Skocz do zawartości

Jak to jest z tą klimą poniżej 5ciu stopni na dworze.Golf IV


rafal0325

Rekomendowane odpowiedzi

Jak to jest w tych vagach klima się niby nie załączy ale co z osuszaczem działa czy nie działa pytam bo juz mam dość tych parujących szyb z rana,wchodzę do auta i gdy tylko włączą się nawiewy szyby zaparowują .

Filtr przeciw pyłkowy wymieniony, po tescie climatronika wyskakuje błąd 4fa-silniczek recyrkulacji powietrza,ale watpie zeby był uszkodzony i zamknięty na stałe bo wszystkie smrody do wewnątrz wpadają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba działa, bo ja w leonie tak odparowuję szyby Wentylatory nie wystartują, ale szyby

> odparujesz.

Chyba nie masz racji...

Poniżej 3 st C sprężarka klimy nie załącza się a co za tym idzie nie ma osuszania powietrza. Nawet jeśli włączysz odmrażanie na klimatroniku to całość działa jak klasyczne odmrażanie w aucie nie mającym klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak to jest w tych vagach klima się niby nie załączy ale co z osuszaczem działa czy nie działa

> pytam bo juz mam dość tych parujących szyb z rana,wchodzę do auta i gdy tylko włączą się

> nawiewy szyby zaparowują .

> Filtr przeciw pyłkowy wymieniony, po tescie climatronika wyskakuje błąd 4fa-silniczek recyrkulacji

> powietrza,ale watpie zeby był uszkodzony i zamknięty na stałe bo wszystkie smrody do wewnątrz

> wpadają

Ale te szyby parują po tym jak wcześniej miałeś włączoną klimatyzację czy nawet jeśli jeździsz bez klimy od kilku dni? Jeśli to drugie to zobacz czy Ci nie znika płyn chłodzący - nawet jakbyś miał zamknięty obieg na amen to nie ma możliwości żeby od razu szyby zaczęły parować - zazwyczaj dzieje się to po kilku minutach od zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale te szyby parują po tym jak wcześniej miałeś włączoną klimatyzację czy nawet jeśli jeździsz bez

> klimy od kilku dni? Jeśli to drugie to zobacz czy Ci nie znika płyn chłodzący - nawet jakbyś

> miał zamknięty obieg na amen to nie ma możliwości żeby od razu szyby zaczęły parować -

> zazwyczaj dzieje się to po kilku minutach od zamknięcia.

A można samemu sprawdzić czy płyn chłodzący ucieka czy tylko u fachowca.

Teraz w te wilgotne dni staram sie jeździć z włączoną klimą a przed zgaszeniem samochodu przełączam na ECCON.I gdy wracam do samochodu np. po pracy i gdy włączą się tylko nawiewy szyby pokrywają się parą,ale powyżej 5ciu stopni na włączonej klimie dość szybko szyby robią się suche.Ale poniżej 5ciu stopni auto musi się zagrzać żeby szyby odparowały.

Więc dlatego się zastanawiam czy ten osuszacz działa w niskich temperaturach czy też nie .

Dodam tylko że woda na filtr przeciw pyłkowy nie kapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A można samemu sprawdzić czy płyn chłodzący ucieka czy tylko u fachowca.

Jeśli to nagrzewnica to przed zgaszeniem silnika przełącz sobie climatronic na max grzanie i nawiew na środkowe kratki. Zostaw auto na kilka godzin i później przyłóż nos do kratek i włącz zapłon i pstryknij przycisk zwiększenia nawiewu tak żeby dmuchawa zaczęła działać. Glikol ma słodkawy zapach, także łatwo go wtedy wyczuć.

> Teraz w te wilgotne dni staram sie jeździć z włączoną klimą a przed zgaszeniem samochodu przełączam

> na ECCON.I gdy wracam do samochodu np. po pracy i gdy włączą się tylko nawiewy szyby pokrywają

> się parą,ale powyżej 5ciu stopni na włączonej klimie dość szybko szyby robią się suche.Ale

> poniżej 5ciu stopni auto musi się zagrzać żeby szyby odparowały.

