tarna Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Witam latem zeszłego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem u zaufanego mechanika a teraz cieknie pojechałem na reklamacje (podobno ciekło przy kolektorze wylotowym) i znów wymienił dołożył silikonu bo mówi, że najprawdopodobniej z uwagi na wysoką temp. przy kolektorze aluminiowa pokrywa się powyginała. I teraz pytanie czy może tak być? jak tak to czy można wsadzić pokrywę z lanosa, nubiry? (choć tam chyba są plastikowe) jak to ugryźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 > Witam latem zeszłego roku wymieniałem uszczelkę pod deklem u zaufanego mechanika a teraz cieknie > pojechałem na reklamacje (podobno ciekło przy kolektorze wylotowym) i znów wymienił dołożył > silikonu bo mówi, że najprawdopodobniej z uwagi na wysoką temp. przy kolektorze aluminiowa > pokrywa się powyginała. Głupoty gada, pokrywa jest z tworzywa. Kluczowa sprawa to dobre oczyszczenie i odtłuszczenie powierzchni, dobra uszczelka i prawidłowe dokręcenie. Inna rzecz, że pokrywa mogła się skrzywić, ale od złego dokręcenia, nie od temperatury. Wtedy będzie zasadniczy problem z prawidłowym uszczelnieniem. Oryginalnie silikon idzie tylko na przejścia półksiężyców i obudowy łożysk wałków. Rzadko kiedy sprawdzi się jako uniwersalna poprawka wszelkich błędów. >I teraz pytanie czy może tak być? jak tak to czy można wsadzić pokrywę > z lanosa, nubiry? (choć tam chyba są plastikowe) jak to ugryźć? W Lanosach były i jedne i drugie, tyle że tam jest inaczej rozwiązana odma i nie będzie to pasować 1:1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Novy81 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 W Laczku jest standardowo aluminiowa ? bo mi się wydawało że mam plastikową Ty chcesz zamienić na Lanosowy plastik a Lanosiarze chcieli alu plastik bardziej podatny na odkształcenia. Czy pasuje to nie jestem pewny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 17 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Miałem Nubirę przez kilkanaście lat i kilkukrotnie walczyłem z cieknącą pokrywą (silikony wysokotemperaturowe, oryginalne uszczelki, erlingi itp.) Dopiero jak zastosowałem specjalną do tego pastę o nazwie DIRKO o cieknącej pokrywie zaworów zapomniałem oczywiście dałem tę pastę dookoła na uszczelkę a nie zamiast uszczelki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezariusz11 Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Kolego to rzeczywiście doskwiera użytkownikom Nubir z silnikami 2,0 oraz późniejszym Lacetonom. Przerabiałem temat i po zastosowaniu silikonów itp po około 8 msc leciało, zatem co ważne to: 1. Dobrze oczyścić i odtłuścić miejsce przylegania uszczelki na głowicy oraz w rowkach pokrywy 2. Dobra uszczelka 3. Zastosować oplowski klej do uszczelek a nie silikony (Opel-GM numer katalogowy 15 03 295, numer GM 90485251 - koszt około 30 zł) 4. Przykręcić uszczelkę z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym. Tzn. dokręcić śruby naprzemiennie momentem 8Nm (ilość Nm warto sprawdzić w TIS). Odczekać 3h więcej info: http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html Pozdrawiam i życzę powodzenia :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tarna Napisano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 > Kolego to rzeczywiście doskwiera użytkownikom Nubir z silnikami 2,0 oraz późniejszym Lacetonom. > Przerabiałem temat i po zastosowaniu silikonów itp po około 8 msc leciało, zatem co ważne to: > 1. Dobrze oczyścić i odtłuścić miejsce przylegania uszczelki na głowicy oraz w rowkach pokrywy > 2. Dobra uszczelka > 3. Zastosować oplowski klej do uszczelek a nie silikony (Opel-GM > numer katalogowy 15 03 295, numer GM 90485251 - koszt około 30 zł) > 4. Przykręcić uszczelkę z odpowiednią siłą kluczem dynamometrycznym. Tzn. dokręcić śruby > naprzemiennie momentem 8Nm (ilość Nm warto sprawdzić w TIS). Odczekać 3h > więcej info: > http://members.chello.pl/r.wicik/PoradyTechniczne.html > Pozdrawiam i życzę powodzenia :-) Dzięki wszystkim za porady poczekam te parę miesięcy i najwyżej sam się za to zabiorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
narat Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 >Dopiero jak zastosowałem specjalną do > tego pastę o nazwie DIRKO o cieknącej pokrywie zaworów zapomniałem oczywiście dałem tę pastę > dookoła na uszczelkę a nie zamiast uszczelki A pastę dawałeś tylko na uszczelkę od strony głowicy, czy pokrywę też smarowałeś przed włożeniem w nią uszczelki? Właśnie jestem przed robotą, klamoty (nowa uszczelka, oringi, pasta Dirko) już zamówione. To już trzecie podejście w ciągu 4 lat i chcę, aby było ono ostatnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 21 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2014 Smarowałem tylko uszczelkę, ale za to całą ze wszystkich stron. Nie za dużo, bo i tak potem przy skręcaniu się wyciśnie. Na tę pastę ludzie potrafią składać bez uszczelek, dlatego po złożeniu można też od zewnątrz posmarować do zrównania krawędzi. Mam też uwagę co do przykręcania. Ktoś tutaj pisał, że skręca się symetrycznie, natomiast w mojej książce obsługi pokrywę silnika Nubiry zalecali skręcać od lewej górnej strony w dół, coś w tym stylu: 147 258 369 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.