Skocz do zawartości

Iveco Daily 65C15 - słabe hamulce.


fred77

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy w Straży Pożarnej Iveco Daily 65C15.

Od dłuższego czasu da się odczuć, że hamulce nie są idealne.

Przy wciśnięciu hamulca pedał zapada się do końca. Gdy się napompuje to nieznacznie urośnie ale gdy się przytrzyma wciśnięty pedał to powolutku się on zapada aż do końca.

Zapowietrzenie odpada, bo było to już odpowietrzane milion razy. Wycieków żadnych nie ma.

Stawiam na zużytą pompę hamulcową.

No chyba, że jest jeszcze coś co powoduje takie objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mamy w Straży Pożarnej Iveco Daily 65C15.

> Od dłuższego czasu da się odczuć, że hamulce nie są idealne.

> Przy wciśnięciu hamulca pedał zapada się do końca. Gdy się napompuje to nieznacznie urośnie ale gdy

> się przytrzyma wciśnięty pedał to powolutku się on zapada aż do końca.

> Stawiam na zużytą pompę hamulcową.

Tez stawiam a dokladniej na uszczelniacze miedzy sekcjami pompy hamulcowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedał hamulca będzie wpadał jak go będziesz trzymał, oczywiście na zapalonym silniku, znajomy w sprinterze wymienił wszystko (oprócz przewodów sztywnych ) bo pracownik zgłosił ze pedał wpada na postoju, dopiero jak wsiadła do drugiego trzeciego itd. to przekonał się ze tak jest i w nowym tez tak było. Jeżeli ten problem występuje w czasie jazdy to zobacz czy nie ma luzu na łożyskach. Koła trochę się wysuwają i rozszerzają klocki od tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pedał hamulca będzie wpadał jak go będziesz trzymał, oczywiście na zapalonym silniku, znajomy w

> sprinterze wymienił wszystko (oprócz przewodów sztywnych ) bo pracownik zgłosił ze pedał wpada

> na postoju, dopiero jak wsiadła do drugiego trzeciego itd. to przekonał się ze tak jest i w

> nowym tez tak było. Jeżeli ten problem występuje w czasie jazdy to zobacz czy nie ma luzu na

> łożyskach. Koła trochę się wysuwają i rozszerzają klocki od tarczy.

a jakie to ma znaczenie skoro klocek jest obustronnie przy tarczy a sam zacisk porusza się na prowadnicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie to ma znaczenie skoro klocek jest obustronnie przy tarczy a sam zacisk porusza się na

> prowadnicach?

Jezeli nie ma znaczenia to odsun klocki od tarczy srubokretem i nacisnij hamulec, tak samo tarcza ktora sie pochyla z przodu a z tylu ze wzgledu na budowe mostu wysuwa sie rozszerza zacisk (chowa tloczek)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli nie ma znaczenia to odsun klocki od tarczy srubokretem i nacisnij hamulec, tak samo tarcza

> ktora sie pochyla z przodu a z tylu ze wzgledu na budowe mostu wysuwa sie rozszerza zacisk

> (chowa tloczek)

tarcza sie pochyla ? to jaki ten luz na tych łożyskach jest 1 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tarcza sie pochyla ? to jaki ten luz na tych łożyskach jest 1 cm ?

Wystarczy jeden milimetr luzu to schowa tłoczek od 2mm

to samo z drugiej strony, plus luz na łożyskach tylnego mostu. Zresztą mało ważne bo widzę ze tu sami znawcy, ja podpowiadam co może być przyczyna z własnych doświadczeń a znawcy mnie krytykują no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy jeden milimetr luzu to schowa tłoczek od 2mm

> to samo z drugiej strony, plus luz na łożyskach tylnego mostu. Zresztą mało ważne bo widzę ze tu

> sami znawcy, ja podpowiadam co może być przyczyna z własnych doświadczeń a znawcy mnie

> krytykują

nie krytykuje, tylko wytłumacz, jak luzy na łożyskach mogą odsuwać klocki, skoro sam zacisk od takich ruchów powinien poruszać się a nie odsuwać tłoczki. Ponadto, wydaje mi się, że takie Iveco ma raczej z tyłu bębny niż tarcze i klocki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie krytykuje, tylko wytłumacz, jak luzy na łożyskach mogą odsuwać klocki, skoro sam zacisk od

> takich ruchów powinien poruszać się a nie odsuwać tłoczki. Ponadto, wydaje mi się, że takie

> Iveco ma raczej z tyłu bębny niż tarcze i klocki...

Wiec zdejmij kolo odkrec tarcze i pociagnij za jedna strone (przeciwna od zacisku) zobacz czy tloczek sie nie chowa. Tak samo w czasie jazdy. Hamulce z tylu na 99% tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiec zdejmij kolo odkrec tarcze i pociagnij za jedna strone (przeciwna od zacisku) zobacz czy

> tloczek sie nie chowa. Tak samo w czasie jazdy. Hamulce z tylu na 99% tarcze

przy takich luzach jak zakładasz, do tej pory łożyska powinne się już rozsypać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.