Zbynek Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Witam, Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest. Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię Jak do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem. Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw silnikowi 2.4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Witam, > Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych > markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie > model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do > zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej > problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest. > Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie > na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię Jak > do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować > skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest > dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual > czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest > wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem. > Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw > silnikowi 2.4? hmmm, czytam to i inne fora o Cromie i jakoś nie zauważyłem niepokojących sygnałów dot skrzyni biegów. Moja ma 100k km. Zadnych śladów zużycia. W GP również po 100k km sam Pepcio mówił że chodzi idealnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robert79 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Witam, > Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych > markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie > model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do > zaślepienia (blaszka z otworkami), DPF nie ma co się bać (jeżdżę głównie w trasie). Bardziej > problematyczna może być skrzynia biegów. Poczytałem trochę o skrzyni M32 i różowo nie jest. > Wymiana łożysk i bieżni, od razu olej, uszczelniacze półosi itp. trzeba przewidzieć w budżecie > na pakiet startowy. No chyba że od razu mieć przygotowane zaskórniaki na drugą skrzynię Jak > do tego dodać koszt sprzęgła i koła zamachowego to okaże się, że za tyle można wyremontować > skrzynię automatyczną (przy używanym samochodzie oba przypadki są prawdopodobne). I tu jest > dylemat. Skoro potencjalne problemy pochłoną w obu przypadkach podobne pieniądze wybrać manual > czy automat? Automat więcej spali (w trasie też jest duża różnica w spalaniu?) ale jest > wygodniejszy. Poza tym o wiele łatwiej o egzemplarz z lepszym wyposażeniem. > Jeżeli okaże się że automat wychodzi korzystniej to jakie są argumety za i (bardziej) przeciw > silnikowi 2.4? Jak chcesz automat to ja bym celował w 2.4- to musi pięknie latać . Ja mam tylko 120KM i całkiem fajnie jezdzi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > hmmm, czytam to i inne fora o Cromie i jakoś nie zauważyłem niepokojących sygnałów dot skrzyni > biegów. Moja ma 100k km. Zadnych śladów zużycia. W GP również po 100k km sam Pepcio mówił że > chodzi idealnie Kupując pięcioletni samochód liczę się z przebiegiem 200-250kkm i tu problemy już mogą być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Jak chcesz automat to ja bym celował w 2.4- to musi pięknie latać . Ja mam tylko 120KM i całkiem > fajnie jezdzi . Nie chcę automatu, tylko rozważam jako alternatywę dla awaryjnego (podobno) manuala. A 2.4 na trasę powinno być jak najbardziej ok - oprócz spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Kupując pięcioletni samochód liczę się z przebiegiem 200-250kkm i tu problemy już mogą być. Miałem Cromę z manualem, teraz mam Cromę z automatem. Nie zamieniłbym się z powrotem na manuala. Ani z jedną ani z drugą skrzynią nie miałem problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Miałem Cromę z manualem, teraz mam Cromę z automatem. Nie zamieniłbym się z powrotem na manuala. > Ani z jedną ani z drugą skrzynią nie miałem problemów. I jakie masz wrażenia z jazdy z automatem? Nie jest zbyt wolny? Przy wyprzedzaniu redukuje od razu czy musi najpierw "pomyśleć"? Jak wygląda spalanie w porównaniu do manuala (głównie w trasie)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Nie chcę automatu, tylko rozważam jako alternatywę dla awaryjnego (podobno) manuala. A 2.4 na trasę > powinno być jak najbardziej ok - oprócz spalania Awaryjny? 