Skocz do zawartości

Mały test- BMW i3


koyotee

Rekomendowane odpowiedzi

> Stawki OC za elektryka są minimalne, a w niektórych ubezpieczalniach (PZU i Allianz jak dobrze

> pamiętam) jest jeszcze dodatkowa zniżka i wychodzi groszowa sprawa za rok.

Sprawdziłeś czy słyszałeś? Ubezpieczyciele EV przeważnie nie mają w tabelach a to oznacza kłopoty bo albo odmawiają ubezpieczenia (OC im odmówić nie wolno) albo biorą tzw stawkę podstawową która dla Wwy w przypadku AXA wynosi około 5000pln.

> Nie wiem, jak w Warszawie, ale na pewno Kraków, Katowice, Tarnów, Szczecin, Toruń, nie kasują za

> parkowanie. Takich miast będzie przybywać.

W Krakowie faktycznie są specjalne miejsca i są okupowane przez Melexy. W Wwie nie ma nic i z tego co słyszałem póki HGW rządzi to nic nie będzie.

> A w normalnych autach jest inaczej? Od lat obserwuję w pracy, że tarcze hamulcowe to przeważnie się

> wymienia, bo korodują. Przeciętny wiek, to 2 lata.

Nigdy nie wymieniałem tarcz w swoim aucie z powodu korozji tylko zawsze zużycia.

> Zobacz ile dzisiaj kosztuje 10-cio letni Prius. Do tanich nie należy, a to tylko hybryda paląca 6

> l/100.

Nie porównujemy hybrydy i EV bo to inna bajka.

> A te zimy u nas ostatnio to uuuu... tydzień mrozu i tydzień śniegu. Ogrzewanie w aucie już od

> miesiąca mam ustawione na LOW.

Ja też. Co nie zmienia faktu że w temp. poniżej +5C ogrzewanie kabiny jest niezbędne przynajmniej żeby szyby nie parowały. Pojemność aku jest podawana dla temp. +20C. Wystarczy że będzie w okolicach zera i podawane zasięgi są nierealne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłeś czy słyszałeś? Ubezpieczyciele EV przeważnie nie mają w tabelach a to oznacza kłopoty

> bo albo odmawiają ubezpieczenia (OC im odmówić nie wolno) albo biorą tzw stawkę podstawową

> która dla Wwy w przypadku AXA wynosi około 5000pln.

> W Krakowie faktycznie są specjalne miejsca i są okupowane przez Melexy. W Wwie nie ma nic i z tego

> co słyszałem póki HGW rządzi to nic nie będzie.

> Nigdy nie wymieniałem tarcz w swoim aucie z powodu korozji tylko zawsze zużycia.

> Nie porównujemy hybrydy i EV bo to inna bajka.

> Ja też. Co nie zmienia faktu że w temp. poniżej +5C ogrzewanie kabiny jest niezbędne przynajmniej

> żeby szyby nie parowały. Pojemność aku jest podawana dla temp. +20C. Wystarczy że będzie w

> okolicach zera i podawane zasięgi są nierealne.

Niekoniecznie. Akumulator w czasie pracy szybko się rozgrzeje i odzyska pojemność, a niska temp zewnętrzna uskuteczni jedynie układ chłodzenia, który będzie mógł pracować z mniejszą wydajnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I wykorzystywane do ogrzewania jak w samochodzie spalinowym.

No właśnie przeważnie nie bo podczas normalnej jazdy miejskiej ilość tej energii jest niewystarczająca. Przy temp. powietrza w okolicach zera i poniżej aku jeszcze dodatkowo trzeba dogrzewać mimo że grzeje regulator, przetwornica i silnik (jeśli chłodzony cieczą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie przeważnie nie bo podczas normalnej jazdy miejskiej ilość tej energii jest

> niewystarczająca. Przy temp. powietrza w okolicach zera i poniżej aku jeszcze dodatkowo trzeba

> dogrzewać mimo że grzeje regulator, przetwornica i silnik (jeśli chłodzony cieczą).

