Skocz do zawartości

Problem z ogrzewaniem


Jimmyy

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Opel Vectra A 1.6 1991r.

Problem polega na tym, że gdy jest odpalony, na postoju temperatura podskoczy i wtedy ogrzewanie jest w miarę okej. A jak ruszam w trasę temperatura opada prawie na niebieskie i z ogrzewania samochodu nici, co w zimę nie jest za bardzo zadowalające. Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Termostat do wymiany, jaki dokładnie masz silnik w aucie?

> Jak 16v to nie będzie problemu z wymianą, jak 8v to termos jest pod rozrządem

Obstawiam C16NZ, a podobne objawy miałem u kumpla w astrze Z14XE tylko powodem był uciekający płyn chłodzący jak spadał poniżej minimum to ogrzewanie wariowało.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> Sprawdziłem Wszystkie opcje oprócz termostatu to ostatnie co zostało na liście.

> dzięki za wskazówki.

Zapewne temperatura płynu otwiera termostat, ale już się nie zamyka.

Stąd na postoju jest słabe chłodzenie przez chłodnicę więc autko Ci się nagrzewa, a podczas jazdy niezamknięty termostat non stop puszcza płyn który jest dobrze schładzany w chłodnicy - stąd silnik się nie nagrzewa.

A płynu nie ubywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapewne temperatura płynu otwiera termostat, ale już się nie zamyka.

> Stąd na postoju jest słabe chłodzenie przez chłodnicę więc autko Ci się nagrzewa, a podczas jazdy

> niezamknięty termostat non stop puszcza płyn który jest dobrze schładzany w chłodnicy - stąd

> silnik się nie nagrzewa.

> A płynu nie ubywa ?

Płynu ubywa ajutro sie wezme za termostat gdyż w sklepie którym zazwyczaj biorę części nie miał good ręki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdzaj gdzie będzie występował biały nalot, ścieżka - innego sposobu nie ma na zlokalizowanie

> nieszczelności

Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie

> gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło.

a czemu chcesz używać półsrodków?

jak masz dziurę w zębie to przez dwa lata bierzesz leki przeciwbólowe czy idziesz odrazu do dentysty ?

Przejrzyj przewody a na pewno coś gdzieś znajdziesz

Użycie proszka może mieć też negatywny skutek; jeżeli chłodnica lub nagrzewnicą są już trochę zenieczyszczone to dosypanie proszku może je całkowicie zabić tak, że ani chłodzenia nie będzie ani grzania - twój wybór...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie

> gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło.

Takie cuś to jak chcesz auto sprzedać... grinser006.gif przecież to pudrowanie syfa hehe.gif

Musisz zanurkować pod maskę, jeśli są osłony, mogą uniemożliwić dostrzeżenie problemu.

Jestem niejako w podobnej sytuacji: znika płyn w Corsie C, ok. 1cm/2m-ce. Po rozpoznaniu okazało się, że okolice pompy wody są "lekko wilgotne", na tyle, że płynu ubywa, ale np. nie "znakuje otoczenia", bo mokra jest osłona pod silnikiem, a podłoga w garażu już nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są nieszczelności to płynu ubywa ze zbiorniczka, oczywiście to zależy od tego jak duża jest to nieszczelność. Jeśli nieszczelności nie ma a płynu ubywa nadal to problem może tkwić w przepalonej uszczelce pod głowicą, sprawdź czy jak się samochód rozgrzeje to węże wodne nie są twarde.

Inna sprawa to to, że piszesz że silnik łapie temperaturę i ogrzewanie działa, gdy auto stoi, co wg mnie rzuca podejrzenie na termostat. Sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury chłodnica robi się ciepła, jeśli tak to termostat zaciął się w pozycji otwartej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem dobrze mi to rozrysowales, w takim razie jutro zabieram się za to jak skończę to

> zamelduje

Czekaj, przypomniało mi się, u kumpla w corsie jak otwierał się termostat to płyn uciekał niedokreconym czujnikiem wentylatora chłodnicy - sprawdź tam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.