Skocz do zawartości

[F] UPG X16XEL


FDK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, powoli przygotowuję się do wymiany uszczelki pod głowicą angryfire.gif co skompletować do wymiany jakich firm? Na pewno:

1. Uszczelka głowicy (erling, lub victor reinz),

2. Śruby (erling)

3. Uszczelki wałków zaworów.

4. Uszczelka kolektora wlotowego 2szt (duża i mała).

5. Uszczelka pokrywy zaworów.

Oprócz tego będzie planowana głowica, czy można coś jeszcze sprawdzić/zrobić może nie specjalnie drogiego ale coś co będzie łatwo wykonać jak głowica będzie zdjęta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, piję, nie palę i śpię na górach złota, a Astrę mam za wcześniejsze grzeszne życie...

90% wszystkich napraw robię sam, części są z Allegro czasem po śmiesznych cenach, a czasem z wyprzedaży magazynów GM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2. Śruby (erling)

Wymieniałem uszczelkę 140 kkm i 8 lat temu i mechanik założył stare śruby. Wiem, że powinno się dać nowe, ale awarię miałem w trasie i miało być szybko. Do dnia dzisiejszego uszczelka ponownie nie nawaliła. Zastanów się czy na pewno chcesz nowe śruby grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Uszczelka głowicy (erling, lub victor reinz),

Dorzucę jeszcze Glaser, Goetze i Corteco.

> 2. Śruby (erling)

Może być też Victor Reinz, tylko akurat w tym przypadku natknąłem się na inną długość śruby (148mm, a Elring ma 153mm).

> 3. Uszczelki wałków zaworów.

> 4. Uszczelka kolektora wlotowego 2szt (duża i mała).

Jeszcze najlepiej kupić uszczelkę kolektora wydechowego.

> 5. Uszczelka pokrywy zaworów.

> Oprócz tego będzie planowana głowica, czy można coś jeszcze sprawdzić/zrobić może nie specjalnie

> drogiego ale coś co będzie łatwo wykonać jak głowica będzie zdjęta?

Uszczelniacze wymień, są tanie a będzie spokój. Sprawdzić zawory i szczelność głowicy.

Podlicz sobie koszt uszczelek, może wyjść taniej jeśli kupisz cały dedykowany zestaw danego producenta, większość obejmuje to co właśnie masz kupić wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze najlepiej kupić uszczelkę kolektora wydechowego.

No i szpilki do kolektora chyba, że w tym silniku nie stosuje się szpilek confused.gif

> Uszczelniacze wymień, są tanie a będzie spokój. Sprawdzić zawory i szczelność głowicy.

Jak mi Tosh zabierał głowicę do planowania i sprawdzenia to uszczelniacze wymienili w zakładzie zajmującym się głowicami.

> Podlicz sobie koszt uszczelek, może wyjść taniej jeśli kupisz cały dedykowany zestaw danego

> producenta, większość obejmuje to co właśnie masz kupić

Dokładnie, tak było i w moim przypadku.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wierzaj mi wolałbym mieć problem typu: Łodpadł mi wężyk od spryskiwacza ratunku! Co mam robić ? panic.gif A ostatnio coś wszystko na raz się zaczyna się walić i auto nie jest największym problemem.

Dzisiaj idę walczyć z przekaźnikiem automatycznym do pompy paliwa bo regulator ciśnienia już w ogóle ledwo dycha i trzeba kręcić z trzy sekundy, to tak żebym nie wyszedł z wprawy smile.gif

Co do UPG zastanawiam się jak to rozegrać, w tej chwili autko ładnie się toczy, wężyki trochę twardnieją ale nad ranem jest mięciutko jak na kupowatych Lejsforsach które miałem z przodu. Płynu nie ubywa. Dobrze by było oddać całą głowicę do jakiejś firmy która ogarnia tylko to. Z tym że słyszałem że kompleksowa usługa (spr. szczelności głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy i co tam jeszcze to potrafi z 800zł kosztować) plus oczywiście wymiana uszczelki i przyległości. Pytanie czy warto? Nie jest to silnik urywający dupę, zawsze chciałem mieć C20XE bo to fajnie tak se ruszyć z kopytka. Ale znaleźć zdrową sztukę i to pod klimę z M2.8 to chyba łatwiej trafić szóstkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam, powoli przygotowuję się do wymiany uszczelki pod głowicą co skompletować do wymiany jakich

> firm? Na pewno:

> 1. Uszczelka głowicy (erling, lub victor reinz),

> 2. Śruby (erling)

> 3. Uszczelki wałków zaworów.

> 4. Uszczelka kolektora wlotowego 2szt (duża i mała).

