natek Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Do wyboru dwa auta. Citroen C5 kombi z silnikiem 2.0HDI, albo 140 albo 163 KM i Laguna III kombi z silnikiem 2.0 dCi chyba 150 KM. Oba auta z 2010 r. Zakładamy, że wyposażenie i cena bardzo podobne. Który byście wybrali i dlaczego? Dodatkowe pytanie, czy któryś z tych silnikow ma rozwiazane wypalanie DPF przez podawania paliwa z 5-go wtryskiwacza bezpośrednio do filtra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Wolałbym C5 na hydro. Byłem juz bliski zakupu, ale wyszło inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Wolałbym C5 na hydro. Byłem juz bliski zakupu, ale wyszło inaczej rozumiem, że nie każda sztuka ma hydropneumatyczne zawieszenie? za dzwignią skrzyni biegów powinien być chyba przycisk, tak? A jeśli chodzi o jakość, trwałość i niezawodność silnika? Słyszałem, że HDI to dośc dobre silniki i na pewno bardzo oszczędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 cena nie bedzie podobna. Laguna bedzie tansza. Wybralem lagune. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > rozumiem, że nie każda sztuka ma hydropneumatyczne zawieszenie? za dzwignią skrzyni biegów powinien > być chyba przycisk, tak? > A jeśli chodzi o jakość, trwałość i niezawodność silnika? Słyszałem, że HDI to dośc dobre silniki i > na pewno bardzo oszczędne. Ogólnie wysokie wyposażenia z mocnymi silnikami mają HYDRO. Exclusive 163 ma na 100% hydro, 138 chyba też HDi są najbardziej niezawodnymi silnikami diesela w obecnych czasach, do tego ekonomicznymi. Ja polecam wszystkim niezdecydowanym , a mam już 5 HDi i to z niemałymi przebiegami najniższy ma teraz 100kkm, a najwyższy miał 250kkm i nic poza eksploatacyjnymi wymianami nie było robione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > cena nie bedzie podobna. Laguna bedzie tansza. Wybralem lagune. jak patrzylem na mobile.de to od ok 11500 E sie zaczynają a za 13 kola można byłoby już coś wybrac, zarówno w jednym jak i drugim przypadku wizualnie z zewnątrz bardziej pasi mi citroen, jeśli chodzi o silnik to minimalnie też bardziej Citroen, nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą i nieruchomym środkiem kierownicy. Ale na pewno zaleta jest zawieszenie. Jak rozumiem, przejeżdzając przez zaspę zima można je dośc mocno podnieść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > jak patrzylem na mobile.de to od ok 11500 E sie zaczynają a za 13 kola można byłoby już coś wybrac, > zarówno w jednym jak i drugim przypadku > wizualnie z zewnątrz bardziej pasi mi citroen, jeśli chodzi o silnik to minimalnie też bardziej > Citroen, nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą i nieruchomym > środkiem kierownicy. Ale na pewno zaleta jest zawieszenie. Jak rozumiem, przejeżdzając przez > zaspę zima można je dośc mocno podnieść? Tak dosyć wysoko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Do wyboru dwa auta. Citroen C5 kombi z silnikiem 2.0HDI, albo 140 albo 163 KM i Laguna III kombi z > silnikiem 2.0 dCi chyba 150 KM. Oba auta z 2010 r. Zakładamy, że wyposażenie i cena bardzo > podobne. Który byście wybrali i dlaczego? > Dodatkowe pytanie, czy któryś z tych silnikow ma rozwiazane wypalanie DPF przez podawania paliwa z > 5-go wtryskiwacza bezpośrednio do filtra? jak chcesz poprostu tanie, duże i pospolite kombi - bierz Lagunę. jak chcesz mieć kombi, które jest wyjątkowe - bierz C5. w tym segmencie i tej cenie, nie znajdziesz lepszego komfortu podróżowaania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 wybrac mozna. Przy podobnym wyposazeniu laguna bedzie tansza. Albo z mniejszym przebiegiem Polowalem na C5 albo L3 i nie znalazlem C5ki w zadanych pieniadzach w takim stanie zebym chcial ja kupic. Do tego nieruchoma kierownica i zawieszenie. Niby fajne ale przy nowym aucie, przy uzywanym moze byc roznie. Mam sporo km do pracy i pewnosc mobilnosci jest dla mnie wazna. Jak mi cos pizgnie w Lagunie w zawieszeniu to bez problemow dojade do mechanika. W C5 moze sie nie udac... Nie wiem jak z awaryjnoscia