Glaca Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Wjechałem sobie z nudów na stanowisko i zarzuciłem przyrządy. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, mimo lat, przeróbek, przekładek, dzikiej furii, schodo-podobnych dróg... geometria niemocy bardzo sympatycznie się prezentuje. Tył wręcz wzorcowo a z przodu minimalna odchyłka w pochyleniu lewego koła. Biorąc pod uwagę to, ze prawie ćwiartkę sam wspawałem to chyba nieźle wyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 Świeci na czerwono, ale faktycznie odchyłka minimalna. Nie ściąga po puszczeniu kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Świeci na czerwono, ale faktycznie odchyłka minimalna. Nie ściąga po puszczeniu kierownicy? Nie. Kąt pochylenia koła nie wpływa aż tak na ściąganie jak zbieżność, poza tym odchyłka nie jest wielka jak widać. Inna sprawa, że na maglownicy jest luz i mimo, że koła są ze sobą odpowiednio "spięte" to na kierownicy jest lekki luz. Czasem w koleinach albo przy silnym przyspieszaniu (a to się może zdarzyć ) samochód zmienia tor jazdy. Np. ostatnio przy 220 w deszczu mi slalomował Dlatego dzisiaj go podpiąłem i skorygowałem zbieżność bo była ciut rozjechana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavel_156 Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Wjechałem sobie z nudów na stanowisko i zarzuciłem przyrządy. > Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu, mimo lat, przeróbek, przekładek, dzikiej furii, schodo-podobnych > dróg... geometria niemocy bardzo sympatycznie się prezentuje. > Tył wręcz wzorcowo a z przodu minimalna odchyłka w pochyleniu lewego koła. Biorąc pod uwagę to, ze > prawie ćwiartkę sam wspawałem to chyba nieźle wyszło Którą ćwiartkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 12 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Którą ćwiartkę? No może przesadziłem z tą ćwiartką. Wspawałem sam kielich ale z mocowaniem amora/sprężyny więc ma to duży wpływ na kąty a jak widać wyszło super bo to prawa strona była spawana. To było jedyne skorodowane miejsce w tej karoserii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2014 > Nie. Kąt pochylenia koła nie wpływa aż tak na ściąganie jak zbieżność, poza tym odchyłka nie jest > wielka jak widać. odwrotnie Wojciechu. To pochylenie ma największy wpływ na ściąganie. > Inna sprawa, że na maglownicy jest luz i mimo, że koła są ze sobą odpowiednio "spięte" to na > kierownicy jest lekki luz. Czasem w koleinach albo przy silnym przyspieszaniu (a to się może > zdarzyć ) samochód zmienia tor jazdy. > Np. ostatnio przy 220 w deszczu mi slalomował Dlatego dzisiaj go podpiąłem i skorygowałem > zbieżność bo była ciut rozjechana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > odwrotnie Wojciechu. To pochylenie ma największy wpływ na ściąganie. Nie zauważyłem A w ogóle widziałeś uniaka z prawidłowym pochyleniem z przodu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Nie zauważyłem > A w ogóle widziałeś uniaka z prawidłowym pochyleniem z przodu? a luzowałeś śruby person-zwrotnica? tam jest jakiś 1mm luzu co na kole daje już np. 2mm. u mnie takie zawracanie dupy facetowi dało dobry efekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > a luzowałeś śruby person-zwrotnica? tam jest jakiś 1mm luzu co na kole daje już np. 2mm. u mnie > takie zawracanie dupy facetowi dało dobry efekt albo zrób delikatną fasolkę, tym bardziej że jakoś bardzo nie wyjeżdża po za normę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Nie zauważyłem > A w ogóle widziałeś uniaka z prawidłowym pochyleniem z przodu? jak nie zjedzony przez rudą to tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > albo zrób delikatną fasolkę, tym bardziej że jakoś bardzo nie wyjeżdża po za normę Najpierw zmienię magiel z drążkami i przy okazji pobawię się kątami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 Ładnie Ci to wyszło. U mnie 24 letnia karoseria z nalotem ponad 200kkm z rozpórką pokazała 1*25' na lewym i i 1*18' na prawym jeśli chodzi o kąt pochylenia kół. Po bezczelnym rozepchaniu rozpórką udało się osiągnąć (o dziwo) idealnie 1*12' na lewym i 1*12' na prawym. PS wychodzi na to, że z tyłu fabrycznie jest tzw. "pozytyw"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Ładnie Ci to wyszło. U mnie 24 letnia karoseria z nalotem ponad 200kkm z rozpórką pokazała 1*25' na > lewym i i 1*18' na prawym jeśli chodzi o kąt pochylenia kół. > Po bezczelnym rozepchaniu rozpórką udało się osiągnąć (o dziwo) idealnie 1*12' na lewym i 1*12' na > prawym. > PS wychodzi na to, że z tyłu fabrycznie jest tzw. "pozytyw"? A gdzie Ty go tam widzisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > A gdzie Ty go tam widzisz? Źle popaczałem. O ja głuupi toż to tylko pomiary dla przednich kół tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Źle popaczałem. O ja głuupi toż to tylko pomiary dla przednich kół tak? Nie. Pierwszy screen to tylna oś a drugi to przednia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 13 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Nie. > Pierwszy screen to tylna oś a drugi to przednia. Czyli te 0*06' oznacza minimalny negatyw na obu kołach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 13 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2014 > Czyli te 0*06' oznacza minimalny negatyw na obu kołach? Oznacza zbieżność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Oznacza zbieżność. Znowu błąd z mojej strony, to miałem na myśli: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Znowu błąd z mojej strony, to miałem na myśli: Masz tu pochylenie tylnych kół - na minusie czyli negatyw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Masz tu pochylenie tylnych kół - na minusie czyli negatyw. Pewnie normalnie powinno być na 0, tylko masz łożyska wywalone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Pewnie normalnie powinno być na 0, tylko masz łożyska wywalone Akurat nowe, w tym tyg. zmieniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Akurat nowe, w tym tyg. zmieniałem Nowe nie zawsze znaczy lepsze W Uno mam oryginały z nalotem 270 tkm, w Audi z pomad 300. Koledze w Seacie nowe wytrzymały 40 tkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Nowe nie zawsze znaczy lepsze > W Uno mam oryginały z nalotem 270 tkm, w Audi z pomad 300. Koledze w Seacie nowe wytrzymały 40 tkm. Taaa. Mi w Uno nowe - przód - (jakiś badziew) padały po niecałych 20kkm W końcu udało mi się dostac jakieś lepsze i droższe i był spokój na dłuższy okres. Tył nie ruszany i sprzedawałem Uno z przebiegiem coś około 300kkm(za mojej kadencji nakręcone) ile miał faktycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 14 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Akurat nowe, w tym tyg. zmieniałem Za słabo dokręcone... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2014 > Taaa. Mi w Uno nowe - przód - (jakiś badziew) padały po niecałych 20kkm > W końcu udało mi się dostac jakieś lepsze i droższe i był spokój na dłuższy okres. > Tył nie ruszany i sprzedawałem Uno z przebiegiem coś około 300kkm(za mojej kadencji nakręcone) ile > miał faktycznie Z tyłu mam belkę z UT, może ona jest z lat 80'tych... czas był na zmianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.