No to w zimie zasięg będzie mniejszy. I co z tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie. Akumulator w czasie pracy szybko się rozgrzeje i odzyska pojemność, a niska temp

> zewnętrzna uskuteczni jedynie układ chłodzenia, który będzie mógł pracować z mniejszą

> wydajnością.

Fajnie się dyskutuje z teoretykiem hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to w zimie zasięg będzie mniejszy. I co z tego.

Jak ktoś robi dziennie 20km to nic. Jak dojeżdża ze wsi do miasta np. 50km to może się okazać że po drodze prąd się skończy. A czy tylko zasięg będzie mniejszy? Spadną osiągi a zużycie prądu na 100km wzrośnie nawet 2 razy czyli będzie około 20pln/100km a za tyle to już na LPG można jeździć bez ograniczeń zasięgu bo stacji w bród.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I wykorzystywane do ogrzewania jak w samochodzie spalinowym.

Tutaj nie.

Pod maską są dwa zbiorniczki płynu chłodniczego. Jeden do ogrzewania wnętrza, drugi do chłodzenia układów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozładowanie litówek poniżej pewnego poziomu napięcia to dla nich śmierć. Nie ma takich aku gdzie

> można wykorzystać 100% pojemności dlatego wyżej pisałem że nie wiem czy podawana katalogowa

> pojemność to nominalna czy użytkowa.

> Kilka lat wytrzymają ale kupując auto używane nie będziesz miał jak sprawdzić ich sprawności.

> Pojeździsz trochę i może się okazać że jedno ogniwo niedomaga.

Będę mógł sprawdzić w prosty sposób. W serwisie BMW.

Pakiety można wymieniać pojedynczo. Jeden kosztuje na razie 1500E. Jest ich 8, każdy pakiet po 12 ogniw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żeby szyby nie parowały. Pojemność aku jest podawana dla temp. +20C. Wystarczy że będzie w

> okolicach zera i podawane zasięgi są nierealne.

Jeździłem wczoraj cały dzień tym samochodem. Nie wiem jaka była temperatura ale na pewno nie 20 stopni.

Jeździłem wykorzystując osiągi na maxa. Przyspieszanie, hamowanie do zera, używanie gazu w systemie 0-1. Oczywiście na najmniej ekonomicznych ustawieniach, z głośną muzyką, zabawa wyświetlaczami, klima w trybie auto.

Na początku jazdy akumulatory były naładowane na coś około 80% i wskazywało, że mogę w trybie eko zrobić 120km.

Przejechane jakieś 40km pełnym ogniem, zostało pod koniec dnia jeszcze 40 km do przejechania według wskazań komputera. Nie jestem w stanie tak agresywnie codziennie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I pół pensji pooooooooszło

Na pewno mniej niż na paliwo.

Jeśli Toost robi 100km na tydzień to wychodzi mu na miesiąc około 50zł na ładowanie samochodu.

Dla przykładu karta miejska kosztuje 2x tyle hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Będę mógł sprawdzić w prosty sposób. W serwisie BMW.

Wszystkie serwisy BMW będą obsługiwać EV? Wątpię.

Wyobraź sobie że auto które chcesz kupić stoi w Zamościu. Najbliższe ASO BMW jest w Lublinie, ale nie ma autoryzacji na EV więc zostaje laweta do Warszawy. Tam okazuje się, że jednak jest problem z aku i auta nie kupujesz. Jesteś w plecy 2x laweta + diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> widzisz... co do teoretyzowania to chyba nie jeździłeś i3

Dlatego nie wypowiadam się jak się nim jeździ a jedynie na temat spraw technicznych związanych z eksploatacją EV. Prawa fizyki tak samo działają zarówno w i3 jak i w Leafie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem wczoraj cały dzień tym samochodem. Nie wiem jaka była temperatura ale na pewno nie 20

> stopni.

Było w połowie dnia +16C. Teraz walnij się o tak mlot.gif, przeczytaj jeszcze raz o jakich temp. pisałem i zastanów się dlaczego odpowiadasz zupełnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden pakiet coś około 1500E. Jest ich 8.

12tys EUR. Well z 10 lat powinny pociagnac zeby sie to jakos oplacalo.

