vtorek Napisano 5 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Taki case: Odpalamy zimne auto i rozpoczynamy jazdę. Wskazówka dość długo nie rusza się po czym zaczyna iść w górę. Załóżmy że dochodzi do około 60 stopni (pierwsza kreska). Zatrzymujemy się np. na światłach, po czym ruszamy. Wskazówka leci w dół (prawie do zera) i dopiero po kilkuset metrach zaczyna znów lecieć do góry. Tak jest w zasadzie w całym zakresie 0-90 stopni, ale po osiągnięciu licznikowych 90 stopni sytuacja się stabilizuje i wachnięć już nie ma. Trochę zagmatwany opis ale sytuacja też zagmatwana Termostat wymieniliśmy ze znajomymi magikami bo to był pierwszy trop ale fałszywy. Zresztą podejrzewałem, że to nie będzie to bo w sumie jak na tą pogodę te 90 stopni osiągał w miarę przyzwoicie jak na diesla bo np przy temperaturze zewnętrznej koło -5, - 6 stopni robocze 90 stopni na zegarze było po mniej więcej 10 km (przy włączonym ogrzewaniu na prawie max, a przyzwoite powietrze z nawiewów leciało już po ~2 km). Drugi trop to czujnik temperatury. Co sądzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Miałem takie akcje w mk2.. Ale tam to było tak że nawet jak się niby nagrzał i dostał to spadało.. odejmowałem nogę z gazu i wskazówka wracała na miejsce.. odpowiedź na to że strony mechanika od Fordów -> TTTM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Miałem takie akcje w mk2.. Ale tam to było tak że nawet jak się niby nagrzał i dostał to > spadało.. odejmowałem nogę z gazu i wskazówka wracała na miejsce.. odpowiedź na to że strony > mechanika od Fordów -> TTTM. Silniki diesla ma dużą wydajność / wydolność cieplną (jakoś tak ) stąd obserwowane zjawisko. Normalne dla tego typu aut, tyle że większość producentów tak "programuje" zegary aby nie było tego widać. Wymiany termostatów itp nie zmienią tego. Walka z tym to zbędne wydawanie pieniędzy. PS. U siebie odkryłem po dwóch latach, że mam grzałkę dodatkową na nadmuch. Ciekawostka. Z manualną klimą działa tylko w pozycji na max ciepłe + klima na szybę lub szybę i pasażera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Silniki diesla ma dużą wydajność / wydolność cieplną (jakoś tak ) stąd obserwowane zjawisko. > Normalne dla tego typu aut, tyle że większość producentów tak "programuje" zegary aby nie było > tego widać. No może macie rację - temat założyłem bo pojawiło się to kilka dni temu a odkąd auto kupiłem takiej sytuacji nie zaobserwowałem. > Wymiany termostatów itp nie zmienią tego. Walka z tym to zbędne wydawanie pieniędzy. Tak - to już zauważyłem - na szczęście niezbyt boleśnie dla kieszeni > PS. U siebie odkryłem po dwóch latach, że mam grzałkę dodatkową na nadmuch. Ciekawostka. Z manualną > klimą działa tylko w pozycji na max ciepłe + klima na szybę lub szybę i pasażera A jaki ford? W mondkach firmowych (2.0 tdci 115km) też chyba są bo nawet w duże mrozy ciepłe powietrze leci stosunkowo szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > No może macie rację - temat założyłem bo pojawiło się to kilka dni temu a odkąd auto kupiłem takiej > sytuacji nie zaobserwowałem. Jest to normalne zjawisko w Fordzie > A jaki ford? W mondkach firmowych (2.0 tdci 115km) też chyba są bo nawet w duże mrozy ciepłe > powietrze leci stosunkowo szybko. F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z klimą automatyczną, inaczej z manualem. Grunt, że teraz wiem jak sprawić aby ciepłeko leciało szybko bo już zacząłem szukać tej elektrycznej nagrzewnicy aby zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel Sz. Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Jest to normalne zjawisko w Fordzie > F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z > klimą automatyczną, inaczej z manualem. > Grunt, że teraz wiem jak sprawić aby ciepłeko leciało szybko bo już zacząłem szukać tej > elektrycznej nagrzewnicy aby zamontować dobrze wiedziec, bede musial sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 6 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Jest to normalne zjawisko w Fordzie W takim razie tego się trzymajmy > F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z > klimą automatyczną, inaczej z manualem. No to mi klina teraz zabiłeś... też mam focusa II po lifcie, ale nic w instrukcji nie znalazłem na ten temat... Ja mam klimatyzację automatyczną... Ale w etisie mam zapis "bez nagrzewnicy pomocniczej" " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Teres Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Jest to normalne zjawisko w Fordzie > F II po FL. Podobno od liftingu wszystkie diesle mają założone, ale podobno inaczej działa to z > klimą automatyczną, inaczej z manualem. Przy automatycznej przy obecnych mrozach działa od +16°C (poniżej jest temp. LO), chyba bierze pod uwagę różnicę temperatur wew/zew. Lekko ciepłe powietrze leci prawie od razu. Dodatkowo nagrzewnica elektryczna może pracować z różną mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Przy automatycznej przy obecnych mrozach działa od +16°C (poniżej jest temp. LO), chyba bierze pod > uwagę różnicę temperatur wew/zew. Lekko ciepłe powietrze leci prawie od razu. Dodatkowo > nagrzewnica elektryczna może pracować z różną mocą. Jutro uruchomię opcję wyświetlania jej działania na komputerze pokładowym to zobaczę jak faktycznie działa z manualem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel Sz. Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Jutro uruchomię opcję wyświetlania jej działania na komputerze pokładowym to zobaczę jak faktycznie > działa z manualem bez tego da sie stwierdzic tylko organoleptycznie? wydaje mi sie, ze mam, bo jakos faktycznie wczesniej leci cieple, a i silnik szybciej sie jakby nagrzewa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chorzyn Napisano 8 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2014 > bez tego da sie stwierdzic tylko organoleptycznie? Tak, tylko w ten sposób. > wydaje mi sie, ze mam, bo jakos faktycznie wczesniej leci cieple, a i silnik szybciej sie jakby > nagrzewa U mnie też podobnie. Ale tylko w ustawieniach: (manualna klima) - Klima ON, - max. gorąco - nawiew na szybę, lub szyba-pasażer, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.