Skocz do zawartości

Megane III GT - 1.6 - takie tam wrazenia z jazdy...


Antoine

Rekomendowane odpowiedzi

Mialem ostatnio mozliwosc pokonania z 200km Megane III GT.

Spostrzezenia, jak na auto za ok 54kzl to w srodku jest calkiem przyjemne, miekkie plastiki deski, i boczkow, konsola centralna pozwalajaca na umiejscowienie przed lewarkiem np portfela czy innych szpargalow, schowek pod lokciem....

drogi sie toto trzyma calkiem niezle.

bagaznik, niby ma 500l ale takie jakies to nieforemne jak na kombi - porownujac do O1 czy Golfa4 grinser006.gif - ale teraz taka moda ze kombi jest niepraktyczne....

silnik, no coz... dawno nie jezdzilem wolnossaca benzyna - zeby toto jechalo to trzeba wykrecic pod 4krpm, ale dynamike do 120km/h ma akceptowalne, powyzej jednak zaczyna mu tchu brakowac frown.gif

no i niestety - trasa, glownie autostrada do 120km/h spalanie 8,5l/100km

w miescie, przy dynamicznej jezdzie ok 10,5l/100km, zeby w miescie zmiescic sie w 7,5l/100km to trzeba by chyba nigdzie nie stac i snuc sie 55 na 6 biegu.

Oglonie nie jest zle, ale benzyna bez gazu jest srednio ekonomicznym rozwiazaniem...

ktos tu uzytkuje takie auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To GT wg Ciebie to Grandtour, bo chyba nie prawdziwe Renault Grandtour GT z 220 konnym smokiem.

Co do 1,6 w Grandtour to jest to dupowóz dla rodziny ale fakt, ze miły w środku. Teść ma takiego i gdyby ni ekoszmarnie zestopniowana skrzynia to byłby ok. Jemu wychodzi spalanie na poziomie 7-7,5 ale to takie spokojne jeżdżenie po wsi i troche po Czestochowie. Auto jest ładne i czekam kiedy bedzie sprzedawał. Jego jest z 2010 i ma 30 kkm przebiegu grinser006.gif

A co do prawdziwego GT to jechałem takim kombi jako pasażer i ..... oj oj jeeedzieeee. Ma moc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To GT wg Ciebie to Grandtour, bo chyba nie prawdziwe Renault Grandtour GT z 220 konnym smokiem.

> Co do 1,6 w Grandtour to jest to dupowóz dla rodziny ale fakt, ze miły w środku. Teść ma takiego i

> gdyby ni ekoszmarnie zestopniowana skrzynia to byłby ok. Jemu wychodzi spalanie na poziomie

> 7-7,5 ale to takie spokojne jeżdżenie po wsi i troche po Czestochowie. Auto jest ładne i

> czekam kiedy bedzie sprzedawał. Jego jest z 2010 i ma 30 kkm przebiegu

> A co do prawdziwego GT to jechałem takim kombi jako pasażer i ..... oj oj jeeedzieeee. Ma moc.

tak GrandTour - skrocilem troche :-p

ale w tym aucie to widze ze tylko LPG jest rozwiazaniem sensownego spalania... bo tyle co to MEG to pali trafic - ktory jest dalece bardziej funkcjonalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o moj sasiad z naprzeciwka ma dokladnie takie magane.

z zewnatrz b. ładne auto. jak jezdzilem tym pare razy to strasznie razi mnie zestopniowanie skrzyni biegów. biegi sa krótkie, przez co silnik jest glośny i wyje na wysokich obrotach. a druga sprawa to glośno pracujące zawieszenie (w nowym egzemplarzu!!!). słychać dudnienie i cała prace zawieszenia na dziurach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestopniowanie skrzyni w Megane III / Fluence to w ogóle jakieś nieporozumienie jest. Meganka ma niby 6 biegów, więc w teorii powinno być dobrze, ale jak już koledzy zauważyli producent zestopniował ją w sposób bezsensowny. Jak ktoś tym trochę pojeździ to zastanawia się o co chodzi. zlosnik.gif Fluence z kolei ma pięć biegów, za to obroty na tym ostatnim wynoszą 3000 przy 100 km/h. W efekcie przy 130 na autostradzie hałas jest jak w odrzutowcu, o rozsądnym zużyciu paliwa można zapomnieć. no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> silnik, no coz... dawno nie jezdzilem wolnossaca benzyna - zeby toto jechalo to trzeba wykrecic pod

> 4krpm, ale dynamike do 120km/h ma akceptowalne, powyzej jednak zaczyna mu tchu brakowac

No to wszystko się zgadza.

> no i niestety - trasa, glownie autostrada do 120km/h spalanie 8,5l/100km

Tu bym dał mniej. Fluencem (ten sam silnik tylko 5 biegów) miałem takie statystyki (trochę ekspresówki, trochę dróg krajowych):

- 8.5l/100, średnia prędkość 68.4kmph, dystans 442km (2+3, full załadowany, box i dwa rowery na dachu),

- 7.8l/100, średnia prędkość 78kmph, dystans 453km (tylko kierowca i pusty box),

- 7.2l/100, średnia prędkość 82.7kmph, dystans 387km (j.w.),

- 7.1l/100, średnia prędkość 83.4kmph, dystans 389km (j.w.),

- 7.5l/100, średnia prędkość 91.6kmph, dystans 394km (j.w.),

- 7.6l/100, średnia prędkość 69.7kmph, dystans 388km (2+3, full załadowany, box i dwa rowery na dachu).

