Skocz do zawartości

Croma - manual czy automat?


Zbynek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest. Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię zlosnik.gif Jak do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem.

Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw silnikowi 2.4?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych

> markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie

> model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do

> zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej

> problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest.

> Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie

> na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię Jak

> do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować

> skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest

> dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual

> czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest

> wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem.

> Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw

> silnikowi 2.4?

hmmm, czytam to i inne fora o Cromie i jakoś nie zauważyłem niepokojących sygnałów dot skrzyni biegów. Moja ma 100k km. Zadnych śladów zużycia. W GP również po 100k km sam Pepcio mówił że chodzi idealnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych

> markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie

> model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do

> zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej

> problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest.

> Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie

> na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię Jak

> do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować

> skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest

> dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual

> czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest

> wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem.

> Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw

> silnikowi 2.4?

Jak chcesz automat to ja bym celował w 2.4- to musi pięknie latać . Ja mam tylko 120KM i całkiem fajnie jezdzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm, czytam to i inne fora o Cromie i jakoś nie zauważyłem niepokojących sygnałów dot skrzyni

> biegów. Moja ma 100k km. Zadnych śladów zużycia. W GP również po 100k km sam Pepcio mówił że

> chodzi idealnie

Kupując pięcioletni samochód liczę się z przebiegiem 200-250kkm i tu problemy już mogą być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz automat to ja bym celował w 2.4- to musi pięknie latać . Ja mam tylko 120KM i całkiem

> fajnie jezdzi .

Nie chcę automatu, tylko rozważam jako alternatywę dla awaryjnego (podobno) manuala. A 2.4 na trasę powinno być jak najbardziej ok - oprócz spalania zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem Cromę z manualem, teraz mam Cromę z automatem. Nie zamieniłbym się z powrotem na manuala.

> Ani z jedną ani z drugą skrzynią nie miałem problemów.

I jakie masz wrażenia z jazdy z automatem? Nie jest zbyt wolny? Przy wyprzedzaniu redukuje od razu czy musi najpierw "pomyśleć"? Jak wygląda spalanie w porównaniu do manuala (głównie w trasie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcę automatu, tylko rozważam jako alternatywę dla awaryjnego (podobno) manuala. A 2.4 na trasę

> powinno być jak najbardziej ok - oprócz spalania

Awaryjny?

165 tkm wybilo i skrzynia jak chodzila tak chodzi/

Owszem, maual w korkach meczacy bardziej, ale da sie zyc.

Co do spalania to jesli automat spalalby o 0,3 wiecej to olac roznice.

Sam bym chetnie pojezdzil automatem z ciekawosci.

Ale czy chcialbym motor 2,4?

Szansa ze kupisz w polsce sa male(chybaze po ASO) a sprowadzenie to winduje cene bo i tak z eurotaxu wezma do akcyzy.

200KM juz ladnie wyglada ale wolalbym zaczipowac 1,9 16V pod 190KM, motor lzejszy i spali moz emniej.

Ja mam 120KM i na mokrym rwie kola jak wsciekly teraz jak lekko przymrozi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Cromę 150 KM w automacie ściąganą po znajomości z przebiegiem 160 tyś

Jak na razie automat rewelacja, redukuje błyskawicznie, nie szarpie

Spalanie to około 6,2 l na trasie, pewnie więcej niż w manualu ale komfort wart większego spalania

Żona po jeździe z automatem stwierdziła nigdy więcej manualnej skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy boi sie tej skrzyni, ja sprzedawalem auto to miala 110 tys km i nic sie z nia nie dzialo.A mam kolegi mechnika od skrzyni biegow i mowi ze najwiecej skrzyn z opla naprawia a nie z Fiata, nawet sam serwis Fiata mowi ze nie ma problemow z skrzyniami w Cromie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jakie masz wrażenia z jazdy z automatem? Nie jest zbyt wolny? Przy wyprzedzaniu redukuje od razu

Bardzo pozytywne. Demon prędkości to to pewnie nie jest, ale biegi zmienia płynnie i w większości nawet nie wiem kiedy zlosnik.gif Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za sprzęgła nie strzelisz zlosnik.gif

> czy musi najpierw "pomyśleć"? Jak wygląda spalanie w porównaniu do manuala (głównie w trasie)?

Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Cromę 150 KM w automacie ściąganą po znajomości z przebiegiem 160 tyś

> Jak na razie automat rewelacja, redukuje błyskawicznie, nie szarpie

> Spalanie to około 6,2 l na trasie, pewnie więcej niż w manualu ale komfort wart większego spalania

> Żona po jeździe z automatem stwierdziła nigdy więcej manualnej skrzyni

Duzo nieduzo zalezy jaka srednia,

Mi manual wroclaw-poznan-wroclaw jednego dnia,srednia 67kmh, spalanie 5,1-5,4.

Roznica wynikow stad, ze jezdzilem co jakis czas, jak sucho, mokro,slisko itp.

