marus Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 Co stanie się jak strzeli wężyk elastyczny. Drugi obwód hamuje w sposób odczuwalny? Dziś właśnie depnąłem mocno i pękł mi wężyk przedni lewy. Usłyszałem strzł, pedał poszedł do podłogi a hamowania wyczuwalnego nie bylo. Po wymianie wężyka hamulce są, ale zastanawiam się czy szukać jeszcze usterki w drugim obwodzie. Strat żadnych nie bylo. Hamowanie spowodowane widokiem mijanej kolejki przy bankomacie i myślą, że w portfelu cienko i możnaby uzupełnić. Przedemną i za mną było pusto więc pozwoliłem sobie na dość gwałtowną reakcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 > Co stanie się jak strzeli wężyk elastyczny. Drugi obwód hamuje w > sposób odczuwalny? > Dziś właśnie depnąłem mocno i pękł mi wężyk przedni lewy. Usłyszałem > strzł, pedał poszedł do podłogi a hamowania wyczuwalnego nie > bylo. Po wymianie wężyka hamulce są, ale zastanawiam się czy > szukać jeszcze usterki w drugim obwodzie. Strat żadnych nie > bylo. Hamowanie spowodowane widokiem mijanej kolejki przy > bankomacie i myślą, że w portfelu cienko. Przedemną i za mną > było pusto więc pozwoliłem sobie na dość gwałtowną reakcję. z tego co ja wiem po strzale wezyka cisnienie w calym obwodzie gwaltowanie spada z powodu utraty plynu i to niezaleznie do tego czy uklad jest dwuobwodowy czy nie. ale moge sie mylic-wiec w razie czego poprawiajcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 3 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 No tak. Ciśnienie spada w jednym obwodzie, tym z uszkodzeniem, a drugi jest szczelny i dopóki jest płyn w zbiorniczku to przynajmniej powinienem chyba odnosić wrażenie, że szczątkowe hamowanie jest, a tu nic nie czułem. Może z pompą jest coś nie tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtasserek Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 > No tak. Ciśnienie spada w jednym obwodzie, tym z uszkodzeniem, a > drugi jest szczelny i dopóki jest płyn w zbiorniczku to > przynajmniej powinienem chyba odnosić wrażenie, że szczątkowe > hamowanie jest, a tu nic nie czułem. Może z pompą jest coś nie > tak. mi jakis tydzien temu tez strzelił przewód gumowy i tez nic nie hamowało, pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 > mi jakis tydzien temu tez strzelił przewód gumowy i tez nic nie > chamowało I zyjesz? P.S. Przez samo H sie hamowac pisze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtasserek Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 > I zyjesz? > P.S. Przez samo H sie hamowac pisze . a no zyje, dobrze ze niebyło to przy gwałtownym hamowaniu....pozniej smigałem z samym recznym do domu.... p.s sorki dzisiaj jestem troche jakis "inny" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 3 Marca 2006 Udostępnij Napisano 3 Marca 2006 > No tak. Ciśnienie spada w jednym obwodzie, tym z uszkodzeniem, a > drugi jest szczelny i dopóki jest płyn w zbiorniczku to > przynajmniej powinienem chyba odnosić wrażenie, że szczątkowe > hamowanie jest, a tu nic nie czułem. Może z pompą jest coś nie > tak. raczej z tylnymi hamulcami - moze samoregulatory nie działaja jak nalezy... bardzo czesto zdażają się auta z wiekszym skokiem jałowym niż powinien być - w takim aucie uszkodzenie któregoś z przewodów skutkuje całkowitym brakiem hamulców. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 4 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 Do tylnych hamulców nie zaglądałem conajmniej od roku. Możliwa jest zła praca samoregulatorów z powodu zbyt małej grubości okladzin na szczękach? Niewiem ile jej jest teraz ale nie słyszę metalicznego tarcia więc jeszcze coś być musi. Tłoczki raczej nie są zapieczone bo nie czuję oporów przy przepychaniu, a toczy się lekko. Dziś mu się nawet poprawiło bo wymieniłem przewód elastyczny z drugiej stony. Służyły długo ale wymiana była już niezbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > raczej z tylnymi hamulcami - moze samoregulatory nie działaja jak > nalezy... > bardzo czesto zdażają się auta z wiekszym skokiem jałowym niż > powinien być - w takim aucie uszkodzenie któregoś z przewodów > skutkuje całkowitym brakiem hamulców. > pozdr o i tu od razu widać speca dokładnie pamiętajmy że tylne to 1/3 całej skuteczności hamowania przy sprawnym układzie (jak autko wyjeżdża z salonu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > dokładnie pamiętajmy że tylne to 1/3 całej skuteczności hamowania > przy sprawnym układzie (jak autko wyjeżdża z salonu) To obwody sa podzielone przod-tyl a nie krzyzowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > To obwody sa podzielone przod-tyl a nie krzyzowo? krzyżowo to masz w ABS klasyczny układ hamulcowy to dwa obwody A i B przód i tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > krzyżowo to masz w ABS > klasyczny układ hamulcowy to dwa obwody A i B przód i tył W Skodzie 105 mialem krzyzowy uklad, w S100 chyba tez . