Skocz do zawartości

Faktyczna różnica w spalaniu "jedynek"


Keryp_

Rekomendowane odpowiedzi

w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d.

Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja

> starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie

> energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w

> E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien

> palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w

> cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz

> policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d.

> Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Mam ofertę na ~5kzł różnicy między 116i a 116d. hmm.gif

Tyle, że 116d może być ciut słaby. icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja

> starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie

> energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w

> E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien

> palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w

> cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz

> policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d.

> Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym.

Silnik montowany w obecnie sprzedawanych F2x 114i / 116i / 118i to 1.6T produkcji PSA i nie ma nic wspolnego z tym co bylo wczesniej montowane w E8x.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik montowany w obecnie sprzedawanych F2x 114i / 116i / 118i to 1.6T produkcji PSA i nie ma nic

> wspolnego z tym co bylo wczesniej montowane w E8x.

no właśnie dość wysoki moment obrotowy jak na zwykłe 1.6 mi nie pasował w danych technicznych.

zatem to pewnie i ten sam silnik co w Focusie 1.6 Ecoboost, nie myle się? Jeśli tak to myśle, ze spokojnie wersję benzynową mozna brać pod uwage. Ponoć średnio pali ok 8 l/100 co jak na silnik benzynowy jest dla mnie do przyjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ofertę na ~5kzł różnicy między 116i a 116d.

> Tyle, że 116d może być ciut słaby.

IMHO w przypadku nowych 1er trzeba byc duzym fanem silnikow diesla by sie na takowy zdecydowac.

Tymi doladowanymi motorami benzynowymi na codzien jezdzi sie zdecydowanie przyjemniej - wieksza kultura pracy i zakres uzytecznych obrotow oraz podobna elastycznosc. W przypadku 116i na ta chwile istnieja boxy zwiekszajace moc do ok. 175KM wiec jesli seria okazala by sie za slaba istnieje mozliwosc dolozenia troche koksu grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMHO w przypadku nowych 1er trzeba byc duzym fanem silnikow diesla by sie na takowy zdecydowac.

> Tymi doladowanymi motorami benzynowymi na codzien jezdzi sie zdecydowanie przyjemniej - wieksza

> kultura pracy i zakres uzytecznych obrotow oraz podobna elastycznosc. W przypadku 116i na ta

> chwile istnieja boxy zwiekszajace moc do ok. 175KM wiec jesli seria okazala by sie za slaba

> istnieje mozliwosc dolozenia troche koksu

O widzisz - celne spostrzeżenie! ok.gif

Nie wiedziałem, że to turbobenzyny.

NoPb dostaje dużego plusa. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie dość wysoki moment obrotowy jak na zwykłe 1.6 mi nie pasował w danych technicznych.

> zatem to pewnie i ten sam silnik co w Focusie 1.6 Ecoboost, nie myle się? Jeśli tak to myśle, ze

> spokojnie wersję benzynową mozna brać pod uwage. Ponoć średnio pali ok 8 l/100 co jak na

> silnik benzynowy jest dla mnie do przyjęcia

1.6 forda to nie jest 1.6 THP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O widzisz - celne spostrzeżenie!

> Nie wiedziałem, że to turbobenzyny.

> NoPb dostaje dużego plusa.

2.0d to okropny klekot. do tego BMW ma chorą tendencję do wymyślania spalania w katalogach... mi X3 ze start/stop w mieście paliło ponad 2 litry wiecej niż deklarują... przy czym moje miasto to takie miasto gdzie latam wisłostradą po 10 km, czyli łagodne miasto.

na dokładnie tych samych trasach latam moim 1.6 THP w p508 i pali to TYLKO ok 1 litra więcej... a przynajmniej "uszy nie krwawią" wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 116i vs. 116d vs. 118d - ktoś ma może doświadczenia?

> Producent podaje średnie 5.4/4.1/4.1, ale jak to się ma do praktyki?

> A może któryś z tych modeli ma jakieś wady dyskwalifikujące go na starcie?

Z wymienionych modeli mam wrazenie ze diesle beda bardziej upierdliwe w eksploatacji - glownie przez DPF.

Co do potencjalnych minusów F2x ogolnie - malo miejsca w srodku, srednia jakosc montazu , dyskusyjny komfort jazdy (opony RFT), precyzyjna aczkolwiek zalaczajaca biegi z wyraznym oporem skrzynia manualna, wysoka cena zakupu oraz ew. opcji dodatkowych.

