mulez Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Witam. Zwracam się z prośbą do wszystkich kto być może miał podobny problem. A zatem citroen z roku 2006 benzynka 1.4 z przebiegiem 78tyś. Autko zakupiłem w Niemczech dla moje znajomej. Samochodzikiem jechałem 980 kilometrów i troszeczkę podczas jazdy sobie poszarpywał tak jak by na chwile wypadał jeden zapłon czyli tracił moc przy obrotach powyżej 2tyś. Szarpnął na ułamek sekundy ale odczuwalnie. Autko poza tym jak nowe. Odpala bez problemów i nie ma wpływu temperatura. Na biegu jałowym silnik pracuje idealnie nawet nie drgnie. Podczas jazdy jak wcześniej potknięcia. Autko wiec po przyjeździe trafiło do 1 mechesa który stwierdził ze luzy zaworowe nie takie ale okazały sie ok. Potem że to na 100% przepustnica, bo po podpięciu kompa zero błędu. Więc meches ją wyczyścił po czym stwierdził ze teraz nie ma czasu i nie da rady naprawić więc Płacę i go zabrałem ale już do domku raczej dopchałem niż jechałem. W C3 zapalał się SERV i obroty max do 2 tyś i ni wuja więcej oczywiści zero mocy. Auto po drodze do 2 mechesa bo tamten nie ma czasu. Ten natomiast twierdził że to jakiś wężyk i go poprawił oczywiście skasował błąd przepustnicy po uiszczeniu opłaty serwisowej życzył miłego dnia. Autko przez 3 kilometry przejechało może nawet normalnie po czym znowu SERV i max 2tyś obr. Oczywiście nawrota i bez zaskoczenia ten tez nie ma czasu naprawiać. Więc autko trafiło do 3 magika i stoi już tam tydzień. Podłączył komp i wyszło błąd alternatora i przepustnicy więc do znajomego na szrocik i robimy podmianki. Tak więc najsampierw cewka ale bez zmian. Okazało sie ze altek w c3 jest fabrycznie nowy więc dziwne że błąd altka. Zamontowaliśmy przepustnicę i tu chociaż nie ma juz SERV i niby jest OK ale mimo to autko poszarpuje jak szarpało. Dziś juz pod podmiankę poszła listwa wtryskowa ale cały czas to samo. Być może ktoś z was przerabiał podobny temat z takim silnikiem i by sie podzielił podpowiedziami gdzie szukać przyczyny. Niby zwykła benzyna ale mnie krew zalewa ,a mechesy ciągną kase i żaden jak dotąd nic nie zdziałał. Auto jak szarpało tak szarpie. Koleżanka zaraz mi włosy powyrywa, a reszta miasta spali na stosie. Oczywiście podzielę sie wiedzą jak tylko dojdziemy co jest z tym autem. Z góry dzięki za podpowiedzi i ozdrawiam Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 2 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2013 Na każdego z tych co skasowali a teraz nie mają czasu zesłał bym wszelkie plagi egipskie. Od rzecznika konsumentów na policji skarbowej kończąc... A co do autka, pompe paliwa sprawdź i ciśnienie na listwie. I głupotka, spróbuj otworzyć zbiornik paliwa (albo niedokładnie zamknąć), może się podciśnienie robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lewy20bis Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 może głupota, ale spr, czy zaciski na aku są dobrze zakręcone - miałem tak w matizie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 A podziękował dobry człowieku . Dziś zaraz jadę i każe im właśnie to sprawdzić bo wiem że juz wczoraj po szrotach listwy wtryskowej szukali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Na każdego z tych co skasowali a teraz nie mają czasu zesłał bym wszelkie plagi egipskie. Od > rzecznika konsumentów na policji skarbowej kończąc... > A co do autka, pompe paliwa sprawdź i ciśnienie na listwie. I głupotka, spróbuj otworzyć zbiornik > paliwa (albo niedokładnie zamknąć), może się podciśnienie robi Podciśnienie ma się robić, tak jest ten układ skonstruowany, dlatego w korku jest uszczelka. Może właśnie NIE ma podciśnienia, uszczelki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Podciśnienie ma się robić, tak jest ten układ skonstruowany, dlatego w korku jest uszczelka. > Może właśnie NIE ma podciśnienia, uszczelki ? Podcisnienie się ma nie robić, a od tego jest układ odpowietrzania zbiornika. Dodam, ze