Skocz do zawartości

e39 ogrzewanie - problem


QuickArti

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to e39 2,5l benzyna + lpg + webasto

I taka oto sytuacja:

Rano odpala webasto i chodzi 20 min. Po wejsciu do samochodu przyjemnie cieplo, odpalam silnik, wskazowka temp rusza smialo na koncowke niebieskiego pola.. silnik lapie temperature, otwiera sie termostat, wskazowka wedruje do pionu i stoi jak u batorego komin... i teraz problem: jak silnik na obrotach +1k to z nagrzewnicy powietrze gorace leci, jak tylko spadnie na obroty biegu jalowego to cieplota powietrza spada az do calkowicie zimnego frown.gif

Pompka elektryczna dziala (odpala webasto), teoretycznie odpowietrzony uklad (2h z nim wczoraj walczylem ) nie gotuje sie ... wtf???

Jakies pomysly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to e39 2,5l benzyna + lpg + webasto

> I taka oto sytuacja:

> Rano odpala webasto i chodzi 20 min. Po wejsciu do samochodu przyjemnie cieplo, odpalam silnik,

> wskazowka temp rusza smialo na koncowke niebieskiego pola.. silnik lapie temperature, otwiera

> sie termostat, wskazowka wedruje do pionu i stoi jak u batorego komin... i teraz problem: jak

> silnik na obrotach +1k to z nagrzewnicy powietrze gorace leci, jak tylko spadnie na obroty

> biegu jalowego to cieplota powietrza spada az do calkowicie zimnego

> Pompka elektryczna dziala (odpala webasto), teoretycznie odpowietrzony uklad (2h z nim wczoraj

> walczylem ) nie gotuje sie ... wtf???

> Jakies pomysly ?

zapowietrzony uklad chlodzenia , lub niski poziom wody w silniku..elektorozawór ogrzewania

zawor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zapowietrzony uklad chlodzenia , lub niski poziom wody w silniku..elektorozawór ogrzewania

Odpowietrzalem w taki sposob :

Na zimnym silniku korek i odpowietrzniki odkrecone, dolalem plynu i uruchomilem silnik

Z odpowietrznikow zaczal leciec plyn ( czysty, bez piany) wiec je zakrecilem

Korek wlewu pozostawilem odkrecony, a silnik wkrecilem na 1,5k obrotow i ogrzewanie na 32*z dmuchawa na max

Przez szybe obserwowalem wlew chlodnicy i po okolo 10 min sprawdzilem poziom plynu, dolalem z 500 ml i znowu na 1,5k obrotow

Sprawdzilem poziom plynu, z odpowietrznikow lecial plyn , gorna rura i chlodnica byly gorace wiec zakrecilem korek, ale objaw caly czas ten sam:

Silnik na obrotach=powietrze z nadmuchu gorace, silnio na wolnych obrotach=powietrze powoli coraz zimniejsze az do lodowatego

3 razy robilem te same operacje ( tyle ze bez dolewania plynu bo do ukladu juz ani kropli nie wcisne) i d...alej ten sam skutek

Mozliwe ze jakas blokada parowa i zle odpowietrzone bydle ?!?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowietrzalem w taki sposob :

> Na zimnym silniku korek i odpowietrzniki odkrecone, dolalem plynu i uruchomilem silnik

> Z odpowietrznikow zaczal leciec plyn ( czysty, bez piany) wiec je zakrecilem

> Korek wlewu pozostawilem odkrecony, a silnik wkrecilem na 1,5k obrotow i ogrzewanie na 32*z

> dmuchawa na max

> Przez szybe obserwowalem wlew chlodnicy i po okolo 10 min sprawdzilem poziom plynu, dolalem z 500

> ml i znowu na 1,5k obrotow

> Sprawdzilem poziom plynu, z odpowietrznikow lecial plyn , gorna rura i chlodnica byly gorace wiec

