Skocz do zawartości

Croma xenon


Gergo

Rekomendowane odpowiedzi

> Jest masa podróbek Xenonów ... jeśli kupować to koledzy polecali w serwisie Skody .... najtaniej i

> najpewniej

Kilka miesięcy temu niestety przerabiałem ten temat , więc jestem na bieżąco smirk.gif

Kazu kupował "pewniaki" oryginały , a okazało się że w środku były takie icon_rolleyes.gif

287427345-Xenon_Palnik_podroba_Kazu.jpg

Podróba wytrzymała zaledwie coś koło roku .

Co gorsze faktycznie na znanym serwisie aukcyjnym jest takich co najmniej 95% oslabiony.gif

-----------------------

Ale gdyby co to mam namiary na pewnego sprzedawce - kupowałem od niego po kolei po 1 szt. i wg. wszelkich znanych mi różnic są jak najbardziej oryginalne , np. płytka wewnątrz jest taka jak na fotce :

287427345-Xenon_Palniki_ori_inside_.jpg

post-24156-14352522781602_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak mają się nasze 4300K do żarówek o innej barwie np:5000 K jest sens zmiany jakby stare się

> przepaliły - lepiej oświetlają?

Ja zakupiłem takie jakie są obecnie montowane w większości xenonów fabrycznych , czyli pomiędzy 4150 a 4300K .

Co prawda wg. niektórych źródeł 5000K to barwa bardziej zbliżona do białego , inne podają zaś że 4000-4500K , ale zdecydowanie przy pochmurnym czy deszczowym dniu oraz we mgle znacznie lepsza jest widoczność przy 4300K.

Poza tym przy 4300 żarniki osiągają największe natężenie strumienia świetlnego deklarowanego przez producentów na 3200lm , im wyższa temp. barwowa tym strumień słabszy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To żarników xenonów nie wiadomo już gdzie kupować jak nawet w hurtowni są podróby.

Znajomy sam w byl w szoku jak mu to powiedzialem, a prawde wlasnie odkryl Iron, bo napisal mi ze mu sie xenon spalil, a one mialy tylko rok, i malo ich uzywalem.

Takze do sklepu trzeba sie z magnesem chyba wybrac, kupujac zarniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

To ja opiszę swoją przygodę z xenonami w cromce mojej. Posiadam cromke z 2006 ze zwykłymi lampami. Postanowiłem ją ulepszyć i zafundować "xenony" - takie dorabiane. Kupiłem przetwornicę z kompletem palników H7, wymontowałem obudowę filtra powietrza i zabrałem się do montażu.

I tu się zaczął problem - moja cromka posiada w reflektorze taki daszek nad żarowką który uniemożliwia założenie "xenonów". Żarówka H7 (zwykła) ma 44mm długości od płaszcza do końca bańki, palniki H7 mają ok 47mm i daszek przeszkadza.

Morał taki że moja cromka nie ma xenonów a inni nie będą mieli problemow ze zwrotem zakupionych zestawów HID

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> To ja opiszę swoją przygodę z xenonami w cromce mojej. Posiadam cromke z 2006 ze zwykłymi lampami.

> Postanowiłem ją ulepszyć i zafundować "xenony" - takie dorabiane. Kupiłem przetwornicę z

> kompletem palników H7, wymontowałem obudowę filtra powietrza i zabrałem się do montażu.

> I tu się zaczął problem - moja cromka posiada w reflektorze taki daszek nad żarowką który

> uniemożliwia założenie "xenonów". Żarówka H7 (zwykła) ma 44mm długości od płaszcza do końca

> bańki, palniki H7 mają ok 47mm i daszek przeszkadza.

> Morał taki że moja cromka nie ma xenonów a inni nie będą mieli problemow ze zwrotem zakupionych

> zestawów HID

za taką rzeźbę i zakładanie HIDów do lamp do tego nieprzystosowanych powinien być zabierany DR i mandat co najmniej 2 tys zł!!!!

Chcesz mieś Xenony, to kup samochód, który ma to fabrycznie, a nie powodujesz oślepianie innych użytkowników na drodze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za taką rzeźbę i zakładanie HIDów do lamp do tego nieprzystosowanych powinien być zabierany DR i

> mandat co najmniej 2 tys zł!!!!

> Chcesz mieś Xenony, to kup samochód, który ma to fabrycznie, a nie powodujesz oślepianie innych

> użytkowników na drodze!

pozwolisz,że będę robił ze swoim autem, pieniędzmi za mandaty co będę chciał?

posta napisałem informacyjnie dla innych którzy tu zaglądają coby nie kupowali HID'ow bo nie pasują do cromy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> za taką rzeźbę i zakładanie HIDów do lamp do tego nieprzystosowanych powinien być zabierany DR i

> mandat co najmniej 2 tys zł!!!!