Przy 120 na autostradzie można spalić od 7-8 myślę. Zależnie od wiatru.

> w miescie, przy dynamicznej jezdzie ok 10,5l/100km, zeby w miescie zmiescic sie w 7,5l/100km to

> trzeba by chyba nigdzie nie stac i snuc sie 55 na 6 biegu.

W mieście przy dynamicznej mieszczę się w 9-10. 7.5 też można ale to faktycznie katorga i to pod warunkiem, że masz same zielone.

Za to w mieście na spalanie dobrze wpływa ogranicznik prędkości. Włączam sobie na 70 na ograniczeniu do 50 i jadę. Nie przekroczy 70, nie ma potem zwalniania i dużo mniej pali.

Problematyczne jest przestawianie go jak masz różne ograniczenia w mieście (na przykład do 80). zlosnik.gif

> Oglonie nie jest zle, ale benzyna bez gazu jest srednio ekonomicznym rozwiazaniem...

> ktos tu uzytkuje takie auto?

Zależy jakie przebiegi ma robić. Mi nie warto było dokładać do diesla ani myśleć nad LPG.

Chyba wg katalogu Fluence jest 5kg lżejsze od GrandTour i ma 5 biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chyba wg katalogu Fluence jest 5kg lżejsze od GrandTour i ma 5 biegów.

Potwierdzam Twoje obserwacje co do zużycia paliwa we Fluence. Natomiast przypomniało mi się, że Megane III w GT miał też skrzynię pięciobiegową, z tego co pamiętam to montowali to w połączeniu z 1.6 16V 100 KM, w bazowej specyfikacji Authentique. Nie wiem jak to teraz wygląda po lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę Megane III 1.6 110KM od roku. Przez ten czas zrobiłem 21 tys km - średnie spalanie za 2013 rok 6,84. Autostrada przepisowo 7,21. Minimalne w trasie (bez autostrad) 6,12. Maksymalne, teraz zimą głównie dojazdy 10 km do pracy po bielsku - 7,36.

Na wszystko mam świadków i paragony smile.gif idelna skrzynia 6-biegowa do ekodrivingu i przepisowej jazdy miejsko-podmiejskiej. Do jazdy autosradowej i szybko szosowej faktycznie beznadziejnie zestopniowana. Ja tam jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [...]

> Na wszystko mam świadków i paragony idelna skrzynia 6-biegowa do ekodrivingu i przepisowej jazdy

> miejsko-podmiejskiej. Do jazdy autosradowej i szybko szosowej faktycznie beznadziejnie

> zestopniowana. Ja tam jestem zadowolony.

Można spalić mało. U mnie spalanie zależy nawet od tego kto siedzi po lewe a kto po prawej stronie. Jak ja po lewej to mam spalanie 1-1.5 wyższe niż jak się zamienię miejscami z żoną zlosnik.gif

Ale to prawda, do miasta i podmiasta nie mam zastrzeżeń. Jednak nie jest to auto na autostrady ze względu na osiągi, spalanie i hałas. Znaczy nie tyle auto co silnik+skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam Twoje obserwacje co do zużycia paliwa we Fluence. Natomiast przypomniało mi się, że

> Megane III w GT miał też skrzynię pięciobiegową, z tego co pamiętam to montowali to w

> połączeniu z 1.6 16V 100 KM, w bazowej specyfikacji Authentique. Nie wiem jak to teraz wygląda

> po lifcie.

mowa o MY14 wiec ma 6, zreszta MY13 tez mial 6tke chyba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zestopniowanie skrzyni w Megane III / Fluence to w ogóle jakieś nieporozumienie jest. Meganka ma

> niby 6 biegów, więc w teorii powinno być dobrze, ale jak już koledzy zauważyli producent

> zestopniował ją w sposób bezsensowny. Jak ktoś tym trochę pojeździ to zastanawia się o co

> chodzi. Fluence z kolei ma pięć biegów, za to obroty na tym ostatnim wynoszą 3000 przy 100

> km/h. W efekcie przy 130 na autostradzie hałas jest jak w odrzutowcu, o rozsądnym zużyciu

> paliwa można zapomnieć.

w GT jest niewiele lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i niestety - trasa, glownie autostrada do 120km/h spalanie 8,5l/100km

> w miescie, przy dynamicznej jezdzie ok 10,5l/100km, zeby w miescie zmiescic sie w 7,5l/100km to

> trzeba by chyba nigdzie nie stac i snuc sie 55 na 6 biegu.

> Oglonie nie jest zle, ale benzyna bez gazu jest srednio ekonomicznym rozwiazaniem...

trzeba było 1,5 dci brać z TURBO ( już naprawione mam). grinser006.gif

pamiętaj ,że nowe silniki się układają i początkowo mogą palić ciut więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trzeba było 1,5 dci brać z TURBO ( już naprawione mam).

> pamiętaj ,że nowe silniki się układają i początkowo mogą palić ciut więcej

nie bylo juz zbytnio na dolozenie, a spalanie do 9 akceptowalne, sie gaz zalozy najwyzej grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.