ccLot Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Witam chciałem podpiąć przekaźnik pod światła postojowe i właściwie się udało. Na wyłączonym zapłonie wszystko jest ok. Na włączonym silniku też przekaźnik działa ale stale "buczy". Co to może być? Prawdopodobnie chodzi o kontrolę spalonych żarówek i sterownie pozycyjnym przez PWM, a jak sobie z tym poradzić. Może zostawić jak jest i "olać" buczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Witam > chciałem podpiąć przekaźnik pod światła postojowe i właściwie się udało. > Na wyłączonym zapłonie wszystko jest ok. > Na włączonym silniku też przekaźnik działa ale stale "buczy". > Co to może być? > Prawdopodobnie chodzi o kontrolę spalonych żarówek i sterownie pozycyjnym przez PWM, a jak sobie z > tym poradzić. > Może zostawić jak jest i "olać" buczenie. A do czego ten przekaźnik? Podłączenie diody prostowniczej może rozwiązać ten problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Przekaźnik ma cewkę na prąd stały (DC)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Przekaźnik ma cewkę na prąd stały (DC)? Tak zwykly samochodowy 30a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > A do czego ten przekaźnik? > Podłączenie diody prostowniczej może rozwiązać ten problem. Przekaźnik ma dawać stały plus do sterownika od DRL. Po podłączeniu bezpośrednio do sterownika DRL - postojowych jest też problem na odpalonym silniku. Dlatego wymyśliłem, że dam przekaźnik i prawie się udało tylko to buczenie. Dioda jaka ma być i gdzie? Właściciwe jak by zadziała dioda to można by się obyć bez przekaźnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Przekaźnik ma dawać stały plus do sterownika od DRL. > Po podłączeniu bezpośrednio do sterownika DRL - postojowych jest też problem na odpalonym silniku. > Dlatego wymyśliłem, że dam przekaźnik i prawie się udało tylko to buczenie. > Dioda jaka ma być i gdzie? Dioda szeregowo w zasilaniu cewki przekaźnika, wystarczy zwykła prostownicza 1 amperowa > Właściciwe jak by zadziała dioda to można by się obyć bez przekaźnika. Może, tylko uważaj, by nie ubić sterownika dziennych przy tych eksperymentach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Sprawdź czy przekaźnik nie jest na 24V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > Dioda szeregowo w zasilaniu cewki przekaźnika, wystarczy zwykła prostownicza 1 amperowa > Może, tylko uważaj, by nie ubić sterownika dziennych przy tych eksperymentach Będe kombinował... A dioda ma być 12v? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 > A dioda ma być 12v? Diody prostownicze mają parametr wielkości napięcia zaporowego od 50V do przeważnie 1000V i nie ważne jaką zastosujesz w instalacji 12V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Jeżeli mamy do czynienia rzeczywiście z sygnałem PWM to sama dioda nic nie wniesie. Zwykłe diody prostownicze są za wolne dla sygnałów rzędu kHz. Przy takich sygnałach stosuje się diody szybkie typu UF500x. Do szybkiej diody należy dołożyć kondensator wygładzający, wtedy pozbędziemy się buczenia (klepania styków). Z drugiej strony jeżeli buczenie jest słyszalne to częstotliwość sygnału jest niska i zwykła dioda może się sprawdzić. Jeżeli nie wiemy z czym mamy do czynienia to lepiej zastosować diodę ultra fast. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Jeżeli mamy do czynienia rzeczywiście z sygnałem PWM to sama dioda nic nie wniesie. > Zwykłe diody prostownicze są za wolne dla sygnałów rzędu kHz. Przy takich sygnałach stosuje się > diody szybkie typu UF500x. Do szybkiej diody należy dołożyć kondensator wygładzający, wtedy > pozbędziemy się buczenia (klepania styków). Z drugiej strony jeżeli buczenie jest słyszalne to > częstotliwość sygnału jest niska i zwykła dioda może się sprawdzić. Jeżeli nie wiemy z czym > mamy do czynienia to lepiej zastosować diodę ultra fast. Jaki miałby być ten kondensator i montowany rownolegle przed dioda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > A do czego ten