elektroniki w C5 ale mam L3 w maksymalnej wersji i jakos nic sie nie dzieje. Co do silnika to jest to jeden z lepszych diesli na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > wybrac mozna. Przy podobnym wyposazeniu laguna bedzie tansza. Albo z mniejszym przebiegiem > Polowalem na C5 albo L3 i nie znalazlem C5ki w zadanych pieniadzach w takim stanie zebym chcial ja > kupic. Do tego nieruchoma kierownica i zawieszenie. Niby fajne ale przy nowym aucie, przy > uzywanym moze byc roznie. Mam sporo km do pracy i pewnosc mobilnosci jest dla mnie wazna. Jak > mi cos pizgnie w Lagunie w zawieszeniu to bez problemow dojade do mechanika. W C5 moze sie nie > udac... > Nie wiem jak z awaryjnoscia elektroniki w C5 ale mam L3 w maksymalnej wersji i jakos nic sie nie > dzieje. Co do silnika to jest to jeden z lepszych diesli na rynku. Odzywa się stereotyp Polaka Ja tam jeżdżę citroenami z HYDRO od 23 lat i nie narzekam, a nigdy nie były nowe. Zawsze dojechałem do celu, nawet jak coś - jak piszesz "pizgnie" w zawieszeniu, a zdarzyło się to może ze 2 razy za cały ten okres Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Odzywa się stereotyp Polaka > Ja tam jeżdżę citroenami z HYDRO od 23 lat i nie narzekam, a nigdy nie były nowe. Zawsze dojechałem > do celu, nawet jak coś - jak piszesz "pizgnie" w zawieszeniu, a zdarzyło się to może ze 2 razy > za cały ten okres ciesze sie Twoim szczesciem. Mi sie jednak srednio oplaca tracenie 4 godzin dziennie w przypadku wtopy, nawet jak zdarza sie to raz na jakis czas. Szczegolnie, ze zwykle zawieszenie naprawi kazdy w miare kumaty mechanik (i to szybko) a z hydro to juz nie bardzo i moge tak sobie jezdzic autobusem do roboty i tydzien. Jak z elektronika? Jest choinka w C5kach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > ciesze sie Twoim szczesciem. Mi sie jednak srednio oplaca tracenie 4 godzin dziennie w przypadku > wtopy, nawet jak zdarza sie to raz na jakis czas. Szczegolnie, ze zwykle zawieszenie naprawi > kazdy w miare kumaty mechanik (i to szybko) a z hydro to juz nie bardzo Hydro nie jest skomplikowane ani awaryjne, także bez obaw. Kupione auto ma być 3-4 latkiem więc tym bardziej. W bardzo leciwych można teoretycznie obawiać się stanu przewodów ciśnieniowych. Jeżeli w sprężynowcu pęknie sprężyna to też nie pojedziesz. Miałem/mam 2 hydrowozy, jeden kupiony jako nastolatek, drugi prawie. Jedyną usterką związaną z hydro było urwanie końcówki gumowego wężyka powrotnego z przodu. Starzenie gumy w pracującym miejscu. Usterka zdiagnozowana osobiście przy wymianie opon, naprawiona w 5 sekund przy pomocy ręki i szmaty do wytarcia ręki. Skutek usterki to wykapane pojedyncze mililitry płynu LDS. Dodam, że obydwa Citroeny były kupione w stanie średnim rynkowym allegrowym czyli zaniedbane generalnie. W obecnej C5 posypało się to i owo, ale nic z hydro (poza wpsomnianym). Pompa trwała, gruchy trwałe, nawet razu LDS nie dolewałem. Każdy następny będzie z hydro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > nie jestem do końca przekonany niesymetryczną deską rozdzielczą... O co chodzi z tą niesymetrycznością? > i nieruchomym środkiem kierownicy. Ujeżdżam toto od 5ciu lat. Rzeczywiście mogli by sobie dać spokój z tym "wynalazkiem" (i dali ). To jedyny rzecz jaka mi w tym aucie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > O co chodzi z tą niesymetrycznością? > Ujeżdżam toto od 5ciu lat. Rzeczywiście mogli by sobie dać spokój z tym "wynalazkiem" (i dali ). To > jedyny rzecz jaka mi w tym aucie przeszkadza. zobacz kratki wentylacyjne środkowe i okienko nawki (jakieś przesunięte) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > zobacz kratki wentylacyjne środkowe i okienko nawki (jakieś przesunięte) Mam symetryczne do bólu. Nie mam nawki tylko zwykły wyświetlacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Mam symetryczne do bólu. Nie mam nawki tylko zwykły wyświetlacz. dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie przeszkadza ale mnie to uwiera troche Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
