Skocz do zawartości

Co robić gdy zagotuje się płyn chłodniczy?


Zbyszek

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to Kawasaki Tengai 650. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że na kontrolce wskazówka doszła do H i po chwili zaczęło bulgotać. Sytuacja miała miejsce, gdy z pasażerem wjechałem na piaskową drogę i pyrgałem powolutku na jedynce około kilometra.

Wentylator chodził, ale temperatura nie spadała. Co wtedy lepiej zrobić zatrzymać się i na włączonym silniku czekać aż temp. się obniży, czy zgasić silnik i poczekać kilka minut.

Gdy dojechałem w końcu do asfaltu wszystko wróciło do normy, czyli strzałka temp. w pionie. Płyn sprawdziłem i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent to Kawasaki Tengai 650. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że na kontrolce wskazówka doszła do H

> i po chwili zaczęło bulgotać. Sytuacja miała miejsce, gdy z pasażerem wjechałem na piaskową

> drogę i pyrgałem powolutku na jedynce około kilometra.

> Wentylator chodził, ale temperatura nie spadała. Co wtedy lepiej zrobić zatrzymać się i na

> włączonym silniku czekać aż temp. się obniży, czy zgasić silnik i poczekać kilka minut.

> Gdy dojechałem w końcu do asfaltu wszystko wróciło do normy, czyli strzałka temp. w pionie. Płyn

> sprawdziłem i jest OK.

W samochodzie to włączyć ogrzewanie zlosnik.gif ale tutaj na pewno nie gasił bym silnika. Na biegu jałowym przytrzymałbym obroty lekko powyżej wolnych, by pompa wydajniej pchała ciech. No i szukaj przyczyny - zapchana chłodnica, pompa może zakamieniona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyłączenie silnika nie powoduje wyłączenia wentylatora, to wyłączyć silnik i pozwolić aby wentylator chłodził.

Wg mnie albo płyn stary/kiepski albo korek ciśnieniowy ciśnienia nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli wyłączenie silnika nie powoduje wyłączenia wentylatora, to wyłączyć silnik i pozwolić aby

> wentylator chłodził.

> Wg mnie albo płyn stary/kiepski albo korek ciśnieniowy ciśnienia nie trzyma.

ale co daje wentylator skoro pompa nie cyrkuluje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co daje wentylator skoro pompa nie cyrkuluje?

ciecz się chłodzi, a cyrkuluje grawitacyjnie - chłodniejsza ciecz opada. Powoli, bo powoli, ale pozostawienie pracującego silnika szczególnie motocyklowego zagrzeje go jeszcze bardziej.

Ewentualnie jak jesteśmy pewni, że nic nie dolega w układzie chłodzenia, to rozpędzić moto ponad 80km/h żeby chłodnica zaczęła dobrze chłodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ciecz się chłodzi, a cyrkuluje grawitacyjnie - chłodniejsza ciecz opada. Powoli, bo powoli, ale

> pozostawienie pracującego silnika szczególnie motocyklowego zagrzeje go jeszcze bardziej.

> Ewentualnie jak jesteśmy pewni, że nic nie dolega w układzie chłodzenia, to rozpędzić moto ponad

> 80km/h żeby chłodnica zaczęła dobrze chłodzić

to juz wolałbym jechać z górki na zgaszonym silniku zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> A kiedy sprawdzales / wymieniales termostat ?

> Moze juz pora na niego ? ... moze zaczyna sie przycinac ?

Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez

> wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy.

Do tego czasu unikaj podobnej jazdy. Przegrzanie silnika najczęsciej = wymiana tłoka i cylindra. Lepiej wyjąć termostat i sprawdzić jego działanie oraz wymienić płyn chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez

> wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy.

Stary ... przeciez to robota na kilkadziesiat minut.

wyjmij stary termostat i kup nowy ... przeciez koszt termostatu to kilkadziesiat zlotych ... baaa moze masz nawet zamienniki z termostatow samochodowych ?

(Do transalpa 600 pasowal termostat od Tico za 20PLN).

A jak juz chcesz jezdzic .. i nie masz nowego termostatu ... to go po prostu wywal i jezdzij bez .. bedziesz mial niedogrzany silnik i wieksze spalanie .. ale przynajmniej nie przegrzejesz uszczelki czy innych elementów.

Termostat jest najczestsza przycyzna problemow z chlodzeniem. To element ktory sie zuzywa jak kazdy inny.

BTW.

Tez musze u siebie wymienic termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze masz nawet zamienniki z termostatow samochodowych ?

> (Do transalpa 600 pasowal termostat od Tico za 20PLN).

Gdzieś na jakimś forum znalazłem, że do KLR-ów też od TICO pasuje. Tylko czy otwiera się przy takiej samej temperaturze hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzieś na jakimś forum znalazłem, że do KLR-ów też od TICO pasuje. Tylko czy otwiera się przy

> takiej samej temperaturze

dla mnie slowo pasuja oznacza spasowanie wymiarów + parametrów otwarcia (w przypadku TICO i Transalpa - pasuje idealnie).

Tak wiec przynajmniej mozesz wyjac wogole termostat i sprawdzic czy problemy nadal beda sie pojawialy.

Choć znacznie lepszym testem jest garnek + woda + termostat + termometr oraz galki oczne w cely sprawdzenia przy jakiej temperaturze otworzy sie termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.