Zbyszek Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Pacjent to Kawasaki Tengai 650. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że na kontrolce wskazówka doszła do H i po chwili zaczęło bulgotać. Sytuacja miała miejsce, gdy z pasażerem wjechałem na piaskową drogę i pyrgałem powolutku na jedynce około kilometra. Wentylator chodził, ale temperatura nie spadała. Co wtedy lepiej zrobić zatrzymać się i na włączonym silniku czekać aż temp. się obniży, czy zgasić silnik i poczekać kilka minut. Gdy dojechałem w końcu do asfaltu wszystko wróciło do normy, czyli strzałka temp. w pionie. Płyn sprawdziłem i jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzaniec Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 > Pacjent to Kawasaki Tengai 650. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że na kontrolce wskazówka doszła do H > i po chwili zaczęło bulgotać. Sytuacja miała miejsce, gdy z pasażerem wjechałem na piaskową > drogę i pyrgałem powolutku na jedynce około kilometra. > Wentylator chodził, ale temperatura nie spadała. Co wtedy lepiej zrobić zatrzymać się i na > włączonym silniku czekać aż temp. się obniży, czy zgasić silnik i poczekać kilka minut. > Gdy dojechałem w końcu do asfaltu wszystko wróciło do normy, czyli strzałka temp. w pionie. Płyn > sprawdziłem i jest OK. W samochodzie to włączyć ogrzewanie ale tutaj na pewno nie gasił bym silnika. Na biegu jałowym przytrzymałbym obroty lekko powyżej wolnych, by pompa wydajniej pchała ciech. No i szukaj przyczyny - zapchana chłodnica, pompa może zakamieniona... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 Jeśli wyłączenie silnika nie powoduje wyłączenia wentylatora, to wyłączyć silnik i pozwolić aby wentylator chłodził. Wg mnie albo płyn stary/kiepski albo korek ciśnieniowy ciśnienia nie trzyma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > Jeśli wyłączenie silnika nie powoduje wyłączenia wentylatora, to wyłączyć silnik i pozwolić aby > wentylator chłodził. > Wg mnie albo płyn stary/kiepski albo korek ciśnieniowy ciśnienia nie trzyma. ale co daje wentylator skoro pompa nie cyrkuluje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > ale co daje wentylator skoro pompa nie cyrkuluje? ciecz się chłodzi, a cyrkuluje grawitacyjnie - chłodniejsza ciecz opada. Powoli, bo powoli, ale pozostawienie pracującego silnika szczególnie motocyklowego zagrzeje go jeszcze bardziej. Ewentualnie jak jesteśmy pewni, że nic nie dolega w układzie chłodzenia, to rozpędzić moto ponad 80km/h żeby chłodnica zaczęła dobrze chłodzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 > ciecz się chłodzi, a cyrkuluje grawitacyjnie - chłodniejsza ciecz opada. Powoli, bo powoli, ale > pozostawienie pracującego silnika szczególnie motocyklowego zagrzeje go jeszcze bardziej. > Ewentualnie jak jesteśmy pewni, że nic nie dolega w układzie chłodzenia, to rozpędzić moto ponad > 80km/h żeby chłodnica zaczęła dobrze chłodzić to juz wolałbym jechać z górki na zgaszonym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 A kiedy sprawdzales / wymieniales termostat ? Moze juz pora na niego ? ... moze zaczyna sie przycinac ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 6 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > A kiedy sprawdzales / wymieniales termostat ? > Moze juz pora na niego ? ... moze zaczyna sie przycinac ? Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wyro76 Napisano 6 Maja 2014 Udostępnij Napisano 6 Maja 2014 > Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez > wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy. Do tego czasu unikaj podobnej jazdy. Przegrzanie silnika najczęsciej = wymiana tłoka i cylindra. Lepiej wyjąć termostat i sprawdzić jego działanie oraz wymienić płyn chłodzący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Dzięki za sugestie. W wakacje planuję wymianę pierścieni , mam nadzieję, że obejdzie się bez > wymiany tłoka i wtedy przejrzę cały układ chłodniczy. Stary ... przeciez to robota na kilkadziesiat minut. wyjmij stary termostat i kup nowy ... przeciez koszt termostatu to kilkadziesiat zlotych ... baaa moze masz nawet zamienniki z termostatow samochodowych ? (Do transalpa 600 pasowal termostat od Tico za 20PLN). A jak juz chcesz jezdzic .. i nie masz nowego termostatu ... to go po prostu wywal i jezdzij bez .. bedziesz mial niedogrzany silnik i wieksze spalanie .. ale przynajmniej nie przegrzejesz uszczelki czy innych elementów. Termostat jest najczestsza przycyzna problemow z chlodzeniem. To element ktory sie zuzywa jak kazdy inny. BTW. Tez musze u siebie wymienic termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zbyszek Napisano 12 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > moze masz nawet zamienniki z termostatow samochodowych ? > (Do transalpa 600 pasowal termostat od Tico za 20PLN). Gdzieś na jakimś forum znalazłem, że do KLR-ów też od TICO pasuje. Tylko czy otwiera się przy takiej samej temperaturze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj_s Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 > Gdzieś na jakimś forum znalazłem, że do KLR-ów też od TICO pasuje. Tylko czy otwiera się przy > takiej samej temperaturze dla mnie slowo pasuja oznacza spasowanie wymiarów + parametrów otwarcia (w przypadku TICO i Transalpa - pasuje idealnie). Tak wiec przynajmniej mozesz wyjac wogole termostat i sprawdzic czy problemy nadal beda sie pojawialy. Choć znacznie lepszym testem jest garnek + woda + termostat + termometr oraz galki oczne w cely sprawdzenia przy jakiej temperaturze otworzy sie termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.