incomunicado Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Sorry, ale muszę niemerytorycznie... . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel > radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie > przeszkadza ale mnie to uwiera troche Od roku jeżdżę C5 i na te asymetryczność w ogóle nie zwróciłem uwagi,.. czyli mi nie przeszkadza. Natomiast przeszkadza mi pare innych rzeczy i więcej bym tego auta nie kupił. Mam wrażenie, że projektowała je grupa osób bez prawa jazdy. Estetyka była najważniejsza w każdym elemencie nawet kosztem funkcjonalności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > dobrze wiesz o co mi chodzi i głupiego nie udawaj. Jak się patrzy na tunel środkowy, panel > radio/klima i nad panelem to coś ewidentnie nie gra, brak symetrii. Tobie to może nie > przeszkadza ale mnie to uwiera troche Symetria jest NIE MODNA, nie artystycza. A licznik i kierownicą pół lewej Ci nie przeszkadza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Od roku jeżdżę C5 i na te asymetryczność w ogóle nie zwróciłem uwagi,.. czyli mi nie przeszkadza. > Natomiast przeszkadza mi pare innych rzeczy i więcej bym tego auta nie kupił. Mam wrażenie, że > projektowała je grupa osób bez prawa jazdy. Estetyka była najważniejsza w każdym elemencie > nawet kosztem funkcjonalności. Napisz co jeszcze wedlug ciebie jest nie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 28 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Symetria jest NIE MODNA, nie artystycza. > A licznik i kierownicą pół lewej Ci nie przeszkadza ? ke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > ke? Po lewej, miało być, smartfon wiedział lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Napisz co jeszcze wedlug ciebie jest nie ok Zaczne od zawieszenia hydro - niczym mnie nie urzekło. Jak dla mnie komfortem zawieszenia nie odstaje od innych aut w podobnym segmencie. Fajnie płynie,.. owszem,.. ale po równej autostradzie. Jak zaczynają się nierówności to z pewnością nie jest jak w reklamie tv. A wolna jazda po nierównej drodze to tak buja na boki, że mało mi głowa nie odpadnie. No i te nurkowanie przy hamowaniu. Dla wrażliwego pasażera rzygawiczne. Bujanie się na boki w tej sytuacji ma jeszcze jedną niedogodność - można przywalić głową w uchwyt (?! po jaką cholerę kierowcy uchwyt na głową?). Mądry projektant strasznie zwęził to auto u góry więc wspomniany uchwyt jest niemal nad głową. Jak przesunę okulary na czoło i spojrzę się w lewo to oczywiście okularami zawadzam o uchwyt. Co dalej... 1. kompletny brak podręcznych i poręcznych schowków gdzie mógłbym położyć klucze, długopis i wspomniane okulary, które lepiej zdjąć niż przesunąć na czoło. Pod radiem mała półka na telefon, itp - ok. Ale klucze najczęściej kłade ma mieszku zmiany biegów lub fotelu pasażera. Jest schowek w podłokietniku ale mało poręczny. No i dramatyczne kieszenie ( schowki ) w drzwiach. Nie dość, że małe to jeszcze tak zabudowane, że trzeba mieć małą, chińską rączke żeby się tam dostać. 2. Trzeba mieć też małą rączke żeby zapiąć pasy. Między fotelem, a tunelem jest tak ciasno, że tylko jeden typ wypracowanego uchwytu pozwala mi złapać zapięcie, wsadzić tam dłoń i zapiąć pas. Byle jak się tego nie zrobi. 3. Lusterko wsteczne umieszczone za nisko. Zasłania mi przestrzeń pomiędzy godziną 13-tą, a 14-tą. Żeby zobaczyć czy coś z tamtąd nie nadjeżdza albo ktoś nie idzie muszę się schylić i zerknąć pod lusterkiem. 