Fazi87Fazi Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Witam, u mojego ojca w Audi występuje następujący problem .... Czasem przy skręcaniu w lewo/prawo przy niskich prędkościach coś niesamowicie zgrzytnie (jak metal o metal) , tak , że dźwięk przejdzie po całym aucie. Do tego zauważyłem , że kierownica przy skręcie jakby chodzi z lekkim oporem i nie wraca tak ochoczo po puszczeniu kierownicy do pozycji na wprost... Co obstawiacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalkstein Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Co obstawiacie? Łożyska kolumn mcphersona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Łożyska kolumn mcphersona Też pierwsze co o tym pomyślałem .... czekam jeszcze na jakieś opinie ... Pójdą łożyska do wymiany, zobaczymy jaki będzie efekt Dzięki za podpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Witam, u mojego ojca w Audi występuje następujący problem .... > Czasem przy skręcaniu w lewo/prawo przy niskich prędkościach coś niesamowicie zgrzytnie (jak metal > o metal) , tak , że dźwięk przejdzie po całym aucie. Do tego zauważyłem , że kierownica przy > skręcie jakby chodzi z lekkim oporem i nie wraca tak ochoczo po puszczeniu kierownicy do > pozycji na wprost... > Co obstawiacie? sprzęgiełko alternatora do wymiany na 100% . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > sprzęgiełko alternatora do wymiany na 100% . A z czego wnosisz? Mam podobny problem, przy łagodnym ruszaniu lub leniwym toczeniu się w korku na 1. lub 2. biegu z okolic przodu dobiega niemiły dźwięk - takie chrobotanie. W zakresie 900-1100 obrotów, potem znika. Nie ma tego przy lekkim przegazowaniu bez ruszania. Też mi ktoś zasugerował sprzęgiełko, ale ja się pytam jakie są przesłanki? Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario_ Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 >Też mi ktoś zasugerował > sprzęgiełko, ale ja się pytam jakie są przesłanki? Jest jakiś prosty sposób na sprawdzenie? Zablokować napinacz paska, zsunąć pasek, zakręcić sprzęgiełkiem w prawo i zatrzymać. W sprawnym wirnik alternatora powinien się nadal kręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Zablokować napinacz paska, zsunąć pasek, Właśnie tego chciałem uniknąć, z moim talentem już bym tego paska z powrotem nie założył Nic, na dniach czeka mnie wymiana rozrządu to wymieni się i sprzeęgiełko profilaktycznie. I pasek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 A tam amortyzator skręca się z kołem?? żeby łożysko dawało jakieś odgłosy Sprzęgiełko można łatwo sprawdzić, cienkim śrubokrętem trzeba przekręcić wirnik za łopatkę do tyłu jak da się obrócić to ok, jak nie to rozwalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > A tam amortyzator skręca się z kołem?? żeby łożysko dawało jakieś odgłosy no właśnie - to nie jest mcpherson > Sprzęgiełko można łatwo sprawdzić, cienkim śrubokrętem trzeba przekręcić wirnik za łopatkę do > tyłu jak da się obrócić to ok, jak nie to rozwalone dokładnie, choć w którą stronę to zależy od punktu widzenia, tak czy inaczej w jedną stronę powinno puszczać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 > A tam amortyzator skręca się z kołem?? żeby łożysko dawało jakieś odgłosy > Sprzęgiełko można łatwo sprawdzić, cienkim śrubokrętem trzeba przekręcić wirnik za łopatkę do > tyłu jak da się obrócić to ok, jak nie to rozwalone Tak normalnie, przy założonym pasku obrócić? Tzn. powinno się chyba dać w jedną stronę a w drugą nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 15 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2014 w przeciwny kierunku co się silnik kreci ( wiec napisałem do tyłu ) lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek_g60 Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 To teraz musze się poprawić, wirnik alternatora przy sprawnym sprzęgiełku i założonym pasku powinien dać się kręcić się zgodnie z ruchem wskazówek, tak jest w tym AUDI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > To teraz musze się poprawić, wirnik alternatora przy sprawnym sprzęgiełku i założonym pasku > powinien dać się kręcić się zgodnie z ruchem wskazówek, tak jest w tym AUDI No i po problemie. Sprzęgiełko było jeszcze ok, ale mechanik ocenił że zużyte i wkrótce by poleciało. Za hałas odpowiedzialny był napinacz i rolka. Po wymianie błoga cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > No i po problemie. Sprzęgiełko było jeszcze ok, ale mechanik ocenił że zużyte i wkrótce by > poleciało. Za hałas odpowiedzialny był napinacz i rolka. Po wymianie błoga cisza. było ok, ale zużyte?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DarekB Napisano 25 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 > było ok, ale zużyte?? w sensie działał w jedną i blokował w przeciwną, ale miał lekki luz i hałasował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.