Skocz do zawartości

Olej w skrzyni


fanlan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Wymiana oleju w silniku lada chwila i zastanawiam sie czy w skrzyni wymienic przy okazji prewencyjnie.

Czy Wy wymienialiscie olej?

Jesli tak to czy jakas plukanka przed?

Jaki olej polecacie ewentualnie?

Ile oleju w skrzynie wchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś koło 100 tyś wymieniałem .. wchodzi 2 litry i troszeczkę

> Mowa o skrzyni manualnej...

Tak manual, a jakas plukanka przed nowym?

Jakies roznice po wymianie realne?

Mam 165tkm najechane wiec mysle....prewencyjnie moze podac nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z danych mi przekazanych wynika , że przy 104kkm na 75-W85

No nie chcialem wprowadzic w blad z przebiegiem,. Ale zmieniany byl, a Ty juz prawie masz rok Crome. To prosimy o podsumowanie male zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie,

> Wymiana oleju w silniku lada chwila i zastanawiam sie czy w skrzyni wymienic przy okazji

> prewencyjnie.

> Czy Wy wymienialiscie olej?

> Jesli tak to czy jakas plukanka przed?

> Jaki olej polecacie ewentualnie?

> Ile oleju w skrzynie wchodzi?

DO manuala w Cromiec wchodzi 2,5 litra oleju Tutele Matryx, niektóre źródła podają 2 litry, jednak większość aut jest zalana 2,5 litra. Olej warto wymienić co około 100 000 km, poprawia to pracę skrzyni i przedłuża żywotność. skrzynię można przepłukać nadmiarowym 0,5 oleju, który i tak się zmarnuje. Dobrze w tych skrzyniach sprawdza się Amsoil i Millers EE, są jednak o około połowę droższe, oba zmniejszają tarcie w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przerobiłem już dwie wymiany oleju. Pierwszy raz zalałem zalecana Tutele - zmian po wymianie nie zauważyłem, ani na plus ani na minus. Ostatnio zmieniłem na Millersa plus rewitalizant XADO - duża zmiana na plus, biegi zmienia się znacznie lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jutro jadę na wymianę oleju w skrzyni M32 , zalewam amsoilem manual transmission & transaxle gear lube 75w90 (wg opisu pasi do 75w85 , 80w90 itd.). Zobaczymy jak zmieni się praca skrzyni , mam nadzieję ,że cena/jakość będzie adekwatna do poprawy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jutro jadę na wymianę oleju w skrzyni M32 , zalewam amsoilem manual transmission & transaxle

> gear lube 75w90 (wg opisu pasi do 75w85 , 80w90 itd.). Zobaczymy jak zmieni się praca skrzyni

> , mam nadzieję ,że cena/jakość będzie adekwatna do poprawy

Zdziwisz się ale bardzo.... zlosnik.gif Mam u siebie Amsoil w skrzyni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Że padaka czy ,że jest fajniej ?

Że jest fajniej, ten olej składa się w dużej części z dodatków i modyfikatorów tarcia. Zarówno Amsoil jak i Millers EE zmniejszają w dużym stopniu tarcie i straty w przekładniach, Amsoil za pomocą modyfikatorów tarcia, Millers za pomocą Nanodrive, czyli miliardów nanokulek zbodowanych z kulkudziesięciu atomów, które zamieniaja zwykłe tarcie na toczne. Obie oliwy sa bardzo dobre, jednak nie są wieczne, należy je wymieniać co 80 - 100 tysięcy. Bardzo dobre oleje przekładniowe robi też Fuchs - seria Sintofluid.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuchsa też brałem pod uwagę ,ale zobaczymy jak amsoil sobie radzi. Niby 100% syntetyk , tutela czy motul to chyba połowinki. Mam nadzieję ,że zmiana koloru oleju nie ma znaczenia. Dam znać po czasie co i jak się zmieniło w pracy skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Amsoil jest 0,946L taka zabawna miara , jak wchodzi 2L to trza 3 butelki lol. Drogie to jest bo

