Skocz do zawartości

Rozrusznik


criss1

Rekomendowane odpowiedzi

> wesoło tam nie jest, do 2 śrub dojście w miare, ale trzecią trzeba odkręcać na macanego bo jej

> nawet dobrze nie widać, a i miejsca na klucz jak na lekarstwo. Ziółka uspakajające obowiązkowo

Skomplikowana jest wymiana tulejek i szczotek? Czy raczej prosta sprawa jak normalnie w zwykłym rozruszniku? Do wymiany tylko tulejki i szczotki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie powód grzebania w rozruszniku?

Jeśli przerywa Tobie rozrusznik sprawdź przekaźnik pod maską 30A (czerwony) w różnym miejscu umiejscowiony w zależności od silnika.

cfaniaczek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zastanawia mnie powód grzebania w rozruszniku?

> Jeśli przerywa Tobie rozrusznik sprawdź przekaźnik pod maską 30A (czerwony) w różnym miejscu

> umiejscowiony w zależności od silnika.

Auto ma już przejechane ponad 200kk prędzej a raczej prędzej niż później będą kłopoty z kręceniem. Od nowości nic nie było robione. Stan taki jest przygotowany na przejechanie około ponad 100kk.

Od pewnego czasu mam problemy z zapalaniem samochodu wiele rzeczy zostało już wyeliminowane a problem jest nadal. Teraz padło na rozrusznik być może nie kręci z takim zapałem jak powinien i z jego winy są problemy przy uruchamianiu samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto ma już przejechane ponad 200kk prędzej a raczej prędzej niż później będą kłopoty z kręceniem.

> Od nowości nic nie było robione. Stan taki jest przygotowany na przejechanie około ponad

> 100kk.

> Od pewnego czasu mam problemy z zapalaniem samochodu wiele rzeczy zostało już wyeliminowane a

> problem jest nadal. Teraz padło na rozrusznik być może nie kręci z takim zapałem jak powinien

> i z jego winy są problemy przy uruchamianiu samochodu.

Ten sam problem wystąpił u mnie kolego Altek Nowy Aku nowy, padło na rozrusznik i podziałało pali na dotyk. A przebieg też up 200kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od pewnego czasu mam problemy z zapalaniem samochodu wiele rzeczy zostało już wyeliminowane a

> problem jest nadal. Teraz padło na rozrusznik być może nie kręci z takim zapałem jak powinien

> i z jego winy są problemy przy uruchamianiu samochodu.

Jeśli (jak piszesz) rozrusznik pomimo sprawnego akumulatora nie kręci z zapałem, czyli dużo wolniej i ciężej, to najprawdopodobniej zużyte są łożyska ślizgowe. W sprawnym rozruszniku odległość wirnika od stojanu jest bardzo mała. Wystarczy niewielkie zużycie tulejek i odległość zmniejsza się na tyle, że wirnik trze o stojan. Jeśli zużyte są szczotki, to komutator krótko "poiskrzy" i rozrusznik zatrzyma się.

To tyle teorii. Naprawa rozrusznika polega tylko na wymianie właśnie tulejek i (przy okazji) szczotek, dlatego nie ma potrzeby wymieniać całego. Niepotrzebne koszty. Jeśli trochę mechanikujesz, to naprawisz sam. No chyba że tulejki są tak rozwalone, że uszkodziły czopy wirnika. To wtedy trzeba wymienić wirnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli (jak piszesz) rozrusznik pomimo sprawnego akumulatora nie kręci z zapałem, czyli dużo wolniej

> i ciężej, to najprawdopodobniej zużyte są łożyska ślizgowe. W sprawnym rozruszniku odległość

> wirnika od stojanu jest bardzo mała. Wystarczy niewielkie zużycie tulejek i odległość

> zmniejsza się na tyle, że wirnik trze o stojan. Jeśli zużyte są szczotki, to komutator krótko

> "poiskrzy" i rozrusznik zatrzyma się.

