Skocz do zawartości

Artykuł o Scenicu II na onecie


Igorek

Rekomendowane odpowiedzi

ONET

Coś mnie ciągnie i myślę, czy gdzieś kiedyś nie rozejrzeć się za II. Ale jak tak dziś przeczytałem cały artykuł ze wszystkimi bolączkami zebranymi w jednym miejscu to zdałem sobie sprawę, że moja C8, oceniania przeze mnie dość surowo i z wieloma widocznymi wadami, to jednak dużo lepszy samochód.

Z tego jak czytuję francowate i mam porównanie to onet nie demonizuje, wszystko pokrywa się z tym, o czym tu się pisze. Zgodzicie się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam SCII ale to w wielu podzespołach to samo co MII. Na pewno w większości punktów ten artykuł pokrywa się z rzeczywistością. Jednak część objawów może w ogóle nie wystąpić. A wymienione nie występują na raz tylko pewnie w ciągu 150-200kkm przebiegu. Jak przeliczysz koszty naprawa usterek na to co auto oferuje to moim zdaniem ciągle jest to całkiem fajne auto, mimo iż statystycznie częściej trzeba przy nim coś zrobić.

Porównywanie C8 do SCII jest mocno nie trafione oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam SCII ale to w wielu podzespołach to samo co MII. Na pewno w większości punktów ten artykuł

> pokrywa się z rzeczywistością. Jednak część objawów może w ogóle nie wystąpić. A wymienione

> nie występują na raz tylko pewnie w ciągu 150-200kkm przebiegu. Jak przeliczysz koszty naprawa

> usterek na to co auto oferuje to moim zdaniem ciągle jest to całkiem fajne auto, mimo iż

> statystycznie częściej trzeba przy nim coś zrobić.

Szkoda, że II jest dużo bardziej awaryjna od I, z resztą to samo było z Laguną. Dziwną drogą poszło Renault, bardzo udane modele "poprawili" tak, że w ogóle nie ma możliwości porównywać z poprzednią generacją.

> Porównywanie C8 do SCII jest mocno nie trafione

Nie, nie, nawet nie miałem zamiaru. Chodziło mi tylko o to, że swoją C8 oceniam jako niedopracowanego francuza z wieloma wadami w niskiej cenie. A dość akceptowalny Scenic II jest bez wątpienia gorszym wyrobem.Chyba będę musiał docenić swój samochód blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przez jakiś czas miałem równolegle MI i MII i niestety to prawda

Pamiętam jak chodziło się kiedyś na zupełną wtedy nowość, dni otwartych drzwi Renault, żeby posiedzieć w samochodach o nowoczesnym wyglądzie i przyzwoitej konstrukcji. A teraz jakbym miał możliwość zobaczenia takiego Scenica I, to... bym pewnie kupił bo to cholernie udany sprzęt waytogo.gif

A ktoś może coś powiedzieć na temat Scenica III? Też mi się podoba i jestem ciekaw, czy tak jak z Laguną, nieparzyste generacje są udane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ONET

> Coś mnie ciągnie i myślę, czy gdzieś kiedyś nie rozejrzeć się za II. Ale jak tak dziś przeczytałem

> cały artykuł ze wszystkimi bolączkami zebranymi w jednym miejscu to zdałem sobie sprawę, że

> moja C8, oceniania przeze mnie dość surowo i z wieloma widocznymi wadami, to jednak dużo

> lepszy samochód.

> Z tego jak czytuję francowate i mam porównanie to onet nie demonizuje, wszystko pokrywa się z tym,

> o czym tu się pisze. Zgodzicie się?

jakiś hejter to pisał zlosnik.gif naprawa wyświetlacza to jest do 300zł

Quote:

Jeżeli chodzi o system Hands Free, to jego awaria sprawi, że kierowca albo nie dostanie się do wnętrza auta, albo nie będzie mógł odpalić silnika.


