curaasan Napisano 18 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Witam, Podjąłem decyzję o wyjęciu EGR'a i wyczyszczeniu dolotu. Czy napotkam jakieś niemiłe niespodzianki przy tej czynności? (oprócz dostępu do śrub kolektora) Może ktoś robił i podzieli się doświadczeniem. Kupiłem też blaszkę do zaślepienia częściowego (otwory), sprawdza się to? P.S Muszę spuścić płyn chłodniczy - ile kupić litrów na dolewkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Witam, > Podjąłem decyzję o wyjęciu EGR'a i wyczyszczeniu dolotu. Czy napotkam jakieś niemiłe niespodzianki > przy tej czynności? (oprócz dostępu do śrub kolektora) Może ktoś robił i podzieli się > doświadczeniem. Kupiłem też blaszkę do zaślepienia częściowego (otwory), sprawdza się to? > P.S > Muszę spuścić płyn chłodniczy - ile kupić litrów na dolewkę? Problemów zero. Oczywiście jeżeli zapoznałeś się z opisami na necie. A co autko nie ma buta ? Jeżeli tak to może zacznij od czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania (uwaga! DELIKATNIE mechanicznie). Zaślepka EGR ma sens. Co do czyszczenia EGR i dolotu to op kolei: - na początek płyn do mycia silnika firmy Moje Auto. Jest w miarę dobry na takie brudy. Mógłbyś użyć tego poniżej, ale koszt dobija. - jak trochę zejdzie to polecam Valvoline EGR Cleaner w sprayu - drogi, dlatego polecam później. Ale możesz użyć od początku. Warto. Dobrze myje, rozpuszcza i mniej się usmarujesz. Do czyszczeni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Dobrze myje, rozpuszcza i mniej się usmarujesz. > Do czyszczeni zawsze jak czytam taką podpowiedź - słuszną, żeby nie było - zastanawiam się nad jednym: a jakby tak użyć płynu do czyszczenia ... szyb kominkowych? Do 20PLN za 0.5L, ale też są lepsze i gorsze. Sadza spływa po 2 minutach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 19 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 Kolego pędzelek i zwykła ropa nic lepiej nie myje jak zwykła ropa. Jeśli się uda to najpierw usunąć nagar mechanicznie ile się da, a potem mycie w ropie. Nie trzeba wydawać kosmicznych pieniędzy na różne płyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Lutego 2014 > Problemów zero. Oczywiście jeżeli zapoznałeś się z opisami na necie. Coś tam poczytałem. Najbardziej martwi mnie rozszczelnienie się filtra paliwa... > A co autko nie ma buta ? No osłabło, często przechodzi w tryb awaryjny, ostatnio na desce non stop 'check engine' się błyska... > Jeżeli tak to może zacznij od czyszczenia czujnika ciśnienia doładowania (uwaga! DELIKATNIE > mechanicznie). Taki błąd ostatnio wywalał mi komputer - P0106 lub P0108 nie pamiętam dokładnie, więc przy okazji i jego dmuchnę - czym najlepiej go 'głaskać'? > Zaślepka EGR ma sens. Super, właśnie dziś przyszła. > Co do czyszczenia EGR i dolotu to op kolei: > - na początek płyn do mycia silnika firmy Moje Auto. Jest w miarę dobry na takie brudy. Mógłbyś > użyć tego poniżej, ale koszt dobija. > - jak trochę zejdzie to polecam Valvoline EGR Cleaner w sprayu - drogi, dlatego polecam później. > Ale możesz użyć od początku. Warto. Dobrze myje, rozpuszcza i mniej się usmarujesz. > Do czyszczeni Hmm, powiem szczerze, że wyczytałem gdzieś iż cuda potrafi zdziałać płyn do mycia piekarników z dyskontu dla biednych ludzi - chyba to obadam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Coś tam poczytałem. Najbardziej martwi mnie rozszczelnienie się filtra paliwa... > No osłabło, często przechodzi w tryb awaryjny, ostatnio na desce non stop 'check engine' się > błyska... > Taki błąd ostatnio wywalał mi komputer - P0106 lub P0108 nie pamiętam dokładnie, więc przy okazji i > jego dmuchnę - czym najlepiej go 'głaskać'? > Super, właśnie dziś przyszła. > Hmm, powiem szczerze, że wyczytałem gdzieś iż cuda potrafi zdziałać płyn do mycia piekarników z > dyskontu dla biednych ludzi - chyba to obadam Jeden temat, a zahaczasz o kilka innych. Rozumiem Cię, bo masz problemy z autkiem, ale trudno odpowiadać na wszystko na raz, tym bardziej, że większość rzeczy została już opublikowana w internecie. Wystarczy poszukać. Co do płynu do mycia to ropę odradzam, bo jest tłusta i trzeba się opracować pędzelkiem, szmatką czyli ubabrać, a na rękach zostanie Ci jej zapach. Ropa to środek z zamierzchłych czasów. Płyn do mycia kominków lepszy niż ropa i środek do mycia silników, jednak nadal zapachowo niemiły i nie odparowujący. Ja używam go do czyszczenia zapchanych DPF-ów i niestety porządnie się człowiek usmaruje. Po Valvoline szlam sam spływa, środek odparowywuje i przedmiot jest suchy nie tłusty. Fakt środek jest drogi. ale naprawdę skuteczny. Obejrzyj filmiki na youtube.Broń Boże nie namawiam, bo koszt wiadomo. Piszę z doświadczenia. Ja nie szukałem niczego więcej, ale polecam CI nowoczesne środki myjące oparte na toluenie, ksylenie. Mniej się urobisz, a cena hm... twoja godzina pracy chyba też ma cenę np. cenę mniej czasu dla dzieci, rodziny. Ja cenię