mdyrka Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 Jestem ciekaw, jak na dłuższą metę (100-150-200-300tys km) sprawuje się ta skrzynia w Giuliettcie. Czy może ktoś z Państwa używa(ł) i/lub ma inne doświadczenia z nią. Będę wdzięczny za opinie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2013 > Jestem ciekaw, jak na dłuższą metę (100-150-200-300tys km) sprawuje się ta skrzynia w Giuliettcie. > Czy może ktoś z Państwa używa(ł) i/lub ma inne doświadczenia z nią. Będę wdzięczny za opinie Na pewno takiego przebiegu nikt tutaj nie ma Skrzynia siedzi tam japońska Aisin i od razu pytanie. Czy to jest ta wersja w opisywanym ostatnio wydaniu Motoru i która została oceniona negatywnie za usterkowość? Też jestem bardzo ciekawy jak będzie się sprawowała TCT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 TCT to nie Aisin. Skrzynie Aisin TF80SC montowano w 159 i Cromie. Jakieś super udane może i nie są, ale bez przesady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > TCT to nie Aisin. > Skrzynie Aisin TF80SC montowano w 159 i Cromie. Jakieś super udane może i nie są, ale bez przesady To co tam siedzi w tych Alfach? Jaki rodzaj/producent skrzyń manualnych i automatycznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Billy_The_Kid Napisano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2014 > To co tam siedzi w tych Alfach? Jaki rodzaj/producent skrzyń manualnych i automatycznych? Quote: Opracowane i produkowane przez FPT - Fiat Powertrain Technologies, nowe przekładnie ''Alfa TCT'', FPT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2014 Ja mam i uzywam. Świetna skrzynia, co prawda dopiero kilkanaście tysięcy na liczniku ale mozna już to powiedzieć. Mam porównanie do automatu hydrokinetycznego ( Chrysler i Croma) oraz jednosprzęgłowek (Lancia, Ducato). Dobrze przełącza, nie szarpie, dostosowuje czas zmiany biegu i punkt zmiany biegu w zależności od głębokości wciśniecia pedału gazu, nie gubi się w redukcjach, kickdown jest szybki. Nie ma opisywanego w DSG niezdecydowania przy redukcjach. No i pełza jak klasyczny automat - nie do przecenienia w korkach. A propos - mój Aisin w Cromie na nic nie choruje i uważam ,że to dobra skrzynia. Trzeba dbać o olej i wiedzieć ,że jeżeli się trochę odpuści gaz i zaraz doda i odwrotnie przy małej prędkości i dużym obciążeniu to skrzynia może zawahać się przy redukcji stąd SPORADYCZNE jej szarpnięcia i nie rozumiem testów zarzucających jej szarpanie - mam na niej przejechane 100kkm a ma juz ponad 140kkm. Najlepsza jednosprzęgłówka z jaką się zetknąłem to automat w Ducato - naprawdę rewelacyjna skrzynia. Dlatego podsumowując dwusprzęgłówka TCT jest godna uwagi, z mojego punktu widzenia - warto brać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2014 Ile masz na TCT przejechane km? Gdzieś czytałem, że w serwisach wgrywali nowszy soft do skrzyni, aby poprawić jej działanie a zwłaszcza szarpanie przy małych prędkościach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Dobijam do 13000km. Nic nie moge napisac o szarpaniu i potrzebie nowego softu - byc moze dotyczy to starszych egzemplarzy niz mój z końca 2012r. Uzywana głównie w ruchu miejskim dookoła komina więc nie ma lekko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Jakos pod koniec wakacji 2013 pojawil sie update, co zmienil? Przede wszystkim, skrzynia bardziej zwawo reaguje na wcisniecie gazu w trybie N oraz mniej szarpie przy niskich predkosciach. Jezdzac TCT jakis czas temu bez update'u stwierdzilem, ze jest slabe w porownaniu