Po prostu otworzysz przyciskiem z karty i odpalisz auto zlosnik.gif

ale też parę prawdy było zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artykuł jak zwykle godny oneta no.gifno.gifno.gif

po tylu latach i dyskusjach dorosłem wreszcie do oceny, że bardzo dobrze, że ktoś takie wydumane pierdoły wypisuje, bo dzięki temu SCII są tanie w zakupie i odpowiedniej eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> artykuł jak zwykle godny oneta

> po tylu latach i dyskusjach dorosłem wreszcie do oceny, że bardzo dobrze, że ktoś takie wydumane

> pierdoły wypisuje, bo dzięki temu SCII są tanie w zakupie i odpowiedniej eksploatacji.

Nie sposób sie z Tobą nie zgodzić. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli nie zgadasz się?

nie do końca - jak i ten śmieszny autor, który popełnił ten tekst sick.gif bo:

pomijając kwestie wyglądu to:

- częste awarie turbosprężarek. Element często nie wytrzymuje dłużej, niż 60 tysięcy kilometrów - co to znaczy częste? znam ok. 40-50 dCi 1,9 i nikomu przez 4,5 roku naszej przygody nie nawaliło turbo

- Poza tym układ wtryskowy jest wrażliwy na jakość paliwa - który układ CR nie jest?

- zawór EGR ma niską trwałość - czyli co mu się dzieje, bo nie znam problemów EGRowych ze względu na trwałość

- Wtryski Delphi już po 60 - 70 tysiącach kilometrów zapychają opiłki powstające w pompie wysokiego ciśnienia - kurde... podchodzę pod "stówę" to chyba nienormalne auto mam oslabiony.gif ale generalnie problem takie występował w osprzęcie DELPHI i to nie w każdym silniku ok.gif zdecydowanie pomaga lej 2T

- Poza tym niską trwałość ma turbosprężarka - 1,5 dCi? nie znam, by komuś w 1,5 dCi padło turbo

- elektronika sterująca - co? kto? jaka elektronika?

- koło pasowe alternatora - to już niezła wydumka

- Dosyć szybko wybijają się m.in. łożyska kolumn resorujących i łączniki stabilizatora. Właściciele aut skarżą się również na niską wytrzymałość sworzni wahaczy - być może tak jest, ale to przecież usterka nie tylko w SCII, bo we wszystkich autach jest "problem" z zawieszeniem, bo takie mamy drogi. stosowanie tanich części zamiennych (np. HART) wzmaga powyższe usterki

- Co psuje się najczęściej? sterowanie kierunkowskazów masakra z takim poziomem wiedzy facepalm%5B1%5D.gif

- Podstawowym problemem mechanicznym Scenica jest niska trwałość przekładni kierowniczej - poproszę statystykę

- Poza tym węże klimatyzacji pękają oraz szybko wybijają się drążki kierownicze - taaaa... a świstak siedzi i zawija...

prawdą natomiast jest:

- rozbudowana elektronika. Skomplikowany układ składa się z licznych sterowników, nie znosi niefachowych ingerencji i potrafi być drogi w naprawie.

- Bardzo szybko przepalają się również żarówki świateł mijania to prawda ok.gif

- awarie dotyczą wyświetlaczy to prawda ok.gif jednak jednorazowy wydatek za naprawę (ok. 100 PLN) + przesyłkę załatwia sprawę raczej skutecznie. nie słyszałem by komuś, po wizycie Kaczorach licznik nawalił

- Jeżeli chodzi o system Hands Free, to jego awaria sprawi, że kierowca albo nie dostanie się do wnętrza auta, albo nie będzie mógł odpalić silnika - to chyba jakiś kolejny nonsens facepalm%5B1%5D.gif awaria HF może spowodować, że nie będą działać czujniki w drzwiach. no ale przecież działa nadal pilot, a w ostateczności jest kluczyk do otwarcia auta

