulatorem :/ Seryjnie jest coś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Radio Pioneer ale mam od nowosci radio i nigdy nie było wiecej poboru prądu jak 0,02A nawet z

> radiem,. ale teraz odpiałem całe radio - wypiąłem wszystkie kostki od niego i nadal to samo.

> Wyjąłem wszystkie bezpieczniki z kabiny i nadal pobór prądu 0,07 (spadło do 0,07 bo alarm tez

> wypięty przez to), od alarmu wszystkie 3 bezpieczniki wypiąłem i nadal 0,07A. Odpiąłem

> komputer, bezpieczniki i przekazniki od pompy i cewki (to kolo siebie), od LPG też i nic.

> Rozpiałem lampke w kabinie i wyłącznik w drzwiach nawet.

> Rozpiąłem też alternator bo czytałem że on tez może brać prąd i nadal to samo, dopiero jak

> wypiąłem główny bezpiecznik za akumulatorem ten 60A to spadło na 0,0A, Czyli gdzieś coś bierze

> między aku a główną skrzynką bezpieczników w kabinie. i bądź tu mądry. Najgorzej jak coś

> przetarte albo zawilgocenie sie wdarło i szukaj wiatru w polu, a dzis nie miałem czasu za

> bardzo :/

> Musze znaleźć co jest pidpięte bez bezpiecznika w kabinie a na tym 60A za akumulatorem :/ Seryjnie

> jest coś ?

to moze odkrec kable z rozrusznika i zmierz jeszcze raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to moze odkrec kable z rozrusznika i zmierz jeszcze raz

ale co to da skoro rozrusznik jesty na bezpieczniku 40A za akumulatorem a wypinanie go nie nic dało, za to wypięcie bezpiecznika 60A dopiero coś daje.

No ale sprawdze jak bede mial czas, tam są dwa kable w rozruczniku gruby od aku i cienki, obydwa wypiąc czy tylko ten przy akumulatorze odkręcić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co to da skoro rozrusznik jesty na bezpieczniku 40A za akumulatorem a wypinanie go nie nic

> dało, za to wypięcie bezpiecznika 60A dopiero coś daje.

> No ale sprawdze jak bede mial czas, tam są dwa kable w rozruczniku gruby od aku i cienki, obydwa

> wypiąc czy tylko ten przy akumulatorze odkręcić?

tez ostatnio szukalem co bierze prad w moim ccsie to dla pewnosci obydwa wypiolem ale winny okazal sie alternator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0.07A to nie jest prąd który rozładuje ci akumulator.

Chyba że zostawisz auto na trzy tygodnie.

A jak zostawiasz auto na miesiąc to odłączaj klemę.

U mnie radio załatwiało acu a też wcześniej nie było z nim problemu.

No i sprawdź jeszcze ładowanie.

Może po prostu acu ma słabe ładowanie i dlatego pada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 0.07A to nie jest prąd który rozładuje ci akumulator.

> Chyba że zostawisz auto na trzy tygodnie.

> A jak zostawiasz auto na miesiąc to odłączaj klemę.

> U mnie radio załatwiało acu a też wcześniej nie było z nim problemu.

> No i sprawdź jeszcze ładowanie.

> Może po prostu acu ma słabe ładowanie i dlatego pada.

rozrusznik OK. ładowanie ok, pisze wyżej - nawet swego czasu drugi kabel grubu dołożyłem z altka do aku.

Winne było jednak radio, ale czemu teraz dopiero ? mam je bardzo długo. Zasilanie i podtrzymanie było na jednym kablu na stałe +, nawet po wypięciu kostek ISO z radia nadal był pobór prądu, dopiero odcięcięm całego zasilania radia ze skrzynki bezpieczników załatwiło sprawę. Czyli nie mozna łączyć kabla zasilającego i podtrzymywania razem. Dziwne bo w lonosie tak mam i jest OK od kilku lat, tyle że inne radio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozrusznik OK. ładowanie ok, pisze wyżej - nawet swego czasu drugi kabel grubu dołożyłem z altka do

> aku.

> Winne było jednak radio, ale czemu teraz dopiero ? mam je bardzo długo. Zasilanie i podtrzymanie

> było na jednym kablu na stałe +, nawet po wypięciu kostek ISO z radia nadal był pobór prądu,

> dopiero odcięcięm całego zasilania radia ze skrzynki bezpieczników załatwiło sprawę. Czyli nie

> mozna łączyć kabla zasilającego i podtrzymywania razem. Dziwne bo w lonosie tak mam i jest OK

> od kilku lat, tyle że inne radio.

Dopiero teraz--bo radio się "zestarzało" grinser006.gif

Na poważnie--radio też może się zepsuć,pisałem że u mnie było dokładnie to samo.

Działało pare lat w różnych autach i w sumie dalej działa ale teraz nieraz bez żadnej przyczyny potrafiło wyładować cały aku przez noc.

po wymianie radia już parę miesięcy bez problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dopiero teraz--bo radio się "zestarzało"

> Na poważnie--radio też może się zepsuć,pisałem że u mnie było dokładnie to samo.

> Działało pare lat w różnych autach i w sumie dalej działa ale teraz nieraz bez żadnej przyczyny

> potrafiło wyładować cały aku przez noc.

> po wymianie radia już parę miesięcy bez problemów.

jednak trzeba podłączać jak instrukcja podaje stały + na podtrzymanie a po zapłonie zasilanie radia, a nie dawać stały + na obydwa obwody radia, tyle że na postoju bez zapłonu nie posłucham radyjka a często słucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.