wald0 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Taka sytuacja. Silnik benzynowy (z LPG ale raczej bez bezpośredniego związku z tematem), PSA 1.8 EW6 Zaczął gubić pojedyncze zapłony na obrotach jałowych. Jeździłem tak kilka dni, problem narastał (aczkolwiek ostatniego dnia się mu polepszyło) od pojedynczego wypadnięcia zapłonu na minutę pracy do wypadania co kilka sekund. Na wyższych obrotach jeździł równo. Wymieniłem świece (miały ponad rok i 20kkm). Faktycznie na 3 cylindrze była uszkodzona w dziwny sposób (zdjęć brak, świeca wywalona, więc szkic): Po prawej stronie wyrysowałem jak wyglądało uszkodzenie. Elektroda (zaznaczona na czerwono) była o kilka mm schowana, dodatkowo ukruszona ceramiczna (?) otulina. Po wymianie świec na nowe wszystko cacy. Silnik równiutko chodzi na wszelkich obrotach. Pierwsze pytanie: skąd takie uszkodzenie? Teraz ciąg dalszy. Przez jakiś tydzień lub dwa od wymiany było wszystko dobrze, aż od jakiegoś czasu znów wypadają zapłony, tym razem inaczej. Wolne obroty są tym razem w porządku, a przerywanie występuje tylko i wyłącznie pod obciążeniem, podczas przyspieszania z niskich obrotów (w zakresie poniżej 2000). Po przekroczeniu około 1800-2000 obrotów jest wszystko elegancko. I teraz nie wiem czy to ma związek znów ze świecami? Czy może problem jest np z przepustnicą (bezlinkowa)? Wszystkie objawy (te poprzednie i te obecne) występują zarówno na LPG jak i na benzynie (aczkolwiek na LPG wyraźniej, ale zwalam to na większe wymagania mieszanki LPG co do jakości iskry) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Ja bym stawial na jakas wade swiecy przez co ulegla uszkodzeniu... Moze trafiles na jakies podrobki? Najlepiej to byloby podpiac auto pod kompa i zobaczyc, czy nie ma jakis bledow. Wg mnie moze cos dziac sie z cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Ja bym stawial na jakas wade swiecy przez co ulegla uszkodzeniu... Chyba tak > Moze trafiles na jakies podrobki? Na pewno nie podróbka, kupowane u producenta (Iskra) > Najlepiej to byloby podpiac auto pod kompa i zobaczyc, czy nie ma jakis bledow. > Wg mnie moze cos dziac sie z cewka. Podepnę, zapewne będą błędy zapłonów ale niekoniecznie mi to powie co i jak. Zastanawiające jest dla mnie to że gubi tylko w określonym wąskim zakresie obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Zastanawiające jest dla mnie to że gubi tylko w określonym wąskim zakresie obrotów. Na noPB też tak się zachowuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Na noPB też tak się zachowuje? Trochę mniej, ale też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 .... ciekawe gdzie ten brakujacy kawałek swiecy jest...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > .... ciekawe gdzie ten brakujacy kawałek swiecy jest...? Mam nadzieję, że się "wydmuchał" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leatz Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Taka sytuacja. Silnik benzynowy (z LPG ale raczej bez bezpośredniego związku z tematem), PSA 1.8 > EW6 > Zaczął gubić pojedyncze zapłony na obrotach jałowych. > Jeździłem tak kilka dni, problem narastał (aczkolwiek ostatniego dnia się mu polepszyło) od > pojedynczego wypadnięcia zapłonu na minutę pracy do wypadania co kilka sekund. > Na wyższych obrotach jeździł równo. > Wymieniłem świece (miały ponad rok i 20kkm). > Faktycznie na 3 cylindrze była uszkodzona w dziwny sposób (zdjęć brak, świeca wywalona, więc > szkic): > Po prawej stronie wyrysowałem jak wyglądało uszkodzenie. > Elektroda (zaznaczona na czerwono) była o kilka mm schowana, dodatkowo ukruszona ceramiczna (?) > otulina. > Po wymianie świec na nowe wszystko cacy. Silnik równiutko chodzi na wszelkich obrotach. > Pierwsze pytanie: skąd takie uszkodzenie? > Teraz ciąg dalszy. Przez jakiś tydzień lub dwa od wymiany było wszystko dobrze, aż od jakiegoś > czasu znów wypadają zapłony, > tym razem inaczej. > Wolne obroty są tym razem w porządku, a przerywanie występuje tylko i wyłącznie pod obciążeniem, > podczas przyspieszania z niskich obrotów (w zakresie poniżej 2000). > Po przekroczeniu około 1800-2000 obrotów jest wszystko elegancko. > I teraz nie wiem czy to ma związek znów ze świecami? > Czy może problem jest np z przepustnicą (bezlinkowa)? > Wszystkie objawy (te poprzednie i te obecne) występują zarówno na LPG jak i na benzynie (aczkolwiek > na LPG wyraźniej, ale zwalam to na większe wymagania mieszanki LPG co do jakości iskry) Mi "sklepało" świecę. przyczyną był wg mechanika wypalony zawór. Wypalenie było spowodowana złą instalacją wtrysku gazowego. Ile w tym prawdy nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Trochę mniej, ale też. Więc skoro świece są nowe i są OK, to zostaje cewka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walczy Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 W silnikach PSA z rodziny EW często gęsto lecą cewki, objawy jakie podałeś idealnie pod cewkę podpadają, u mnie oryginal padl po 170kkm, później tani zamiennik po 20 kkm, teraz mam oryginał używany. Co do świecy to bardzo dziwne, może to od zbyt ubogiej mieszanki na LPG świece i cewka są cieplnie przeciażone ??, tylko przypuszczam, żolłty check engine Ci się nie świeci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > W silnikach PSA z rodziny EW często gęsto lecą cewki, objawy jakie podałeś idealnie pod cewkę Słyszałem. Zresztą szwagier wymieniał 2 razy w swoim C4. Z tym, że to mu nie pomogło, pomogła - jak powiedział "wymiana komputera" No ale jamu wpadał w trym serwisowy i w ogóle makabra jakaś była. > podpadają, u mnie oryginal padl po 170kkm, później tani zamiennik po 20 kkm, teraz mam > oryginał używany. U mnie cewka chyba oryginał, u mnie dwa lata jeździ Ale może z powodu uszkodzenia świecy cewka dostała w d... ? > żolłty check engine Ci się nie świeci ? Świeci się i będzie się świecił - katalizator. Co jakiś czas zaglądałem lexią i ten check tylko z powodu katalizatora. Podepnę się teraz i zobaczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 > Co jakiś czas zaglądałem lexią i ten check tylko z powodu katalizatora. > Podepnę się teraz i zobaczę. U mnie tez potrafil sie zapalic check od katalizatora... Po wymianie auto przestalo gasnac bez powodu i poszarpywac. A check zapalal sie raz na 1-2kkm. Wiec moze cos jest na rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.