mi chodzi o zupełnie "zatkanie się" układu, a nie jakieś tam delikatne podetkanie drożności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > Podcisnienie się ma nie robić, a od tego jest układ odpowietrzania zbiornika. A gdzie masz odpowietrznik ? Za czy po uszczelce ? Układ odpowietrzający służy do oddania powietrza przy nalewaniu, żeby się powietrzny bąbel nie tworzył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > A gdzie masz odpowietrznik ? > Za czy po uszczelce ? > Układ odpowietrzający służy do oddania powietrza przy nalewaniu, żeby się powietrzny bąbel nie > tworzył A pochłaniacz par paliw (filtr węglowy) jest w 100% szczelny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > A pochłaniacz par paliw (filtr węglowy) jest w 100% szczelny? No a nie ? Sprawny TAK, nie sprawny już nie. Na tym polega jego rola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > No a nie ? No a nie. Po pierwsze, kolektor dolotowy do którego jest podłączony. Po drugie wiele pochłaniaczy ma 3 króćce. 1 na zbiornik, 2 na kolektor, zgadnij do czego jest podłączony ten trzeci Zresztą, to tylko jedno z możliwych źródeł problemu sprawdzić nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > No a nie. > Po pierwsze, kolektor dolotowy do którego jest podłączony. > Po drugie wiele pochłaniaczy ma 3 króćce. > 1 na zbiornik, 2 na kolektor, zgadnij do czego jest podłączony ten trzeci > Zresztą, to tylko jedno z możliwych źródeł problemu sprawdzić nie zaszkodzi a jak jest zbudowany pochłaniacz wewnątrz ?? 3 króciec to atmosfera, ale jest przedzielony szczelną membraną i nie ma połączenia z nią. Do kolektora idzie przez elektrozawór i opary są dozowane w trakcie pracy silnika, wówczas w kolektorze jest ssanie w kierunku cylindra. A wracając do tematu - świece były sprawdzane/wymieniane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 A więc tak podkładaliśmy już chyba wszystko i jest cały czas ten sam problem. Pokazuje błąd alternatora poszarpuje jak szarpał ale tylko podczas jazdy??? Ale altek widać nowy jest i działa prawidłowo. Zostało podmienić wymienić altek i chyba potem tylko drugie auto. Co za kupa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 3 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > A więc tak podkładaliśmy już chyba wszystko i jest cały czas ten sam problem. Pokazuje błąd > alternatora??? Ale altek widac nowy jest i działa prawidłowo. Został wymienić altek i chyba > potem tylko drugie auto. Co za kupa rozumiem że przepustnica była zaadoptowana do auta po wymianie?? Alternator ile ma przewodów w kostce ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 3 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2013 > rozumiem że przepustnica była zaadoptowana do auta po wymianie?? > Alternator ile ma przewodów w kostce ?? Przepustnica po adaptacji oczywiście druga bo seryjną uwalił magik nr 1. działa poprawnie i nie ma już błędów. Altek z tego co mi magik nr. 3 powiedział to ma dwa przewody podłączone. Z tym to jakieś wzbudzenie czy coś takiego. Nie znam się na tym za bardzo i bazuje na tym co mi powie ( fachowiec ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > Przepustnica po adaptacji oczywiście druga bo seryjną uwalił magik nr 1. działa poprawnie i nie ma > już błędów. Altek z tego co mi magik nr. 3 powiedział to ma dwa przewody podłączone. Z tym to > jakieś wzbudzenie czy coś takiego. Nie znam się na tym za bardzo i bazuje na tym co mi powie ( > fachowiec ) chodzi mi o przewody cienkie ile jest 1 czy więcej. Dokładnie jaki jest błąd ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > chodzi mi o przewody cienkie ile jest 1 czy więcej. Dokładnie jaki jest błąd ? A więc tak. Dzis podmieniliśmy altek od peugota 206 DENSO. Podłączyliśmy komp i cały czas 2 błędy Monitorowanie alternatora P0620. Podczas jazdy z komputerem podpiętym zero anomalii a furka bez zmian z czkawką . Dziś skończyły się