Keryp_ Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 116i vs. 116d vs. 118d - ktoś ma może doświadczenia? Producent podaje średnie 5.4/4.1/4.1, ale jak to się ma do praktyki? A może któryś z tych modeli ma jakieś wady dyskwalifikujące go na starcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 8 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > 116i vs. 116d vs. 118d - ktoś ma może doświadczenia? Sprecyzuj najpierw czy chodzi o obecna (F2x) czy poprzednia (E8x) generacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 8 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2014 > Sprecyzuj najpierw czy chodzi o obecna (F2x) czy poprzednia (E8x) generacje. Nowe auta. Zastanawiam się, czy różnica w cenie zrekompensuje wyższe spalanie przez 3 lata? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d. Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja > starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie > energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w > E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien > palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w > cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz > policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d. > Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Mam ofertę na ~5kzł różnicy między 116i a 116d. Tyle, że 116d może być ciut słaby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > w przypadku podstawowego silnika benzynowego w jedynce to jest tam 1.6 pojemności. Pewnie ewolucja > starego 1.6 jeszcze z E87 z dodatkami obniżającymi spalanie: start&stop, odzyskiwanie > energii hamowania itd. Jeśli chodzi o ten silnik to mojej kuzynce to auto paliło 10 l/100 w > E87. Myśle, że cieżko byłoby w nowym aucie zejść teraz poniżej 8 l/100. A diesel powinien > palić 1,5-2 l mniej, czyli na każdym tysiącu kilometrów oszczędzasz ok 80-106 PLN, różnica w > cenie 116i i 116d to ok 8kPLN, zatem dopłata powinna zwrócić się po ok 80-100 kkm. Musisz > policzyć ile zrobisz przez 3 lata itd. Są też nieco tańsze i słabsze 114i i 114d. > Osobiście szukałbym innego auta z niedużym turbodoładowanym silnikiem benzynowym. Silnik montowany w obecnie sprzedawanych F2x 114i / 116i / 118i to 1.6T produkcji PSA i nie ma nic wspolnego z tym co bylo wczesniej montowane w E8x. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Silnik montowany w obecnie sprzedawanych F2x 114i / 116i / 118i to 1.6T produkcji PSA i nie ma nic > wspolnego z tym co bylo wczesniej montowane w E8x. no właśnie dość wysoki moment obrotowy jak na zwykłe 1.6 mi nie pasował w danych technicznych. zatem to pewnie i ten sam silnik co w Focusie 1.6 Ecoboost, nie myle się? Jeśli tak to myśle, ze spokojnie wersję benzynową mozna brać pod uwage. Ponoć średnio pali ok 8 l/100 co jak na silnik benzynowy jest dla mnie do przyjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Mam ofertę na ~5kzł różnicy między 116i a 116d. > Tyle, że 116d może być ciut słaby. IMHO w przypadku nowych 1er trzeba byc duzym fanem silnikow diesla by sie na takowy zdecydowac. Tymi doladowanymi motorami benzynowymi na codzien jezdzi sie zdecydowanie przyjemniej - wieksza kultura pracy i zakres uzytecznych obrotow oraz podobna elastycznosc. W przypadku 116i na ta chwile istnieja boxy zwiekszajace moc do ok. 175KM wiec jesli seria okazala by sie za slaba istnieje mozliwosc dolozenia troche koksu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > IMHO w przypadku nowych 1er trzeba byc duzym fanem silnikow diesla by sie na takowy zdecydowac. > Tymi doladowanymi motorami benzynowymi na codzien jezdzi sie zdecydowanie przyjemniej - wieksza > kultura pracy i zakres uzytecznych obrotow oraz podobna elastycznosc. W przypadku 116i na ta > chwile istnieja boxy zwiekszajace moc do ok. 175KM wiec jesli seria okazala by sie za slaba > istnieje mozliwosc dolozenia troche koksu O widzisz - celne spostrzeżenie! Nie wiedziałem, że to turbobenzyny. NoPb dostaje dużego plusa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > no właśnie dość wysoki moment obrotowy jak na zwykłe 1.6 mi nie pasował w danych technicznych. > zatem to pewnie i ten sam silnik co w Focusie 1.6 Ecoboost, nie myle się? Jeśli tak to myśle, ze > spokojnie wersję benzynową mozna brać pod uwage. Ponoć średnio pali ok 8 l/100 co jak na > silnik benzynowy jest dla mnie do przyjęcia 1.6 forda to nie jest 1.6 THP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > O widzisz - celne spostrzeżenie! > Nie wiedziałem, że to turbobenzyny. > NoPb dostaje dużego plusa. 