> To tyle teorii. Naprawa rozrusznika polega tylko na wymianie właśnie tulejek i (przy okazji)

> szczotek, dlatego nie ma potrzeby wymieniać całego. Niepotrzebne koszty. Jeśli trochę

> mechanikujesz, to naprawisz sam. No chyba że tulejki są tak rozwalone, że uszkodziły czopy

> wirnika. To wtedy trzeba wymienić wirnik.

Tam są same tulejki, łożyska nie ma żadnego a co przy okazji z bendiksem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam są same tulejki, łożyska nie ma żadnego a co przy okazji z bendiksem?

Łożyska są. Właśnie te tulejki są łożyskami tzw. ślizgowymi. Bendiks (sprzęgło rozrusznika) jeśli jest w porządku, czyli nie wyczuwasz poślizgu trzeba lekko przesmarować, ponieważ nadmiar smaru może podwiesić rolki. Sprzęgiełko wymieniamy wtedy, kiedy silnik elektryczny rozrusznika obraca się nie obracając wału silnika, albo wyczuwa się znaczny luz poprzeczny. Bendiksy są raczej trwałe, chyba że długo pracują na sucho. Pozdrówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

> Tam są same tulejki, łożyska nie ma żadnego a co przy okazji z bendiksem?

Łożyska są. Właśnie te tulejki są łożyskami tzw. ślizgowymi. Bendiks (sprzęgło rozrusznika) jeśli jest w porządku, czyli nie wyczuwasz poślizgu trzeba lekko przesmarować, ponieważ nadmiar smaru może podwiesić rolki. Sprzęgiełko wymieniamy wtedy, kiedy silnik elektryczny rozrusznika obraca się nie obracając wału silnika, albo wyczuwa się znaczny luz poprzeczny. Bendiksy są raczej trwałe, chyba że długo pracują na sucho. Pozdrówka

Jak wyciągnąć rozrusznik z samochodu w garażu?

Jest to bardzo skomplikowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jak wyciągnąć rozrusznik z samochodu w garażu?
Jest to bardzo skomplikowane?

To przez dwa lata jednak nie zrobiłeś tego?

Ja nie pomogę, ale tak przy okazji:

Niedawno wymieniałem aku bo ostatniej zimy już długo nie trzymał chociaż prąd rozruchowy nawet dawał. Pan ze sklepu zmierzył pobór prądu rozruchu i na ciepłym silniku wychodziło mu pomiędzy 400 a 500 A. Pewnie to tylko prąd szczytowy (tak podejrzewam, bo nie widziałem) ale polecił abym "zrobił rozrusznik bo aku szybko padnie bo to za duży prąd i ciężarówki mają mniejszy". Chyba jest trochę przewrażliwiony, ja 5 lat jeździłem na poprzednim aku i nie było problemów z zapalaniem. A 2 razy mi się zdarzyło, że w momencie zapalania, zegary zgasły (!), rozrusznik kręcił naprawdę wolno bo aku dawał resztki prądu ale zapalił. Najpierw na 3 gary a po chwili już wszystkie. To była pierwsza i jedyna próba zapalenia bo drugim razem już pewnie by nie zakręcił. Świece grzały chyba pół minuty.

Trochę odbiegłem od tematu ale mnie to na rozrusznik nie wygląda, choć może się mylę bo nie mam doświadczenia no i nie wiem na ile zwolnił obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przez dwa lata jednak nie zrobiłeś tego?

Ja nie pomogę, ale tak przy okazji:

Dwa lata temu problem okazał się nie z rozrusznikiem tylko z zaworem EGR. Mechanik go wyczyścił i zapewniał, że działa prawidłowo. Pół roku szukałem przyczyny, długo opowiadać okazało sie, że po częściowym zaślepieniu zaworu samochód odpala jak nowy. Teraz już muszę rozebrać rozrusznik idzie zima a samochód musi odpalać rano. Mechanik sugeruje, że nie opłaci się finansowo wymieniać, szczotkotrzymacza i tulejek lepiej kupić nowy rozrusznik. Sądzę, że warto spróbować z regeneracją rozrusznika i myślałem, że koledzy mają jakieś doświadczenia. Chociażby jak stwierdzić, typ rozrusznika, jaki jest zamontowany w samochodzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.