165 tkm wybilo i skrzynia jak chodzila tak chodzi/ Owszem, maual w korkach meczacy bardziej, ale da sie zyc. Co do spalania to jesli automat spalalby o 0,3 wiecej to olac roznice. Sam bym chetnie pojezdzil automatem z ciekawosci. Ale czy chcialbym motor 2,4? Szansa ze kupisz w polsce sa male(chybaze po ASO) a sprowadzenie to winduje cene bo i tak z eurotaxu wezma do akcyzy. 200KM juz ladnie wyglada ale wolalbym zaczipowac 1,9 16V pod 190KM, motor lzejszy i spali moz emniej. Ja mam 120KM i na mokrym rwie kola jak wsciekly teraz jak lekko przymrozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kox Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Ja mam 120KM i na mokrym rwie kola jak wsciekly teraz jak lekko przymrozi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
setor Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Mam Cromę 150 KM w automacie ściąganą po znajomości z przebiegiem 160 tyś Jak na razie automat rewelacja, redukuje błyskawicznie, nie szarpie Spalanie to około 6,2 l na trasie, pewnie więcej niż w manualu ale komfort wart większego spalania Żona po jeździe z automatem stwierdziła nigdy więcej manualnej skrzyni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Kazdy boi sie tej skrzyni, ja sprzedawalem auto to miala 110 tys km i nic sie z nia nie dzialo.A mam kolegi mechnika od skrzyni biegow i mowi ze najwiecej skrzyn z opla naprawia a nie z Fiata, nawet sam serwis Fiata mowi ze nie ma problemow z skrzyniami w Cromie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > I jakie masz wrażenia z jazdy z automatem? Nie jest zbyt wolny? Przy wyprzedzaniu redukuje od razu Bardzo pozytywne. Demon prędkości to to pewnie nie jest, ale biegi zmienia płynnie i w większości nawet nie wiem kiedy Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za sprzęgła nie strzelisz > czy musi najpierw "pomyśleć"? Jak wygląda spalanie w porównaniu do manuala (głównie w trasie)? Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 Hmmm..a moze makaron zaczipowal cromala??? Skoro 120KM tak rwie to 190 KMjezdzic sie nie da:)))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2014 > Mam Cromę 150 KM w automacie ściąganą po znajomości z przebiegiem 160 tyś > Jak na razie automat rewelacja, redukuje błyskawicznie, nie szarpie > Spalanie to około 6,2 l na trasie, pewnie więcej niż w manualu ale komfort wart większego spalania > Żona po jeździe z automatem stwierdziła nigdy więcej manualnej skrzyni Duzo nieduzo zalezy jaka srednia, Mi manual wroclaw-poznan-wroclaw jednego dnia,srednia 67kmh, spalanie 5,1-5,4. Roznica wynikow stad, ze jezdzilem co jakis czas, jak sucho, mokro,slisko itp. Wroclaw -jaroslawiec z BOXEM na fula 5,7 V srednia tez jakos 67kmh W trasie skrzynia nieco bez znaczenia,ale w miescie to automat musi cieszyc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sakul Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, > Powoli zaczyna u mnie kiełkować myśl o zmianie samochodu i przeglądam informacje o różnych > markach/modelach. Jednym z kandydatów na moje następne wozidło jest Croma. Interesuje mnie > model po liftingu. Co do silnika 1.9JTDm to wszytsko jest jasne. Klapy do wywalenia, EGR do > zaślepienia (blaszka z otworkami) Witam, też się zastanawiam czy 1.9 w automacie czy 2.4 Wiadomo czego się '' obawiać '' i co zrobić w silniku 1.9....a jak się ma sprawa silnika 2.4...są jakieś rzeczy na które trzeba uważać, zrobić, zaślepić usunąć Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cacus Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Witam, też się zastanawiam czy 1.9 w automacie czy 2.4 > Wiadomo czego się '' obawiać '' i co zrobić w silniku 1.9....a jak się ma sprawa silnika 2.4...są > jakieś rzeczy na które trzeba uważać, zrobić, zaślepić usunąć też się zastanawiałem nad 2.4, jednak jest kilka kwestii, które przeważyły za 1.9: - znacznie gorsze rozłożenie masy samochodu - silnik 2.4 jest cięższy i to się czuje; - koszty eksploatacji są wyższe (więcej oleum, droższa np wymiana rozrządu) - kolektor tylko w wersji przedzmianowej; - większość silników nie miała chyba pełnego stada 200KM - inaczej jest ze 150KM; - trafienie dobrego egzemplarza jest trudniejsze, bo ich jest znacznie mniej oglądałem chyba 2 czy 3 2.4 i żadna nie nadawała się do zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > Bardzo pozytywne. Demon prędkości to to pewnie nie jest, ale biegi zmienia płynnie i w większości > nawet nie wiem kiedy Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da > się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za > sprzęgła nie strzelisz > Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala. A jak automat się zachowuje przy puszczeniu gazu? Wrzuca na "luz" czy hamiuje silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbynek Napisano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > też się zastanawiałem nad 2.4, jednak jest kilka kwestii, które przeważyły za 1.9: > - znacznie gorsze rozłożenie masy samochodu - silnik 2.4 jest cięższy i to się czuje; > - koszty eksploatacji są wyższe (więcej oleum, droższa np wymiana rozrządu) > - kolektor tylko w wersji przedzmianowej; To akurat nie jest takie złe, bo w starym kolektorze klapy po prostu padną i już, a w nowym bywały przypadki ich urwania i wlotu do cylindra bez żadnych wcześniejszych objawów. > - większość silników nie miała chyba pełnego stada 200KM - inaczej jest ze 150KM; Podobno skrzynia automatyczna powoduje przekłamanie przy pomiarze na hamowni. Ktoś mierzył 1.9 w wersji 150KM z automatem? > - trafienie dobrego egzemplarza jest trudniejsze, bo ich jest znacznie mniej > oglądałem chyba 2 czy 3 2.4 i żadna nie nadawała się do zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to 1.9 150 z automatem plus dobry czips w granicach 180 - 190 KM. Dostajemy mocne i dużo tańsze w eksploatacji auto, w stosunku do 2.4. Trzeba tylko wywalić lub zablokować klapki wirowe i zastosować przyślepkę pod EGR. Taka właśni będzie moja następna Krowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > A jak automat się zachowuje przy puszczeniu gazu? Wrzuca na "luz" czy hamiuje silnikiem? Automat zawsze mieli olej i nie masz przełożenia sztywnego silnik-koła .... ma to swoje zalety i wady... o hamowaniu silnikiem i oszczędzaniu paliwa/układu hamulcowego możesz zapomnieć Ja kocham manuala bo automatem nie uzyskał bym takiego spalania i nie miałbym takiej kontroli nad autem... Wczoraj musiałem w śnieżycy zrobić prawie 200 km i spalanie 4,6 litra/100 bardzo mnie pozytywnie zaskoczyło automatem musisz 1 litr dołożyć na każde 100 km ... ale jeśli dużo stoisz w korkach w mieście to tylko automat... na autostradzie to i tak nie ma znaczenia bo po zapięciu 6-stki lecisz tak samo automatem jak manualem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > A jak automat się zachowuje przy puszczeniu gazu? Wrzuca na "luz" czy hamiuje silnikiem? Hamuje silnikiem i redukuje sam biegi. W manualu hamowanie silnikiem jest jednak bardziej odczuwalne, ale redukować trzeba samemu , przy automacie masz to w głębokim poważaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tom111 Napisano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 > wady... o hamowaniu silnikiem i oszczędzaniu paliwa/układu hamulcowego możesz zapomnieć Eee tam gadasz. Jak puszczę gaz to spalanie spada do 2 litrów/100km, tak samo jak w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 biegi zmienia płynnie i w większości > nawet nie wiem kiedy Jak depniesz w do podłogi redukuje szybko. Trzeba pamiętać, że nie da > się ostro ruszyć żeby np. szybko włączyć się do ruchu, ale tak to już jest z automtami , za > sprzęgła nie strzelisz > Spalanie w trasie porównywalne, w mieście 1 do 2 litry więcej na 100km od manuala. Powyższe to prawie prawda - 2,4 rusza błyskawicznie - i tak nie wykorzystasz całej mocy przy ruszaniu bo niestety opony nie przenoszą mocy nawet Bridgestony - trzeba dbać o dobrej jakości opony - nie warto szukać tanich opon - nie nadają się , trakcja jest ciut za słaba do tego silnika a nie daj boże lekko wilgotny asfalt i trzeba delikatnie bo nawet na drugim biegu koła mogą kręcic sie w miejscu - ta skrzynia dostaje bardzo duży moment obrotowy od konwertera i to jest w praktyce 7 bieg (podbieg), dlatego tam gdzie ręczna skrzynia musi miec np cztery biegi automat hydrokinetyczny może mieć trzy i tak to robiono przez lata w USA. Hipotetyczny "strzał ze sprzęgła" jest zupełnie zbyteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2014 Mam ten sam problem z żoną. I teraz trudno mi znaleźć zastępcę dla Cromy z tegoż właśnie powodu. Bo albo za drogie i nie spełnia wymagań albo słaby silniczek żeniony z automatem. No chyba, że skuszę się na Giuliettę - TCT mi sie podoba i jest połączona z mocnym silnikiem, mam TCT w MITO i dobrze działa a i silniczek do słabych nie należy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.