2.0d to okropny klekot. do tego BMW ma chorą tendencję do wymyślania spalania w katalogach... mi X3 ze start/stop w mieście paliło ponad 2 litry wiecej niż deklarują... przy czym moje miasto to takie miasto gdzie latam wisłostradą po 10 km, czyli łagodne miasto. na dokładnie tych samych trasach latam moim 1.6 THP w p508 i pali to TYLKO ok 1 litra więcej... a przynajmniej "uszy nie krwawią" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > 116i vs. 116d vs. 118d - ktoś ma może doświadczenia? > Producent podaje średnie 5.4/4.1/4.1, ale jak to się ma do praktyki? > A może któryś z tych modeli ma jakieś wady dyskwalifikujące go na starcie? Z wymienionych modeli mam wrazenie ze diesle beda bardziej upierdliwe w eksploatacji - glownie przez DPF. Co do potencjalnych minusów F2x ogolnie - malo miejsca w srodku, srednia jakosc montazu , dyskusyjny komfort jazdy (opony RFT), precyzyjna aczkolwiek zalaczajaca biegi z wyraznym oporem skrzynia manualna, wysoka cena zakupu oraz ew. opcji dodatkowych. Jesli chodzi o wyposazenie dodatkowe to IMO z rzeczy niezbędnych: - klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape) - halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane) - sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze sterowaniem radia - radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwania radia / komputeru pokladowego itp.) CHOĆ jeżeli mamy zamiar korzystac z dodatkowej dokładanej nawigacji wtedy takie dwa ekraniki obok siebie mogą troche średnio wyglądać - deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (taki troche bajer dajacy dodatkowe informacje, ale ogolnie zwiekszajacy atrakcyjnosc deski / wnetrza) - fotele sportowe (duzo wygodniejsze, lepsze trzymanie boczne) - podlokietnik Z rzeczy przydatnych: - xenony - tempomat (szczegolnie w polaczeniu z automatyczna skrzynia) - pakiet dodatkowego oswietlenia - czujniki parkowania - alarm (przydatnosc zadna ale ubezpieczyciele czasem wymagaja 2 zabezpieczen przy pewnym pulapie cenowym auta) Wiekszosc dodatkow sensowniej brac w pakietach niz osobno, z drugiej strony przyzwoite pakiety (np. Polski Plus i M pakiet) + kilka dodatkow i wychodzi > 30k PLN katalogowo w opcjach co IMO w przypadku 116i jest srednio rozsadne. Wyzsze wersje (tak od 125i / 120d) maja troche wiecej dodatkow w standardzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
natek Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > 1.6 forda to nie jest 1.6 THP. ale kompletnie nie, nic a nic nie mają wspólnego, nie kooperują itd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 9 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > Z wymienionych modeli mam wrazenie ze diesle beda bardziej upierdliwe w eksploatacji - glownie > przez DPF. O, kolejna sprawa - nie pomyślałem o tym. Auto gł. do miasta. > Co do potencjalnych minusów F2x ogolnie - malo miejsca w srodku, srednia jakosc montazu , > dyskusyjny komfort jazdy (opony RFT), Musza być? > precyzyjna aczkolwiek zalaczajaca biegi z wyraznym > oporem skrzynia manualna, wysoka cena zakupu oraz ew. opcji dodatkowych. > Jesli chodzi o wyposazenie dodatkowe to IMO z rzeczy niezbędnych: > - klima automatyczna (tylko wtedy jest nawiew na tylnia kanape) Std ma manuala? > - halogeny (tylko wtedy lusterka przednie sa podgrzewane) > - sportowa skorzana kierownica / kierownica M (seryjna plastykowa jest paskudna jak malo co) ze > sterowaniem radia > - radio Professional (daje duzy kolorowy ekran, mocno ulatwia uzytkwania radia / komputeru > pokladowego itp.) CHOĆ jeżeli mamy zamiar korzystac z dodatkowej dokładanej nawigacji wtedy > takie dwa ekraniki obok siebie mogą troche średnio wyglądać Będzie navi bussines, czy jak to się zwie. > - deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie (taki troche bajer dajacy dodatkowe informacje, ale > ogolnie zwiekszajacy atrakcyjnosc deski / wnetrza) > - fotele sportowe (duzo wygodniejsze, lepsze trzymanie boczne) > - podlokietnik > Z rzeczy przydatnych: > - xenony > - tempomat (szczegolnie w polaczeniu z automatyczna skrzynia) > - pakiet dodatkowego oswietlenia > - czujniki parkowania > - alarm (przydatnosc zadna ale ubezpieczyciele czasem wymagaja 2 zabezpieczen przy pewnym pulapie > cenowym auta) > Wiekszosc dodatkow sensowniej brac w pakietach niz osobno, z drugiej strony przyzwoite pakiety (np. > Polski Plus i M pakiet) + kilka dodatkow i wychodzi Wyzsze wersje (tak od 125i / 120d) maja > troche wiecej dodatkow w standardzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjedruszak Napisano 9 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2014 > O, kolejna sprawa - nie pomyślałem o tym. > Auto gł. do miasta. W takim wypadku diesela definitywnie bym sobie darowal. Bedzie wieczny problem z przybywajaca iloscia rozrzedzonego oleju. > Musza być? W momencie zakupu tak (AFAIR zwykle opony maja tylko modele ///M a w ///M Performance np. M135i mozna zamowic jako opcja), natomiast potem mozesz spokojnie zmienic na zwykle. > Std ma manuala? Tak w przypadku wersji bez jakichkolwiek dodatkow / pakietow. > Będzie navi bussines, czy jak to się zwie. Przy nawigacji dochodzi kolejny bajer w postaci 'wskazników sportowych' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2014 > ale kompletnie nie, nic a nic nie mają wspólnego, nie kooperują itd? 1,6 diesel w Fordach to konstrukcja PSA. 1,6 ecoboost i 1,6THP nie maja nic wspolnego ze soba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.