P.S. nie mam płacone za powyższe, jednak tego typu wnioski jak w rzeczonym bzdurnym artykule zostały mi "wysypane" na głowę po zakupie auta. jako że wziąłem sobie to głęboko do serca (wydaliśmy tzw. ostatnie rodzinne piniondze) to tematem SCII zainteresowałem się dosyć szczególnie, a w połączeniu z przesiadywaniem na forach SCII oraz częstym bywaniem w Klinice Renault w Kielcach (by Michał72) trochę tematów opanowałem.

po przejechanych przez 4,5 roku 95 kkm zrobiłem:

- poduszka silnika dolna 140 PLN

- poduszka hydrauliczna 220 PLN

- presostat 100 PLN

- świece żarowe 180 PLN

- amortyzatory przód + łożyska ok. 450 PLN

- termostat 150 PLN

- silnik obiegu wewnętrznego 90 PLN

- wyświetlacz 150 PLN

- regeneracja rozrusznika 190 PLN

- pedał gazu (kupiona używka) 125 PLN

- tarcze + klocki tył 522 PLN

- tarcze + klocki przód 550 PLN

poza tym olej + filtry co 10 kkm, wycieraczki itd. itp.

wymieniłem też półośkę przednia prawą, ale zupełnie niepotrzebnie, jak się okazało. dlatego nie wliczam tego w naprawy

całość o moim aucie jest tutaj:

http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosztow/renault/scenic/1999673349/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pogadaj na ten temat z Lysym

Lysy nie jest dla mnie wyrocznia grinser006.gif

znam ok. 10 osób z 1,5 dCi i nie mieli takich kłopotów, by musieli turbo wymieniać.

z mojego np. sączy się coś, ale daje radę i póki nie padnie to zostawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem.

> ja nie znam osób z 1,5 dCi które bezpośrednio znam

równie dobrze, możesz nie znać nikogo z 1.5 dci - wyjdzie na to samo oslabiony.gif

zupełnie nie rozumiem twojej manii udowadniania, że te silniki są zupełnie bezawaryjne spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lysy nie jest dla mnie wyrocznia

> znam ok. 10 osób z 1,5 dCi i nie mieli takich kłopotów, by musieli turbo wymieniać.

> z mojego np. sączy się coś, ale daje radę i póki nie padnie to zostawiam

ale 10 sztuk to też nie jest miarodajna próba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i właśnie o to chodzi, generalizujemy opierając się tylko na kilku przypadkach. To bez sensu

ja opieram się na kilku, a ty na Lysym facepalm%5B1%5D.gif no to gdzie tu sens?

wejdź na fora tylko o SCII i poczytaj, bo naprawdę - AK nie jest forum rzetelnym pod takim względem

P.S. żeby nie było, żem taki ćwok i dam się posiekać za SCII...

autor nie popisał się tym artykułem, bo nie wymienił wszystkich usterek, które rzeczywiście występują. poza tymi, o których pisałem wyżej są jeszcze:

- regulator dmuchawy wnętrza (pada jak nie chce się użyszkodnikowi zmieniać filtra kabinowego)

- ręczny elektryczny

- czujnik położenia wału

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja opieram się na kilku, a ty na Lysym no to gdzie tu sens?

> wejdź na fora tylko o SCII i poczytaj, bo naprawdę - AK nie jest forum rzetelnym pod takim

> względem

> P.S. żeby nie było, żem taki ćwok i dam się posiekać za SCII...

> autor nie popisał się tym artykułem, bo nie wymienił wszystkich usterek, które rzeczywiście

> występują. poza tymi, o których pisałem wyżej są jeszcze:

> - regulator dmuchawy wnętrza (pada jak nie chce się użyszkodnikowi zmieniać filtra kabinowego)

> - ręczny elektryczny

> - czujnik położenia wału

zapomniałeś dodać że w grandzie droższa naprawa elektrycznego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lysy nie jest dla mnie wyrocznia

> znam ok. 10 osób z 1,5 dCi i nie mieli takich kłopotów, by musieli turbo wymieniać.