> 5. Uszczelka pokrywy zaworów.

> Oprócz tego będzie planowana głowica, czy można coś jeszcze sprawdzić/zrobić może nie specjalnie

> drogiego ale coś co będzie łatwo wykonać jak głowica będzie zdjęta?

miałem 1995 która poszła na części kilka dni temu. Poszła również na jesieni UPG i codziennie dolewałem z pół litra wody które auto przepalało na 20km. Jak sobie policzyłem ile auto jest warte i ile trzeba wpakować aby przeszło przeglad dołożyłem 5 koła i kupiłem 2-kę. Na razie była to słuszna decyzja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś w tym jest, ale policz mi ile włożyłeś lub włożysz już w 2-kę? Bo nikt bez potrzeby nie sprzedaje zdrowego auta. Na dobrą sprawę kupując "nowe" auto z miejsca wypłacasz 1200 na rozrząd kompletny, pasek alternatora, czasem napinacz, płyny olej itp (usługa plus części). Do tego zawieszenie: nowe tuleje i poduszki, sworznie i końcówki ok 600zł (przód, tył), później amortyzatory i sprężyny 610 (np. kyb gaz i spr. monroe plus wymiana), jeszcze później chłodnica klimy i osuszacz 600 no i wypadałoby zawór rozprężny 300, później chłodnica i termostat 500, opony, akumulator itd.. Oczywiście jeżeli składasz na lepszych podzespołach, kupując najtańsze i robiąc samemu masz poniżej połowy kosztów.

Policz i zastanów się. Bo dodatkowo może jeszcze kilka rzeczy wyskoczyć i to nie ze złej woli sprzedającego tylko po prostu auto się starzeje i zużywa. A w Polsce jak to w Polsce auto ma jeździć i ma być tanio... a "tanio" to niestety nijak się nie ma do "dobrze".

Ja mam nowe zawieszenie, zrobioną klimę, uszczelniony dach, ogarniętą blacharkę, parę bajerów które sobie zrobiłem w autku. Zacząłem mieć problem z ciśnieniem w instalacji benzynowej (do ogarnięcia), no i chyba mam UPG. Z tym że nie gubię płynu auto odpalało przy -17 bez problemu, ze świateł też potrafi dać drapaka. Dwa razy przyciął się EGR ale to nie problem będzie cieplej i go wyczyszczę. jest kilka baboli których nie ruszę tylko wymienię całe elementy bo tak będzie i taniej i szybciej. U mnie auto nie służy do pracy a to ważne bo lecie potrafi stać i trzy tygodnie lub dłużej.

Reasumując w tej chwili wiem co mam i czego się podziewać. Gdybym wiedział to przed zakupem auta ominąłbym sprzedającego szerokim łukiem i ostrzegł innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś w tym jest, ale policz mi ile włożyłeś lub włożysz już w 2-kę? Bo nikt bez potrzeby nie

> sprzedaje zdrowego auta. Na dobrą sprawę kupując "nowe" auto z miejsca wypłacasz 1200 na

> rozrząd kompletny, pasek alternatora, czasem napinacz, płyny olej itp (usługa plus części). Do

> tego zawieszenie: nowe tuleje i poduszki, sworznie i końcówki ok 600zł (przód, tył), później

> amortyzatory i sprężyny 610 (np. kyb gaz i spr. monroe plus wymiana), jeszcze później

> chłodnica klimy i osuszacz 600 no i wypadałoby zawór rozprężny 300, później chłodnica i

> termostat 500, opony, akumulator itd.

licznikowo ma 187 tysi

przy 170 kompletny rozrzad, olej ma kilka tysi, bardzo ladny ale wymienie przy rownym 190 aby pamietac, zawieszenie cichutkie, ladnie pracuje, klimy brak, opny ziome sa piekne i beda smigały jako całoroczne, akumulator dosc nowy, pieknie kreci, ma tez nowe klocki na przodzie

gosc sprzedawawl bo okazyjnie kupil nowa corse dla zony, tym jezdzila od 1,5 roku caly czas tylko do pracy 20km dziennie

ps. chłodnice do F-ki kupowalem chyba za 70 zeta nową

na razie wklad w auto to 50 zeta na gaz do pelna, to auto jest do jezdzenia, stuki, puki, rysy nie przeszkadzają smile.gif

ma poprostu sie nie psuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I oby tak dalej... ale klima to fajna rzecz

tak

Asterka została kupiona tylko na dojazdy do biura do i z garażu. Miała być tania i jest tania i ma mało rzeczy do zepsucia i obsługi. Mamy w rodzinie drugie auto i to co jakieś 2 lata nowe z wypasem a 2 takie nam nie są potrzebne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.