piotrulex Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Guzik działa, tzn. zapala się lampka ale pomimo włączonego zapłonu w okolicy tego silniczka cisza. Dziś tam rozkręciłem aby wymienić przeciwpyłkowy i nic się nie dzieje. Jak sprawdzić co jest uszkodzone? Czy może sam silniczek, okablowanie czy jakiś bezpiecznik, przekaźnik itd.? Ten silniczek się naprawia czy sprawnego szukać gdy to on okaże się zepsuty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Guzik działa, tzn. zapala się lampka ale pomimo włączonego zapłonu w okolicy tego silniczka cisza. Przestaw teraz nawiew na inne ustawienie ( na nogi ). Diodka powinna zgasnąć a śliniczek powinien "pracować. Edyt: Coś pomieszałem. Diodka pali się we wszystkich położeniech prócz nawiewu na szybę. Teraz sobie nie przypomnę, więc pobaw się pokrętłem. W którejś pozycji diodka zgaśnie a śnilini się przestawi. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Przestaw teraz nawiew na inne ustawienie ( na nogi ). Diodka powinna zgasnąć a śliniczek powinien > "pracować. > pzdr jak wcisnę guzik to się zapala w nim kontrolka, jak przełącze na samą szybę to gaśnie, jak na inne to się zapala. Silniczka nie słychać Co dalej i jak sprawdzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Bo przy ustawieniu na szybę obieg wewnętrzny nie działa, dlatego gaśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Co dalej i jak sprawdzić? Silniczek. Dostęp nie jest najlepszy ale pomoże wyjęcie schowka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Bo przy ustawieniu na szybę obieg wewnętrzny nie działa, dlatego gaśnie. no wiem dlatego o tym piszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 7 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > Silniczek. OK. jak go po wyjęciu sprawdzić? > Dostęp nie jest najlepszy ale pomoże wyjęcie schowka. Schowek oczywiście wyjęty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > OK. jak go po wyjęciu sprawdzić? Chyba najczęściej spotykaną awarią tych silniczków jest odklejanie się magnesów. Nigdy tego nie robiłem więc dalej nie pomogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelmielec Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Na obudowie w której zamknięty jest silniczek najlepiej jest zamontować wyłączniki krańcowe. koszt to pewnie około 5 zł z tym że trzeba mieć sprawny silniczek i trochę paprania. Gdzieś o tym było. Niektórzy podklejają magnes o których napisał ktoś wyżej jednak to jest chyba metoda na chwile a samo rozebranie silniczka jest dość ciężkie. Ogólnie z tego co pamiętam wina uszkodzenia silniczków jest to że one nieustannie pracują. Sprawdzić go można podpinajac na krotko do jakiegoś starego zasilacza oczywiście nie zbyt mocnego. Ja podpinałem pod 7V i chyba nie cały 1A. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eRd Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 Ja zamknąłem klapę w pozycji pobierania powietrza z zewnątrz auta, bo jeździć się nie dało tak szyby parowały. Dodatkowo odpiąłem wtyczkę od silniczka i jest święty spokój. Obieg wewnętrzny i tak bardzo rzadko używałem. Problemem jest właśnie to, że silniczek działa cały czas i szybko pada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hansior Napisano 7 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2014 > OK. jak go po wyjęciu sprawdzić? > Schowek oczywiście wyjęty Pewnie odkleil sie magnes od obudowy silnika. Przerabialem temat latem. Sprobuj delikatnie stuknac w obudowe silnika i jesli magnes sie odkleil to silniczek powinien zadzialac . Oczywiscie to problemu nie rozwiaze i trzeba silniczek wyjac, odkrecic dekiel ze szczotkami ustawic magnes i przykleic go . Na ile to pomoze, nie wiem. Ja od lipca tak jezdze i narazie dziala ale wiem ze troche zle to zostalo zaprojektowane i problem rozwiazalyby krancowki zalaczajace silnik tylko wtedy gdy nacisniesz przycisk. Poszukaj w necie bo jest fajny manual jak sobie z tym poradzic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrulex Napisano 10 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 > Pewnie odkleil sie magnes od obudowy silnika. Przerabialem temat latem. Sprobuj delikatnie stuknac > w obudowe silnika i jesli magnes sie odkleil to silniczek powinien zadzialac . Oczywiscie to > problemu nie rozwiaze i trzeba silniczek wyjac, odkrecic dekiel ze szczotkami ustawic magnes i > przykleic go . Na ile to pomoze, nie wiem. Ja od lipca tak jezdze i narazie dziala ale wiem > ze troche zle to zostalo zaprojektowane i problem rozwiazalyby krancowki zalaczajace silnik > tylko wtedy gdy nacisniesz przycisk. Poszukaj w necie bo jest fajny manual jak sobie z tym > poradzic. wyjałem ten cały element, postukałem i zaczął działać ale na chwilke. I tak jest uszkodzony więc rozbiorę ten malutki silniczek i postaram się pokleić. Żona wenętrznego używa dość często wiec musi być sprawne. dzieki Dzwoniąc do sklepu z częściami do Opla poinformowano mnie, ze ten silniczek kosztuje koło 5 stówek , na alledrogo używki od 2 dych a nowy BOSCH 179 ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.