analyzer64 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Miał ktoś styczność z tymi olejami? Czytam trochę o olejach Ardeca, ceny mają niezłe: http://oleje-sklep.pl/ Mannol też: http://www.mannol.de/pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 to jakaś reklama sklepów? bo olej to olej, na grzyba wynalazki. Bo rozumiem zastanawianie się nad specjalistycznymi do bolidów F1, F3, gdzie silnik musi wytrzymać 2 imprezy GP, a tutaj widzę dumanie nad olejami dla szaraka, jakby w miesiąc robił 100 tys km przebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 28 Lutego 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Taa reklama To że ktoś ma normalne auto, zwykłe, to chyba nie znaczy że ma zalewać silnik olejem z Tesco czy Auchan, bo jest zwykłym szarakiem. Nie są to u nas znane marki, więc skierowałem swoje pytanie do szerszego grona osób, bo w pewnym sensie temat olejów mnie po prostu interesuje, co nie znaczy że będę go lał do siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Taa reklama > To że ktoś ma normalne auto, zwykłe, to chyba nie znaczy że ma zalewać silnik olejem z Tesco czy > Auchan, bo jest zwykłym szarakiem. > Nie są to u nas znane marki, więc skierowałem swoje pytanie do szerszego grona osób, bo w pewnym > sensie temat olejów mnie po prostu interesuje, co nie znaczy że będę go lał do siebie. ja po prostu szukam sensu w tym poszukiwaniu oleju w zakamarkach świata olei. Więc stąd moje zdziwienie, bo olej nie kosztuje 300 zł za litr, nie robisz autkiem z silnikiem 900 cm3 100 kkm w miesiąc. Ludzie jeżdżą latami bezawaryjnie na olejach z marketu i są dziwni z tego powodu? Cena oleju ze sklepu, którego podałeś nie powoduje, ze trzeba się nad nim pochylić i szukać jego wyjątkowości wśród innych o podobnych parametrach i klasy SAE/ACEA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > ja po prostu szukam sensu w tym poszukiwaniu oleju w zakamarkach świata olei. Więc stąd moje > zdziwienie, bo olej nie kosztuje 300 zł za litr, nie robisz autkiem z silnikiem 900 cm3 100 > kkm w miesiąc. > Ludzie jeżdżą latami bezawaryjnie na olejach z marketu i są dziwni z tego powodu? > Cena oleju ze sklepu, którego podałeś nie powoduje, ze trzeba się nad nim pochylić i szukać jego > wyjątkowości wśród innych o podobnych parametrach i klasy SAE/ACEA A może po prostu ktoś ma szerszy światopogląd i zainteresowania poza tym co widzi w marketach i reklamach TV ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > A może po prostu ktoś ma szerszy światopogląd i zainteresowania poza tym co widzi w marketach i > reklamach TV ? Dodałbym że nie lubi płacić za reklamy w TV w cenie produktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Dodałbym że nie lubi płacić za reklamy w TV w cenie produktu. Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Lotus na firmowym smarze do przegubów półosi - powodował że rozgrzewały się do czerwoności. Spawały! Ratunkiem był specjany smar sprowadzony z USA - z małej firmy produkującej środki smarne dla NASA, Coś w tym jednak jest, bo wytrzymały dwa sezony. Bez tego wynalazku stykały na 10-20 km jazdy po torze poznań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > A może po prostu ktoś ma szerszy światopogląd i zainteresowania poza tym co widzi w marketach i > reklamach TV ? no to dałeś pomysł na złoty interes kupić hurtowo od chińczyków atestowany olej i rozlewać w rezerwacie indian w zajefajnym opakowaniu z "mocną" nazwą i eksportować do Polski z metką made in Canada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Lotus na firmowym smarze do przegubów półosi - powodował że rozgrzewały się do czerwoności. > Spawały! > Ratunkiem był specjany smar sprowadzony z USA - z małej firmy produkującej środki smarne dla NASA, > Coś w tym jednak jest, bo wytrzymały dwa sezony. Bez tego wynalazku stykały na 10-20 km jazdy po > torze poznań. dobrze, ze dałeś słowo "specjalny" z