Na 5 lat jest gwarancja - o ile nie ma tam wylaczenia na aku, ale znajac BMW to nie powinno.

Pozyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12tys EUR. Well z 10 lat powinny pociagnac zeby sie to jakos oplacalo.

> Na 5 lat jest gwarancja - o ile nie ma tam wylaczenia na aku, ale znajac BMW to nie powinno.

> Pozyjemy zobaczymy.

gwarancja na baterie jest 8 lat.

przewidywany cykl życia 20 lat. Ale strzelam, że po tych 20 latach to zasięg będzie już nie do zniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na pewno mniej niż na paliwo.

> Jeśli Toost robi 100km na tydzień to wychodzi mu na miesiąc około 50zł na ładowanie samochodu.

Jakoś więcej. Spalam miesięcznie na dojazdy cały bak za 270zł.

Na szczęście firma dopłaca na dojazdy ok 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wszystkie serwisy BMW będą obsługiwać EV? Wątpię.

> Wyobraź sobie że auto które chcesz kupić stoi w Zamościu. Najbliższe ASO BMW jest w Lublinie, ale

> nie ma autoryzacji na EV więc zostaje laweta do Warszawy. Tam okazuje się, że jednak jest

> problem z aku i auta nie kupujesz. Jesteś w plecy 2x laweta + diagnostyka.

A jeśli samochód stoi w Warszawie w aso, które obsługuje EV i nie ma problemu z aku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś robi dziennie 20km to nic.

No właśnie

> Jak dojeżdża ze wsi do miasta np. 50km to może się okazać że po

> drodze prąd się skończy. A czy tylko zasięg będzie mniejszy? Spadną osiągi a zużycie prądu na

> 100km wzrośnie nawet 2 razy czyli będzie około 20pln/100km a za tyle to już na LPG można

> jeździć bez ograniczeń zasięgu bo stacji w bród.

Jak ktoś jeździ dziennie 100k to będzie musiał poczekać na samochód z napędem atomowym.

póki co rozmawiamy o pierdzikółkach do jazdy wokół komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jeśli samochód stoi w Warszawie w aso, które obsługuje EV i nie ma problemu z aku?

Odpowiadałem na argument że sprawdzenie aku jest proste. Kupienie nowego auta z gwarancją jest jeszcze prostsze. I tak to osiągnęliśmy poziom nonsensu crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadałem na argument że sprawdzenie aku jest proste. Kupienie nowego auta z gwarancją jest

> jeszcze prostsze. I tak to osiągnęliśmy poziom nonsensu

Nie nonsensu tylko zapędziliśmy się w kozi róg.

Jak by nie dyskutować elektryków jest coraz więcej i za pare lat będą coraz bardziej popularne. A jak rozbuduje się infrastruktura do ładowania elektryki polecą lawinowo.

Napęd elektryczny jest wydajniejszy, skuteczniejszy i wygodniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak ktoś jeździ dziennie 100k to będzie musiał poczekać na samochód z napędem atomowym.

> póki co rozmawiamy o pierdzikółkach do jazdy wokół komina.

Bzdura. Właśnie takim ludziom dojeżdżającym do pracy ze wsi do miasta EV najbardziej się kalkulują a takich osób jest całkiem sporo. Sam przez wiele lat robiłem codziennie na dojazdy do pracy 80-90km, a znam kogoś kto robi codziennie 260km! Im większy zasięg samochodu tym większa ilość ludzi których wymagania spełnia samochód. Jak będzie zabudowany napęd atomowy to nie będzie w ogóle tematu zasięgu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gwarancja na baterie jest 8 lat.

> przewidywany cykl życia 20 lat. Ale strzelam, że po tych 20 latach to zasięg będzie już nie do

> zniesienia.

czyli ok- i tak malo kto bedzie jezdzic dluzej niz leasing czyli te 4 lata powiedzmy. Sprzedajac nowy wlasciciel jest zabezpieczony na kolejne 4 lata wiec super model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie

> Jak ktoś jeździ dziennie 100k to będzie musiał poczekać na samochód z napędem atomowym.

> póki co rozmawiamy o pierdzikółkach do jazdy wokół komina.