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > W Skodzie 105 mialem krzyzowy uklad, w S100 chyba tez . na 100% w skodzie też był przód tył, krzyżowy masz tylko w jeżeli masz abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > W Skodzie 105 mialem krzyzowy uklad, w S100 chyba tez . i w Punto masz też krzyżowy ,zresztą ja też ,a ABS-u niet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > krzyżowo to masz w ABS > klasyczny układ hamulcowy to dwa obwody A i B przód i tył już w duzym fiacie był uklad krzyżowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > W Skodzie 105 mialem krzyzowy uklad, w S100 chyba tez . w S100 AFAIK byl uklad dwuobwodowy klasyczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > w S100 AFAIK byl uklad dwuobwodowy klasyczny... No to moze mi sie pomyrdalo, one byly tak do siebie podobne . Ale w 105-tce jestem niemal pewien ze byl uklad krzyzowy - pamietam nawet ze jak kiedys zahamowalem na zwirku zeby sprawdzic czemu tak slabo hamuje to slady zostaly "po przekatnej" - za przednim lewym i tylnym prawym kolem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > No to moze mi sie pomyrdalo, one byly tak do siebie podobne . Ale w > 105-tce jestem niemal pewien ze byl uklad krzyzowy - pamietam > nawet ze jak kiedys zahamowalem na zwirku zeby sprawdzic czemu > tak slabo hamuje to slady zostaly "po przekatnej" - za przednim > lewym i tylnym prawym kolem . mozliwe,ze zalezy to od rocznika...np.w F125 na samym początku uklad byl jednoobwodowy (moj ojciec takiego mial,kupił w Szwajcarii w 1973),potem (już w "p") wsadzili dwuobwodowca klasycznego...a pod koniec krzyżowego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > mozliwe,ze zalezy to od rocznika... Wez mnie nie kus bo wezme i wykopie ksiazke "Sam naprawiam - Skoda S100/S110" . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Marca 2006 Udostępnij Napisano 4 Marca 2006 > Wez mnie nie kus bo wezme i wykopie ksiazke "Sam naprawiam - Skoda > S100/S110" . a poszukaj W Uno niestety jest uklad klasyczny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 > a poszukaj A poszukam! > W Uno niestety jest uklad klasyczny... A w Punciakach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 > mozliwe,ze zalezy to od rocznika...np.w F125 na samym początku uklad > byl jednoobwodowy (moj ojciec takiego mial,kupił w Szwajcarii > w 1973),potem (już w "p") wsadzili dwuobwodowca klasycznego...a > pod koniec krzyżowego... PF125 nigdy nie miał krzyżowo podzielonych obwodów hamulcowych. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 > Wez mnie nie kus bo wezme i wykopie ksiazke "Sam naprawiam - Skoda > S100/S110" . skody 100, 110 , 105, 120, miały podział przód / tył w skodach 130, 135 , 136 (nie favoritkach ) jeden obwód działał na wszystkie koła a dugi tylko na przednie (z przodu były zaciski 4 tłoczkowe) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 > PF125 nigdy nie miał krzyżowo podzielonych obwodów hamulcowych. > pozdr dziękuje bo już się zastanawiałem czy mi w szkole głupot nakładli czy też na FU się nie uczyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klaudi0 Napisano 5 Marca 2006 Udostępnij Napisano 5 Marca 2006 > skody 100, 110 , 105, 120, miały podział przód / tył > w skodach 130, 135 , 136 (nie favoritkach ) jeden obwód działał na > wszystkie koła a dugi tylko na przednie (z przodu były zaciski 4 > tłoczkowe) > pozdr pisałem że w skodzie 105 był normalny okład to mi ściemniali, wiem czym jeździłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 > PF125 nigdy nie miał krzyżowo podzielonych obwodów hamulcowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 6 Marca 2006 Udostępnij Napisano 6 Marca 2006 > A w