sobie wygodę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 > Jeden temat, a zahaczasz o kilka innych. Rozumiem Cię, bo masz problemy z autkiem, ale trudno > odpowiadać na wszystko na raz, tym bardziej, że większość rzeczy została już opublikowana w > internecie. Wystarczy poszukać. Ależ szukałem i czytałem. Odpowiedziałem przy okazji Koledze wyżej. Ale nie zmienia to faktu, że może Ty/ktoś inny też miałbyś coś do dodania w temacie, co zostało niedopowiedzane/przeoczone/przeskoczone w internecie... > Co do płynu do mycia to ropę odradzam, bo jest tłusta i trzeba się opracować pędzelkiem, szmatką > czyli ubabrać, a na rękach zostanie Ci jej zapach. Ropa to środek z zamierzchłych czasów. > Płyn do mycia kominków lepszy niż ropa i środek do mycia silników, jednak nadal zapachowo niemiły i > nie odparowujący. Ja używam go do czyszczenia zapchanych DPF-ów i niestety porządnie się > człowiek usmaruje. > Po Valvoline szlam sam spływa, środek odparowywuje i przedmiot jest suchy nie tłusty. > Fakt środek jest drogi. ale naprawdę skuteczny. Obejrzyj filmiki na youtube.Broń Boże nie namawiam, > bo koszt wiadomo. Piszę z doświadczenia. > Ja nie szukałem niczego więcej, ale polecam CI nowoczesne środki myjące oparte na toluenie, > ksylenie. Mniej się urobisz, a cena hm... twoja godzina pracy chyba też ma cenę np. cenę mniej > czasu dla dzieci, rodziny. Ja cenię sobie wygodę. Za tę wskazówkę dziękuję, chyba pójdę za Twoją radą i nabędę Valvoline EGR Cleaner. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezp Napisano 20 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Samym Valvoline będzie drogo bo przy dużym zabrudzeniu dużo tego idzie. Więc wstępnie musisz próbować trochę mechanicznie i trochę musi poleżeć (noc) w tańszym środku (np. do mycia kominków ). Mimo wszystko i tak się ubrudzisz. Więc robocze ubranie i rękawice konieczne. U mnie po czyszczenia DPFa odzież lądowała w piecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > Witam, > Podjąłem decyzję o wyjęciu EGR'a i wyczyszczeniu dolotu. Czy napotkam jakieś niemiłe niespodzianki > przy tej czynności? (oprócz dostępu do śrub kolektora) Może ktoś robił i podzieli się > doświadczeniem. Kupiłem też blaszkę do zaślepienia częściowego (otwory), sprawdza się to? > P.S > Muszę spuścić płyn chłodniczy - ile kupić litrów na dolewkę? Na pewno przyda ci się to: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Na pewno przyda ci się to: Dzięki, oglądałem wcześniej - warto obejrzeć jeśli ktoś będzie to robił pierwszy raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 15 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2014 > Problemów zero. Oczywiście jeżeli zapoznałeś się z opisami na necie. Tia, jestem w trakcie rozbierania dolotu i utknąłem. Nie mogę odkręcić jednej ze śrub - nie ma dostępu, bo przysłania ją ta fikuśna chłodnica. Jak ją zdemontować? Odkręciłem ją od kolektora (2 śruby) ale ani drgnie. Jestem zdruzgotany dostępem do tych śrub... Może ktoś podpowie jak to ruszyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 20 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2014 > Tia, jestem w trakcie rozbierania dolotu i utknąłem. Nie mogę odkręcić jednej ze śrub - nie ma > dostępu, bo przysłania ją ta fikuśna chłodnica. Jak ją zdemontować? Odkręciłem ją od kolektora > (2 śruby) ale ani drgnie. Jestem zdruzgotany dostępem do tych śrub... Może ktoś podpowie jak > to ruszyć? Ok. Dałem radę. Dla potomnych - odradzam czyszczenie dolotu samemu - dostęp do śrub jest tragiczny, drugi raz bym się nie zdecydował na samodzielny zabieg. Do tego nitonakrętki zaciskane w plastiku turbo rury (wpadającej do kolektora) lubią się obracać razem ze śrubą - nie ma to jak diaksować śrubę na samochodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 Ok, dolot czysty, EGR działa, zaślepiony - brak poprawy. Na kompie dalej błąd czujnika MAP - czujnik wymieniony - efektów brak. WTF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 10 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 > Ok, dolot czysty, EGR działa, zaślepiony - brak poprawy. Na kompie dalej błąd czujnika MAP - > czujnik wymieniony - efektów brak. WTF? jaki to błąd? za niski , za wysoki sygnał, przerwa, zwarcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 10 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2014 > jaki to błąd? za niski , za wysoki sygnał, przerwa, zwarcie? czujnik MAP - za wysokie napięcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > czujnik MAP - za wysokie napięcie a numer błedu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 > a numer błedu? P0108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 16 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Kwietnia 2014 > P0108 Ok, po wizycie u mechanika, okazało się, że stała dęba dźwignia przy turbo. Rozruszał, auto idzie jak złe. Koszt 150PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.