Skocz do zawartości

hamulec "nie puszcza"


akisel

Rekomendowane odpowiedzi

pacjent passat B5fl 2002 rok, 2,5 tdi

problem polega na tym, że hamulec, tak jak by przytrzymuje cały czas jedno koło, lewy przód

raz przytrzymuje mocniej, raz słabiej, raz wcale

z tego obserwuję, to na zimnym słabiej

co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent passat B5fl 2002 rok, 2,5 tdi

> problem polega na tym, że hamulec, tak jak by przytrzymuje cały czas jedno koło, lewy przód

> raz przytrzymuje mocniej, raz słabiej, raz wcale

> z tego obserwuję, to na zimnym słabiej

> co to może być?

zacisk jarzmo do regenracji przeczyszczenia itd

i/lub

przewod elastyczny do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pacjent passat B5fl 2002 rok, 2,5 tdi

> problem polega na tym, że hamulec, tak jak by przytrzymuje cały czas jedno koło, lewy przód

> raz przytrzymuje mocniej, raz słabiej, raz wcale

> z tego obserwuję, to na zimnym słabiej

> co to może być?

to może być zacisk do regeneracji. A najlepiej oba. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może być zacisk do regeneracji. A najlepiej oba.

Często wystarczy wysunąć tłoki, nie do końca żeby nie rozszczelnić układu, wyczyścić, posmarować, poskładać wszystko i mieć spokój nawet na kilka lat. Godzina roboty na parkingu pod blokiem grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Często wystarczy wysunąć tłoki, nie do końca żeby nie rozszczelnić układu, wyczyścić, posmarować,

> poskładać wszystko i mieć spokój nawet na kilka lat. Godzina roboty na parkingu pod blokiem .

klocki przód były wymieniane niedawno

ze słów mechanika, wszystko zostało wyczyszczone, jakieś tłoczki nowe

on mówi, że zaczyna myśleć o pompie

ale ja tak sobie na logikę myślę, czy pompa może działać tylko na jedno koło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klocki przód były wymieniane niedawno

> ze słów mechanika, wszystko zostało wyczyszczone, jakieś tłoczki nowe

> on mówi, że zaczyna myśleć o pompie

> ale ja tak sobie na logikę myślę, czy pompa może działać tylko na jedno koło?

w pompie masz 2 sekcje i akurat przednie kola nie sa na wspolnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> klocki przód były wymieniane niedawno

> ze słów mechanika, wszystko zostało wyczyszczone, jakieś tłoczki nowe

> on mówi, że zaczyna myśleć o pompie

> ale ja tak sobie na logikę myślę, czy pompa może działać tylko na jedno koło?

A nie posmarowali przypadkiem jakimś cudownym smarem z allegro, który teraz łącznie z brudem przysechł i zablokował klocki w prowadnicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie posmarowali przypadkiem jakimś cudownym smarem z allegro, który teraz łącznie z brudem

> przysechł i zablokował klocki w prowadnicach?

Daję się ogolić na zero zlosnik.gif, że przy wymianie klocków mechanik po prostu wcisnął cwingą tłoczki do zacisku, założył nowe klocki i oddał auto i teraz po kilku tygodniach wychodzą dokładnie takie kwiatki. 100% objaw 100% przyczyny grinser006.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daję się ogolić na zero , że przy wymianie klocków mechanik po prostu wcisnął cwingą tłoczki do

> zacisku, założył nowe klocki i oddał auto i teraz po kilku tygodniach wychodzą dokładnie takie

> kwiatki. 100% objaw 100% przyczyny .

Niestety większość mechaników tak robi - potem ludzie zadowoleni, że zapłacili za "robotę" 30zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy wymianie klocków mechanik po prostu wcisnął cwingą tłoczki do

> zacisku, założył nowe klocki i oddał auto

Ha! Użycie zwingi to już jest kultura techniczna przez wielkie "K" grinser006.gif

W moim poprzednim bolidzie zacisk hamulcowy (ze stopu lekkiego) nosił ślady "współpracy" z (najprawdopodobniej) wahaczem, zaś tłoczek na powierzchni przylegającej do klocka miał ślady uderzeń młotkiem... screwy.gifpad.giffacepalm%5B1%5D.gif a ja się dziwiłem, dlaczego w bagażniku ostał się 1 nowy klocek: po prostu nie dało rady go już wcisnąć... hahaha.gifhehe.gif

Edyta: nie ma się jednak co dziwić: ten sam "mechanik" odkręcił i co lepsze - zakręcił na powrót nakrętkę półosi w piaście. Użył tej samej nakrętki, była ona przykręcana momentem 300Nm. Nie było by w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że zamiast nasadki "30" użył młotka i przecinaka... icon_eek.gifyikes.gifboje_sie.gifooniee.gifpanic.gif mam ją, zmasakrowaną, na pamiątkę... rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie posmarowali przypadkiem jakimś cudownym smarem z allegro, który teraz łącznie z brudem

> przysechł i zablokował klocki w prowadnicach?

No co Ty, każdy mechanik Ci powie, że "używa się"... miedziowego grinser006.gif Który zwykle jest na bazie mineralnej i przy okazji elegancko niszczy uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daję się ogolić na zero , że przy wymianie klocków mechanik po prostu wcisnął cwingą tłoczki do

> zacisku, założył nowe klocki i oddał auto i teraz po kilku tygodniach wychodzą dokładnie takie

> kwiatki. 100% objaw 100% przyczyny .

Też się mogę o to założyć. 99% tak robi, bo po co. Kurde mi prawidłowa zmiana klocków zajmuje ze 2 godziny z czyszczeniem i to jak się pospieszę, a Henio robi to za 50zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.