4. Ramię pedału sprzęgła źle wyprofilowane - to Ci dopiero majsterszyk kostrukcyjny! Auto jest zdecydowanie dla ludzi z rozmiarem buta max.44 i to bez czuba! W "normalnym" pedale sprzęgła ramię jest tak wyprofilowane jak odwrócony znak zapytania. W tym "brzuszku" jest miejsce na czubek buta, który się tam pojawia przy wciskaniu sprzęgła. W C5 takiego wybrzuszenia nie ma. Więc przy moim bucie 45/46 jak założe buty z jakimś lekko dłuższym czubem lub buty zimowe o nieco większych gabarytach to wciskając pedał sprzęgłą czubek buta opiera się o ramię pedału. Jest to dosyć niewygodne, a do tego i bolesne. Więc muszę wciskać pedał czubkiem buta, palcami stopy, jak jakaś baletnica. Jest to równie niewygodne i wk..jące. Może ktoś powiedzieć, że to drobiazgi. Ale gdyby to było Tico to bym mógł machnąć ręką. Lecz takie drobiazgi w C5 są dla mnie nie do zaakceptowania. I jeszcze na koniec - po C5 wiem, że już nigdy nie kupie auta z tak nisko posadowionym fotelem. Najpierw tam wpadam, a potem się muszę wygramolić. Ale to już pewnie kwestia wieku. O wiele sprawniej ta operacja wychodzi mi w Stilo, które jest ciut wyższe. Oczywiście są też jakieś plusy tego auta ale właśnie głównie plusów oczekiwałem po przesiadce ze Stilo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 Dziadu, vana sobie kup, nie będziesz się musiał gramolić w wyjściem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > Dziadu, vana sobie kup, nie będziesz się musiał gramolić w wyjściem No mam! Ulubione auto w rodzinie Żeby nie zaśmiecać wątku zdjęcie w załaczniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 28 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 28 Listopada 2013 > No mam! Ulubione auto w rodzinie > Żeby nie zaśmiecać wątku zdjęcie w załaczniku. to po co meczysz tyłek w C5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 29 Listopada 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Listopada 2013 ze zbyt daleko mimowolnie kładzioną noga na pedale sprzęgła spotkałem się w renówkach w Megane I, Twingo, ale w moim przypadku wystarczyło kłaść noge niżej i już nie czulem pałąku pedału. U ciebie pewnie jest jeszcze problem wysokiego wzrostu co do hydrobujania, to odniosłem lekko takie wrażenie jadąc C5 poprzedni model, podczas przyspieszania wydawało mi się, ze wyraźnie wychyla sie ku tyłowi i przy hamowaniu odwrotnie. Wtedy nie było to dla mnie większym problemem, mam nadzieje, że na dłuższą mete też by nie było. w salonie oglądając C5 zauważyłem, że boczki fotela (oparcie i głównie boczek siedziska) jest dość wysoki, pewnie bardziej sportowe trzymanie na boki ale ja zeslizguje się zawsze z fotela i taki wysoki boczek spowoduje, że szybko będzie wyglądał na zużyty fotel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 Napiszcie jeszcze jakie silniki benzynowe w tych dwóch autach nadają się do gazu, chodzi o 2.0, które miały wtrysk pośredni, to może też jest opcja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Napiszcie jeszcze jakie silniki benzynowe w tych dwóch autach nadają się do gazu, chodzi o 2.0, > które miały wtrysk pośredni, to może też jest opcja? Jak już chcesz gazować to szukaj C5 III V6 3.0 różnica w spalaniu będzie niewielka ale za to jaka przyjemność z jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > Jak już chcesz gazować to szukaj C5 III V6 3.0 różnica w spalaniu będzie niewielka ale za to jaka > przyjemność z jazdy wolałbym coś prostego, bez wodotrysków, nieskomplikowanego i niedrogiego w eksploatacji. Auto 140 KM i 6 biegowa skrzynia mi wystarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 9 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2013 > wolałbym coś prostego, bez wodotrysków, nieskomplikowanego i niedrogiego w eksploatacji. Auto 140 > KM i 6 biegowa skrzynia mi wystarczy Widzisz tylko nie jestem pewien czy w tamtym okresie 2009/2010 z 2 litrowym motorem benzynowym występowała 6 manual Jak chciałem zamówić w salonie na koniec 2009 roku takie właśnie połączenie to NIE BYŁO. Tylko 2.0i (140KM) i BVM5 W 2.0 HDi były zawsze BVM6 i BVA6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 no to skrzynia 5 biegów jest dla mnie nie do przejścia jak brak klimy w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 10 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2013 Sprawdziłem na stronie Renault, że aktualnie sprzedawana Laguna 2.0i jest na wtrysku pośrednim i ma skrzynię 6b. W Citroenie nie ma w ofercie już silnika 2.0i wolnossącego, z benzynowych są tylko 1.6 i 1.6T Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.