Skocz do zawartości

Na zimnym silniku długo świeci kontrolka oleju


simek18

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Przy rozruchu na zimnym silniku, długo nie gaśnie kontrolka oleju. Gdy zgaśnie, wskaźnik ciśnienia idzie na prawie max, w miarę rozgrzewania się silnika trochę spada, po rozgrzaniu na wolnych obrotach jest ok 1/3 skali, na wyższych odpowiednio rośnie prawie do max. Filtr wymieniony, olej dolany, bo było mniej niż min gdy kupiłem auto, teraz nawet więcej niż max. Czujnik wykluczam. Stawiam na zapchany smok.

silnik opel c20ne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nic nie jest zapchane - takie różnice cisnień w zależności od temp. są w pełni normalne.

> podaj jaki czas mija od rozruchu silnika do zgaśnięcia kontrolki

No skąd normalne, z resztą 5 lat temu miałem takiego rupiecia, nie było problemów. Gaśnie po 5-10sek w zależności od temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10w40

Może i to jest przyczyną ?? ... przy rozruchu jest zbyt gęsty ....

Chociaż może bzdury pisze.... bo wolniej się rozprowadza po silniku , ale gęstszy olej chyba poprawia kompresje?

Kolejna sprawa jak koledzy mówią .... + ja bym dodał do sprawdzenia

-czujnik ciśnienia oleju

-pompa oleju

-panewki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i to jest przyczyną ?? ... przy rozruchu jest zbyt gęsty ....

> Chociaż może bzdury pisze.... bo wolniej się rozprowadza po silniku , ale gęstszy olej chyba

> poprawia kompresje?

> Kolejna sprawa jak koledzy mówią .... + ja bym dodał do sprawdzenia

> -czujnik ciśnienia oleju

> -pompa oleju

> -panewki

Czujnik ok, bo jak dodałem gazu na palącej kontrolce, do zagrała góra. Panewki nie, bo po rozgrzaniu ciśnienie jest ok i jest cisza. Więc albo to zawór na pompie, albo sama pompa (chociaż to też tak średnio skoro rozgrzany, mniej gęsty olej daje odpowiednie ciśnienie) albo syf na dnie miski, który zatkał smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie. Przy rozruchu na zimnym silniku, długo nie gaśnie kontrolka oleju.

Walczyłem kiedyś z identycznym problemem w Renault Thalia 1.4 8V. Wymieniłem czujnik ciśnienia oleju, filtr oleju, sprawdziłem instalację itp. W końcu stwierdziłem że wymienię olej 5W30 bo co prawda przebieg miał minimalny, ale od ostatniej wymiany minęło 18 m-cy i pomogło smile.gif Nowy olej zalany identyczny z tego samego pewnego źródła zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tej najgorszej GuanoMotors. Ale on nie daje rady rozgrzany, ale akurat w moim przypadku na

> ciepłym silniku wszystko ok.

A co złego jest w tym oleju? Poprzednim samochodem zrobiłem ponad 100kkm na nim i nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie ? Czemu najgorszy ? Do Vectr X18XE stosuje tylko GM, pełen syntetyk, mam 313 tys. i nie

> muszę dolewać między wymianami. To źle ?

Też na nim jeździłem w pierdopędach. W autku do zabawy z silnikiem saaba 2.3t, po rozgrzaniu na jałowych obrotach miał max 1bar, po zmianie na motul 5w40 w tych samych warunkach, a nawet po większym przebiegu miał 2,5bara. Przypadek? Nie sądzę zlosnik.gif

Wracając do tematu pierdopęda zlosnik.gif Odpaliłem po 7h postoju na dworze, kontrolka zgasła od razu. Teraz stawiam na zacinający się zawór w pompie, jutro rozbieram, zobaczymy jak wygląda jego powierzchnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (...) Wracając do tematu pierdopęda Odpaliłem po 7h postoju na dworze, kontrolka zgasła od razu. Teraz

> stawiam na zacinający się zawór w pompie, jutro rozbieram, zobaczymy jak wygląda jego

> powierzchnia.

U mnie nie ma kontrolki oleju tylko zaraz po rozruchu wywala komunikat o niewystarczającym ciśnieniu oleju ( opisywałem to TU ). Dzieje się to tylko przy pierwszym odpaleniu i przy temperaturze -3 i mniej.

Wymieniłem olej Castrol Magnatec 5W-40 na zalecany przez AR czyli Selenia StAR P.E.5W-40. Dalej to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i to jest przyczyną ?? ... przy rozruchu jest zbyt gęsty ....

Bez przesady smile.gif Na 10W40 mam praktycznie wszystkie auta i w żadnym kontrolka nie świeci po uruchomieniu silnika wink.gif Ba... na 15W40 (miałem w Matizie przed remontem silnika) w największe mrozy lampka nie świeciła dłużej, niż może pół sekundy po uruchomieniu silnika.

Coś nie tak jest z układem smarowania - albo pompa mówi pomału, że ma dość, albo faktycznie zatkany jest smok (ale jeżeli to smok, to i tak nie auto nie ma dobrego ciśnienia oleju nawet po zgaśnięciu kontrolki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.