z DSG6. Mimo, ze DSG6 przenosi duzo wiekszy moment w moim przypadku niz TCT w Julce. Po zmianie oprogramowania zmienilem zdanie Nowe Alfy juz maja nowy soft, przy okazji kilka milszych dodatkow jak zapamietywanie ustawienia DNA i S&S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Zachęcacie mnie coraz bardziej Muszę przyznać, że jest spora szansa, że Żulka z TCT będzie moim kolejnym autem Jeśli tylko nie będzie sygnałów o jej ponadprzeciętnej awaryjności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 Przejechałem się kawałek 1.4 TCT. Nie udało mi się jednak wszystkiego zweryfikować ze względu na małą odległość i do tego w dużym ruchu ulicznym. W trybie N jak dasz do podłogi to przy jakich obrotach zmienia bieg? Czy w trybie automatycznym idzie ustawić wyświetlacz, aby pokazywał ma którym biegu jedziemy? Faktycznie kickdown jest ok i zmiany biegów są szybkie. Żona była bardzo zadowolona i stwierdziła, że jechało się bardzo płynnie bez szarpnięć czego nie lubi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > Przejechałem się kawałek 1.4 TCT. Nie udało mi się jednak wszystkiego zweryfikować ze względu na > małą odległość i do tego w dużym ruchu ulicznym. A na weekend nie dalo rady autka pozyczyc? > W trybie N jak dasz do podłogi to przy jakich obrotach zmienia bieg? Jezeli mnie pamiec nie myli to przy 6k. Ale jutro sprawdze. > Czy w trybie automatycznym idzie ustawić wyświetlacz, aby pokazywał ma którym biegu jedziemy? A to nie pokazuje? Moj pokazuje... I nic nie trzeba bylo ustawiac. Nie pamietam jak bylo w demowce, ale w MY14 na 100% pokazuje. Rozumiem, ze mowimy o Julce nie o Mito. Bo w Mito, z tego co pamietam, to nie pokazywalo i nie mialem okazji sprawdzic czy w MY14 to zmienili. > Żona była bardzo zadowolona i stwierdziła, że jechało się bardzo płynnie bez szarpnięć czego nie lubi. Potrafi szarpnac. Choc DSG z TeDI czuc bardziej.... Ogolnie wiekszy przebieg, mniej szarpie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 > A na weekend nie dalo rady autka pozyczyc? Nie jestem w tej fazie kupna. Badam z nudów potencjalny rynek > Jezeli mnie pamiec nie myli to przy 6k. Ale jutro sprawdze. > A to nie pokazuje? Moj pokazuje... I nic nie trzeba bylo ustawiac. Nie pamietam jak bylo w demowce, > ale w MY14 na 100% pokazuje. Rozumiem, ze mowimy o Julce nie o Jechałem przed liftem. Nie pokazywał wyświetlacz biegów. Sprzedawca stwierdził, że tylko w trybie ręcznym i to się stało po wybraniu opcji manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ltq Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Nie jestem w tej fazie kupna. Badam z nudów potencjalny rynek E, to nic nie znaczy. Zawsze mozna pozyczyc Ja jezdzilem w czerwcu jakos przez weekend a zanabylem w styczniu > Jechałem przed liftem. To po lifcie pokazuje niezaleznie od trybu DNA/manual. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Obroty zmiany biegów wybitnie zależą od poziomu wciśnięcia pedału gazu. Jedziesz delikatnie to zmienia przy niskich obrotach - ciśniesz to zmienia na wysokich a pośrodku to posrodku. Nie ma sztywnych obrotów do zmiany biegu - regulujesz to pozycją pedału gazu i stosownie do tego przyspieszasz. Trzeba to opanować/przyzwyczaić się - IMHO ma to sens. Przy N nie zmienia biegu to pozycja "luzu" możesz cisnąć ile chcesz aby uszy i silnik wytrzymał. Na ręcznym na pewno wyswietla bieg - na automatycznym trybie jak wymuszasz lopatką zmiane biegu a tak to nic - zresztą niepotrzebne to jest w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.