Skocz do zawartości

Usuwanie zaparowania i/oraz oblodzenia szyb; 2 wersje w inst


kmatyj

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji dla MY2013 występują dwie wersje:

1. Usuwanie zaparowania oraz

oblodzenia (str 224)

2. Usuwanie zaparowania oraz

oblodzenia szyb (str. 225)

Różnią się tym, że w drugiej jest napisane, aby włączyć klimę, a w pierwszej nie. Jaka wersja jest prawidłowa, albo która jest lepsza aby przy -20 szybciej ogrzać szybę od środka.

Dodam, że z tego co zauważyłem latem, po wciśnięciu przycisku nawiewu na przednia szybę otwiera się ewentualnie wcześniej włączony obieg zamknięty oraz włącza się klima. Po co w tej drugiej wersji jest napisane aby ją załączać?

Abyście nie musieli szukać:

1.

Nacisnąć przycisk : dmuchawa

automatycznie przełącza się na

wyższą prędkość, a nawiew

powietrza jest kierowany na

przednią szybę.

Pokrętło temperatury ustawić w

położeniu najmocniejszego

ogrzewania.

Włączyć ogrzewanie tylnej szyby.

W razie potrzeby otworzyć boczne

kratki nawiewu powietrza i

skierować je na szyby boczne

2.

Nacisnąć przycisk: dmuchawa

automatycznie przełącza się na

wyższą prędkość, a nawiew

powietrza jest kierowany na

przednią szybę.

Włączyć chłodzenie.

Pokrętło temperatury ustawić w

położeniu najmocniejszego

ogrzewania.

Włączyć ogrzewanie tylnej szyby.

W razie potrzeby otworzyć boczne

kratki nawiewu powietrza i

skierować je na szyby boczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W instrukcji dla MY2013 występują dwie wersje:

> 1. Usuwanie zaparowania oraz

> oblodzenia (str 224)

> 2. Usuwanie zaparowania oraz

> oblodzenia szyb (str. 225)

Widać, są wersje, gdzie klima automatycznie nie włącza się i trzeba to zrobić ręcznie.

> Różnią się tym, że w drugiej jest napisane, aby włączyć klimę, a w pierwszej nie. Jaka wersja jest

> prawidłowa, albo która jest lepsza aby przy -20 szybciej ogrzać szybę od środka.

Przy -20 tak czy siak klima nie włączy się.

Należy włączyć nawiew na szybę i czekać aż silnik nagrzeje się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać, są wersje, gdzie klima automatycznie nie włącza się i trzeba to zrobić ręcznie.

> Przy -20 tak czy siak klima nie włączy się.

> Należy włączyć nawiew na szybę i czekać aż silnik nagrzeje się.

U mnie dzisiaj (-22) wyraźnie było słychać, że coś się włączyło - było słychać wzrost obciążenia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykastrowali Cruze'a z grzałki?

Na to faktycznie wygląda, chociaż trudno uwierzyć,

ale w swoim czasie koledzy na naszym forum rozpoczęli jej poszukiwania,

co prawda w starej odmianie diesla 125-150 km, ale jej nie nie znaleźli smile.gif

W nowej wersji ropniaka dla Cruze pewnie to się nie zmieniło, dlatego ASO twierdzi to co twierdzi cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wykastrowali Cruze'a z grzałki?

Ogrzewanie elektryczne jest w standardzie w każdym dieslu Cruze'a, ale dzialanie tego nie jest jakies zachwycajace. Tak aby w 5 sekund było 30 stopni w aucie.

Jak ktos szuka tylko wiedzy cudzej a nie wlasnej tak juz jest angryfire.gif

Numer 45:

vg6e.jpg

Trzeba umiec szukac, a specjalisci na CTP maja takie wlasciwosci

A tak wygladaja wszystkie elementy ukladu klimatyzacji i ogrzewania

[image]http://img18.allegroimg.pl/photos/400x300/35/12/29/29/3512292900[/image]

http://allegro.pl/chlodniczka-nagrzewnicy-chevrolet-cruze-2-0-vcdi-i3836575965.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki etac_owiec

To mi rozjaśnia sprawę, dlaczego np. dzisiaj przy -11, po 3 minutach stania z włączonym silnikiem, a następnie po 2 km bardzo spokojnej miejskiej jazdy z kratek pod szybą wiało ciepłym powietrzem, pomimo tego, że wskaźnik temp. nawet jeszcze nie drgną, a powiedziałbym nawet że nadal tkwił schowany kawałek nad lewą kreską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest grzałka z Opla AstryIV,

> dobrze, że GM nie wykasowało jej w niskobudżetowym Cruze w 2011,

> ale pokaż ją w MY2010 to uwierzę, że była od początku we wszystkich klekotach.

Daj VIN to ci powiem, szefie od kasowania postów chipsy.gif

Tobie brakuje tego samego co kolegom w ASO z Gdańska -> WIEDZY

To było od początku, a co dziwne w cenie, gdzie w Oplu płaciło się za to dużo PLN.

Mialem demo z MY2010 z 150PS silnikiem, miałem swoje MY2011 i teraz MY2013 i wszędzie to było. Tylko trzeba umieć szukać i wiedzieć, a nie tylko diody w lampkach zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj VIN to ci powiem, szefie od kasowania postów

> Tobie brakuje tego samego co kolegom w ASO z Gdańska -

> To było od początku, a co dziwne w cenie, gdzie w Oplu płaciło się za to dużo PLN.

> Mialem demo z MY2010 z 150PS silnikiem, miałem swoje MY2011 i teraz MY2013 i wszędzie to było.

> Tylko trzeba umieć szukać i wiedzieć, a nie tylko diody w lampkach zmieniać. 

W 100 %, popieram kolegę, jak kupilem swojego my2012 tez zaskoczyla mnie szybkosc nagrzewania sie mojego klekota przy minusowych temp.. Wszyscy w ASO twierdzili, że nie ma PTC a tu mile zaskoczenie. :-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jednak nie mam pewności kiedy ta grzałka się załącza.

Czy trzeba włączyć przycisk klimy, czy nie? Czy trzeba włączyć przycisk nawiewy, czy nie? Czy musi być kombinacja: nagrzewanie na max. + nawiew na szybę i/lub włączona klima, czy wystarczy samo ogrzewanie na max.?

Etac_owiec - jesli miałbyś schemat elektryczny i/lub diagram logiki to odpowiedziałbym sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.