Punciakach? krzyżowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafantek Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > krzyżowy w uniakach z tego co mnie juz oświecili sa 2 rodzaje pomp, wiec trzeba spojzec jaki ma sie, u mniejelsi pamietam tyłjeden obwod, przod 2 obwod, jak sttrzeli przewod przedni to niestaty raczej cały przod nie działa, i hamuje tylko tył w nowszych autach (i moze w tych 2 pompach uno) jest 3 obwodowy, lewe przedni, prawe przednie i tył wspolny, w pierwszych ujkladach z ABS tez tak bylo, ABS byl 2 kanalowy, przedine kola osobno, tylne razem (czujniki) w poznijeszych uklady hamulcowe i ABSu sa 4 obwodowe, dzieju czemu uszkodzenie jednegho nawet zapewnie hamowanie, no i kontrola ABSu jest osobna na kazde kolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > w uniakach z tego co mnie juz oświecili sa 2 rodzaje pomp, wiec > trzeba spojzec jaki ma sie, u mniejelsi pamietam tyłjeden obwod, > przod 2 obwod, jak sttrzeli przewod przedni to niestaty raczej > cały przod nie działa, i hamuje tylko tył w nowszych autach (i > moze w tych 2 pompach uno) jest 3 obwodowy, lewe przedni, prawe > przednie i tył wspolny, w pierwszych ujkladach z ABS tez tak > bylo, ABS byl 2 kanalowy, przedine kola osobno, tylne razem > (czujniki) w poznijeszych uklady hamulcowe i ABSu sa 4 obwodowe, > dzieju czemu uszkodzenie jednegho nawet zapewnie hamowanie, no i > kontrola ABSu jest osobna na kazde kolo. 1 - we wszystkich uno jest układ dwuobwodoby z podziałem przód tył 2 - nie ma samochodów z 3 i wiecej obwodami hamulcowymi pozdr edit - starego kotleta odgrzałes.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krowka Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Dwa obwody układu nic nie dają podczas strzału przewodu w jednym z obwodów. Efektem jest niestety brak hamulców - nie jest to usterka pompy - potwierdziło mi to kilku znajomych mechaników oraz gostek w serwisie. Pozostaje jedynie hamowanie ręcznym i silnikiem. Ja zapobiegawczo wymieniłem wszystkie przewody elastyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aworm Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Dwa obwody układu nic nie dają. Potwierdzam. Mam w pełni sprawne hamulce. Za to po pęknięciu przewodu giętkiego z przodu miałem zero hamowania. Płyn tryskał z przewodu strumieniem i nie miało co robic ciśnienia. Uratował mnie ręczny i akurat mała prędkość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Dwa obwody układu nic nie dają. Wystrzał przewodu w jednym z obwodów > powoduje niestety brak hamulców - nie jest to żadna usterka > pompy - potwierdziło mi to kilku znajomych mechaników oraz > gostek w serwisie. Pozostaje jedynie hamowanie ręcznym i > silnikiem. Ja zapobiegawczo wymieniłem wszystkie przewody > elastyczne. jak sie reszte ukałdu hamulcowego ma w kiepskim stanie to faktycznie nic nie daje... w maluchu jak mi pekł przewód przy cylinderku z tyłu to mogłem zablokowac koła przednie na asfalcie.. no ale jak komus pedał robi pół skoku przy sprawnych obwodach zanim zacznie hamowac to nie ma sie co dziwic ze jak przewód strzeli to wcale nie hamuje...... pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafantek Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > 1 - we wszystkich uno jest układ dwuobwodoby z podziałem przód tył > 2 - nie ma samochodów z 3 i wiecej obwodami hamulcowymi > pozdr > edit - starego kotleta odgrzałes.... 1 zgadza sie, we wszystkich auytach w miare nowoczesnych przynajmniej 2 2 nie zgadza sie, to wg ciebie jak jest realizowane sterowaniem ABS na jkazde koło? chyba ze mowisz o samej pompie hamulcowej] 3 - no szukalem czegos to kilka odgrzałem > jak sie reszte ukałdu hamulcowego ma w kiepskim stanie to faktycznie > nic nie daje... swiete słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > 1 zgadza sie, we wszystkich auytach w miare nowoczesnych przynajmniej > 2 > 2 nie zgadza sie, to wg ciebie jak jest realizowane sterowaniem ABS > na jkazde koło? chyba ze mowisz o samej pompie hamulcowej] mówie o pompie hamulcowej - moduł absu nie posiadaj mozliwości odcinania uszkodzonych obwodów - wielokrotnie sprawdzone. Abs moze jedynie sterowac poszczególnymi cześciami obwodów. > 3 - no szukalem czegos to kilka odgrzałem > swiete słowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.