Jesli chodzi o wyposazenie dodatkowe to IMO z rzeczy niezbędnych:

- klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape)

- halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane)

- sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze sterowaniem radia

- radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwania radia / komputeru pokladowego itp.) CHOĆ jeżeli mamy zamiar korzystac z dodatkowej dokładanej nawigacji wtedy takie dwa ekraniki obok siebie mogą troche średnio wyglądać

- deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (taki troche bajer dajacy dodatkowe informacje, ale ogolnie zwiekszajacy atrakcyjnosc deski / wnetrza)

- fotele sportowe (duzo wygodniejsze, lepsze trzymanie boczne)

- podlokietnik

Z rzeczy przydatnych:

- xenony

- tempomat (szczegolnie w polaczeniu z automatyczna skrzynia)

- pakiet dodatkowego oswietlenia

- czujniki parkowania

- alarm (przydatnosc zadna ale ubezpieczyciele czasem wymagaja 2 zabezpieczen przy pewnym pulapie cenowym auta)

Wiekszosc dodatkow sensowniej brac w pakietach niz osobno, z drugiej strony przyzwoite pakiety (np. Polski Plus i M pakiet) + kilka dodatkow i wychodzi > 30k PLN katalogowo w opcjach tongue.gif co IMO w przypadku 116i jest srednio rozsadne.

Wyzsze wersje (tak od 125i / 120d) maja troche wiecej dodatkow w standardzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z wymienionych modeli mam wrazenie ze diesle beda bardziej upierdliwe w eksploatacji - glownie

> przez DPF.

O, kolejna sprawa - nie pomyślałem o tym. ok.gif

Auto gł. do miasta.

> Co do potencjalnych minusów F2x ogolnie - malo miejsca w srodku, srednia jakosc montazu ,

> dyskusyjny komfort jazdy (opony RFT),

Musza być? blush.gif

> precyzyjna aczkolwiek zalaczajaca biegi z wyraznym

> oporem skrzynia manualna, wysoka cena zakupu oraz ew. opcji dodatkowych.

> Jesli chodzi o wyposazenie dodatkowe to IMO z rzeczy niezbędnych:

> - klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape)

Std ma manuala? icon_eek.gif

> - halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane)

> - sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze

> sterowaniem radia

> - radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwania radia / komputeru

> pokladowego itp.) CHOĆ jeżeli mamy zamiar korzystac z dodatkowej dokładanej nawigacji wtedy

> takie dwa ekraniki obok siebie mogą troche średnio wyglądać

Będzie navi bussines, czy jak to się zwie.

> - deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (taki troche bajer dajacy dodatkowe informacje, ale

> ogolnie zwiekszajacy atrakcyjnosc deski / wnetrza)

> - fotele sportowe (duzo wygodniejsze, lepsze trzymanie boczne)

> - podlokietnik

> Z rzeczy przydatnych:

> - xenony

> - tempomat (szczegolnie w polaczeniu z automatyczna skrzynia)

> - pakiet dodatkowego oswietlenia

> - czujniki parkowania

> - alarm (przydatnosc zadna ale ubezpieczyciele czasem wymagaja 2 zabezpieczen przy pewnym pulapie

> cenowym auta)

> Wiekszosc dodatkow sensowniej brac w pakietach niz osobno, z drugiej strony przyzwoite pakiety (np.

> Polski Plus i M pakiet) + kilka dodatkow i wychodzi Wyzsze wersje (tak od 125i / 120d) maja

> troche wiecej dodatkow w standardzie.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O, kolejna sprawa - nie pomyślałem o tym.

> Auto gł. do miasta.

W takim wypadku diesela definitywnie bym sobie darowal. Bedzie wieczny problem z przybywajaca iloscia rozrzedzonego oleju.

> Musza być?

W momencie zakupu tak (AFAIR zwykle opony maja tylko modele ///M a w ///M Performance np. M135i mozna zamowic jako opcja), natomiast potem mozesz spokojnie zmienic na zwykle.

> Std ma manuala?

Tak w przypadku wersji bez jakichkolwiek dodatkow / pakietow.

> Będzie navi bussines, czy jak to się zwie.

Przy nawigacji dochodzi kolejny bajer w postaci 'wskazników sportowych' smirk.gif

111111p.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.