Skocz do zawartości

Niebieski dym przy starcie [2.0 M-Jet]


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

mam mały problem z moim NB. Odkąd go mam (rok) przy starcie na zimnym silniku z wydechu leci mały obłok niebieskiego dymu. Do tej pory silnik cały czas na seleni, wczoraj zalałem Motula 5W40 i wydaje mi się, że dymu jest trochę więcej (ale mogę się mylić). Bravo z 2008, na liczniku 147kkm, EGR out, DPF out, wszystko sprawne, podczas jazdy żadnego dymu.

Jakie mogą być powody tego dymu? Uszczelniacze zaworów? Jakaś nieszczelność w turbinie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć,

> mam mały problem z moim NB. Odkąd go mam (rok) przy starcie na zimnym silniku z wydechu leci mały

> obłok niebieskiego dymu. Do tej pory silnik cały czas na seleni, wczoraj zalałem Motula 5W40 i

> wydaje mi się, że dymu jest trochę więcej (ale mogę się mylić). Bravo z 2008, na liczniku

> 147kkm, EGR out, DPF out, wszystko sprawne, podczas jazdy żadnego dymu.

> Jakie mogą być powody tego dymu? Uszczelniacze zaworów? Jakaś nieszczelność w turbinie?

Jeśli to tylko delikatny bączek przy odpalaniu, to zostaw to w spokoju, takie zjawisko występuje w niektórych 1.9 i 2.0 16V i nikt nie znalazł rozwiązania problemu. Ludzie wymieniali w zasadzie cały osprzęt, wtryskiwacze, kolektory i problem pozostawał. Jeździć i obserwować, martwić się w przypadku nasilenia objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ubywa oleju w silniku??

Niebieski dym przy odpalaniu moze byc z powodu uszczelniaczy zaworowych lub lejacych wtryskow.

Pierwszego nie sprawdzisz bez zrzucenia glowicy, drugie tak, chciazby podlaczajac pod kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ubywa oleju w silniku??

> Niebieski dym przy odpalaniu moze byc z powodu uszczelniaczy zaworowych lub lejacych wtryskow.

> Pierwszego nie sprawdzisz bez zrzucenia glowicy, drugie tak, chciazby podlaczajac pod kompa.

Nie ubywa, przez cały okres pomiędzy ostatnimi wymianami nie musiałem dolewać ani grama.

Wtryski są w bardzo dobrym stanie - ostatnio sprawdzał to Cinek przy usuwaniu DPFa.

Wszystko wskazuje na uszczelniacze - czy do wymiany konieczne jest ściągnięcie głowicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ubywa, przez cały okres pomiędzy ostatnimi wymianami nie musiałem dolewać ani grama.

> Wtryski są w bardzo dobrym stanie - ostatnio sprawdzał to Cinek przy usuwaniu DPFa.

No to dobrze, bo z tego co mi mowil jakis czas temu, to niestety wtryski w 2.0 juz nie tak wytrzymale jak w 1.9 i szybciej padaja.

> Wszystko wskazuje na uszczelniacze - czy do wymiany konieczne jest ściągnięcie głowicy?

Wg mnie trzeba zdjac glowice, zeby przy okazji zobaczyc stan cylindrow, gniazd zaworowych i ewentulanie dotrzec zawory po zmianie uszczelniaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzieś na alfaholikach przeczytałem że to może być winny zasyfiały kolektor z klapkami

I kluczowe jest tu słowo "może", znam co najmniej dwa przypadki wymiany lub czyszczenia kolektora i wywalenia klap, po których problem pozostał. Moim zdaniem może to być problem konkretnej wersji softu w konkretnym silniku, jednak nadal tylko "może".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.