> Chcesz mieś Xenony, to kup samochód, który ma to fabrycznie, a nie powodujesz oślepianie innych

> użytkowników na drodze!

Tym bardziej że Croma przed FL w zwykłych lampach nie ma soczewek i te HIDy nieźle by oślepiały. angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozwolisz,że będę robił ze swoim autem, pieniędzmi za mandaty co będę chciał?

> posta napisałem informacyjnie dla innych którzy tu zaglądają coby nie kupowali HID'ow bo nie pasują

> do cromy

Robic moze oczywiscie co chcesz, ale bedzie to wszedzie swiecic tylko nie na droge, i w dodatku bedziesz innych oslepial.Ja mimo ze mam ori xenon to oslepia auta jadace z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja takim zawsze dlugim daje, bo tutaj w Belgii to jest legalne

Wczoraj właściwie przez przypadek kupiłem za grosze reflektory xenonowe do Cromy. Chciałem zapytać czy elektrycznie te lampy są P&P w stosunku do zwykłych? W Stilo wszystko pasowało i działało, musiałem jedynie dołożyć czujniki na wahacz i belkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wczoraj właściwie przez przypadek kupiłem za grosze reflektory xenonowe do Cromy. Chciałem zapytać

> czy elektrycznie te lampy są P&P

Nie ... jest konieczna modyfikacja instalacji ... nie wspomnę już o samopozycjonowaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ... jest konieczna modyfikacja instalacji ... nie wspomnę już o samopozycjonowaniu

Do samopoziomowania jest osobne gniazdko w lewym reflektorze, do którego trzeba podłączyć czujniki na wahaczach - to zwykłe potencjometry i tutaj nie ma problemu, przerabiałem temat w Stilo. Wyprowadzenia masy i poszczególnych żarówek tez są zgodne, jest jednak kilka dodatkowych sygnałów:

pin 9 - INT power supply - chyba zasilanie centralki?

pin 10 - Speedometer signal (for left headlamp only) - tu wiadomo.

pin 11 - Diagnostic line K - prawdopodobnie CAN?

pin 12 - Master/Slave serial line - sterowanie wysokością prawego światła.

pin 13 - Electronic earth - prawdopodobnie masa centralki, pomiary wykazują, że pin jest połączony z masą wszystkich konwencjonalnych żarówek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Do samopoziomowania jest osobne gniazdko w lewym reflektorze, do którego trzeba podłączyć czujniki

> na wahaczach - to zwykłe potencjometry i tutaj nie ma problemu, przerabiałem temat w Stilo.

> Wyprowadzenia masy i poszczególnych żarówek tez są zgodne, jest jednak kilka dodatkowych

> sygnałów:

> pin 9 - INT power supply - chyba zasilanie centralki?

> pin 10 - Speedometer signal (for left headlamp only) - tu wiadomo.

> pin 11 - Diagnostic line K - prawdopodobnie CAN?

> pin 12 - Master/Slave serial line - sterowanie wysokością prawego światła.

> pin 13 - Electronic earth - prawdopodobnie masa centralki, pomiary wykazują, że pin jest połączony

> z masą wszystkich konwencjonalnych żarówek

Zgadza się .. kiedyś analizowałem te schematy ale w końcu odpuściłem Xenony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem dzisiaj jedną z nabytych lamp. Układ soczewkowy jest ponad wszelką wątpliwość układem bi-xenonowym. Między żarówką i soczewką jest przesłona, która nadaje odpowiednią linię światła/cienia i jest odchylana przez elektromagnes przy włączeniu świateł długich. Prawdopodobnie przesłona nie jest odchylana przy miganiu długimi, wtedy zapala się tylko żarówka H1, jednak nie jestem pewny do końca. Po wyjęciu układu soczewkowego z reflektora okazało się, że sama soczewka i w dużo większym stopniu odbłyśnik są pokryte warstewką kurzu. Dokładne oczyszczenie soczewki i odbłyśnika spowodowało ogromny wzrost natężenia światła emitowanego przez reflektor. Po tym doświadczeniu uważam, że warto się zastanowić co kilka lat nad rozklejeniem reflektorów i wyczyszczeniem soczewek/odbłyśników. Sam proces rozklejania reflektora nie jest specjalnie skomplikowany, potrzebny jest duży piekarnik lub opalarka. Juro napiszę więcej, jestem umówiony na ogledziny reflektorów i instalacji w firmie Xenoin Servis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.