rekomendacją od NASA bo kolega z wątku dał pytanie o zwykły olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > dobrze, ze dałeś słowo "specjalny" z rekomendacją od NASA > bo kolega z wątku dał pytanie o zwykły olej jakiś tekst Podobno mozna produkty tej firmy kupić już w PL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Miał ktoś styczność z tymi olejami? > Czytam trochę o olejach Ardeca, ceny mają niezłe: > http://oleje-sklep.pl/ > Mannol też: > http://www.mannol.de/pl/ też mnie mannol interesuje, bo poleca mi go gość, któremu 100% wierzę, gdyż dobrze naprawia renówki, szczególnie silniki. ale, jak to w necie - też zostałem zbyty pytaniem PO CO, jak mam dobrze z CASTROL MAGNATECEM DIESEL z molekułami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > dobrze, ze dałeś słowo "specjalny" z rekomendacją od NASA > bo kolega z wątku dał pytanie o zwykły olej Z tego tak do końca bym się nie nabijał. Swego czasu jeden z moich klientów był przedstawicielem jakiejś właśnie firmy z USA produkującej smary przemysłowe. Teczka certyfikatów, i takie tam. Z czystej ciekawości poprosiłem go, aby dobrał mi coś do smarowania jednego z moich podnośników, ponieważ ma ślizgi teflonowe, i smar wyciera się i strasznie skrzypi. Wymagał smarowania max. co miesiąc. podesłał mi jakiś wynalazek w tubie, za prawie 80 pln, gdzie porównywalny smar konkurencji kosztował około 30 pln. Podnośnik nie skrzypi od około 2 lat, i smar się na nim nie wyciera. Nawet podczas przeglądu serwisanci dziwili się co to jest, ponieważ nigdy się z czymś takim nie spotkali wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > bo kolega z wątku dał pytanie o zwykły olej A Ty jaki olej lejesz do swojego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > Z tego tak do końca bym się nie nabijał. Ja też, sam w pracy zamawiałem środek smarno-uszczelniający z USA, stosowany do wałów napędowych na okrętach podwodnych. Cena: 1200zł za tubkę. I dopiero on rozwiązał nasz problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 nie nabijałem się. bo ja widzę róznicę w pytaniu o zwykły olej silnikowy, a specjalistyczny smar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > A Ty jaki olej lejesz do swojego auta? zwykły, od lat ten sam, przejechałem tym samym autem na tym oleju już 200 kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 No ale jaki? Raczej nie ma niezwykłego oleju, nawet fioletowy Royal Purple nie jest wykonany w jakiejś kosmicznej technologii, chociaż ludzie robią wielkie oczy na widok oliwy o takim kolorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 Lotos to zwykly olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel155 Napisano 1 Marca 2014 Udostępnij Napisano 1 Marca 2014 > No ale jaki? > Raczej nie ma niezwykłego oleju, nawet fioletowy Royal Purple nie jest wykonany w jakiejś > kosmicznej technologii, chociaż ludzie robią wielkie oczy na widok oliwy o takim kolorze Liqui Moly z Mos2 ma kolor błota, i też dziwi swoim wyglądem wielu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 2 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Lotos to zwykly olej Ja tam wyraźnie słyszę różnicę w pracy silnika na oleju GM 5W40 i na Repsolu 5W40, czy też Motulu 8100 5W40. Oczywiście różnica jest na niekorzyść GM'a. Tak samo odczułem różnicę w pracy silnika na Mobilu 2000 10W40 i Elfie 10W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 > Ja tam wyraźnie słyszę różnicę w pracy silnika na oleju GM 5W40 i na Repsolu 5W40, czy też Motulu > 8100 5W40. Oczywiście różnica jest na niekorzyść GM'a. > Tak samo odczułem różnicę w pracy silnika na Mobilu 2000 10W40 i Elfie 10W40. odróżnianie na słuch to raczej subiektywne odczucie, a nie obiektywne. Czasami słyszymy coś co chcemy usłyszeć, bywa, że wręcz oczekujemy dobrej pracy silnika bo wydaniu większej ilości siana na nowy olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.