JokerJoker Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Więc nadszedł czas na kolejny motocykl Wybór pada na tak zwane lighcross, czyli Suzuki DR 650, Yamaha XT 600, Kawasaki KLR 650. Zawsze kręciły mnie takie zabawki, zdecydowanie bardziej niż rozwijanie najwyższych prędkości na prostej, nieco bardziej niż walenie się w zakręty i szlifowanie podnóżków , ale wiadomo, co kto lubi...a może to już wiek Sprzęt będzie służył do weekendowego latania po lasach i nieużytkach nadwiślańskich. Stąd chciałbym, aby był raczej lżejszy, a potencjalny upadek nie rujnował kieszeni Założenia to budżet około 1000 Euro, 100% oryginał i jak najlepszy stan. Jestem po wstępnym przeglądzie ogłoszeń w PL i nieco w DE i klasyczny dylemat - są tańsze-zmęczone ulepy oraz droższe i ciekawsze, ale ponad budżet i to niekiedy sporo. Niektóre polskie ogłoszenia są wiadomo, ryzykowne, bo sprzęty nieopłacone, a umowę chcą pisać na Helmuta - wolałbym takich unikać. W wielu ogłoszeniach są informacje o wykonanym remoncie - średnio to widzę, bo remont i sprzedaż, to niezbyt zbieżne interesy Wszelkie info na temat wymienionych sprzętów mile widziane. Sugestie na co zwracać uwagę także. Za i przeciw do każdego modelu też. Ogłoszenia znajomych, namiary na fora, koszty serwisu, itp pożądane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Więc nadszedł czas na kolejny motocykl > Wybór pada na tak zwane lighcross, czyli Suzuki DR 650, Yamaha XT 600, Kawasaki KLR 650. > Zawsze kręciły mnie takie zabawki, zdecydowanie bardziej niż rozwijanie najwyższych prędkości na > prostej, nieco bardziej niż walenie się w zakręty i szlifowanie podnóżków , ale wiadomo, co > kto lubi...a może to już wiek > Sprzęt będzie służył do weekendowego latania po lasach i nieużytkach nadwiślańskich. Stąd > chciałbym, aby był raczej lżejszy, a potencjalny upadek nie rujnował kieszeni > Założenia to budżet około 1000 Euro, 100% oryginał i jak najlepszy stan. > Jestem po wstępnym przeglądzie ogłoszeń w PL i nieco w DE i klasyczny dylemat - są tańsze-zmęczone > ulepy oraz droższe i ciekawsze, ale ponad budżet i to niekiedy sporo. Niektóre polskie > ogłoszenia są wiadomo, ryzykowne, bo sprzęty nieopłacone, a umowę chcą pisać na Helmuta - > wolałbym takich unikać. W wielu ogłoszeniach są informacje o wykonanym remoncie - średnio to > widzę, bo remont i sprzedaż, to niezbyt zbieżne interesy > Wszelkie info na temat wymienionych sprzętów mile widziane. Sugestie na co zwracać uwagę także. Za > i przeciw do każdego modelu też. Ogłoszenia znajomych, namiary na fora, koszty serwisu, itp > pożądane Ja dosiadam XF650 ale na razie z terenem mam niewiele wspólnego. Chciałem go sprzedać ale raczej w tym roku odpuszczę zamianę motocykla. Co do kosztów to na razie tylko paliwo lałem i nic więcej nie robiłem z takich akcji serwisowych. Będę dokładał tylko lepsze oświetlenie bo standardowe jest do bańki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 Waga prawie 190 kg, zbiornik 18l - bliżej mu do szosówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2014 > Waga prawie 190 kg, zbiornik 18l - bliżej mu do szosówki I tak go używam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > I tak go używam Freewind nie ma nic wspolnego z cross-ówkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Freewind nie ma nic wspolnego z cross-ówkami jeden cylinder A tak nawiasem to te modele podane wyżej to tak na crossy raczej mi nie wyglądają. Ale ja się znać nie muszę. Może mój ma większy zbiornik i masę ale sylwetką podobne dla takiego lajkonika jak jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Waga prawie 190 kg, zbiornik 18l - bliżej mu do szosówki Tak na szybko porównałem w podobnych rocznikach: XF650-162kg, wysokość siodła 830mm `98 KLR650-168kg ,wysokość siodła 870mm `98 XT600 -156kg ,wysokość siodła 885mm `93, 13L DR650R- 177kg, wysokość siodła ??? `92, 17L Dane z netu więc mogą