veenom Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Witam Mam następujący problem ze swoim stilonem.Mam nadzieje ze pomozecie bo mi wyczerpaly sie juz pomysly. Po odpaleniu auto szybko sie nagrzewa tzn wskazowka szybko idzie do gory i przekracza 90 stopni,wlacza sie wentylator.Jednak rzeczywista temperatura plynu jest nizsza niz pokazuje wskaznik poniewaz termostat otwiera sie i puszcza wode do chlodnicy gdy wskazowka jest wyzej niz 90 a wentylator juz dziala.Na poaczatku myslalem ze to czujnik zawyza Wymienilem juz dwa razy czujnik temperatury i bez zmian,wymienilem plyn i przeplukalem uklad.Termostat BEHR kupiony rok temu zostal sprawdzony i sprawny,pompa wody dziala,chlodnica wymieniona rok temu.Woda sie nie gotuje.Jedyne objawy jakie sa to po odpaleniu zimny silnik nie pracuje na ssaniu i potrafi czasem zgasnac Proszę doradzcie co się dzieje? Co steruje wentylatorem w moim stilo?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Przyjrzałbym się dokładnie czujnikowi na termostacie. Wiem, że wymieniałeś, ale może to jakiś zbieg okoliczności, albo jakiś problem z wiązką elektryczną od czujnika. Te "mondre" auta mają teraz tak, że jak czujnik pokazuje złą temperaturę, albo ma duże wahania, to ecu wysyła sygnał do wskaźników, żeby pokazać temp. na max i zatrzymać auto. Przy okazji włącza wentylator na wszelki wypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 2 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Przyjrzałbym się dokładnie czujnikowi na termostacie. Wiem, że wymieniałeś, ale może to jakiś zbieg > okoliczności, albo jakiś problem z wiązką elektryczną od czujnika. Te "mondre" auta mają teraz > tak, że jak czujnik pokazuje złą temperaturę, albo ma duże wahania, to ecu wysyła sygnał do > wskaźników, żeby pokazać temp. na max i zatrzymać auto. Przy okazji włącza wentylator na > wszelki wypadek. Tez mi do tej usterki pasuje TYLKO czujnik temperatury. Te dwa ktore wymienilem byly marki CALORSTAT za ok 30 zl. Jutro kupie jakis lepszy za 50 zl i zobacze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 > Tez mi do tej usterki pasuje TYLKO czujnik temperatury. > Te dwa ktore wymienilem byly marki CALORSTAT za ok 30 zl. > Jutro kupie jakis lepszy za 50 zl i zobacze Zmierz je najpierw multimetrem. Odpalasz na zimnym podpinasz multimetr i obserwujesz jak się opór zmienia, czy nie waha się. Nie wiem jak w Stilo 1.6, ale na wiki jest podany opór dla czujnika w BBM 1.6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 brak dobrej masy też tak może się objawiać, posprawdzaj przewody na klemie minusowej, może któryś jest pęknięty, skrzynkę bezpieczników przy aku rozbierałeś i czyściłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris37 Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 wentyl steruje comp , ale nawet jakby nie sterował to normalny objaw aby się załączył went na chłodnicy to czujnik musi dostać impuls piszesz że went działa przy 90 czy cos około tego aby went zaskoczył musi termostat otworzyć tzw. długi obieg , krótki to sam blok silnika p€zniej temst, otwiera chłodnice i czujnik na chłodnicy jak dostanie 90 +- to załącza śmigło a to wszycho oki tak ma być co do gaśnięcia to niema żadnego związku z wodą , tutaj podłączyć pod kompa i sprawdzić czujnik temp przepł powietrza czy podaje prawidłowe dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > wentyl steruje comp , ale nawet jakby nie sterował to normalny objaw aby się załączył went na > chłodnicy to czujnik musi dostać impuls piszesz że went działa przy 90 czy cos około tego aby > went zaskoczył musi termostat otworzyć tzw. długi obieg , krótki to sam blok silnika > p€zniej temst, otwiera chłodnice i czujnik na chłodnicy jak dostanie 90 +- to > załącza śmigło a to wszycho oki tak ma być co do gaśnięcia to niema żadnego związku z wodą > , tutaj podłączyć pod kompa i sprawdzić czujnik temp przepł powietrza czy podaje > prawidłowe dane a gdzie jest ten czujnik na chłodnicy??mozne on świruje?