Skocz do zawartości

P0191 - sterowanie ciśnieniem paliwa


tom0978

Rekomendowane odpowiedzi

P0191 Taki błąd pojawił się po tym, jak podczas przyspieszania nagle stracił moc a na desce wyświetlił się komunikat: Engine Fault. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika, można dalej kontynuować jazdę z pełną mocą, aż do następnego mocniejszego but.gif .

SZCZEGÓŁY BŁĘDU:

Stan anomalii: Signal not valid

Licznik przebiegu: 262140 km

Obroty silnika: 1629 obr/min

Temperatura wody: 87,1 *C

Dawka paliwa: 48,17 mg/w

Zmierzone ciśnienie paliwa: 587,0 bar yikes.gif

Dodatkowo przy odpalaniu silnika po nocy, słychać nierówną pracę zaworka powrotnego nad filtrem paliwa i bulgotanie powietrza w zbiorniku - czyżby jakaś nieszczelność w układzie paliwowym?

Borykał się może ktoś z tym problemem, wyczytałem na jakimś forum, chyba opla, że może to być regulator ciśnienia w pompie albo czujnik ciśnienia w listwie. Podobno obydwie części dość drogie, więc od której zacząć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator ciśnienia paliwa przy pompie CR do obadania, czyszczenie na poczatek pozniej jezeli nie to to szukamy dalej...

lubi sie syfic od chrzszczonego paliwa grinser006.gif

moze tez byc tak ze syfu z baku zlapal,bo jezdziles na progu minimum ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Odgrzewam temat, bo w sobotę Stilonek zastrajkował na dobre.

Przejechałem z rodzinką ok 80km, wyłączyłem silnik na ok 15 min, op czym odpalił normalnie, ale po 100m pokazał się engine fault i zgasł na dobre. odłączanie aku, spuszczanie paliwa z filtra i inna taka pierwsza pomoc nie pomogła. Później odpalił jeszcze na 5s i zgasł.

Po holowaniu do domu okazało się, że na kompie pojawił się dodatkowo błąd P1671 razem z P0191.

Zakupiłem nowy regulator ciśnienia, filtr paliwa, wymiana i nadal nie odpala, aku wydojony, samostart też nie pomaga, błędów na kompie brak.

Co jeszcze może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jakie ciśnienie masz na szynie CR podczas kręcenia rozrusznikiem ?

> Pompa w baku na pewno podaje paliwo jak trzeba ?

Niestety nie mogę sprawdzić ciśnienia na szynie, ponieważ FES rozłącza połączenie z silnikiem jak zaczynam kręcić rozrusznikiem - czy to prawidłowy objaw?

Jeśli chodzi o pompę w baku, to pracuje tak jak do tej pory, nie przycina się, jak zdjąłem wężyki z filtra, to paliwo sika jak z hydrantu, więc pewnie ma dobrą wydajność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety nie mogę sprawdzić ciśnienia na szynie, ponieważ FES rozłącza połączenie z silnikiem jak

> zaczynam kręcić rozrusznikiem - czy to prawidłowy objaw?

Ustawienia portu masz w porządku ? - zwłaszcza timeouty i latency na min.

Jeśli tak , to jedynie wyjaśnienie , że za bardzo spada napięcie podczas rozruchu - może aku ma już słabą pojemność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i stilonek znalazł się u elektromechanika.

Co się okazało:

- prawdopodobnie był uszkodzony/zanieczyszczony regulator paliwa pompy wtryskowej - został wymieniony na nowy

- pompa po przeczyszczeniu jest sprawna;

- na szynie 350 bar stoi jak drut smile.gif

- przez wkręcanie i wykręcanie rozszczelniła się jedna sekcja pompy i zaczęło sączyć się paliwo - zostanie uszczelniona;

Dodatkowo pojawił się błąd P1673 napięcie kondensatora (prawdopodobnie jakieś zwarcie pomiędzy can a wtryskiem 1), dzięki któremu przeczyszczona została skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami i jak na razie silnik zapala, działa i nawet obroty są równiutkie jak w zegarku.

Czekam jeszcze na uszczelnienie pompy i mam nadzieję, ze skończą się problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.