przekaźnik? > Podłączenie diody prostowniczej może rozwiązać ten problem. A możesz wrzucić schemacik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Jaki miałby być ten kondensator i montowany rownolegle przed dioda? Kondensator za diodą, równolegle z cewką przekaźnika. Dioda włączona szeregowo z cewką. Pojemność kondensatora elektrolit. ok. 1000uF/25V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Kondensator za diodą, równolegle z cewką przekaźnika. Dioda włączona szeregowo z cewką. Pojemność > kondensatora elektrolit. ok. 1000uF/25V Dzięki jutro idę na zakupy Dam znać co z tego wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Dzięki jutro idę na zakupy > Dam znać co z tego wyszło. Jeszcze uściślijmy - anoda diody do żarówki, katoda do przekaźnika. Kondensator "+" do katody diody, minus do masy auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Jeszcze uściślijmy - anoda diody do żarówki, katoda do przekaźnika. Kondensator "+" do katody > diody, minus do masy auta. Jasne dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > A możesz wrzucić schemacik? Schemacik podłączenia przekaźnika? Problem jest taki, że ułomny "plus" z moich postojowych nie potrafi wysterować automatu od dziennych i przeciwmgielnych o takich po odpaleniu silnika. Na samym zapłonie wszystko działa i stąd pomysł przekaźnika i/lub diody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel182 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Schemacik podłączenia przekaźnika? > Problem jest taki, że ułomny "plus" z moich postojowych nie potrafi wysterować automatu od > dziennych i przeciwmgielnych o takich po odpaleniu silnika. > Na samym zapłonie wszystko działa i stąd pomysł przekaźnika i/lub diody. Nie nie przekaźnika. Chodziło mi o schemat do tego sterownika, ale rozumiem, że tam jest jedno wejście na które masz podać 12V po....np po włączeniu silnika/przekręceniu stacyjki itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > Nie nie przekaźnika. Chodziło mi o schemat do tego sterownika, ale rozumiem, że tam jest jedno > wejście na które masz podać 12V po....np po włączeniu silnika/przekręceniu stacyjki itp? Sterownik ma 3 kabelki: 1. masa, 2. plus po stacyjce 3. plus od postojowych do sterowania dziennymi, włącz/wyłącz - tu jest problem. i tyle. Steronik nie jest najwyższych lotów i nie działa po włączeniu silnika. Wcześniej miałem dzienne NSSC i działało, niestety nie mogę wykorzystać tamtego sterownika bo jest jeszcze kwestia włączania przeciwmgielnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > 3. plus od postojowych do sterowania dziennymi, włącz/wyłącz - tu jest problem. > i tyle. To może plus postojowych podłącz przez diodę i za nią ten kondensator do sterownika z pominięciem przekaźnika. Jak tam coś "sieje", to powinno zostać odfiltrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > To może plus postojowych podłącz przez diodę i za nią ten kondensator do sterownika z pominięciem > przekaźnika. Jak tam coś "sieje", to powinno zostać odfiltrowane. Tak też spróbuję, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > dziennych i przeciwmgielnych o takich po odpaleniu silnika. W sumie to ani dzienne, ani przeciwmgielne. Diody na słupku, to mają chłodzenie do d...y i co z tego że obudowa "aluminiowa z radiatorem". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 > W sumie to ani dzienne, ani przeciwmgielne. Diody na słupku, to mają chłodzenie do d...y i co z > tego że obudowa "aluminiowa z radiatorem". Wrzucę fotki jak już będzie wszystko chodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ccLot Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 > Jeszcze uściślijmy - anoda diody do żarówki, katoda do przekaźnika. Kondensator "+" do katody > diody, minus do masy auta. No i koniec końców się udało. Kupiłem podstawkę przekaźnika z wlutowaną diodą w obwód cewki i wystarczyło. Wszystko ładnie chodzi. Wielkie dzięki za pomoc i zainteresowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.