być zakłamania ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > jeden cylinder > A tak nawiasem to te modele podane wyżej to tak na crossy raczej mi nie wyglądają. Ale ja się znać > nie muszę. Może mój ma większy zbiornik i masę ale sylwetką podobne dla takiego lajkonika jak > jak Waga ... Panie ... waga ... z dodatkowymi kilogramami niezbyt przyjemnie sie walczy w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Waga ... Panie ... waga ... z dodatkowymi kilogramami niezbyt przyjemnie sie walczy w terenie No ale KLR wcale nie będzie lżejszy mimo że nie znam pojemności zbiornika więc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Mam KLR-a w obudowie TENGAI. Moto jest po prostu ciężkie, ale pancerne. Jak zmienisz opony na kostkę to da rade polatać po lekkim i średnim terenie, ale do jazdy po piaskowni lub w błocie się nie nadaje z racji wagi. Odkąd mam full crossa i popatrzyłem na czym ludzie jeżdżą to polecałbym jakiegoś KTM z homologacją np.KTM EXC 250 tylko jego cena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 nie wiem jakim budżetem dysponujesz ale poszukaj sobie klx650, dr-z400, xr400 albo wr400/426/450... chyba dadzą ci wiecej radosci w terenie niz te czołgi co wymieniłes;) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Tak na szybko porównałem w podobnych rocznikach: > XF650-162kg, wysokość siodła 830mm `98 > KLR650-168kg ,wysokość siodła 870mm `98 > XT600 -156kg ,wysokość siodła 885mm `93, 13L > DR650R- 177kg, wysokość siodła ??? `92, 17L > Dane z netu więc mogą być zakłamania ale... to zdaje się sa dane na sucho, bo dla Twojego sprzęta waga "gotowego do jazdy" to 188 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > to zdaje się sa dane na sucho, bo dla Twojego sprzęta waga "gotowego do jazdy" to 188 kg Na sucho ale DRka wyjdzie że jest tak czy siak cięższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > nie wiem jakim budżetem dysponujesz ale poszukaj sobie klx650, dr-z400, xr400 albo wr400/426/450... > chyba dadzą ci wiecej radosci w terenie niz te czołgi co wymieniłes;) > pzdr Sprzętów, kóre wymieniłeś, przynajmniej w obecnej chwili na portalach ogłoszeniowych jest bardzo mało (klx 2 szt. na alle), dr-rek kilka, z czego albo poza budżetem, albo w niskiej cenie padaki). Nie wątpię, że dają frajdę, natomiast przy takich mniej kompromisowych sprzętach nurtują mnie pytania o koszty eksploatacji Nie za bardzo usmiechają mi się wymiany tłoka, pierścieni, cylindra, co 15-30 motogodzin W którymś z ogłoszeń znalazłem info o wymianie tłoka za 650 zł , co w uproszczeniu daje 10-15% wartości sprzęta Zdaje sobie sprawę, że moto-hobby do tanich nie należy, jednack "chwilowo" potrzebne jest coś "po środku", czyli między terenówka bulwarową , a ultimate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 DR-ke biorę pod uwage, bo jest z macierzystej stajni Suzuki i relatywnie trwała. Natomiast z trójki, którą wymieniłem, zazwyczaj bywa najdroższa Wyceniałem części do mojego Bandita w ASO i to nie były akceptowalne cenniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Sprzętów, kóre wymieniłeś, przynajmniej w obecnej chwili na portalach ogłoszeniowych jest bardzo > mało (klx 2 szt. na alle), dr-rek kilka, z czego albo poza budżetem, albo w niskiej cenie > padaki). Nie wątpię, że dają frajdę, natomiast przy takich mniej kompromisowych sprzętach > nurtują mnie pytania o koszty eksploatacji Nie za bardzo usmiechają mi się wymiany tłoka, > pierścieni, cylindra, co 15-30 motogodzin > W którymś z ogłoszeń znalazłem info o wymianie tłoka za 650 zł , co w uproszczeniu daje 10-15% > wartości sprzęta > Zdaje sobie sprawę, że moto-hobby do tanich nie należy, jednack "chwilowo" potrzebne jest coś "po > środku", czyli między terenówka bulwarową , a ultimate dramatu nie ma ale masz rację tanio nie bedzie... motocykle enduro to nie crossówki. tu przebiegi między wymianami sie wydłużaja. te moto które wymieniles są fajne ale ciężkie. dadzą w kośc przy wyciaganiu z błota. bo nie wierzę że nie skusisz się na zjechanie w błoto;) fajnę są dr 600/650 dakar... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > dramatu nie ma ale masz rację tanio nie bedzie... motocykle enduro to nie crossówki. tu przebiegi > między wymianami sie wydłużaja. > te moto które wymieniles są fajne ale ciężkie. dadzą w kośc przy wyciaganiu z błota. bo nie wierzę > że nie skusisz się na zjechanie w błoto;) > fajnę są dr 600/650 dakar... Błoto zawsze może się trafić po drodze Te dakarówki, czyli dr-ka, czy klr tengai też mi się podobaają - nazywam je "przeprawówkami i do tego na pewno się nadają Nadają się równie dobrze do jazdy po czarnym i równym I tu chłodzi mój zapał znajomy, który zgodnie z prawdą twierdzi, bez sensu mieć dwa motocykle, których funkcjonalność się powiela (mam Bandita z profilu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Błoto zawsze może się trafić po drodze > Te dakarówki, czyli dr-ka, czy klr tengai też mi się podobaają - nazywam je "przeprawówkami i do > tego na pewno się nadają Nadają się równie dobrze do jazdy po czarnym i równym > I tu chłodzi mój zapał znajomy, który zgodnie z prawdą twierdzi, bez sensu mieć dwa motocykle, > których funkcjonalność się powiela (mam Bandita z profilu) A skoro mowa o czarnym to w jaki sposób poprawić prędkość przelotową na autostradzie. Moim fredkiem to 120km/h nie jest fajnie non stop jechać Wszystko mi pasuje ale jakby można było luzakiem śmigać te 120 to było by fajnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > A skoro mowa o czarnym to w jaki sposób poprawić prędkość przelotową na autostradzie. Moim fredkiem > to 120km/h nie jest fajnie non stop jechać Wszystko mi pasuje ale jakby można było luzakiem > śmigać te 120 to było by fajnie Ale, że za niska prędkość, czy za bardzo wieje, czy też wysoko się kręci, jest głośno i duuuużo pije? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Ale, że za niska prędkość, czy za bardzo wieje, czy też wysoko się kręci, jest głośno i duuuużo > pije? Przy tej prędkości wysoko się kręci i jest dość głośno no i dużo pije. Jego prędkość przelotowa to tak 100-105km/h Uważam że zbyt niska jest. Reszta mi pasuje. Podejrzewam że taki urok singla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Niska pojemność i niski moment To nie jest sprzęt na autostrady, więc albo zmienisz trasy na bardziej kręte , które z przyjemnościa pokonasz z prędkością 70-90, albo przesiadka na coś innego Znajomy jeździ DR 800 (singiel) i autostradowo też daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Niska pojemność i niski moment > To nie jest sprzęt na autostrady, więc albo zmienisz trasy na bardziej kręte , które z > przyjemnościa pokonasz z prędkością 70-90, albo przesiadka na coś innego > Znajomy jeździ DR 800 (singiel) i autostradowo też daje radę Ja zasadniczo poruszam się takimi krętymi ale czasem potrzeba będzie pojechać gdzieś dalej i wtedy lipa panie. Myślałem się przesiąść na Varadero ale ostatnie tygodnie pokazały że finansowo nie wydolę jednak w tym roku. A nie chcę zmieniać na półśrodki więc pozostanę przy tym co mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Ja zasadniczo poruszam się takimi krętymi ale czasem potrzeba będzie pojechać gdzieś dalej i wtedy > lipa panie. > Myślałem się przesiąść na Varadero ale ostatnie tygodnie pokazały że finansowo nie wydolę jednak w > tym roku. A nie chcę zmieniać na półśrodki więc pozostanę przy tym co mam Dokladnie jak kolega wczesniej napisal. Singiel jest za slaby na takie predkosci. Poza tym singiel ma bardzo maly zakres uzytecznych obrotów. Wg mnie Ferdka mozna porownac z Trampkiem ... jezeli chodzi o gabaryty, mniej wiecej mase (bardziej mniej), moc. Jednak tutaj 2 cylindry maja wielka przewage na 1 cylindrem. Wiec pozostaje zmienic drogi na wolniejsze lub zmniejszyc