> amsoil ponad 70zł/butla , millers czy fuchs pewnie koło 40zł

no instrukcja mówi 1,9l chyba a ABM pisał mi że chyba 2,1 trzeba, wiec potrzebowałbym 3. Moze faktycznie zamiast tuteli zakupie jakiś wynalazek z Fuchsa lub Milersa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no instrukcja mówi 1,9l chyba a ABM pisał mi że chyba 2,1 trzeba, wiec potrzebowałbym 3. Moze

> faktycznie zamiast tuteli zakupie jakiś wynalazek z Fuchsa lub Milersa

1,9 to za mało..wlewałem i dwie butelki Amsoil to było jakieś 1 cm od korka... realnie 2,2 wchodzi do skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1,9 to za mało..wlewałem i dwie butelki Amsoil to było jakieś 1 cm od korka... realnie 2,2 wchodzi

> do skrzyni

Ta skrzynia fabrycznie jest przelana do 2,5 litra, nowsze tabele smarownicze Patronas`a zalecają 2 litry, jednak życie pokazuje, że w tym przypadku więcej znaczy lepiej.

EDIT

Przy wyższym poziomie lepiej pracuje 4 i 5 bieg, natomiast przy niższym pozostałe - możliwe że pomyliłem i jest odwrotnie. Straszny badziew ta oplowska skrzynia. Z drugiej strony powinniśmy się cieszyć, że nie mamy skrzyń montowanych w nowym Bravo, tam łożyska były chyba z plasteliny rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ta skrzynia fabrycznie jest przelana do 2,5 litra, nowsze tabele smarownicze Patronas`a zalecają 2

> litry, jednak życie pokazuje, że w tym przypadku więcej znaczy lepiej.

Wlać można i tak tylko do poziomu górnego korka

> EDIT

> Przy wyższym poziomie lepiej pracuje 4 i 5 bieg, natomiast przy niższym pozostałe - możliwe że

> pomyliłem i jest odwrotnie. Straszny badziew ta oplowska skrzynia. Z drugiej strony powinniśmy

> się cieszyć, że nie mamy skrzyń montowanych w nowym Bravo, tam łożyska były chyba z plasteliny

Skrzynia jest japońska wink.gif ale faktycznie łożyska/konstrukcja jest w niej trwalsze niż te w NB bo tam wszystko się "łuszczy" i rozwala łożyska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amsoil zalany , weszło 2,5 butelki czyli ~2,35L wink.gif Poprawa jest natychmiastowa (lol) . Teraz spokojnie wchodzą wszystkie biegi , praktycznie zero haczenia czy blokowania. Redukcję też bardzo fajne. Nie sądziłem ,że będzie aż taka zmiana. Najwięcej czuć przy wrzucaniu 1,2 i wstecznego - jest gładko grinser006.gif

Stary olej był czerwony , nowy jest żółty i śmiga. Nie ma to jak prawdziwy full syntetyk , na motulu motylgear jak kiedyś stosowałem nie było takiej poprawy (w innym pojeździe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers 75w90 zalany. Wyleciało ok. 1,6 l + 0,1l poleciało po rękawie hehe.gif . Kolor coś pod czerwień. Wlałem 1,95l - do poziomu rewizji.

Trochę mnie dziwią problemy z korkami (gdzieś, w wątkach się przewinęły). Wg. mnie dostęp jest dość łatwy i do spustowego, i do rewizji (tylko do nich są klucze ampulowe) Wlewałem przez ten od poziomu - rewizję.

Początkowo skrzynia trochę łagodniej i płynniej działała...teraz już nie odczuwam,... szybko do lepszego się człowiek przyzwyczaja.

post-114406-14352523280905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie ma różnicy między GL5 a GL4 ? To co ja zalałem z amsoila wg opisu pasuje do olejów 75w85 , 75w90 , 80w90 , tylko droższe od tego severe gear wink.gif Też się nad tym olejem zastanawiałem ,ale po konsultacji pod M32 skrzynię lepszym wyborem był MTG. Nie wiem czy SVG nie był sporo gęstszym olejem... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.