Jimmyy Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Pacjent: Opel Vectra A 1.6 1991r. Problem polega na tym, że gdy jest odpalony, na postoju temperatura podskoczy i wtedy ogrzewanie jest w miarę okej. A jak ruszam w trasę temperatura opada prawie na niebieskie i z ogrzewania samochodu nici, co w zimę nie jest za bardzo zadowalające. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_j Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Prawdopodobnie uszkodzenie termostatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 A jaki jest poziom płynu, ewentualnie zasłoń połowę chłodnicy kartonem. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 Termostat do wymiany, jaki dokładnie masz silnik w aucie? Jak 16v to nie będzie problemu z wymianą, jak 8v to termos jest pod rozrządem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 6 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2014 > Termostat do wymiany, jaki dokładnie masz silnik w aucie? > Jak 16v to nie będzie problemu z wymianą, jak 8v to termos jest pod rozrządem Obstawiam C16NZ, a podobne objawy miałem u kumpla w astrze Z14XE tylko powodem był uciekający płyn chłodzący jak spadał poniżej minimum to ogrzewanie wariowało. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Sprawdziłem Wszystkie opcje oprócz termostatu to ostatnie co zostało na liście. dzięki za wskazówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 22 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 > Sprawdziłem Wszystkie opcje oprócz termostatu to ostatnie co zostało na liście. > dzięki za wskazówki. Zapewne temperatura płynu otwiera termostat, ale już się nie zamyka. Stąd na postoju jest słabe chłodzenie przez chłodnicę więc autko Ci się nagrzewa, a podczas jazdy niezamknięty termostat non stop puszcza płyn który jest dobrze schładzany w chłodnicy - stąd silnik się nie nagrzewa. A płynu nie ubywa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Zapewne temperatura płynu otwiera termostat, ale już się nie zamyka. > Stąd na postoju jest słabe chłodzenie przez chłodnicę więc autko Ci się nagrzewa, a podczas jazdy > niezamknięty termostat non stop puszcza płyn który jest dobrze schładzany w chłodnicy - stąd > silnik się nie nagrzewa. > A płynu nie ubywa ? Płynu ubywa ajutro sie wezme za termostat gdyż w sklepie którym zazwyczaj biorę części nie miał good ręki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Płynu ubywa ajutro sie wezme za termostat gdyż w sklepie którym zazwyczaj biorę części nie miał > good ręki czekaj czekaj, jak ubywa płynu to wymiana termostatu nic nie da. Najpierw musiasz zadbać o szczelność układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > czekaj czekaj, jak ubywa płynu to wymiana termostatu nic nie da. > Najpierw musiasz zadbać o szczelność układu Jest na to jakiś środek czy po kolei przewody sprawdzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Jest na to jakiś środek czy po kolei przewody sprawdzic? sprawdzaj gdzie będzie występował biały nalot, ścieżka - innego sposobu nie ma na zlokalizowanie nieszczelności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > sprawdzaj gdzie będzie występował biały nalot, ścieżka - innego sposobu nie ma na zlokalizowanie > nieszczelności Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie > gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło. a czemu chcesz używać półsrodków? jak masz dziurę w zębie to przez dwa lata bierzesz leki przeciwbólowe czy idziesz odrazu do dentysty ? Przejrzyj przewody a na pewno coś gdzieś znajdziesz Użycie proszka może mieć też negatywny skutek; jeżeli chłodnica lub nagrzewnicą są już trochę zenieczyszczone to dosypanie proszku może je całkowicie zabić tak, że ani chłodzenia nie będzie ani grzania - twój wybór... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Znajomy mi mówił że on na nieszczelność stosował jakiś proszek który dosypywał do płynu w momencie > gdy płyn zaczął krążyć w układzie, zastanawiam się czy to by pomogło. Takie cuś to jak chcesz auto sprzedać... przecież to pudrowanie syfa Musisz zanurkować pod maskę, jeśli są osłony, mogą uniemożliwić dostrzeżenie problemu. Jestem niejako w podobnej sytuacji: znika płyn w Corsie C, ok. 1cm/2m-ce. Po rozpoznaniu okazało się, że okolice pompy wody są "lekko wilgotne", na tyle, że płynu ubywa, ale np. nie "znakuje otoczenia", bo mokra jest osłona pod silnikiem, a podłoga w garażu już nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jimmyy Napisano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Rozumiem dobrze mi to rozrysowales, w takim razie jutro zabieram się za to jak skończę to zamelduje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 Jak są nieszczelności to płynu ubywa ze zbiorniczka, oczywiście to zależy od tego jak duża jest to nieszczelność. Jeśli nieszczelności nie ma a płynu ubywa nadal to problem może tkwić w przepalonej uszczelce pod głowicą, sprawdź czy jak się samochód rozgrzeje to węże wodne nie są twarde. Inna sprawa to to, że piszesz że silnik łapie temperaturę i ogrzewanie działa, gdy auto stoi, co wg mnie rzuca podejrzenie na termostat. Sprawdź czy wraz ze wzrostem temperatury chłodnica robi się ciepła, jeśli tak to termostat zaciął się w pozycji otwartej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 > Rozumiem dobrze mi to rozrysowales, w takim razie jutro zabieram się za to jak skończę to > zamelduje Czekaj, przypomniało mi się, u kumpla w corsie jak otwierał się termostat to płyn uciekał niedokreconym czujnikiem wentylatora chłodnicy - sprawdź tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.