Wroclaw -jaroslawiec z BOXEM na fula 5,7 V srednia tez jakos 67kmh

W trasie skrzynia nieco bez znaczenia,ale w miescie to automat musi cieszyc wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych

> markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie

> model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do

> zaślepienia (blaszka z otworkami)

Witam, też się zastanawiam czy 1.9 w automacie czy 2.4 smile.gif

Wiadomo czego się '' obawiać '' i co zrobić w silniku 1.9....a jak się ma sprawa silnika 2.4...są jakieś rzeczy na które trzeba uważać, zrobić, zaślepić usunąć grinser006.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, też się zastanawiam czy 1.9 w automacie czy 2.4

> Wiadomo czego się '' obawiać '' i co zrobić w silniku 1.9....a jak się ma sprawa silnika 2.4...są

> jakieś rzeczy na które trzeba uważać, zrobić, zaślepić usunąć

też się zastanawiałem nad 2.4, jednak jest kilka kwestii, które przeważyły za 1.9:

- znacznie gorsze rozłożenie masy samochodu - silnik 2.4 jest cięższy i to się czuje;

- koszty eksploatacji są wyższe (więcej oleum, droższa np wymiana rozrządu)

- kolektor tylko w wersji przedzmianowej;

- większość silników nie miała chyba pełnego stada 200KM - inaczej jest ze 150KM;

- trafienie dobrego egzemplarza jest trudniejsze, bo ich jest znacznie mniej

oglądałem chyba 2 czy 3 2.4 i żadna nie nadawała się do zakupu frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo pozytywne. Demon prędkości to to pewnie nie jest, ale biegi zmienia płynnie i w większości

> nawet nie wiem kiedy Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da

> się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za

> sprzęgła nie strzelisz

> Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala.

A jak automat się zachowuje przy puszczeniu gazu? Wrzuca na "luz" czy hamiuje silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też się zastanawiałem nad 2.4, jednak jest kilka kwestii, które przeważyły za 1.9:

> - znacznie gorsze rozłożenie masy samochodu - silnik 2.4 jest cięższy i to się czuje;

> - koszty eksploatacji są wyższe (więcej oleum, droższa np wymiana rozrządu)

> - kolektor tylko w wersji przedzmianowej;

To akurat nie jest takie złe, bo w starym kolektorze klapy po prostu padną i już, a w nowym bywały przypadki ich urwania i wlotu do cylindra bez żadnych wcześniejszych objawów.

> - większość silników nie miała chyba pełnego stada 200KM - inaczej jest ze 150KM;

Podobno skrzynia automatyczna powoduje przekłamanie przy pomiarze na hamowni. Ktoś mierzył 1.9 w wersji 150KM z automatem?

> - trafienie dobrego egzemplarza jest trudniejsze, bo ich jest znacznie mniej

> oglądałem chyba 2 czy 3 2.4 i żadna nie nadawała się do zakupu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to 1.9 150 z automatem plus dobry czips w granicach 180 - 190 KM. Dostajemy mocne i dużo tańsze w eksploatacji auto, w stosunku do 2.4. Trzeba tylko wywalić lub zablokować klapki wirowe i zastosować przyślepkę pod EGR. Taka właśni będzie moja następna Krowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak automat się zachowuje przy puszczeniu gazu? Wrzuca na "luz" czy hamiuje silnikiem?

Automat zawsze mieli olej i nie masz przełożenia sztywnego silnik-koła .... ma to swoje zalety i wady... o hamowaniu silnikiem i oszczędzaniu paliwa/układu hamulcowego możesz zapomnieć

Ja kocham manuala bo automatem nie uzyskał bym takiego spalania i nie miałbym takiej kontroli nad autem... zlosnik.gif Wczoraj musiałem w śnieżycy zrobić prawie 200 km i spalanie 4,6 litra/100 bardzo mnie pozytywnie zaskoczyło zlosnik.gifzlosnik.gif automatem musisz 1 litr dołożyć na każde 100 km ... ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to tylko automat... na autostradzie to i tak nie ma znaczenia bo po zapięciu 6-stki lecisz tak samo automatem jak manualem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biegi zmienia płynnie i w większości

> nawet nie wiem kiedy Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da

> się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za

> sprzęgła nie strzelisz

> Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala.

Powyższe to prawie prawda - 2,4 rusza błyskawicznie - i tak nie wykorzystasz całej mocy przy ruszaniu bo niestety opony nie przenoszą mocy nawet Bridgestony - trzeba dbać o dobrej jakości opony - nie warto szukać tanich opon - nie nadają się , trakcja jest ciut za słaba do tego silnika a nie daj boże lekko wilgotny asfalt i trzeba delikatnie bo nawet na drugim biegu koła mogą kręcic sie w miejscu - ta skrzynia dostaje bardzo duży moment obrotowy od konwertera i to jest w praktyce 7 bieg (podbieg), dlatego tam gdzie ręczna skrzynia musi miec np cztery biegi automat hydrokinetyczny może mieć trzy i tak to robiono przez lata w USA. Hipotetyczny "strzał ze sprzęgła" jest zupełnie zbyteczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z żoną. I teraz trudno mi znaleźć zastępcę dla Cromy z tegoż właśnie powodu. Bo albo za drogie i nie spełnia wymagań albo słaby silniczek żeniony z automatem. No chyba, że skuszę się na Giuliettę - TCT mi sie podoba i jest połączona z mocnym silnikiem, mam TCT w MITO i dobrze działa a i silniczek do słabych nie należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.