Z tego co pamiętam to u mnie w Octavii było podobnie - spóbuj pojeździć jeden dzień bez klimy i zobacz czy dalej będzie tak parować.

> Więc dlatego się zastanawiam czy ten osuszacz działa w niskich temperaturach czy też nie .

> Dodam tylko że woda na filtr przeciw pyłkowy nie kapie.

Nie działa kompresor klimy, nie ma osuszania powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od jakiegoś czasu mam podobny problem z parowaniem szyb, czego wcześniej nie było :/ i właśnie zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodzącego... aczkolwiek nie ma jakiś dziwnych zapachów z kratek... a jeśli to właśnie wspomniana wcześniej nagrzewnica to dużo z tym roboty i ewentualnie jakie to mogą być koszta tak +/- ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> od jakiegoś czasu mam podobny problem z parowaniem szyb, czego wcześniej nie było :/ i właśnie

> zauważyłem, że ubywa mi płynu chłodzącego... aczkolwiek nie ma jakiś dziwnych zapachów z

> kratek... a jeśli to właśnie wspomniana wcześniej nagrzewnica to dużo z tym roboty i

> ewentualnie jakie to mogą być koszta tak +/- ??

Troche zabawy bo pewnie trzeba całą deskę szarpać. A co do ubytków płynu poszukaj dobrze, może nie nagrzewnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że klapa recyrkulacji będzie w połowie otwarta i już będziesz miał parowanie szyb. Skoro w teście wychodzi, że jest z nią coś nie tak, to trzeba to sprawdzić. Uszkodzony układ recyrkulacji jest jednym z najczęstszych przyczyn parowania szyb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy, że klapa recyrkulacji będzie w połowie otwarta i już będziesz miał parowanie szyb. Skoro

> w teście wychodzi, że jest z nią coś nie tak, to trzeba to sprawdzić. Uszkodzony układ

> recyrkulacji jest jednym z najczęstszych przyczyn parowania szyb.

Nie doczytałem o tym błędzie ale faktycznie w tych autach problemem nagminnym jest pad silniczka klapy spiętrzającej V71 numer oryginału ti 1J1 907 511A zamiennik koło 200zł oryginał coś koło 500.

Pada koło zębate pęka i po włączeniu zapłonu słychać z prawej strony deski jak koło przeskakuje na osi.

Najłatwiej sprawdzić, wyciągnąć filtr przeciwpyłkowy zmienić ustawienia obiegu na zamknięty i otwarty i zobaczyć czy chodzi.

Z używkami to ruletka bo to ogólna wada więc zawsze można naprawiać swój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Nie doczytałem o tym błędzie ale faktycznie w tych autach problemem nagminnym jest pad silniczka

> klapy spiętrzającej V71 numer oryginału ti 1J1 907 511A zamiennik koło 200zł oryginał coś koło

> 500.

> Pada koło zębate pęka i po włączeniu zapłonu słychać z prawej strony deski jak koło przeskakuje na

> osi.

> Najłatwiej sprawdzić, wyciągnąć filtr przeciwpyłkowy zmienić ustawienia obiegu na zamknięty i

> otwarty i zobaczyć czy chodzi.

> Z używkami to ruletka bo to ogólna wada więc zawsze można naprawiać swój.

Ja bym proponował oryginał, kupiłem kilka elementów plastikowych w zamiennikach i po prostu ten plastik to jest lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym proponował oryginał, kupiłem kilka elementów plastikowych w zamiennikach i po prostu ten

> plastik to jest lipa.

Nie wiem czy zauważyłeś ale oryginały sypią się okrutnie. Ktoś słabo przemyślał to rozwiązanie i moim zdaniem nie warto. Można spróbować regenerować swój stary silniczek jak ma się odrobinę zdolności manualnych jak się nie uda zamiennik i na jakiś czas spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy zauważyłeś ale oryginały sypią się okrutnie. Ktoś słabo przemyślał to rozwiązanie i

> moim zdaniem nie warto. Można spróbować regenerować swój stary silniczek jak ma się odrobinę

> zdolności manualnych jak się nie uda zamiennik i na jakiś czas spokój.

U mnie oryginał lata już 12 rok i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.