> zakrecilem korek, ale objaw caly czas ten sam:

> Silnik na obrotach=powietrze z nadmuchu gorace, silnio na wolnych obrotach=powietrze powoli coraz

> zimniejsze az do lodowatego

> 3 razy robilem te same operacje ( tyle ze bez dolewania plynu bo do ukladu juz ani kropli nie

> wcisne) i d...alej ten sam skutek

> Mozliwe ze jakas blokada parowa i zle odpowietrzone bydle ?!?!

na lewych zakrętach leci cieplejsze? Łatwo sprawdzić na zjazdach z wiaduktów itp. wink.gif

Jeśli tak to zapowietrzony układ. Czasami "sam się" po jakimś czasie odpowietrzy. Trzeba po zakrętach pojeździć i kontrolować poziom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na lewych zakrętach leci cieplejsze? Łatwo sprawdzić na zjazdach z wiaduktów itp.

> Jeśli tak to zapowietrzony układ. Czasami "sam się" po jakimś czasie odpowietrzy. Trzeba po

> zakrętach pojeździć i kontrolować poziom

Ciezko bedzi tak sprawdzic bo bede musial " na luzie" odpowidnio wczesniej dojechac zeby si ochlodzilo na tyle zeby dalo sie odczuc roznice...hmmm lece na jakis wiadukt i niebawem npisze wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciezko bedzi tak sprawdzic bo bede musial " na luzie" odpowidnio wczesniej dojechac zeby si

> ochlodzilo na tyle zeby dalo sie odczuc roznice...hmmm lece na jakis wiadukt i niebawem npisze

jakby sie okazało, że to te elektrozaworki, które wklejał FIDO to sprawdź numery bo mam zapasowy. I z chęcią się pozbędę grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakby sie okazało, że to te elektrozaworki, które wklejał FIDO to sprawdź numery bo mam zapasowy. I

> z chęcią się pozbędę

Skoro zdiagnozowali koledzy usterke jako te elektozaworki, to ile beretow gruszek bedzie mnie to kosztowac za te twoje?

I jakie to sa? Oryginaly, nowe czy uzywane ?

Priw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozwiązałeś problem ogrzewania?

Ostatnio robiłem to w takiej jednej e46 - kupujesz uszczelke czyscisz odrdzewiasz, odkamieniasz składasz - zapominasz na kolejne 250tyskm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> rozwiązałeś problem ogrzewania?

Niestety jeszcze nie frown.gif

Przy ustawieniu na 23 stopnie nie dzieje sie nic niepokojacego tzn nagrzewnica sie nie wychladza ( albo ja nie mam tyle cierpliwosci zeby zaczekac az sie wychlodzi )

Ale doszedl nowy OBJAW... gorny waz dochodzacy do chlodnicy sie splaszcza ( tak jak butelka z ktorej wysysa sie powietrze) gdy silnik/uklad sie chlodzi przy wylaczonym silniku... uruchomienie silnika powoduje natychmiastowy powrot weza do prawidlowego przekroju ... ki czort?! frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety jeszcze nie

> Przy ustawieniu na 23 stopnie nie dzieje sie nic niepokojacego tzn nagrzewnica sie nie wychladza (

> albo ja nie mam tyle cierpliwosci zeby zaczekac az sie wychlodzi )

> Ale doszedl nowy OBJAW... gorny waz dochodzacy do chlodnicy sie splaszcza ( tak jak butelka z

> ktorej wysysa sie powietrze) gdy silnik/uklad sie chlodzi przy wylaczonym silniku...

> uruchomienie silnika powoduje natychmiastowy powrot weza do prawidlowego przekroju ... ki

> czort?!

A na korku zbiorniczka wyrównawczego nie ma odpowietrznika?

Wychodzi na to, że jak się płyn chłodzi/kurczy to powstaje podciśnienie, stąd ten "wyssany" wąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na korku zbiorniczka wyrównawczego nie ma odpowietrznika?

