Skocz do zawartości

Wskazania temperatury na zegarach Focus 1.8 TDCI


vtorek

Rekomendowane odpowiedzi

Taki case:

Odpalamy zimne auto i rozpoczynamy jazdę. Wskazówka dość długo nie rusza się po czym zaczyna iść w górę. Załóżmy że dochodzi do około 60 stopni (pierwsza kreska). Zatrzymujemy się np. na światłach, po czym ruszamy. Wskazówka leci w dół (prawie do zera) i dopiero po kilkuset metrach zaczyna znów lecieć do góry.

Tak jest w zasadzie w całym zakresie 0-90 stopni, ale po osiągnięciu licznikowych 90 stopni sytuacja się stabilizuje i wachnięć już nie ma.

Trochę zagmatwany opis ale sytuacja też zagmatwana zlosnik.gif

Termostat wymieniliśmy ze znajomymi magikami bo to był pierwszy trop ale fałszywy. Zresztą podejrzewałem, że to nie będzie to bo w sumie jak na tą pogodę te 90 stopni osiągał w miarę przyzwoicie jak na diesla bo np przy temperaturze zewnętrznej koło -5, - 6 stopni robocze 90 stopni na zegarze było po mniej więcej 10 km (przy włączonym ogrzewaniu na prawie max, a przyzwoite powietrze z nawiewów leciało już po ~2 km).

Drugi trop to czujnik temperatury. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie akcje w mk2.. Ale tam to było tak że nawet jak się niby nagrzał i dostał but.gif to spadało.. odejmowałem nogę z gazu i wskazówka wracała na miejsce.. odpowiedź na to że strony mechanika od Fordów -> TTTM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem takie akcje w mk2.. Ale tam to było tak że nawet jak się niby nagrzał i dostał to

> spadało.. odejmowałem nogę z gazu i wskazówka wracała na miejsce.. odpowiedź na to że strony

> mechanika od Fordów -> TTTM.

Silniki diesla ma dużą wydajność / wydolność cieplną (jakoś tak zlosnik.gif ) stąd obserwowane zjawisko. Normalne dla tego typu aut, tyle że większość producentów tak "programuje" zegary aby nie było tego widać.

Wymiany termostatów itp nie zmienią tego. Walka z tym to zbędne wydawanie pieniędzy.

PS. U siebie odkryłem po dwóch latach, że mam grzałkę dodatkową na nadmuch. Ciekawostka. Z manualną klimą działa tylko w pozycji na max ciepłe + klima na szybę lub szybę i pasażera icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silniki diesla ma dużą wydajność / wydolność cieplną (jakoś tak ) stąd obserwowane zjawisko.

> Normalne dla tego typu aut, tyle że większość producentów tak "programuje" zegary aby nie było

> tego widać.

No może macie rację - temat założyłem bo pojawiło się to kilka dni temu a odkąd auto kupiłem takiej sytuacji nie zaobserwowałem.

> Wymiany termostatów itp nie zmienią tego. Walka z tym to zbędne wydawanie pieniędzy.

Tak - to już zauważyłem - na szczęście niezbyt boleśnie dla kieszeni zlosnik.gif

> PS. U siebie odkryłem po dwóch latach, że mam grzałkę dodatkową na nadmuch. Ciekawostka. Z manualną

> klimą działa tylko w pozycji na max ciepłe + klima na szybę lub szybę i pasażera

A jaki ford? W mondkach firmowych (2.0 tdci 115km) też chyba są bo nawet w duże mrozy ciepłe powietrze leci stosunkowo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No może macie rację - temat założyłem bo pojawiło się to kilka dni temu a odkąd auto kupiłem takiej

> sytuacji nie zaobserwowałem.

Jest to normalne zjawisko w Fordzie

> A jaki ford? W mondkach firmowych (2.0 tdci 115km) też chyba są bo nawet w duże mrozy ciepłe

> powietrze leci stosunkowo szybko.

F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z klimą automatyczną, inaczej z manualem.

Grunt, że teraz wiem jak sprawić aby ciepłeko leciało szybko zlosnik.gif bo już zacząłem szukać tej elektrycznej nagrzewnicy aby zamontować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to normalne zjawisko w Fordzie

> F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z

> klimą automatyczną, inaczej z manualem.

> Grunt, że teraz wiem jak sprawić aby ciepłeko leciało szybko bo już zacząłem szukać tej

> elektrycznej nagrzewnicy aby zamontować

dobrze wiedziec, bede musial sprawdzic ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to normalne zjawisko w Fordzie

W takim razie tego się trzymajmy zlosnik.gif

> F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z

> klimą automatyczną, inaczej z manualem.

No to mi klina teraz zabiłeś... też mam focusa II po lifcie, ale nic w instrukcji nie znalazłem na ten temat... Ja mam klimatyzację automatyczną...

Ale w etisie mam zapis "bez nagrzewnicy pomocniczej" niewiem.gif"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest to normalne zjawisko w Fordzie

> F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z

> klimą automatyczną, inaczej z manualem.

Przy automatycznej przy obecnych mrozach działa od +16°C (poniżej jest temp. LO), chyba bierze pod uwagę różnicę temperatur wew/zew. Lekko ciepłe powietrze leci prawie od razu. Dodatkowo nagrzewnica elektryczna może pracować z różną mocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przy automatycznej przy obecnych mrozach działa od +16°C (poniżej jest temp. LO), chyba bierze pod

> uwagę różnicę temperatur wew/zew. Lekko ciepłe powietrze leci prawie od razu. Dodatkowo

> nagrzewnica elektryczna może pracować z różną mocą.

Jutro uruchomię opcję wyświetlania jej działania na komputerze pokładowym to zobaczę jak faktycznie działa z manualem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro uruchomię opcję wyświetlania jej działania na komputerze pokładowym to zobaczę jak faktycznie

> działa z manualem

bez tego da sie stwierdzic tylko organoleptycznie?

wydaje mi sie, ze mam, bo jakos faktycznie wczesniej leci cieple, a i silnik szybciej sie jakby nagrzewa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bez tego da sie stwierdzic tylko organoleptycznie?

Tak, tylko w ten sposób. icon_rolleyes.gif

> wydaje mi sie, ze mam, bo jakos faktycznie wczesniej leci cieple, a i silnik szybciej sie jakby

> nagrzewa

U mnie też podobnie. Ale tylko w ustawieniach: (manualna klima)

- Klima ON,

- max. gorąco

- nawiew na szybę, lub szyba-pasażer,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.