pedroz Napisano 26 Marca 2014 Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 Koledzy, Od jakiegoś czasu mam mały problem z wycieraczkami w moim Chevrolecie Evanda. A właściwie dwa problemy. Pierwszy, upierdliwy, wycieraczki po ich wyłączeniu nie wracają na swoją pozycję, tylko zatrzymują się trochę za wysoko (nie chowają się do końca). o jeździe przy większej prędkości nawet nie wspominam bo wtedy zatrzymują sie w połowie szyby, ale to jestem w stanie zrozumiec z uwagi na pęd powietrza. drugi problem to to, że wycieraczki w pozycji auto, wolno, średnio czy szybko działają jak chcą, raz machną raz nie - w skrócie, brak regularnej pracy. Czy wiecie czym może być to spowodowane i jak się tego pozbyć? z góry dziękuję pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedroz Napisano 26 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 w ramach ścisłości, jak pisałem o położeniu auto, wolno itp. chodzi mi o to ręczne ustawianie (przepraszam ale bladego pojęcia nie mam jak to nazwać). postaram się wyjasnić łopatologicznie, gdyż inaczej nie potrafię - dolne położenie wajchy to wycieraczki wyłączone, drugie położenie od dołu to tryb w którym można wybrac program, własnie to auto, wolno średnio itp. no i 2 kolejne ułożenia wajchy to wolno i szybko. mi chodzi o ten drugi od dołu, gdzie wybiera się te tryby. mam nadzieje, że nie skołowałem Was tym wpisem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mapa Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Jeśli jest jak w Epice to : -OFF: System wyłączony - Położenie domyślne. -INT: Praca przerywana (częstotliwość pracy wybiera się, obracając końcówkę przełącznika w górę lub w dół) - Dźwignia do góry o jeden poziom. -LO: Praca ciągła, niska częstotliwość - Dźwignia do góry o dwa poziomy. -HI: Praca ciągła, wysoka częstotliwość - Dźwignia do góry o trzy poziomy. A przy automatycznej pracy wycieraczek sterowanej czujnikiem deszczu można regulować prędkość wycierania (pokrętło). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedroz Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 No to jest podobnie u mnie. z tym że nie pracuje to tak jak powinno. i własnie o to chodzi, czy wiecie czemu tak jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek3 Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 > Czy wiecie czym może być to spowodowane i jak się tego pozbyć? > z góry dziękuję > pozdrawiam Moim zdaniem zacierają się sworznie do których przykręcone są ramiona wycieraczek, mechaniczny opór sworzni powoduje niewłaściwe działanie wycieraczek. Aby to sprawdzić należałoby odpiąć mechanizm wycieraczek od silnika i sprawdzić czy lekko chodzi. Jeśli będzie ciężko chodził to trzeba wymontować mechanizm wycieraczek, wyjąć sworznie, wyczyścić i przesmarować i powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pedroz Napisano 27 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 dzięki za radę, na pewno to sprawdzę. a czy ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Przychylam się do teorii Marka. Mam to samo z tylną wycieraczką w lacetti (zatrzymywała się w pionie, wracała jak "pomogłem" jej ręką). Na razie psiknąłem smar w sprayu w sworzeń i ruszyła, ale pewnie będę musiał rozebrać to i dokładnie wyczyśćić z rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danceagent Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 Opiszę drugi problem - funkcja auto to niestety mankament. Przynajmniej w Epice - zbyt długa reakcja na intensywność opadów - wycieraczki potrafiły skrajnie, albo szorować na pełnej pycie bo ledwo zamżonej szybie, albo budziły się za późno przy intensywnym deszczu. Jedyne auto, w którym funkcja auto działa IDEALNIE to był Peugeot 407 - nigdy nie musiałem sam reagować. Powaga! No i był kolejny plus - jak zostawiłem wycieraczki w pozycji AUTO to NIE szorowały raz na sucho po szybie przy odpaleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 27 Marca 2014 Udostępnij Napisano 27 Marca 2014 No mnie też trochę denerwuje to, że jak zostawię na auto i zapomnę wyłączyć to po odpaleniu szorują na sucho. Efektu szorowania "na pełnej pycie" przy mżawce nie zaobserwowałem. Reakcja na większy deszcz rzeczywiście bywa za wolna, a tym bardziej np na ochlapanie wodą z kałuży przez inne auto - wtedy ratuje tylko włączenie ręczne wycieraczek. W normalnym deszczu jednak sobie radzą na 'auto'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.