addy Napisano 10 Marca 2014 Udostępnij Napisano 10 Marca 2014 hej! jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw! problem polega na tym, że przy pełnym , gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć. przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go zalewało. inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę , auto zrywa z miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur". przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje. WTF?! nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj problem nigdy nie wystąpił! w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera, nic to nie zmieniło. Co może być przyczyną takiego zachowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > hej! > jak dobrze pamięcią sięgam to chyba przedwczoraj zaobserwowałem w swojm SC totalnie dziwny objaw! > problem polega na tym, że przy pełnym , gwałtownie zwiększając obciążenie silnik się dławi, zaczyna > przerywać, pojawia się efekt "kangura" aż w efekcie potrafi zgasnąć. > przykład: gwałtowny start z kreski czy spod świateł - wbita jedynka, ok. 3 tyś. obrotów, puszczam > sprzęgło w tym samym momencie dodając gazu a auto w sekundzie muli i szarpie, tak jakby go > zalewało. > inna sytuacja: toczę się na jedynce z nogą na gazie, nagle naciskam w podłogę , auto zrywa z > miejsca bez objawów szarpnięcia, kręcę go wysoko po czym sprzęgło, wbijam dwójkę, puszczam > sprzęgło a on łapie momentalnie zamułę i zaczyna przerywać i pojawia się "kangur". > przy normalnej, spokojnej miejskiej jeździe problem nie występuje. > WTF?! > nie spotkałem się z czymś takim, a od czasu swapa (będzie już z 8 miesięcy) do bodaj przedwczoraj > problem nigdy nie wystąpił! > w pierwszej kolejności stawiałem na chrzczone paliwo, chociaż prawie zawsze tankuje na tej samej > stacji i nigdy problemów nie miałem. Dla pewności pojechałem na Shella i zalałem 10l v-powera, > nic to nie zmieniło. > Co może być przyczyną takiego zachowania? Mam to samo, tylko że u mnie nie chce wbić się na obroty wyższe, kręci max do 4,5-5tysi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, przewodów i cewek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MaLaRz007 Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 Może pompa wariuje? Miałem podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 > Ja bym zaczął od sprawdzenia świec, przewodów i cewek. i od tego na pewno zacznę. nie wiem w jakim stanie są świece, przewody NGK mają niecałe 10 tys. nalotu, cewki do podmiany.. do głowy przychodzi mi jeszcze: - czujnik położenia wału - sonda lambda - map sensor - czujnik temp. powietrza zasysanego w przepustnicy no i w najgorszym wypadku ta cholerna pompa paliwa.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
colinaw Napisano 11 Marca 2014 Udostępnij Napisano 11 Marca 2014 cewki możesz pomierzyć omomierzem, tylko po stronie uzwojenia pierwotnego najpierw zmierz sobie rezystancję zwarciową (ja mierzyłem i mi wychodziło że są padnięte ale sie okazało że chiński multimetr miał spory błąd zera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 12 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C. okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd. Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest to samo przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 12 Marca 2014 Udostępnij Napisano 12 Marca 2014 > dzisiaj podpięliśmy auto pod kompa FES-em i pojawił się błąd czujnika temp. powietrza w > przepustnicy (wysoki sygnał) - wskazywał stale 40*C. > okazało się, że wtyczka się poluzowała i stąd ten błąd. > Wtyczka została wpięta, temp. wróciła do normy ale to nie rozwiązało problemu, w dalszym ciągu jest > to samo > przy okazji wykluczyliśmy też map sensor - wskazania prawidłowe, działa (chociaż jutro jeszcze > zrobię na wszelki wypadek przegląd przewodów) oraz sondę lambda. z tego co pamiętam IAW Scan 2 można pomierzyć wszystkie czujki o które ci chodzi oczywiscie bez pompy i CPW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blowoff Napisano 13 Marca 2014 Udostępnij Napisano 13 Marca 2014 Radziłbym sprawdzić pompę paliwa miałem podobne objawy przy pełnym bucie dławił się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 14 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2014 już się pogodziłem z myślą, że to ona.. miesiąc jeszcze musi pojeździć, przed zlotem czeka mnie wymiana zbiornika paliwa to wtedy będzie ładne dojście do pompy i wymienie na nową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 6 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 postanowiłem jeszcze w sumie nagrać filmik, zanim się do tego zabiorę bo objawy jak dla mnie nie wskazują jednoznacznie, że to pompa niedomaga lokówką bo lokówką, ale myślę że widać co się dzieje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 6 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2014 Sporadycznie zdarza mi się coś podobnego w Uno (podobny silnik 1.0 8V). W międzyczasie były wymieniane kable, świece i cewka, ale wciąż podobna sytuacja ma miejsce - wszystko wskazuje na to że to pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stychu Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 W jednym SC 1.8 V ostatnio był ten sam problem okazała się bardzo słaba masa co powodowało liczne problemy dołożyliśmy masę i wymieniliśmy luźną klemę na "-' ręką odjął, może to to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 ciekawa sprawa, wezmę na pewno pod uwagę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nicksers Napisano 12 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2014 Zobacz kosz pompy paliwa, ja miałem bak do wymiany (puscil na laczeniu) i dostawal sie syf ktory zatykal pompe wlasnie przy dawaniu gazu...dusilo go tak wlasnie od ok 3 tys obr, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
addy Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 sytuacja opanowana! dla potomności.. wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to nie to, podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to, podmienione zostały cewki - to samo, na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny sposób.. dla porównania: wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać usterkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > sytuacja opanowana! dla potomności.. > wczoraj wymieniliśmy świece na nówki, co prawda jedna była wypalona, jedna była w wizualnie dobrym > stanie a pozostałe dwie miały jakiś dziwny nalot, coś jakby kamień (?) - jak się okazało - to > nie to, > podmieniliśmy kable z innym cento - to też nie to, > podmienione zostały cewki - to samo, > na samym końcu poszedł pod lupę CPW iii.. BINGO > co się okazało? śruba mocująca CPW była obluzowana i przez to auto zachowywało się w ten a nie inny > sposób.. > dla porównania: > wielkie dzięki dla magika Kedara, który poświęcił swój wczorajszy wolny wieczór, żeby wyniuchać > usterkę zadam jedno pytanie, tylko nie Co to jest CPW? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 > zadam jedno pytanie, tylko nie > Co to jest CPW? czujnik położenia wału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 > czujnik położenia wału dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.