Ale to właśnie jest samochód, którym spokojnie robimy 100km dziennie.

Na noc tak czy inaczej ładujesz.

A jeśli dojeżdżasz spod miasta do miasta te 50km to raczej mieszkasz w domu. I raczej masz garaż. A więc ciepłe auto, dobre warunki do ładowania i utrzymywania baterii w odpowiednim środowisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli ok- i tak malo kto bedzie jezdzic dluzej niz leasing czyli te 4 lata powiedzmy. Sprzedajac

> nowy wlasciciel jest zabezpieczony na kolejne 4 lata wiec super model.

I tak wygląda podejście większości zainteresowanych tym samochodem.

Liczą leasing na 4 lata i całkowity koszt utrzymania przez ten okres.

I wychodzi już nieźle w porównaniu z takim BMW serii 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odpowiadałem na argument że sprawdzenie aku jest proste. Kupienie nowego auta z gwarancją jest

> jeszcze prostsze. I tak to osiągnęliśmy poziom nonsensu

komplikujesz temat niepotrzebnie.

Bierzesz używanego elektryka na jazdę testową, prosisz wsześniej o pełne naładowanie aku i sprawdzasz jak zmienia sie zasięg w porównaniu do tego ile rzeczywiście przejechałeś.

Proste.

Poza tym w opcjach komputera chyba masz możliwość sprawdzenia samodzielnie stanu zużycia baterii. Koleś w salonie jakoś się tym bawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale to właśnie jest samochód, którym spokojnie robimy 100km dziennie.

> Na noc tak czy inaczej ładujesz.

> A jeśli dojeżdżasz spod miasta do miasta te 50km to raczej mieszkasz w domu. I raczej masz garaż. A

> więc ciepłe auto, dobre warunki do ładowania i utrzymywania baterii w odpowiednim środowisku.

Ale wtedy lepszy Nissan Leaf - nie wozisz ze sobą niepotrzebnego silnika spalinowego i benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bzdura. Właśnie takim ludziom dojeżdżającym do pracy ze wsi do miasta EV najbardziej się kalkulują

> a takich osób jest całkiem sporo. Sam przez wiele lat robiłem codziennie na dojazdy do pracy

> 80-90km, a znam kogoś kto robi codziennie 260km! Im większy zasięg samochodu tym większa ilość

> ludzi których wymagania spełnia samochód. Jak będzie zabudowany napęd atomowy to nie będzie w

> ogóle tematu zasięgu

Jeśli mieszkasz sobie w domku pod Radomiem a pracujesz w nowoczesnym biurowcu koło Galerii Mokotów (z punktami ładowania na ścianie) jesteś w stanie używać auta elektrycznego na dojazdy. No bo przecież spokojnie zrobisz 100km a z dobrego punktu ładowania w garażu podziemnym do godzin obiadowych masz już naładowanego bzyka.

Porównując to nawet z oszczędnym dieslem spalającym w tym trybie 5l na setkę okazuje się, że różnica w koszcie samego zasilania tych aut po pierwszym roku jest około 10 000PLN na korzyść elektryka (nawet jeśli płacimy w firmie za prąd).

Żeby kupić diesla o podobnych osiągach musimy sie rozglądać za BMW 120D, które kosztuje coś ponad 100 000zł.

Łatwo policzyć, że zakup elektryka zwraca się w takim wypadku po 4-5 latach licząc koszt samego paliwa/elektryczności. i to jest okres gwarancji. A koszt serwisu i napraw? Coś mi się wydaje, że już 3 lata zrobi przewagę dla auta elektrycznego.

Niestety.... całość wyliczeń nam się wykłada na łopatki jeśli musimy raz na jakiś czas przejechać do Krakowa. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale wtedy lepszy Nissan Leaf - nie wozisz ze sobą niepotrzebnego silnika spalinowego i benzyny.

W i3 silnik spalinowy jest tylko w drogiej opcji. I jest niepotrzebny bo w pełni elektryczny pojazd robi 160km na ładowaniu bez oszczędzania na klimatyzacji i systemie audio Harman-Kardon.

ogólnie dokupowanie tej spalinowej ładowarki jest moim zdaniem bez sensu bo wtedy to już lepiej porządną hybrydę kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ufffff

> BTW. U mnie taki elektryk by się idealnie spisał jako drugie auto, 2x 25 km dziennie.