> z mojego np. sączy się coś, ale daje radę i póki nie padnie to zostawiam

szwagier ma od nowosci 1.5dci kangoo 2006 - dobija do 180kkm

jakos na poczatku wymiana sprzegla, poza tym jezdzi bezawaryjnie.

olej zmiania po ~30~40kkm zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja opieram się na kilku, a ty na Lysym no to gdzie tu sens?

> wejdź na fora tylko o SCII i poczytaj, bo naprawdę - AK nie jest forum rzetelnym pod takim

> względem

> P.S. żeby nie było, żem taki ćwok i dam się posiekać za SCII...

> autor nie popisał się tym artykułem, bo nie wymienił wszystkich usterek, które rzeczywiście

> występują. poza tymi, o których pisałem wyżej są jeszcze:

> - regulator dmuchawy wnętrza (pada jak nie chce się użyszkodnikowi zmieniać filtra kabinowego)

> - ręczny elektryczny

> - czujnik położenia wału

Ja tak od siebie napiszę: padające wtryski, turbosprężarka, przekładnia kierownicza, panewki (!!), kłopoty z elektroniką typu karta czy jakieś tam styki w klamkach. Nie jest to regułą ale może się przydarzyć i mocno psuje opinię. Wiem, że można się dokształcać w necie, szukać tanich i sprawdzonych warsztatów, które specjalizują się w naprawie usterek modelu i większości rzeczy zapobiegać w porę albo tanio uleczać ale to wciąż świadczy o niedoskonałości auta. Co nie zmienia faktu, że Scenic i tak mi się podoba zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tak od siebie napiszę: padające wtryski, turbosprężarka, przekładnia kierownicza, panewki (!!),

> kłopoty z elektroniką typu karta czy jakieś tam styki w klamkach.

o przekładni to pierwsze słyszę, nawet na forach o tym nie ma

> Nie jest to regułą ale może się przydarzyć i mocno psuje opinię.

jak w każdym modelu ok.gif

> Wiem, że można się dokształcać w necie, szukać tanich i

> sprawdzonych warsztatów

nie szukamy tanich warsztatów, bo te najczęściej nie mają pojęcia. są tacy, którzy nie wiedzą, że tam jest CAN i próbują wszystko załatwić za pomocą młotka i kawałka przewodu.

jeśli Ci się podoba i masz jaja, to bierz ok.gif najlepiej SCII PhII.

jak kupowałem swój, to też pytałem na AK, ale posiadaczy za wiele chyba nie było

http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...&PHPSESSID=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o przekładni to pierwsze słyszę, nawet na forach o tym nie ma

> jak w każdym modelu

> nie szukamy tanich warsztatów, bo te najczęściej nie mają pojęcia. są tacy, którzy nie wiedzą, że

> tam jest CAN i próbują wszystko załatwić za pomocą młotka i kawałka przewodu.

> jeśli Ci się podoba i masz jaja, to bierz najlepiej SCII PhII.

> jak kupowałem swój, to też pytałem na AK, ale posiadaczy za wiele chyba nie było

> http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...&PHPSESSID=

Czy to nie w Scenikach poddaje się przekładnie jakiejś regeneracji? Ostatnio problem z przekładnią miałem w Wartburgu a i to przez moje zaniedbanie, bo jeździłem długo z popękanymi gumami na listwie. Potem było sporo włoszczyzny, teraz Kilka Citroenów. Współczesne samochody nie mogą mieć takich wad.

Turbina, wtryski to niby typowe usterki, które mogą dotknąć każdego posiadacza nowoczesnego aczkolwiek spracowanego diesla. Tylko, że w Renault te rzeczy mogą paść nagle, zupełnie i przy dość niewielkim przebiegu.

Usterka panewek to wg mnie absolutnie czerwona kartka dla producenta. Czasy polonezów i maluchów minęły, silnik nowoczesnego samochodu ma przeżyć do czasu aż reszta pojazdu nie będzie się nadawała do dalszej eksploatacji.

