rav.d Napisano 2 Marca 2014 Udostępnij Napisano 2 Marca 2014 Cześć, mam mały problem z moim NB. Odkąd go mam (rok) przy starcie na zimnym silniku z wydechu leci mały obłok niebieskiego dymu. Do tej pory silnik cały czas na seleni, wczoraj zalałem Motula 5W40 i wydaje mi się, że dymu jest trochę więcej (ale mogę się mylić). Bravo z 2008, na liczniku 147kkm, EGR out, DPF out, wszystko sprawne, podczas jazdy żadnego dymu. Jakie mogą być powody tego dymu? Uszczelniacze zaworów? Jakaś nieszczelność w turbinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Jakie mogą być powody tego dymu? ja bym powiedział, że to : DPF out Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 3 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > ja bym powiedział, że to : DPF out Aha, nie doszczegółowiem - DPF jest out od 2 miesięcy, dym przy starcie od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Aha, nie doszczegółowiem - DPF jest out od 2 miesięcy, dym przy starcie od początku uszczelniacze zaworow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Cześć, > mam mały problem z moim NB. Odkąd go mam (rok) przy starcie na zimnym silniku z wydechu leci mały > obłok niebieskiego dymu. Do tej pory silnik cały czas na seleni, wczoraj zalałem Motula 5W40 i > wydaje mi się, że dymu jest trochę więcej (ale mogę się mylić). Bravo z 2008, na liczniku > 147kkm, EGR out, DPF out, wszystko sprawne, podczas jazdy żadnego dymu. > Jakie mogą być powody tego dymu? Uszczelniacze zaworów? Jakaś nieszczelność w turbinie? Jeśli to tylko delikatny bączek przy odpalaniu, to zostaw to w spokoju, takie zjawisko występuje w niektórych 1.9 i 2.0 16V i nikt nie znalazł rozwiązania problemu. Ludzie wymieniali w zasadzie cały osprzęt, wtryskiwacze, kolektory i problem pozostawał. Jeździć i obserwować, martwić się w przypadku nasilenia objawów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Ubywa oleju w silniku?? Niebieski dym przy odpalaniu moze byc z powodu uszczelniaczy zaworowych lub lejacych wtryskow. Pierwszego nie sprawdzisz bez zrzucenia glowicy, drugie tak, chciazby podlaczajac pod kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 5 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Ubywa oleju w silniku?? > Niebieski dym przy odpalaniu moze byc z powodu uszczelniaczy zaworowych lub lejacych wtryskow. > Pierwszego nie sprawdzisz bez zrzucenia glowicy, drugie tak, chciazby podlaczajac pod kompa. Nie ubywa, przez cały okres pomiędzy ostatnimi wymianami nie musiałem dolewać ani grama. Wtryski są w bardzo dobrym stanie - ostatnio sprawdzał to Cinek przy usuwaniu DPFa. Wszystko wskazuje na uszczelniacze - czy do wymiany konieczne jest ściągnięcie głowicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
denus Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 > Nie ubywa, przez cały okres pomiędzy ostatnimi wymianami nie musiałem dolewać ani grama. > Wtryski są w bardzo dobrym stanie - ostatnio sprawdzał to Cinek przy usuwaniu DPFa. No to dobrze, bo z tego co mi mowil jakis czas temu, to niestety wtryski w 2.0 juz nie tak wytrzymale jak w 1.9 i szybciej padaja. > Wszystko wskazuje na uszczelniacze - czy do wymiany konieczne jest ściągnięcie głowicy? Wg mnie trzeba zdjac glowice, zeby przy okazji zobaczyc stan cylindrow, gniazd zaworowych i ewentulanie dotrzec zawory po zmianie uszczelniaczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 6 Marca 2014 Udostępnij Napisano 6 Marca 2014 W cromie 1.9 16v mialem to samo, i nie rozwiazalem tego problemu, oleju nie ubywalo, a bak mimo wszystko byl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rav.d Napisano 7 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 Dzięki za pomoc. Chyba to na razie oleję i nie będę patrzył w lusterko przy odpalaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 gdzieś na alfaholikach przeczytałem że to może być winny zasyfiały kolektor z klapkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 7 Marca 2014 Udostępnij Napisano 7 Marca 2014 > gdzieś na alfaholikach przeczytałem że to może być winny zasyfiały kolektor z klapkami I kluczowe jest tu słowo "może", znam co najmniej dwa przypadki wymiany lub czyszczenia kolektora i wywalenia klap, po których problem pozostał. Moim zdaniem może to być problem konkretnej wersji softu w konkretnym silniku, jednak nadal tylko "może". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Efkwadrat Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 > gdzieś na alfaholikach przeczytałem że to może być winny zasyfiały kolektor z klapkami Nie mam klap , i sadzil baki po wywaleniu ... potem wyskoczyl mi check i przestal kopcic , check zgasl , jezdzi i nie kopci ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.