dawidnb Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Pacjent to Rover 25 ale to chyba w tej chwili nieistotne. Problem objawia się tym ze przy małych prędkościach (dojazd do skrzyżowania) podczas hamowania włącza się ABS. Zarówno na kołach letnich jak i zimowych czy sucho czy mokro. Kontrolka z ABSu gaśnie normalnie po odpaleniu auta. Wczoraj wymieniłem z tyłu szczęki bo myślałem ze to może ich wina (na przeglądzie różnica między osiami wyszła 29%), Wszystkie sprężynki zostały wymienione. Samoregulator rozruszany bo faktycznie był zapieczony. A jeszcze jedno podczas zakładania nowych sprężynek lewa strona szła barodzo opornie sprężynek nie dało się naciągnąć strona prawa poszła dużo sprawniej i szybciej. Ma ktoś jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 A wg mnie to będzie uwalony czujnik w którejś piaście a nie wina stricte hamulców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > A wg mnie to będzie uwalony czujnik w którejś piaście a nie wina stricte hamulców. albo koronka od czujnika lub pierścień magnetyczny - zależnie co tam jest lub czujnik nieco za daleko od elementów wcześniej wymienionych. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > albo koronka od czujnika lub pierścień magnetyczny - zależnie co tam jest lub czujnik nieco za > daleko od elementów wcześniej wymienionych. > pozdr ale jak to jest coś nie tak z czujnikami to nie powinna się świecić kontrolka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > gaśnie normalnie po odpaleniu auta. > A jeszcze jedno podczas zakładania nowych sprężynek lewa strona szła barodzo opornie sprężynek nie > dało się naciągnąć strona prawa poszła dużo sprawniej i szybciej. > Ma ktoś jakiś pomysł? Tzn, że tłoczek/tłoczki nie chciały się wcisnąć? Może elastyczny przewód hamulcowy przy tym kole się rozwarstwił i nie puszcza płynu z powrotem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > ale jak to jest coś nie tak z czujnikami to nie powinna się świecić kontrolka? Nie przy każdej usterce świeci się kontrolka. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 >(na przeglądzie różnica między > osiami wyszła 29%), A to nie jest normalne, że tył hamuje słabiej? Kiedyś tak było... Co innego, gdybyś miał taką różnicę między kołami danej osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 przy takich objawach u mnie w saabie 900ng okazal sie uwalony sterownik abs razem z pompa abs wymienilem (byl polaczony ) i byl spokoj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Sprawdź koronki dające sygnał czujnikom. Może od korozji napuchły i czujnik jest zbyt blisko. Znany przykład z Passata B5, gdzie czujniki nie mają zderzaka i jak się je za mocno wciśnie w zwrotnicę, to przez zbyt małą odległość od wieńca zębatego, ABS uruchamia się nawet przy lekkim hamowaniu i małej prędkości. Błędu wtedy nie wywala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 jak miałem wczoraj rozebrany tył to jedna (lewa) koronka była zabrudzona ze rdzawym nalotem. ale ją wyczyściłem. Prawa była w stanie idealnym. Piszę ciągle o tyle przodu nie ruszałem wczoraj. Autem jeździmy tak mało ze nawet nie pamiętam czy od jakiegoś zdarzenia się to zaczęło czy tak w ogóle bez konkretnego początku. Stawiam raczej ze jak to jakiś czujnik czy koronka to raczej tył bo problem powstaje przy małych prędkościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Niewielu fachowców odpowie Ci prawidłowo. Żródłem Twoich kłlpotów jest wzrost oporności kabla jednego z czujników. Centralka głupieje i nie sygnalizując przerwy, na wszelki wypadek włącza ABS... Jesli masz instalacje f-my Bosch - to przyczyna 100%. Pozostaje miernki w łapkę, porozpinać kostki podłączyć miernikiem i męcząc (wyginając rozciągającąc) kable szykac na którym nastapi wzrost oporności - ok 10 krotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fmk Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Ostatni znany mi taki problem został rozwiązany bardzo prozaicznie... Okazało się ze sworzeń kulisty wahacza ma taki luz... że koło "skakało" przy każdym hamowaniu. Z punktu widzenia kierowcy efekt tego skakania jest identyczny jak załączeniu ABSu Pzdr fmk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > Ostatni znany mi taki problem został rozwiązany bardzo prozaicznie... Ale to opcja dla głuchego i slepego, który nie zauważy że mu koło "odjechało" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawidnb Napisano 2 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 na pewno nie to bo czuje ze mi pedał "wali". jutro albo pojutrze postaram się znowu nad tym pomyśleć sprawdzę najpierw czujniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Nie wiem jak to w Roverze jest rozwiązane, w Astrze G uszkodzenie czujnika w piaście powodowało taki sam efekt, również bez sygnalizacji kontrolką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 Podobnie miałem w Audi przy uszkodzonym przewodzoe jednego czujnika, w którym losowo robiły się krótkie przerwy obwodu. kontrolki też nie włączało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 2 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2014 > ale jak to jest coś nie tak z czujnikami to nie powinna się świecić kontrolka? Jeżeli czujnik lub przewód jest uszkodzony trwale, to tak. Ale jeżeli to jest sporadycznie pojawiająca się przerwa w obwodzie, to niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.