Piszesz CAN itp. Też się tego bałem na początku ale można z tym żyć i to naprawiać. Problem w tym, że czasem brakuje tej wiedzy i coś się mocnej pociągnie, rozbierze element niby nierozbieralny, zastosuje siłę zamiast sprytu. Dobrze zaprojektowany samochód pozwoli na takie manewry, źle- zemści się zniszczeniem podzespołu.

Zastanawiam się nad III ale póki co daleko mi jeszcze do zmiany samochodu, poczekam aż się zrobi bardziej popularny, pojawi się więcej opinii i wtedy może coś kupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> o przekładni to pierwsze słyszę, nawet na forach o tym nie ma

dupa dupa dupa ja tam wyczytałem i kogo się nie pytam to robi już około 100tys jak ma ok.gif tak samo jak w Megane II ok.gif

> jak w każdym modelu

> nie szukamy tanich warsztatów, bo te najczęściej nie mają pojęcia. są tacy, którzy nie wiedzą, że

> tam jest CAN i próbują wszystko załatwić za pomocą młotka i kawałka przewodu.

> jeśli Ci się podoba i masz jaja, to bierz najlepiej SCII PhII.

> jak kupowałem swój, to też pytałem na AK, ale posiadaczy za wiele chyba nie było

> http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...&PHPSESSID=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dupa dupa dupa ja tam wyczytałem i kogo się nie pytam to robi już około 100tys jak ma tak samo

> jak w Megane II

> > http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...&PHPSESSID=

No bo to tak jest: z jednej strony problem można dobrze rozeznać, wysłać tu i tam, zregenerować solidnie i w miarę tanio w porównaniu do tego co krzyczą w serwisie. Ale jest jest druga strona: taka rzecz jak przekładnia to we współczesnym samochodzie nie ma prawa się zepsuć. Tak samo jak panewki. Ktoś dał ciała i tyle.

Moim zdaniem, jak na żenadę onetu to ten artykuł jest w miarę poprawny i można się nim kierować myśląc o Sceniku II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No bo to tak jest: z jednej strony problem można dobrze rozeznać, wysłać tu i tam, zregenerować

> solidnie i w miarę tanio w porównaniu do tego co krzyczą w serwisie. Ale jest jest druga

> strona: taka rzecz jak przekładnia to we współczesnym samochodzie nie ma prawa się zepsuć. Tak

> samo jak panewki. Ktoś dał ciała i tyle.

> Moim zdaniem, jak na żenadę onetu to ten artykuł jest w miarę poprawny i można się nim kierować

> myśląc o Sceniku II

nie zgodzę się , lekko wyolbrzymiają ok.gif w tych czasach większość diesli to mina , patrz np volkswagen 2.0TDi ok.gif

z tą elektroniką też pojechali zlosnik.gif ale dobrze bo przynajmniej tanio można kupić food.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodzę się , lekko wyolbrzymiają w tych czasach większość diesli to mina , patrz np

> volkswagen 2.0TDi

> z tą elektroniką też pojechali ale dobrze bo przynajmniej tanio można kupić

Powinna być jakaś instytucja, która bada trwałość samochodu ale w warunkach i sposobie serwisowania jakie zaleca producent. I wtedy wychodziłoby pięknie kto opowiada bajki a kto oferuje dobry produkt. I bardziej ogarnięci kierowcy wiedzieliby w co się świadomie pchać a laicy unikaliby samochodów "trudnych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powinna być jakaś instytucja, która bada trwałość samochodu ale w warunkach i sposobie serwisowania

> jakie zaleca producent. I wtedy wychodziłoby pięknie kto opowiada bajki a kto oferuje dobry

> produkt. I bardziej ogarnięci kierowcy wiedzieliby w co się świadomie pchać a laicy unikaliby

> samochodów "trudnych"

wiesz co innego auta które były nowe i się zepsuły w ciągu 4 lat a co innego jak kupujemy auto i ktoś naprawił wady wieku dziecięcego a auto ma ileś tam lat ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.