pomysły . Autko dziś zabieram i jestem w czarnej dupie. Dziś dzwoniłem do Citroena i podobno nie ma wpływu to na prace silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > A więc tak. Dzis podmieniliśmy altek od peugota 206 DENSO. Podłączyliśmy komp i cały czas 2 błędy > Monitorowanie alternatora P0620. Podczas jazdy z komputerem podpiętym zero anomalii a furka > bez zmian z czkawką . Dziś skończyły się pomysły . Autko dziś zabieram i jestem w czarnej > dupie. Dziś dzwoniłem do Citroena i podobno nie ma wpływu to na prace silnika. w takim razie pozostaje sprawdzenie wiązki elektrycznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 4 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 > w takim razie pozostaje sprawdzenie wiązki elektrycznej. Ale miało by to wplyw na prac silnika czy też nie ???? Tu jest pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 4 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2013 w skrajnym przypadku tak. Rozumiem że diagnozujecie Lexia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 5 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > w skrajnym przypadku tak. Rozumiem że diagnozujecie Lexia ? Z tego co wiem to kolega ma dwa typy kompa diagnostycznego. I jest to samo na obydwu. Dziś przyjechał z daleka wezwany na nasza prośbę meches nr. 4 zobaczymy ile piniendzy pójdzie i ile zdziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Z tego co wiem to kolega ma dwa typy kompa diagnostycznego. I jest to samo na obydwu. To nie ma znaczenia. Bywa że producent pod kodem OBD ma coś innego niż jest w standardzie. Przynajmniej tak mi wychodzi z błędem u mnie > Dziś przyjechał z daleka wezwany na nasza prośbę meches nr. 4 zobaczymy ile piniendzy pójdzie i ile > zdziała. Szukał bym kogoś z LEXIA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Z tego co wiem to kolega ma dwa typy kompa diagnostycznego. I jest to samo na obydwu. Dziś > przyjechał z daleka wezwany na nasza prośbę meches nr. 4 zobaczymy ile piniendzy pójdzie i ile > zdziała. to już wiadomo czemu Niemiec sprzedawał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 > Z tego co wiem to kolega ma dwa typy kompa diagnostycznego. I jest to samo na obydwu. Dziś > przyjechał z daleka wezwany na nasza prośbę meches nr. 4 zobaczymy ile piniendzy pójdzie i ile > zdziała. DWA, nie oznacza wcale odpowiednie! Musi być Lexią, ewentualnie DiagBox, innymi to strata czasu i pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 5 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2013 ECU Sagem ? Jezeli tak, to na 99% masz winowajce. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > DWA, nie oznacza wcale odpowiednie! > Musi być Lexią, ewentualnie DiagBox, innymi to strata czasu i pieniędzy. Dokładnie. Francuskie wynalazki trzeba diagnozować dedykowanym sprzętem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mulez Napisano 6 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > Dokładnie. Francuskie wynalazki trzeba diagnozować dedykowanym sprzętem A miał by może ktoś z was takowy sprzęt żeby zdiagnozować tym Lexia ??? Mógł bym podjechać. Meches nr 4 niestety chyba zrezygnował bo nie dotarł. Dizs autko juz zabrałem i bez rezultatu. Koszty kosmiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 6 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2013 > A miał by może ktoś z was takowy sprzęt żeby zdiagnozować tym Lexia ??? Mógł bym podjechać. Meches > nr 4 niestety chyba zrezygnował bo nie dotarł. Dizs autko juz zabrałem i bez rezultatu. Koszty > kosmiczne Wejdź na Klub Cytrynki - http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/newbb/viewforum.php?forum=15 (potrzebna rejestracja) lub PKP Peugeot Klub Polska - http://www.peugeot-klub.pl/index.php?board=107.0 I tam się dowiesz czy w pobliżu Ciebie ktoś ma interfejs. Na pewno będzie taniej niż dotychczas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.