MirekD Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 jak już sie rozwodziłem mam problem ze świecami żarowymi a dokładniej z fajlem który sie pojawia po "czeku" na wyświetlaczu. - sprawdziłem świece ( w pierwszym podejściu do tematu, pisałem o tym), - zainteresowałem sie przekaźnikiem, sprawdziłem, na wszelki wypadek wymieniłem, bez zmian, - dziś sprawdziłem po wtyczce od przekaźnika do świec i.... mam cię !!!! 3 cylinder nie ma przewodzenia, wymiana świecy (to w moment 5 miut góra, 15 zatknięcie przewodu na świecę i trochę w "kuchennej łacinie", poskładałem, procedura odpalenia 3 x przeprowadzona i dalej jest dupa, fajl i spirala sie świeci. auto odpala bez problemu, nie dymi ani na biało, ani na szaro, ani na czarno ( no może troche jak depne w podłoge na 2 biegu), nie ważne czy po nocy czy zaraz po pali za przekreceniem kluczyka, już tyle razy tam grzebałem ,że plastiki na rurkach paliwa zaczynają sie obłamywać a problem jest, elektryk sie po łbie drapie i snuje teorie z kosmosu (w innym wątku, o dodatkowym podgrzewaczu płynu ch łodzącego ) wszystkie rady Kolegów zastosowałem i jest, było o.k. dwa lata temu padła jedna świeca, ale wymieniłem wszystkie na Febi i było dobrze, teraz już nie mam pomysłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Czekaj czekaj, czegos tu nie rozumiem. Ostatnio pisales, ze sprawdziles swiece i kazda miala cos kolo 1ohma, zasugerowalem zebys przemierzyl rezystancje po wiazce od przekaznika i piszesz wyzej ze na 3 cylindrze nie ma przejscia co wskazuje na uszkodzona wiazke a Ty piszesz, ze wymieniles swiece. Wynika z tego, ze powinuenes skupic sie na wymianie wiazki a nie swiecy. Cos pokrecilem czy nie zrozumialem Wydaje mi sie ze tu masz problem. A przy okazji to u mnie fail od swiec sam nie nie znika po n-tym odpaleniu tylko trzeba kasowac fes/mes. Juz dwa razy przechodzikem ten temat i zawsze tak bylo choc wiem, ze niektore body inaczej dzialaja i blad znika po 3 odpaleniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Czekaj czekaj, czegos tu nie rozumiem. Ostatnio pisales, ze sprawdziles swiece i kazda miala cos > kolo 1ohma, zasugerowalem zebys przemierzyl rezystancje po wiazce od przekaznika i piszesz > wyzej ze na 3 cylindrze nie ma przejscia co wskazuje na uszkodzona wiazke a Ty piszesz, ze > wymieniles swiece. trochę zamąciłem, za pierwszym razem wykręcone wszystkie świece sprawdzałem omomierzem i miały 1,4 ohma, podłączone do aku zaświecily ładnie na czerwono. dopadłem przekaźnik i wymieniłem - bez zmian fajl. dziś wypiąłem wtyczke i sprawdzam po wiązce zakładajac że sprawna i wychodzi że 3'cia świeca ma 0 ohmów, wymieniam i sprawdzam po wiązce, jest opór 1,4 (więc wiązka jest o.k.) wniosek: w miedzyczasie świeca się sfajczyła > Wynika z tego, ze powinuenes skupic sie na wymianie wiazki a nie swiecy. jak wyżej wyszło,że wiązka przewodzi. > Cos pokrecilem czy nie zrozumialem ja mamieszałem w opisie, > Wydaje mi sie ze tu masz problem. A przy okazji to u mnie fail od swiec sam nie nie znika po n-tym > odpaleniu tylko trzeba kasowac fes/mes. Juz dwa razy przechodzikem ten temat i zawsze tak bylo > choc wiem, ze niektore body inaczej dzialaja i blad znika po 3 odpaleniu. u mnie tak było za pierwszym razem gdy padła świeca na 4 cylindrze, po wymianie znikł fajl za 3'cim odpaleniem, wyślę na egzaminer niech kasują, zobaczę co dalej, ale brak mi pomysłów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Jak ma 0 ohm to jest dobrze. Jakby miala przerwe to wtedy jest padnieta. Sprawdz jeszcze podrzewacz paliwa w podstawie filtra paliwa. Boczna wtyczka na filtrze. Nie pamietam ile powinny miec ohm rezystory ktore de facto podrzewaj rope ale moge to sprawdzic, chyba ze ktos bedzie mial stilona niedaleko i pomierzy. Jakby to padlo to trzeba wymienic podstawe filtra. Oczywiscie nie wspominam o przeczyszczeniu wszystkich stykow obwodu swiec bovto chyba oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Jak ma 0 ohm to jest dobrze. Jakby miala przerwe to wtedy jest padnieta. podpięłem pod aku i sie nie zaczerwieniła > Sprawdz jeszcze podrzewacz paliwa w podstawie filtra paliwa. Boczna wtyczka na filtrze. Nie > pamietam ile powinny miec ohm rezystory ktore de facto podrzewaj rope ale moge to sprawdzic, > chyba ze ktos bedzie mial stilona niedaleko i pomierzy. Jakby to padlo to trzeba wymienic > podstawe filtra. Oczywiscie nie wspominam o przeczyszczeniu wszystkich stykow obwodu swiec > bovto chyba oczywiste. czyszczone to podgrzewacz generuje fajla ? może to dobry ślad, choc dziś ciurkało mi ciepłym jak odpinałem rurki od filtra, która wtyczka, są dwie, węższa i szersza. może teoria elektryka z podgrzewaniem ma sens ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 tak czytam