> Czekam, aż stanieją

Ja czekam na zasięg 300km na samym elektryku.

To mi da swobodny dojazd po słoiki na jednym ładowaniu. palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja czekam na zasięg 300km na samym elektryku.

> To mi da swobodny dojazd po słoiki na jednym ładowaniu.

Ja czekam, aż auta na słoiki będą tańsze... W Radomiu pakuję pięć (gołąbki, bigosik i trzy razy ogórki kiszone), i cała Poooolska moja grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli mieszkasz sobie w domku pod Radomiem a pracujesz w nowoczesnym biurowcu koło Galerii Mokotów

> (z punktami ładowania na ścianie) jesteś w stanie używać auta elektrycznego na dojazdy. No bo

> przecież spokojnie zrobisz 100km a z dobrego punktu ładowania w garażu podziemnym do godzin

> obiadowych masz już naładowanego bzyka.

> Porównując to nawet z oszczędnym dieslem spalającym w tym trybie 5l na setkę okazuje się, że

> różnica w koszcie samego zasilania tych aut po pierwszym roku jest około 10 000PLN na korzyść

> elektryka (nawet jeśli płacimy w firmie za prąd).

> Żeby kupić diesla o podobnych osiągach musimy sie rozglądać za BMW 120D, które kosztuje coś ponad

> 100 000zł.

> Łatwo policzyć, że zakup elektryka zwraca się w takim wypadku po 4-5 latach licząc koszt samego

> paliwa/elektryczności. i to jest okres gwarancji. A koszt serwisu i napraw? Coś mi się wydaje,

> że już 3 lata zrobi przewagę dla auta elektrycznego.

> Niestety.... całość wyliczeń nam się wykłada na łopatki jeśli musimy raz na jakiś czas przejechać

> do Krakowa.

I o to właśnie chodzi że zmiennych jest kilkanaście i trudno wszystkie przypadki omawiać bo jeden może ładować w pracy, inny tylko w domu a ktoś inny ani tu ani tu wink.gif

BMW 120d 5D z pakietem serwisowym podstawowym na 5 lat/100kkm zaczyna się od 115900pln. BMW i3 ma pakiet podstawowy 5 lat/60kkm i cenę od 146400pln. To kupując i3 jesteśmy na start 30500pln w plecy. Licząc ON po 5.50pln i zużycie 5L/100km za różnicę w cenie możemy przejechać około 111kkm niejako "za darmo". Na tym samym dystansie w i3 dołożymy jeszcze około 11100pln za prąd. Jak ktoś ma ochotę to może policzyć po jakim przebiegu koszt użytkowania 120d i i3 się wyrówna.

Moim zdaniem jednak nawet jakby to i3 kosztowało tyle samo co podane za przykład 120d to i tak całą kalkulację rozwalałyby 2 rzeczy. Pierwsza to dużo większa utrata wartości w przypadku i3 jako samochodu "niepełnowartościowego" że tak powiem. Druga to na pewno wyższe koszty ubezpieczenia AC ze względu na konstrukcję nadwozia (może nie przy ubezpieczaniu pierwszy raz w salonie ale później).

Jestem zdecydowanym zwolennikiem EV, ale tak jak już napisałem póki co są to zabawki dla hobbystów albo ludzi bogatych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, jak w Warszawie, ale na pewno Kraków, Katowice, Tarnów, Szczecin, Toruń, nie kasują za

> parkowanie. Takich miast będzie przybywać.

Ciekawe, nie słyszałem o tym (co nie oznacza, że tak nie jest). Zastanawiam się jak kontrolerzy w strefie rozpoznają auta elektryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawe, nie słyszałem o tym (co nie oznacza, że tak nie jest). Zastanawiam się jak kontrolerzy w

> strefie rozpoznają auta elektryczne.

nie muszą.

Idziesz do ZDM, dostajesz plakietkę wklejaną za szybę i masz "abonament" za darmo albo za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.