predkosc przelotowa lub zmienic motocykl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Oczywiście wiesz najlepiej, czego potrzebujesz, jednak 1000 Varadero może być zupełnie po drugiej stronie użyteczności To już jest całkiem wygodny turystyk do poruszania się z plecakiem i tobołkami po kempingach Europy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Oczywiście wiesz najlepiej, czego potrzebujesz, jednak 1000 Varadero może być zupełnie po drugiej > stronie użyteczności > To już jest całkiem wygodny turystyk do poruszania się z plecakiem i tobołkami po kempingach Europy Najlepsze jest to że ja do końca nie wiem co potrzebuję. Najlepiej chciałbym mieć turystyka o wyglądzie cruisera i sprawności crossu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Dokladnie jak kolega wczesniej napisal. > Singiel jest za slaby na takie predkosci. > Poza tym singiel ma bardzo maly zakres uzytecznych obrotów. > Wg mnie Ferdka mozna porownac z Trampkiem ... jezeli chodzi o gabaryty, mniej wiecej mase (bardziej > mniej), moc. > Jednak tutaj 2 cylindry maja wielka przewage na 1 cylindrem. > Wiec pozostaje zmienic drogi na wolniejsze lub zmniejszyc predkosc przelotowa lub zmienic motocykl. Opcja nr 3 ale nie w tym roku raczej choć mocno się staram aby jednak na wiosnę to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamec1 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 UUU kolego daleko poza moim zasięgiem finansowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > UUU kolego daleko poza moim zasięgiem finansowym Za to spełnia wszystkie oczekiwania tylko z oponami trzeba by pomodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 1 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 > Mam KLR-a w obudowie TENGAI. Moto jest po prostu ciężkie, ale pancerne. Jak zmienisz opony na > kostkę to da rade polatać po lekkim i średnim terenie, ale do jazdy po piaskowni lub w błocie > się nie nadaje z racji wagi. > Odkąd mam full crossa i popatrzyłem na czym ludzie jeżdżą to polecałbym jakiegoś KTM z homologacją > np.KTM EXC 250 tylko jego cena No właśnie, cena... Ale to tylko część kosztu - pozostaje jeszcze eksploatacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 1 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2014 Ja napisze tylko jedno - KTM 525 EXC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seteman Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Ja napisze tylko jedno - KTM 525 EXC masz racje ... napisac mozesz... pokaż mi kozaków którzy wykrzesają z niego wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JokerJoker Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Ja napisze tylko jedno - KTM 525 EXC To nie "light", poza budżetem, zapewne poza umiejętnościami i oczekiwaniami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > To nie "light", poza budżetem, zapewne poza umiejętnościami i oczekiwaniami Tak się składa, że wczoraj gadałem ze znajomym co ma na sprzedaż KTM 525. Wystawia go przez wspólnego znajomego. http://boguslawski.otomoto.pl/ktm-exc-525-exc-2006-super-okazja-M3883339.html Może jednak KTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zet Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > Może jednak KTM Wystarczy zapakowac jakies migacze na sztuke i mozna dokrecac tablice. Ujezdzam starszy model, i nie wyobrazam sobie jazdy w terenie czyms ciezszym. Chyba ze mowimy o jezdzie po lesnych sciezkach, ale tam moznaby jezdzic nawet i CBR Co do opanowania sprzęta, to bez przesady, jezdzi sie jak kazdym motocyklem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
banaś Napisano 3 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2014 > Ja napisze tylko jedno - KTM 525 EXC może jednak coś z serii LC 4 ?? na pewno żywotniejszy a jak nie ma zamiaru szaleć w większym terenie to na pewno będzie lepszy od exc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.