Skocz do zawartości

Problem z pokrywą zaworów a może z uszczelką


tarna

Rekomendowane odpowiedzi

Witam latem zeszłego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem u zaufanego mechanika a teraz cieknie pojechałem na reklamacje (podobno ciekło przy kolektorze wylotowym) i znów wymienił dołożył silikonu bo mówi, że najprawdopodobniej z uwagi na wysoką temp. przy kolektorze aluminiowa pokrywa się powyginała. I teraz pytanie czy może tak być? jak tak to czy można wsadzić pokrywę z lanosa, nubiry? (choć tam chyba są plastikowe) jak to ugryźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam latem zeszłego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem u zaufanego mechanika a teraz cieknie

> pojechałem na reklamacje (podobno ciekło przy kolektorze wylotowym) i znów wymienił dołożył

> silikonu bo mówi, że najprawdopodobniej z uwagi na wysoką temp. przy kolektorze aluminiowa

> pokrywa się powyginała.

Głupoty gada, pokrywa jest z tworzywa. Kluczowa sprawa to dobre oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni, dobra uszczelka i prawidłowe dokręcenie. Inna rzecz, że pokrywa mogła się skrzywić, ale od złego dokręcenia, nie od temperatury. Wtedy będzie zasadniczy problem z prawidłowym uszczelnieniem.

Oryginalnie silikon idzie tylko na przejścia półksiężyców i obudowy łożysk wałków. Rzadko kiedy sprawdzi się jako uniwersalna poprawka wszelkich błędów.

>I teraz pytanie czy może tak być? jak tak to czy można wsadzić pokrywę

> z lanosa, nubiry? (choć tam chyba są plastikowe) jak to ugryźć?

W Lanosach były i jedne i drugie, tyle że tam jest inaczej rozwiązana odma i nie będzie to pasować 1:1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Nubirę przez kilkanaście lat i kilkukrotnie walczyłem z cieknącą pokrywą (silikony wysokotemperaturowe, oryginalne uszczelki, erlingi itp.) Dopiero jak zastosowałem specjalną do tego pastę o nazwie DIRKO o cieknącej pokrywie zaworów zapomniałem ok.gif oczywiście dałem tę pastę dookoła na uszczelkę a nie zamiast uszczelki smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to rzeczywiście doskwiera użytkownikom Nubir z silnikami 2,0 oraz późniejszym Lacetonom. Przerabiałem temat i po zastosowaniu silikonów itp po około 8 msc leciało, zatem co ważne to:

1. Dobrze oczyścić i odtłuścić miejsce przylegania uszczelki na głowicy oraz w rowkach pokrywy

2. Dobra uszczelka

3. Zastosować oplowski klej do uszczelek a nie silikony (Opel-GM

numer katalogowy 15 03 295, numer GM 90485251 - koszt około 30 zł)

4. Przykręcić uszczelkę z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym. Tzn. dokręcić śruby naprzemiennie momentem 8Nm (ilość Nm warto sprawdzić w TIS). Odczekać 3h

więcej info:

http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html

Pozdrawiam i życzę powodzenia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego to rzeczywiście doskwiera użytkownikom Nubir z silnikami 2,0 oraz późniejszym Lacetonom.

> Przerabiałem temat i po zastosowaniu silikonów itp po około 8 msc leciało, zatem co ważne to:

> 1. Dobrze oczyścić i odtłuścić miejsce przylegania uszczelki na głowicy oraz w rowkach pokrywy

> 2. Dobra uszczelka

> 3. Zastosować oplowski klej do uszczelek a nie silikony (Opel-GM

> numer katalogowy 15 03 295, numer GM 90485251 - koszt około 30 zł)

> 4. Przykręcić uszczelkę z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym. Tzn. dokręcić śruby

> naprzemiennie momentem 8Nm (ilość Nm warto sprawdzić w TIS). Odczekać 3h

> więcej info:

> http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html

> Pozdrawiam i życzę powodzenia :-)

Dzięki wszystkim za porady poczekam te parę miesięcy i najwyżej sam się za to zabiorę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Dopiero jak zastosowałem specjalną do

> tego pastę o nazwie DIRKO o cieknącej pokrywie zaworów zapomniałem oczywiście dałem tę pastę

> dookoła na uszczelkę a nie zamiast uszczelki

A pastę dawałeś tylko na uszczelkę od strony głowicy, czy pokrywę też smarowałeś przed włożeniem w nią uszczelki?

Właśnie jestem przed robotą, klamoty (nowa uszczelka, oringi, pasta Dirko) już zamówione. To już trzecie podejście w ciągu 4 lat i chcę, aby było ono ostatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smarowałem tylko uszczelkę, ale za to całą ze wszystkich stron. Nie za dużo, bo i tak potem przy skręcaniu się wyciśnie. Na tę pastę ludzie potrafią składać bez uszczelek, dlatego po złożeniu można też od zewnątrz posmarować do zrównania krawędzi. Mam też uwagę co do przykręcania. Ktoś tutaj pisał, że skręca się symetrycznie, natomiast w mojej książce obsługi pokrywę silnika Nubiry zalecali skręcać od lewej górnej strony w dół, coś w tym stylu:

147

258

369

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.