ten wątek i zastanawiam się nad jedną rzeczą, a co z tą świecą którą włożyłeś w miejsce tej nie grzejącej? Czy ona dalej sprawna czy znów ją coś dopadło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > tak czytam ten wątek i zastanawiam się nad jedną rzeczą, a co z tą świecą którą włożyłeś w miejsce > tej nie grzejącej? Czy ona dalej sprawna czy znów ją coś dopadło? wygląda,że grzeje a zresztą kto ja już tam wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 to sprawdź ją i daj znać, bo wedle tego co piszesz to problem może leżeć po stronie instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > która wtyczka, są > dwie, węższa i szersza. Tutaj więcej o tym podgrzewaczu KLIK Jeśli tak jak piszesz świeca nie grzała po podłączeniu na krótko i wymieniłeś na dobrą, to pierwsze co zrób to wykasuj błąd z ecu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 28 Marca 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 > Tutaj więcej o tym podgrzewaczu KLIK > Jeśli tak jak piszesz świeca nie grzała po podłączeniu na krótko i wymieniłeś na dobrą, to pierwsze > co zrób to wykasuj błąd z ecu. dzięki przeanalizuję jutro na widno, mój błąd to: kod usterki P0380 tu znalazłem opis i zrobiłem jak piszą P0380 ale buba jest nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 a moze problem tkwi w ecu? jezeli masz okazje podmienic podmien i sprawdz,,, zasada dzialania jest prosta> ecu wysyla sygnal do pogrzewacza, gdy ten nagrzeje swiece wysyla sygnal o nagrzanych swiecach do ecu, jezeli ten nie zareaguje na sygnal z podgrzewacza bedzie to skutkowac bledami...obstawiam ze ecu cos nie teges;/ ale to tylko sugestia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 świece nowe => sprawne, wiązka sprawdzona => sprawna, przekaźnik => sprawny, błąd nadal jest, ciągle ten sam P0380 i jeszcze na dodatek jedna stara "żarówa" wpadła mi w zakamarek pod osłoną pompy "WC" i za nic nie idzie jej wydłubać pali od strzała, nie dymi, nie szarpie, nie "kuleje" na wolnych obrotach. ..uj wie o co biega, pierwszy poważny problem po 13 latach chyba czas na "żyletki" oddać, choć szkoda. Chańba Stilonowi !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > świece nowe =wiązka sprawdzona =przekaźnik = > błąd nadal jest, ciągle ten sam P0380 > i jeszcze na dodatek jedna stara "żarówa" wpadła mi w zakamarek pod osłoną pompy "WC" i za nic > nie idzie jej wydłubać > pali od strzała, nie dymi, nie szarpie, nie "kuleje" na wolnych obrotach. > ..uj wie o co biega, pierwszy poważny problem po 13 latach > chyba czas na "żyletki" oddać, choć szkoda. > Chańba Stilonowi !! nie masz gdzieś "zminego lutu" mierzysz/sprawdzasz jest ok - podpinasz pojawia się bajzel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > świece nowe =wiązka sprawdzona =przekaźnik = Jeśli na 100% jesteś tego pewien to pozostaje ecu lub po prostu spróbuj z innymi świecami. Może te które obecnie masz mają zbyt duży opór. Ja osobiście jeżdżę na Magneti Marelli (25zł/szt) i są ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > Jeśli na 100% jesteś tego pewien to pozostaje ecu lub po prostu spróbuj z innymi świecami. Może te > które obecnie masz mają zbyt duży opór. Ja osobiście jeżdżę na Magneti Marelli (25zł/szt) i są > ok. Beru po 7 dych za sztuke, nówki podniosłem 4 krotnie wartość "padaki". pozostaje ecu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > nie masz gdzieś "zminego lutu" > mierzysz/sprawdzasz jest ok - podpinasz pojawia się bajzel? pojawiło sie bez "ostrzeżenia" z dnia na dzień, tak jakby świeca się "wyświeciła" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > pojawiło sie bez "ostrzeżenia" z dnia na dzień, tak jakby świeca się "wyświeciła" a jak motor ciepły to też wali failurem? czy tylko wtedy gdy ma grzać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirekD Napisano 7 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > a jak motor ciepły to też wali failurem? czy tylko wtedy gdy ma grzać? przekręcam kuczyk, zaczyna grzać i gaśnie po ok 3-4 sek, mija ok 5 sekund od startu silnika i wywala fajla o błędzie podgrzewania, świeci około 30 sekund i gaśnie. co rozruch to samo, na zimno czy ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 7 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2014 > przekręcam kuczyk, zaczyna grzać i gaśnie po ok 3-4 sek, mija ok 5 sekund od startu silnika i > wywala fajla o błędzie podgrzewania, świeci około 30 sekund i gaśnie. co rozruch to samo, na > zimno czy ciepło. No to chyba jednak ECU, u mnie jedna świeczka nie grzeje to błąd wywali tylko gdy ECU wyślę sygnał że ma grzać. Jak motor jest ciepły to kontrolka zapali się na sekundę i gaśnie i później żadnych błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.