Skocz do zawartości

parujące szyby ,ubytki płynu chł.


jurb1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego czasu strasznie parują mi szyby. Sprawdzałem, obieg powietrza jest ok, tzn nie zacięła się klapka od ob.wewnętrznego , wody pod dywanikami nie mam( do testów wyłożyłem papierowe ręczniki ) . wiem, dorażnie mogę włączyć klimę...ale czy o to chodzi ? Niepokoi mnie fakt pewnego ubytku płynu w zbiorniku wyrównawczym ,nie są to duże ilości ale jednak . Czy ktoś wskaże potencjalne przyczyny ?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczelna nagrzewnica.

Zapal silnik włącz wianie i grzanie na max i wyjdź na chwię z auta

zamykając drzwi.

Po chwili po ponownym wejściu jak bedziesz czuł taki słodki zapach

to rozszczelniła się nagrzewnica na 100%.

Śladów wycieku w kabinie prawdopodobnie nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Od pewnego czasu strasznie parują mi szyby. Sprawdzałem, obieg powietrza jest ok, tzn nie zacięła

> się klapka od ob.wewnętrznego , wody pod dywanikami nie mam( do testów wyłożyłem papierowe

> ręczniki ) . wiem, dorażnie mogę włączyć klimę...ale czy o to chodzi ? Niepokoi mnie fakt

> pewnego ubytku płynu w zbiorniku wyrównawczym ,nie są to duże ilości ale jednak . Czy ktoś

> wskaże potencjalne przyczyny ?

> pzdr.

Też tak podejrzewam , da radę to samemu wymienić ? jakiś manual do tego ktoś miał ?( trochę szukałem- ale z marnym skutkiem )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz ubytki płynu to już jest źle, wymień nagrzewnice, bo pewności jak długo podziała uszczelniacz nie masz, a tego typu naprawa to tylko naprawa doraźna. Moja rada (nauka z Punto), nie bierz najtańszych nagrzewnic, mają słabą wydajność. W Fiaciee tłumaczyli mi to tak, że powierzchnia owszem jest ta sama, ale w oryginale jest dłuższa sprirala wężyka w środku i wydajność takiej nagrzewnicy jest większa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak, że powierzchnia owszem jest ta sama, ale w oryginale jest dłuższa sprirala wężyka w

> środku i wydajność takiej nagrzewnicy jest większa.

jak weźmiesz oryginalną będziesz miał większy komfort psychiczny, bo to tyko do tego oprócz ceny się sprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego w pierwszej kolejności sprawdź węże od płynu. U mnie ubywa płynu, też myślałem że szlag trafił upg, ale po dłuższej obserwacji wyszło że ubywa jedynie w czasie zimnych dni. I okazało się że do wymiany idzie wężyk który popuszcza przy reduktorze od lpg.

Pzd

P.S. Gdyby rzeczywiście siadła nagrzewnica sprawdź czy przypadkiem nie da rady jej zregenerować. Kup bodajże grudniowy AŚ Poradnik tam jest trochę na temat regeneracji chłodnic i m.in nagrzewnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego w pierwszej kolejności sprawdź węże od płynu. U mnie ubywa płynu, też myślałem że szlag

> trafił upg, ale po dłuższej obserwacji wyszło że ubywa jedynie w czasie zimnych dni. I okazało

> się że do wymiany idzie wężyk który popuszcza przy reduktorze od lpg.

> Pzd

> P.S. Gdyby rzeczywiście siadła nagrzewnica sprawdź czy przypadkiem nie da rady jej zregenerować.

> Kup bodajże grudniowy AŚ Poradnik tam jest trochę na temat regeneracji chłodnic i m.in

> nagrzewnic.

Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ?

może jakies cenne wskazówki ?

Licze na pomoc , pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy

> trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał

> ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ?

> może jakies cenne wskazówki ?

> Licze na pomoc , pzdr.

Teoretycznie powinno dać sie wymienic bez ruszania deski bo nagrzewnica jest wsuwania z boku w obudowe. Odkrecasz taka osłone plastykowa pod którą idą przewody od nagrzewnicy do sciany grodziowej i dalej juz do komory silnika. Odkrecasz te przewody przy nagrzewnicy i wysywasz nagrzewnice na bok. Nie wiem tylko czyy nie bedzie ona kolidować do czegoś przy wyciąganiu. Możliwe że trzebabedzie zdemontować schowek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oki, w takim razie wracam do nurtujacego mnie pytania : jak się dobrac do tej nagrzewnicy ? Czy

> trzeba rozbebeszać całą deskę , tj demontowac , czy wystarczy poodkręcac cos od dołu ? Miał

> ktos "przyjemnośc" się z tym zmierzyć ?

> może jakies cenne wskazówki ?

> Licze na pomoc , pzdr.

Witam

W celu zaoszczedzenia czasu i pieniędzy wink.gif

polecam ten środek

http://www.motochemia.pl/k2-stop-leak-uszczelniacz-do-chlodnicy-proszku-p-193.html

tylko nie wsypuj całego ,tam jest przelicznik na litry.

Może niektórzy uznają to za "druciarnie"

użyłem tego preparatu w CCS bo ciągle gubił mi płyn na plastikowych złączkach jak ostygł silnik.

I problemy się skończyły

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

...parujących szybek ciąg dalszy.

Szykowałem się na wymianę chłodniczki w nagrzewnicy a dziś mnie dopadło to ,że nie działa nadmuch/wentylator na żadnym z biegów .Może to być konsekwencją tej nieszczelnej nagrzewnicy ( jak tak to co sprawdzić? ) czy raczej stawiacie na coś innego, tylko na co ?

Co proponujecie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie , tak dla pewności ...Jak wciskamy przycisk otwarcia obiegu zamkniętego ( zapala się żółta kontrolka ) to głośność nadmuchu nam się zmniejsza ?

I czy można bez rozbierania deski dojść do miejsca w nagrzewnicy gdzie widać ten mechanizm do zamykania/otwierania obiegu powietrza ?

Mam wrażenie ,że w ostatnich dniach ten obieg albo słabo pracuje ,albo się przyblokował bo czasami różnica w głośności pracy jest słyszalna a czasami żadnych zmian - mimo zapalonej żółtej kontrolki .....

I jeszcze coś - Którędy wpada powietrze do nagrzewnicy ? ( może coś tam podcieka ? Kombinuję na wszystkie sposoby ...bo jak głową w mur na razie sciana.gifsciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...

> Nagrzewnica OK, wymontowana i sprawdzona, żadnych śladów nieszczelności, wszędzie sucho ...a parują

> jak cholera dalej .

> Co jest grane ? Co można jeszcze sprawdzić ?

Witam, odgrzewam trochę temat, bo dopada mnie prawdopodobnie ten sam problem: płynu ubywa a po szybach w środku z nadmiaru wilgoci niemal spływają krople przy +10C na dworze.

Czy koledze udało się rozwiązać problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.