> Wychodzi na to, że jak się płyn chłodzi/kurczy to powstaje podciśnienie, stąd ten "wyssany" wąż.

Odpowietrzniki sa dwa, jeden na tej rurce co sie plaska robi i drugi na zbiorniczku wyrownawczym obok korka

Z obu,gdy odkrece leci czysty plyn, bez babelkow powietrza.

Odpowietrzalem juz kilka razy tak jak pisalem wczesniej.

Zawor w korku powinien dzialac tylko w jedna strone chyba???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowietrzniki sa dwa, jeden na tej rurce co sie plaska robi i drugi na zbiorniczku wyrownawczym

> obok korka

> Z obu,gdy odkrece leci czysty plyn, bez babelkow powietrza.

> Odpowietrzalem juz kilka razy tak jak pisalem wczesniej.

> Zawor w korku powinien dzialac tylko w jedna strone chyba???

A próbowałeś odkręcić odpowietrznik jak ta rura jest zassana?

Albo korek zbiorniczka wywównawczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A próbowałeś odkręcić odpowietrznik jak ta rura jest zassana?

> Albo korek zbiorniczka wywównawczego?

Po odkreceniu korka rurka wraca do normy, odpowietrznika na niej nie bede odkrecal bo na logike zassie powietrze w miejsce z ktorego sie jest go najtrudniej pozbyc...wszystko wskazuje na korek, ale dalbym sobie reke ucica ze jest jednodrozny i wylacznie otwiera sie pod wplywem cisnienia wewnatrz ukladu... i jaki to ma zwiazek z wychladzaniem sie nagrzewnicy ?!

Probowalem to na logike wytlumaczyc tak ze jakis zawor przed ta pompka elektryczna sie nie otwiera i ta pompka wymuszajacca obieg wiecej stara sie przepompowac niz ilosc plynu ktory dostaje sie przez niedokonca otwarty zawor , stad efekt zassania weza, po odpaleniu silnika zawor sie otwiera, pompa wody daje cisnienie wiec i wiekszy przeplyw, chlodnica grzeje , a rurka wraca do normy... dobrze kombinuje czy wymienic korek i nie filozofowac? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po odkreceniu korka rurka wraca do normy, odpowietrznika na niej nie bede odkrecal bo na logike

> zassie powietrze w miejsce z ktorego sie jest go najtrudniej pozbyc...wszystko wskazuje na

> korek, ale dalbym sobie reke ucica ze jest jednodrozny i wylacznie otwiera sie pod wplywem

> cisnienia wewnatrz ukladu... i jaki to ma zwiazek z wychladzaniem sie nagrzewnicy ?!

> Probowalem to na logike wytlumaczyc tak ze jakis zawor przed ta pompka elektryczna sie nie otwiera

> i ta pompka wymuszajacca obieg wiecej stara sie przepompowac niz ilosc plynu ktory dostaje sie

> przez niedokonca otwarty zawor , stad efekt zassania weza, po odpaleniu silnika zawor sie

> otwiera, pompa wody daje cisnienie wiec i wiekszy przeplyw, chlodnica grzeje , a rurka wraca

> do normy... dobrze kombinuje czy wymienic korek i nie filozofowac? :-)

Pokaż na jakimś schemacie którą rurę zasysa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez weekend nic, ale w ciągu tygodnia nadrobię.

> Wychodzi na to, że zasysa rurę na powrocie z silnika...

to nie jest rura na powrocie jeśli dobrze widzę. to jest rura od termostatu do chłodnicy (i w tym kierunku idzie płyn).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez weekend nic, ale w ciągu tygodnia nadrobię.

> Wychodzi na to, że zasysa rurę na powrocie z silnika...

Wiem ze lato idzie i temat malo nosny i bardziej w klime powinien isc , ale moze kolega cos juz wykombinowal ? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.