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > wentyl steruje comp , ale nawet jakby nie sterował to normalny objaw aby się załączył went na > chłodnicy to czujnik musi dostać impuls piszesz że went działa przy 90 czy cos około tego aby > went zaskoczył musi termostat otworzyć tzw. długi obieg , krótki to sam blok silnika > p€zniej temst, otwiera chłodnice i czujnik na chłodnicy jak dostanie 90 +- to > załącza śmigło a to wszycho oki tak ma być co do gaśnięcia to niema żadnego związku z wodą > , tutaj podłączyć pod kompa i sprawdzić czujnik temp przepł powietrza czy podaje > prawidłowe dane Obawiam się, że w Stilo 1.6 nie ma czujnika na chłodnicy, a wentylatorem steruje ecu sczytując temperaturę z czujnika na termostacie. Nie dalej jak tydzień temu miałem Peugeota, który zaraz po odpaleniu zimnego silnika windował wskazówkę temp. na max i włączał wentylator chłodnicy, chociaż sam silnik miał np 10*C. Sprawcą był zawieszający się czujnik temp na termostacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Obawiam się, że w Stilo 1.6 nie ma czujnika na chłodnicy Dodatkowo wentylator sterowany jest ciśnieniem w klimatyzacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > brak dobrej masy też tak może się objawiać, posprawdzaj przewody na klemie minusowej, może któryś > jest pęknięty, skrzynkę bezpieczników przy aku rozbierałeś i czyściłeś? Witam Wczoraj czyscilem skrzynke bezpieczników-popsikalem tez sprayem do stykow kleme minusową,wyczyscilem mase sterownika i o dziwo stilo ozylo.Przejechalem 30 km i wszystko bylo w porzadku. Jednak dzisiaj rano po odpaleniu i przejechaniu paru km problem powrocil szlak mnie trafia normalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 podmień przekaźnik od wentylatora może się już kończy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > podmień przekaźnik od wentylatora może się już kończy? Podmienilem i bez zmian. Poszukam jakiegos dobrego elektronika bo ja juz nie mam sil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris_siena Napisano 30 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Jak venom elektryk cos pomógl? bo mam ten sam problem i nie wiem juz gdzie szukac bledu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
veenom Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 > Jak venom elektryk cos pomógl? bo mam ten sam problem i nie wiem juz gdzie szukac bl Widze że temat powrócił No wiec umnie przyczyną tamtej usterki byl przegrzany komputer ECU. Zakupilem regenerowany z gwarancja-przelozylem go na obudowe akumulatora i miałem spokoj. Niestety ostatnio mialem dziwna sytuacje.Robiłem trase ok 100 km autostradą i przy prędkościach ok 140 km z włączoną klimą wskazówka temperatury znów zaczęla przekraczac 90 i poszla prawie do pierwszej kreski ponad. Mam nadzieje ze to znow nie sterownik szwankuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris_siena Napisano 31 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Dzięki za odpowiedz Troche mnie to przeraża kolejny wydatek ale trudno taką mamy pogode może w zime mu przejdzie. Jak wymienie dam znać czy jest ok Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Dzięki za odpowiedz > Troche mnie to przeraża kolejny wydatek ale trudno taką mamy pogode może w zime mu przejdzie. > Jak wymienie dam znać czy jest ok > Pozdrawiam Aby zapobiec przegrzaniu ECU kolega Ogion usunął go z bloku silnika, który mocno się nagrzewa i w dłuższej perspektywie powoduje problemy. Pytajcie go co do formuły rozwiązania, ale z tego co widziałem pod maską trochę się przy tym napracował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 > Dzięki za odpowiedz > Troche mnie to przeraża kolejny wydatek ale trudno taką mamy pogode może w zime mu przejdzie. > Jak wymienie dam znać czy jest ok > Pozdrawiam Poczytaj "dłuższa trasa w upały i błędy"parę tematów niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris_siena Napisano 6 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2014 Ekstra dzięki za pomoc, przedwczoraj przeniosłem komputer wg wskazówek i wczorajszy cały dzień cudowny samochód nie gasł, zobaczymy jak będzie po tygodniu, dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.